Gå til innhold

Cindi er prøver, and not the cheerful kind.


Cindi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært lykkeligere for å ha feil.

Tidligere i uken så snakket jeg og mannen min om å finne på noe ekstra romantisk denne helgen, for å feire vår første bryllupsdag. Vi så på flere ulike alternativer, som å reise til en storby, ta inn på hotell etc.

Da torsdagen kom så fortalte mannen min meg at det ikke var ledig noe sted, og at flybilletter ble for dyrt på så kort varsel. Alternativt tenkte jeg da at vi kunne spørre et vennepar om de ville være med på hyttetur.

Fredag så sender han meg melding på morgenen og sier "de kunne ikke dra på hytta, men de ville gjerne stå på langrenn i morgen. Gå en lang tur og så tenne bål. Storkose oss." Jeg bare: O_o Seriøst?

Jeg hater langrennski. Virkelig. Det er seintortur for meg. Også var DET forslaget hans til en romantisk gest? Jeg ble mildt sagt skuffa.

Meeeeeeeeeen, det viste seg at det hele bare var en jævlig dårlig spøk.

I helga har vi nemlig vært på spahotel. :rodmer:

Vi har badet, sittet i badstue, fått massasje, trent, sittet i utendørs boblebad midt på vinteren, spist tre retters middag med deilig rosevin, sittet i badekaret med mere vin og generelt bare hatt en superkoselig og romantisk helg. Deeeeeeeeeeeeeilig <3 Det trengte vi! Noe så vannvittig. I løøøv it!!

Så nå er Herr og Fru Cindi rene, pene og myke, veltrente og nyforelska etter en herlig helg på spahotell. :kline: = Vårs to.

Og neste helg venter en gul enke på oss. Tjihi! <3 Så neste helg blir det hjemmeromanse med champis foran peisen og heismusikk på anlegget. hehe! (fant en spa-cd liggende her...) :kristin:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte oppdatere programvaren på mobilen i går, og brått så var aaaaaaaalt annerledes. O_o Liker ikke å måtte fikse alt på nytt hele tiden.

Trodde et øyeblikk at womanlogen min var slettet, men pjuh! Slapp å plotte inn alt på nytt der.

Så, da er vi på dag 11 i syklusen. Forventer ikke eggløsning før om en uke, men da forrige mnd var annerledes brått enn de siste 8 syklusene så vet man jo aldri.

Vi er i niende prøvemnd nå. Om bare to uker så bikker vi over i den tiende måneden som prøvere. Det hadde jeg aldri trodd da jeg startet dette... Det betyr jo også at det bare er 3 mnd igjen nå før vi kan søke hjelp. Vet ikke helt hvordan jeg stiller meg til det. Jeg vil jo ikke ha hjelp. Vil klare dette selv... Jeg vil klare å gi mannen min et barn uten prøverør... Vil ikke at han skal måtte gå igjennom det en gang til. Selv om jeg vet han aldri ville klandret meg for det, dersom det ble utveien.

Jaja... Vi fortsetter, også håper jeg vi får en hyggelig overraskelse i løpet av de neste månedene eller våren. Jeg syns nemlig dette er flaut. Vet det kanskje høres teit ut, men jeg vil helst ikke snakke om det blant folk, og later som om vi ikke prøver mer, fordi det er så jævlig flaut og ubehagelig å si at "nei... vi bare får det ikke til...." Når folk som begynte etter oss allerede har synlige mager og planlegger permisjonstiden sin...

Nå har vi nettopp hatt en romantisk helg sammen, også skal vi på en ukes ferie om 3 mnd. Så kjærligheten blir i alle fall tatt vare på oppi dette. Det trengs. Man merker jo at ting blir litt mekaniske og at man blir litt lei. Og ikke minst at det går på selvtillitten løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at dere har hatt en fin helg sammen :) Det fortjente du! (og sikkert han og ;) )

Og som du sier, det er viktig å ta vare på hverandre og kjærligheten <3

Krysser fingre for at du ikke kan drikke øl neste gang vi ses :)

:hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest store deler av dagboken din og føler med deg. Jeg var av den heldige sorten, men leste et sted at det er nettopp det det er - flaks. For å bli gravid er under optimale forhold (da snakker vi at ALT stemmer) er omtrent 20-25 prosent.

