Gå til innhold

Fascistplagg på Kiwi


Gjest Mor Nille

Anbefalte innlegg

Gjest Mor Nille

Kiwi tillater nå fascistplagget hijab. De skal lage grønne slike til sine ansattes uniformer. Hijab er et 100% politisk plagg, og har ingenting med relegion å gjøre. Plagget signaliserer at bæreren er bedre og renere enn de andre, på linje med nazistenes hakekors(armbind).

Og til moderator:

Alt her kan dokumenteres.

Muslimleder: – Vi vil danne en samlet islamsk stat

Lederen for Det muslimske brorskap i intervju med TV 2.

I dokumentaren «Frihet, likhet og det muslimske brorskap» som ble vist på TV 2 mandag kveld, møtte vi arabiske intellektuelle og forskere som tegner et bilde av hijab som et symbol på kontroll – og ikke frihet.

(Se dokumentaren på TV 2 Sumo)

– Muslimbrødrenes drøm er å danne en samlet islamsk stat. Vi arbeider med å vise denne religionen frem for Europa, forteller Mohammed Mahdi Akef, lederen for Det muslimske brorskap, til TV 2.

Den norsk-irakiske forfatteren Walid al-Kubaisi har under flere reiser til Egypt og Jemen møtt og intervjuet folk som forteller om denne bevegelsen, og han advarer mot islamismens fremgang i Norge og Europa.

– Vil kontrollere Europas fremtid

Al-Kubaisi har fulgt muslimsk innvandring siden han selv kom til Norge i 1986. I dokumentarfilmen rettes det søkelys på Muslimsk brorskap, som han hevder lever i det skjulte, også i Norge.

– Islamistene har store ambisjoner om å kontrollere Europas fremtid, sa den norsk-irakiske forfatteren til NRK Dagsrevyen torsdag.

Men dette avvises av en norsk, muslimsk samfunnsstemme.

– Jeg er redd for at han ser seg blind på dette brorskapet. Det virker som han er besatt av brorskapet, og prøver å tolke alt i en kontekst som består kun av brorskapet, sier skribent og kommentator Mohammad Usman Rana til NRK.

Kaller hijab-fokus «nonsens»

90 år gamle Gamal al-Banna regnes som en reformator i islam, og er et kjent navn i den arabiske verden.

I intervjuet med TV 2 kritiserer han mangelen på nytenkning innen islam, og peker på hijab-debatten som et tydelig eksempel på denne stillstanden.

– Muslimene sluttet med innovasjon for ett tusen år siden, og handler uten å tenke. Hadde Europas muslimer engasjert seg i vitenskap istedenfor hijab-nonsenset, ville det europeiske samfunnet respektert dem, lyder kraftsalven fra 90 år gamle Gamal al-Banna.

SNAKKER UT: Gamal al-Banna, broren til Hassan al-Banna som grunnla Det muslimske brorskap, mener hijabdebatten i Europa viser at muslimene tar feil. Som den yngste broren til grunnleggeren av Det muslimske brorskap, Hassan al-Banna, regnes 90-åringen som en som kjenner bevegelsen Muslimbrødrene fra innsiden.

Er et moderne fenomen

Hans søster brukte ikke hijab, til tross for at faren var teolog og broren Hassan ble den første lederen av Det muslimske brorskap, som ble opprettet i 1928 i Egypt.

Gamal al-Banna mener at hijaben er et moderne fenomen og ingen tradisjon, slik mange hevder.

– En kvinne som viser håret sitt, bryter ikke islamske regler. I islam eller Koranen sies det ikke at kvinnen må tildekke håret sitt. Det finnes en tekst som sier at kvinner skal feste sløret så det dekker brystet, men ingenting om at håret skal dekkes, sier Gamal til Dokument 2.

Kontroll av kvinnen

En forsker og ekspert på den grenen av politisk islam som dominerer Saudi-Arabia – wahhabismen – som har utbredt seg til flere verdensdeler, sier at bruken av hijab har utviklet seg i samme takt som politisk islam.

Fikri Abdul Muttalib mener hijab brukes som et bevisst kontrollredskap, og at hensikten er å oppdra nye generasjoner med islamister.

– Fra 1920-tallet til 70-tallet var det bare gamle kvinner eller kvinner med hårproblemer som brukte slør. På denne tiden så en egyptisk kvinne likedan ut som en kvinne i Lodon, Paris, Europa eller Australia – og fulgte de samme motene og kleskodene. Hijaben og nikaben er en måte man kan herske over kvinnen på. Og hvis du har kontrollen over en kvinnes klesvaner, kontrollerer du også fremtidige generasjoner, sier Muttalib til TV 2.

LINK

http://veggavisen.or...limske-brorskap

http://www.tv2.no/ny...rm-2556901.html

Vil vi ha det slik i Norge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir jo litt ironisk da, - og være en ivrig og sterk tilhenger av kvinnerfrihet, - samtidig som du nekter kvinner selv og velge hodeplagg?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor Nille

Det blir jo litt ironisk da, - og være en ivrig og sterk tilhenger av kvinnerfrihet, - samtidig som du nekter kvinner selv og velge hodeplagg?

Jeg er ikke opptatt av kvinnefrihet. Jeg er opptatt av frihet.

Det betyr også frihet fra å bli pådyttet andres fascistiske symboler når jeg handler. Jeg går konsekvent ikke i kassakøer med hijab-damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Kunne ikke bry meg mindre. At du ikke betaler i køen der det sitter en med hijab sier mer om deg, enn om Kiwi som tillater det.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke opptatt av kvinnefrihet. Jeg er opptatt av frihet.