Klippet og limt fra en forumspost på klikk.no:

"På Rikshospitalet sier de fremste gynekologen og spesialistene på fertilitet og barnløshet at for å bli gravid må følgende fysiske faktorer være til stede: - god sædkvalitet - god eggkvalitet - regelmessig eggløsning - åpne eggledere - gode livmorforhold (cyster, muskelknuter osv. reduserer sjansen for å bli gravid) De samme spesialistene sier også at hvis de fysiske forholdene er til stede kan ikke psyken (det å bekymre seg for å ikke bli gravid) ødelegge dette. De som bruker lang tid på å få det til har som oftest redusert fertilitet (gjerne knyttet til sæd- eller eggkvalitet), men så er naturen innrettet sånn at det plutselig kan klaffe like vel. God sæd og godt egg møtes endelig, og så blir det en graviditet. Så lenge de fysiske forholdene ikke er til stede spiller stress og bekymring ingen rolle, man blir uansett ikke gravid. Man kan ikke "psyke" seg opp til å få bedre sæd, egg eller livmor da dette er rent biologisk betinget."

Det var en forumspost om det her inne for en tid tilbake som viste på en god måte statistikken for å bli gravid om forholdene ikke er optimale (men, ikke umulige) og da viste det seg fort at det kan ta nettopp 1-2 år. Kjedelig, ja. Men, en realitet for mange.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo en realitet for mange. Det ser man jo på de utallige innleggene bare her på kg om det.

Jeg skulle ønske at jeg kjente noen som var i samme situasjon... For det blir ekstra ille for selvtillitten når man er enestående i vennegjengen og familie/slekt om å være "treig" til å bli gravid. Fra vi begynte å prøve til nå så har veldig mange venner og i familie/slekt blitt gravide. Det er flere som begynte å "prøve" etter oss, men som ikke trengte å prøve mer enn 1-3 mnd. Også er det en del som "bare ble gravide", uten å prøve.

Jeg kjenner ekstra på det nå... Min søster har allerede to barn. Det yngste barnet ble hun gravid med samtidig som jeg ble gravid sist. Jeg mistet, hun ble mamma for andre gang. Og nå forteller hun meg at de skal begynne å prøve igjen til sommeren.

Jeg vet jeg ikke burde bry meg om hva alle andre gjør. Men det gjør vondt.

Det føles skikkelig urettferdig og kjipt at min søster skal rekke to graviditeter, to velskapte små barn, i tillegg til den eldste hun allerede har. Også sitter jeg på gjerdet og ikke får til...

Det er frustrerende. Jeg skulle jo ta en utdannelse, møte herr perfekt og gifte meg, og få barn. Også gjorde jeg det. Bortsett fra å få barn. Alt er klart. Jeg klarte det, jeg fant herr perfekt, vi giftet oss og har det bra. Men ingen barn. Også blir den ene etter den andre gravid, også føder de, også blir de gravide på nytt...

Bestevenninnen min fikk nylig sin tredje. Jeg begynte å prøve omtrent da hun ble gravid, og hele tiden så snakket vi om hvor morsomt det skulle være å gå gravide samtidig. Men så ble jeg aldri gravid. Og nå begynner søsteren min å snakke om det samme. "Åh så gøy det skal bli å gå gravid samtidig Cindi!"

Nei... Jeg synes ikke det. Vil ikke tenke på det. Vil helst bare konsentrere meg om meg selv. Men jeg klarer ikke. Føler at de ser på meg og bare venter. "Skal det ikke skje noe snart da?"

Jeg vil helst ikke snakke med søsteren min om graviditet. Det er så forbanna enkelt for henne... Hun bare bestemmer seg for at "oi sann, jeg fikk visst lyst på barn". Også er hun gravid. Og det føles virkelig som om det er slik for alle rundt meg.

Også vet jeg at jeg ikke er alene. Men hvor er dere?? Hvor er dere andre som heller ikke får det til med en gang? Kom ut av skogen og vis meg at jeg ikke er alene. Faens facebook og perfekte cupcakehusmødre....

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nok ikke grundig nok i dagboken, men har du/dere søkt profesjonell hjelp og utredning?

Jeg har et vennepar som sliter veldig og de har ikke gjort det. Enda. Og jeg tenker at det kanskje er lurt for da kan man i det minste finne ut hva som gjør at det tar lengre tid og muligens også få litt hjelp? Jeg tenkte i hvert fall at hvis det ikke gikk i løpet av 8 måneder skulle jeg ta turen til legen. Rett og slett fordi jeg er av den hysteriske typen som må kartlegge mulige årsaker og finne løsning, helst med én gang.

Har du tenkt på å si i fra til din søster og venninne at du trenger litt ro fra alt baby/gravidsnakk og at du ikke orker helt å forholde deg til det nå? De aller fleste forstår det jo :) Så kan du og kjæresten planlegge den herlige sommeren dere har foran dere. Jeg misunner dere litt jeg. Hadde en slik lang kjæresteferie forrige sommer og gud hvor deilig det var å kun være kjærester, han og meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nok ikke grundig nok i dagboken, men har du/dere søkt profesjonell hjelp og utredning?

Hei! Nei, ikke annet enn at mannen min har sjekket sædkvaliteten sin. Jeg har ikke vært på noe sjekk enda, men jeg hadde en gu rett etter vi begynte å prøve, og det lille jeg forsto var at jeg hadde noen småcyster, men hun var helt idiot hun gynekologen, så hun svarte ikke på noen av spørsmålene mine. Hun var sur og arrogant fra øyeblikket jeg kom inn døra... Jeg ville bare vite om jeg hadde cyster, og om de kunne gjøre ting vanskeligere, men hun svarte ikke på noe av det. Hun sa "cyster kan gjøre ting vanskeligere, men det kan også ikke gjøre det..." Også sa hun ikke mer. Hun brukte hele timen på å fortelle meg at jeg ikke trengte utredning, og at jeg måtte prøve i minst ett år før jeg fikk komme til utredning. Jeg var IKKE der for utredning, kun for en sjekk av cystene som jeg har hatt mye av før...

Så etter det har jeg ikke vært på gu.

Fikk jo tydelig beskjed om at jeg ikke hadde noe å gjøre på gynekologisk før jeg hadde prøvd egentlig i 1,5 år... Vi har prøvd i 10 mnd om en uke.

Jeg er 27 (blir 28 i år). Så jeg blir vel ikke prioritert.. Det er jo ikke vanlig at folk begynner å lage barn før de er godt over 30 her jeg bor, så jeg blir nok regnet for å være en ungdom på gynekologisk her. De sier bare "du har jo enda veldig god tid".

Tror de at jeg bare har tenkt til å lage 1 unge? :vetikke:

Vi får ingen lang kjæresteferie, får bare 1 uke. Resten av ferien skal han ta ut når han har datteren sin, så da blir det familieferie. Kjærsteferie får vi bare den ene uken, men jeg ser frem til den. Er så godt å bare være oss to alene uten nooooe å tenke på, jobb eller noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF??? Jeg har eggløsning?? NÅ?

Seriøst... Jeg venta ikke at den skulle komme før om en uke! Men i går hadde jeg vondt i magen, også fikk jeg el-slim, og i dag har jeg hatt vondt. Så jeg ville bare ta en test for å sjekke... Så jeg tok en digital test fra clearblue, og der var det smiley. Wtf??? Har jeg virkelig gått fra 37 dagers syklus til 26 dagers syklus fra en mnd til en annen? Hvordan er det overhodet mulig? Skjønner ingenting.

Aner ikke heller nå om den ville vært positiv hvis jeg testa i går. Jeg pleier å ha positiv to dager på rad med CB digital. Får teste i morgen kveld også, så får jeg se da. Er litt småsjokka her...

Nå angrer jeg som en hund på at jeg ikke hadde sex i går. Hrmf! Tanken slo meg, men så ville jeg sove istedet. Så da sov vi. Har ikke hatt sex siden søndag. Så da er det mandag, tirsdag og onsdag frem til midnatt uten sex. Mannen er ikke hjemme enda, så får ikke lurt han til sengs før han kommer hjem. Får være ekstra sjarmerende i kveld. :P

Håper at vi ikke har missa "vinduet". Men hvis testen ville vært positiv i går også, og den er positiv i dag men ikke i morgen så betyr vel det at eggløsningen er sånn ca NÅ. Så da går det vel bra om jeg sjarmerer han i natt. Tror vi ikke det? :rolleyes:

Jeg har ikke tatt eggløsningstester siden i november, så at jeg i dag tok EN test for første gang på flere mnd, også var den positiv. Det kaller jeg instinkt. Kanskje jeg kjenner kroppen min bedre enn jeg tror? Anyways! Yayy for kortere sykluser! :danse: 37 dager er akkurat i lengste laget for meg.

Denne gangen er det vår tur!!! Babybollemage: Here I come!! <3 :gravid::Nikke:

Jeg er ooooverbevist. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nei, ikke annet enn at mannen min har sjekket sædkvaliteten sin. Jeg har ikke vært på noe sjekk enda, men jeg hadde en gu rett etter vi begynte å prøve, og det lille jeg forsto var at jeg hadde noen småcyster, men hun var helt idiot hun gynekologen, så hun svarte ikke på noen av spørsmålene mine. Hun var sur og arrogant fra øyeblikket jeg kom inn døra... Jeg ville bare vite om jeg hadde cyster, og om de kunne gjøre ting vanskeligere, men hun svarte ikke på noe av det. Hun sa "cyster kan gjøre ting vanskeligere, men det kan også ikke gjøre det..." Også sa hun ikke mer. Hun brukte hele timen på å fortelle meg at jeg ikke trengte utredning, og at jeg måtte prøve i minst ett år før jeg fikk komme til utredning. Jeg var IKKE der for utredning, kun for en sjekk av cystene som jeg har hatt mye av før...