Det betyr også frihet fra å bli pådyttet andres fascistiske symboler når jeg handler. Jeg går konsekvent ikke i kassakøer med hijab-damer.

jeg handler ikke i butikken engang. nå har jeg bare sett det i en butikk så det er greit nok.

Anonym poster: e4e79cc254dd46a61aa745c0e2d66d95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mor Nille

Siden Kiwi er en privat organisasjon syns jeg det er flott at de gjør dette.

Så hvis et privat firma lager uniformer med hakekorssymboler til sine ansatte, er det like fint ? Symbolikken er nemlig den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Så hvis et privat firma lager uniformer med hakekorssymboler til sine ansatte, er det like fint ? Symbolikken er nemlig den samme.

Så lenge bedriften ikke tvinger noen ansatte til å gå med det så ser jeg ikke noe galt i det. Det er jo bare fint om man (i det private) tilrettelegger for at folk kan uttrykke seg slik de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne friheten du snakker om gjelder egentlig bare deg? Kvinner som ønsker å bruke hijab bør etter ditt syn ikke ha friheten til å bruke det?

Anonym poster: cc5a18a79fdb450ef152a33426fba460

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi tillater nå fascistplagget hijab. De skal lage grønne slike til sine ansattes uniformer.

Helt forjævlig!

Norge islamiseres på spreng.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor Nille

Så denne friheten du snakker om gjelder egentlig bare deg? Kvinner som ønsker å bruke hijab bør etter ditt syn ikke ha friheten til å bruke det?

Anonym poster: cc5a18a79fdb450ef152a33426fba460

Er du sikker på at de ønsker det ? Noen få kanskje. Det er mange muslimske skolejenter som har grått sine modige tårer og fortalt om trusler om grisebank hjemme hvis de ikke går slik. Så er det selvfølgelig idiotene som vil bare provosere. Jeg er har en tante som tidligere var en stor kanon i barnevernet i Oslo, og som i dag er seniorrådgiver i BLD. Du vil ikke tro hva jeg har fått høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer forbrukermakta inn,det er bare å handle et annet sted om man vil.er det noe vi har mye av i norge så er det matbutikker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at de ønsker det ? Noen få kanskje. Det er mange muslimske skolejenter som har grått sine modige tårer og fortalt om trusler om grisebank hjemme hvis de ikke går slik. Så er det selvfølgelig idiotene som vil bare provosere. Jeg er har en tante som tidligere var en stor kanon i barnevernet i Oslo, og som i dag er seniorrådgiver i BLD. Du vil ikke tro hva jeg har fått høre.

Men herregud! De som jobber i kiwi er VOKSNE. Jaja, selvfølgelig fins det menn som slår ihjel konene sine hvis de ikke bruker det, men det er gale mennesker, akkurat som at det selvfølgelig fins menn som slår ihjel konene sine for å ikke bære et kors. Hijab i andre land hvor du vet det blir påtvunget er det grusomt, men i Norge er dette ytterst sjeldent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forjævlig!

Norge islamiseres på spreng.

Så vi skal altså stoppe 'islamiseringen' gjennom å frata mennesker retten deres til å gå i hvilke klær de selv vil samt religionsfrihet?

Jeg vet ikke helt hva som minner mest om de negative aspektene ved Islam, jeg.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud...

Det er forbudt ved norsk lov å diskriminere søkere på bakgrunn av politisk syn, legning, og religion i en rekrutteringssituasjon. Det gjelder både i det private og offentlige.

Det at Kiwi tar ansvar og legger til rette for at muslimske kvinner også kan søke hos dem er det ingenting negativt med.

Og du kan jo bare la være å handle der om det plager deg sånn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor Nille

Men herregud! De som jobber i kiwi er VOKSNE. Jaja, selvfølgelig fins det menn som slår ihjel konene sine hvis de ikke bruker det, men det er gale mennesker, akkurat som at det selvfølgelig fins menn som slår ihjel konene sine for å ikke bære et kors. Hijab i andre land hvor du vet det blir påtvunget er det grusomt, men i Norge er dette ytterst sjeldent!

Det kalles inndoktrinering fra barnsben av. Og hijab er et politisk plagg. Det er derfor forbudt i flere muslimske land, nettopp fordi det ikke har noen forankring i koranen, men er oppfunnet av Muslimbrødrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Men på den andre siden, det er bedre at muslimske kvinner er i jobb, enn at de mottar trygd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor Nille

Herregud...

Det er forbudt ved norsk lov å diskriminere søkere på bakgrunn av politisk syn, legning, og religion i en rekrutteringssituasjon. Det gjelder både i det private og offentlige.

Det at Kiwi tar ansvar og legger til rette for at muslimske kvinner også kan søke hos dem er det ingenting negativt med.

Og du kan jo bare la være å handle der om det plager deg sånn.

Kiwi er ikke pliktig å tilrettelegge for hijab-bruk når de allerede har en uniform. Dette er å undergrave våre grunnleggende norske verdier, blant annet likebehandling. Når Kiwi nå velger å legge seg på rygg for islam, vil et av to ting skje. Det vil enten slå tilbake på dem selv, eller ( mest sannsynlig ) Ola Dunk vil vise seg som en uvitende ignorant og la humla suse.

Og siden når har fascistplagget hijab hatt noe som helst med relegionen islam å gjøre ? Det er et plagg oppfunnet av Muslmbrødrene ( grunnlagt i Egypt 1928 ), og er utelukkende et politisk plagg. Det har to funksjoner. Kontroll over kvinnene, og å vise at bæreren(e) er bedre og renere enn de andre. Den samme symbolikken man fant hos nazistenes hakekorsarmbind.

Og her jeg bor er det EN butikk.

KIWI.

Så da blir det å kjøre noen kilometer til Meny eller Rema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...