Så etter det har jeg ikke vært på gu.

Fikk jo tydelig beskjed om at jeg ikke hadde noe å gjøre på gynekologisk før jeg hadde prøvd egentlig i 1,5 år... Vi har prøvd i 10 mnd om en uke.

Jeg er 27 (blir 28 i år). Så jeg blir vel ikke prioritert.. Det er jo ikke vanlig at folk begynner å lage barn før de er godt over 30 her jeg bor, så jeg blir nok regnet for å være en ungdom på gynekologisk her. De sier bare "du har jo enda veldig god tid".

Tror de at jeg bare har tenkt til å lage 1 unge? :vetikke:

Vi får ingen lang kjæresteferie, får bare 1 uke. Resten av ferien skal han ta ut når han har datteren sin, så da blir det familieferie. Kjærsteferie får vi bare den ene uken, men jeg ser frem til den. Er så godt å bare være oss to alene uten nooooe å tenke på, jobb eller noenting.

Da syns jeg du skal finne deg en ny GU og bestille en ny time, om det ikke skulle klaffe denne perioden selvsagt :)

Da har dere jo prøvd nesten i et år og det er helt fair å søke hjelp. Forhåpentligvis tar vedkommende deg på alvor. Forklar at du har cyster på eggstokkene og ikke har blitt gravid i løpet av det siste året og trenger nå å finne ut hva som kan gjøres for å forbedre forholdene.

Et tips: har du tempet? Det hender leger krever at man har gjort det i et par måneder, men det er kanskje nok at man har fulgt med på eggløsning ved hjelp av EL-tester? Det burde jo det være, når jeg tenker etter :)

Lykke til med testing om ikke så alt for lenge. Håper det sitter denne perioden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg du skal finne deg en ny GU og bestille en ny time, om det ikke skulle klaffe denne perioden selvsagt :)

Da har dere jo prøvd nesten i et år og det er helt fair å søke hjelp. Forhåpentligvis tar vedkommende deg på alvor. Forklar at du har cyster på eggstokkene og ikke har blitt gravid i løpet av det siste året og trenger nå å finne ut hva som kan gjøres for å forbedre forholdene.

Et tips: har du tempet? Det hender leger krever at man har gjort det i et par måneder, men det er kanskje nok at man har fulgt med på eggløsning ved hjelp av EL-tester? Det burde jo det være, når jeg tenker etter :)

Lykke til med testing om ikke så alt for lenge. Håper det sitter denne perioden :)

Jeg har ikke tempet, men har brukt el-tester i 5 av prøveperiodene. Også har jeg tatt blodprøve hos legen en av prøveperiodene, den påviste positiv eggløsning.

Jeg føler at jeg må vente til mai før jeg "får lov" til å be om hjelp. Vil ikke komme til gu og føle meg latterliggjort igjen. :sukk:

Er også ganske overrasket over at syklusene mine brått forandrer seg så voldsomt når jeg har vært ganske regelmessig lenge. Har vanligvis holdt meg mellom 28-32 dager, og nå så svingte det fra 37 til 26 dager. Håper ikke noe er galt. Hadde så vondt i natt at jeg har ligget våken store deler av natten. Hvis jeg fortsetter å ha vondt i flere dager fremover så ringer jeg legen, for da vil jeg helst sjekke at det ikke er en infeksjon. Var jo bekymret for det siden syklusen min drøyde 37 dager sist, også blødde jeg noe så sykt mye når den først kom.

Venter et par dager og ser. Det må da finnes noen hyggelige gynekologer der ute, som ikke er superuptighte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tempet, men har brukt el-tester i 5 av prøveperiodene. Også har jeg tatt blodprøve hos legen en av prøveperiodene, den påviste positiv eggløsning.

Jeg føler at jeg må vente til mai før jeg "får lov" til å be om hjelp. Vil ikke komme til gu og føle meg latterliggjort igjen. :sukk:

Er også ganske overrasket over at syklusene mine brått forandrer seg så voldsomt når jeg har vært ganske regelmessig lenge. Har vanligvis holdt meg mellom 28-32 dager, og nå så svingte det fra 37 til 26 dager. Håper ikke noe er galt. Hadde så vondt i natt at jeg har ligget våken store deler av natten. Hvis jeg fortsetter å ha vondt i flere dager fremover så ringer jeg legen, for da vil jeg helst sjekke at det ikke er en infeksjon. Var jo bekymret for det siden syklusen min drøyde 37 dager sist, også blødde jeg noe så sykt mye når den først kom.

Venter et par dager og ser. Det må da finnes noen hyggelige gynekologer der ute, som ikke er superuptighte.

Trenger GU å vite at du "kun" har prøvd i 11 måneder (om du velger å ha en time rundt den tiden)? Jeg hadde glatt jugd på meg en måned og sagt "12 mnd", for ser ikke på en måned som en veldig stor forskjell :) Det er meg da. Det at syklusene svinger er jo enda en grunn til å få tatt en grundig undersøkelse.

Velg en annen GU (hun du gikk til virket ikke til å ha forståelse for prøvere) og bestill en time etter hvert (du har jo hatt eggløsning nå, så det er jo kanskje greit å vente til IKM. Kanskje sitter spiren?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger GU å vite at du "kun" har prøvd i 11 måneder (om du velger å ha en time rundt den tiden)? Jeg hadde glatt jugd på meg en måned og sagt "12 mnd", for ser ikke på en måned som en veldig stor forskjell :) Det er meg da. Det at syklusene svinger er jo enda en grunn til å få tatt en grundig undersøkelse.

Velg en annen GU (hun du gikk til virket ikke til å ha forståelse for prøvere) og bestill en time etter hvert (du har jo hatt eggløsning nå, så det er jo kanskje greit å vente til IKM. Kanskje sitter spiren?).

Legen min vet jo akkurat når jeg begynte, det har han jo i journalen min. Det er han som henviser, så om jeg lyver blir jeg jo fort tatt i det.

Hadde blitt temmelig sjokkert om den satt plutselig nå. Tror ikke jeg hadde klart å tro det. Hehe!

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min vet jo akkurat når jeg begynte, det har han jo i journalen min. Det er han som henviser, så om jeg lyver blir jeg jo fort tatt i det.

Hadde blitt temmelig sjokkert om den satt plutselig nå. Tror ikke jeg hadde klart å tro det. Hehe!

Jeg tror faktisk de fleste leger ikke ville brydd seg nevneverdig om en måned fra eller til, spesielt når man har prøvd med EL-tester, man har cyster og syklusene begynner å tulle. Men, hva med å ta en telefon til legekontoret og høre om du kan komme inn til en samtale om dette om en månedstid? Man blir jo ikke henvist videre på dagen, så når du først kommer deg til GU har det sikkert gått vel ett år :)

Jeg tror ikke det er umulig for deg å bli gravid, men har hørt at cyster gjerne må tømmes for at det skal gå. Her er jeg kanskje på dypt vann? Du vet nok sikkert mer om dette enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk de fleste leger ikke ville brydd seg nevneverdig om en måned fra eller til, spesielt når man har prøvd med EL-tester, man har cyster og syklusene begynner å tulle. Men, hva med å ta en telefon til legekontoret og høre om du kan komme inn til en samtale om dette om en månedstid? Man blir jo ikke henvist videre på dagen, så når du først kommer deg til GU har det sikkert gått vel ett år :)

Jeg tror ikke det er umulig for deg å bli gravid, men har hørt at cyster gjerne må tømmes for at det skal gå. Her er jeg kanskje på dypt vann? Du vet nok sikkert mer om dette enn meg :)

Nei, jeg vet i grunn ikke mer enn deg. Gynekologen ville jo ikke si noe mer. Hrmf...

Men jeg kan jo gjøre det. Ringe etter IKM og bestille legetime. Først må jeg jo vente to uker på legetime, og så sikkert en mnd før jeg får gu. Så da er jeg jo brått kommet et stykke mer på vei mot 12 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg vet i grunn ikke mer enn deg. Gynekologen ville jo ikke si noe mer. Hrmf...

Men jeg kan jo gjøre det. Ringe etter IKM og bestille legetime. Først må jeg jo vente to uker på legetime, og så sikkert en mnd før jeg får gu. Så da er jeg jo brått kommet et stykke mer på vei mot 12 mnd.

Ønsker deg masse lykke til :blomst:

I løpet av 2013 sitter spiren, det er jeg overbevist om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til :blomst:

I løpet av 2013 sitter spiren, det er jeg overbevist om :)

Ja, jeg har jo enda 10 mnd igjen av 2013, så det er vel muligheter for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke siden eggløsning, og en uke til ikm. *vente vente*

Spennende! Hva er tankene og følelsene for denne prøveperioden? Tror du det klaffer ? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...