Gå til innhold

Hikkens psyke dagbok

Gjest Hikken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil bare gi deg ett "Hei".. Ser du har det tungt for tiden Hikken... Håper du nok en gang kommer deg igjennom disse tunge,mørke tankene dine og klarer å se fremover til en lysere tid..

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg jævlig stolt av meg selv.

Jeg fikk betrodd meg enormt til psykiateren. Alt fra familieproblemer til matproblematikk. Det er første timen jeg har pratet nesten ustanselig.

Og ikke bare det. I tidligere timer har jeg pleid å sitte med ansiktet vendt bort fra han. Idag holdt jeg øyekontakten med han flere ganger og satt faktisk rett mot ham!! :hoppendeglad:

så som belønning etter timen kjøpte jeg meg en liten Bergene melkesjokolade, samt Cafe Cookies med ekstra sjokoladebiter. så langt er 30 gram sjokolade og 2 store cookies fortært.

Jeg bestemte meg også for å trosse spiseforstyrrelsen som ser ut til å ha fått ett enda større grep om meg. Jeg har faktisk laget hjemmelaget pizza med masse ost! Som står i ovnen og godgjør seg nå :rodmer: Problemet er at spiseforstyrrelsen skriker ustanslig nå; " Du kan da vel ikke spise pizza etter å ha spist så mye sjokolade og kjeks?! Vil du bli feit?! Du har veiedag om 3 dager og du har ikke fått trent på over 7 uker! Hva er det du driver med ditt stygge, feite misfoster?! ". Jeg har ikke spist skikkelig på lenge. Ett par søndager hvor min mor har laget middag har jeg riktignok spist, men ellers så har ostholdet vært preget av mørk sjokolade, knekkebrød med ost, mye Skyr yoghurt samt cottage cheese blandet med kanel og sukrin.Og litervis med Pepsi Max for å ta vekk sultfølelsen.. Innimellom har jeg også hatt fastedager. Altså ett ikke spesielt sunt kosthold, men det jeg har måttet gjøre for å holde vekten nede. Det er skremmende. Veldig skremmende.

Jeg skal til Oslo om litt over en måned. Der må jeg spise flere ganger om dagen da jeg skal ha selskap av andre. Både frokost, lunsj, middag og sikkert snop da bursdagen min er den fjerde. Hvordan skal jeg komme gjennom det? Jeg vet ikke. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme gjennom julen engang.

Jeg har ikke engang fått spist ordentlig ennå, men jeg merker at jeg gleder meg til å sulte igjen..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå flink du var! :strix: Dette er kjempebra!

Jeg kan ikke så mye om spiseforstyrrelser, men jeg skjønner at du har det vanskelig med det. Når det gjelder trening så er de lange spaserturene dine veldig god trening, og det virker som du går ofte.

Kos deg med pizzaen! Send de dårlige tankene vekk, det har absolutt ingenting å si hva du spiser nå så lenge du får i deg nok mat og næring.

Stolt klem! :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra å ta psykolog-tyren ved hornene. Slik skal det gjøres! :danse:

Jeg skal til Oslo om litt over en måned. Der må jeg spise flere ganger om dagen da jeg skal ha selskap av andre. Både frokost, lunsj, middag og sikkert snop da bursdagen min er den fjerde. Hvordan skal jeg komme gjennom det? Jeg vet ikke. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme gjennom julen engang.

Alt sånt som en gruer seg til på lang avstand: slutt å tenk på det og ta det når det er foran nesa di. Ta en dag av gangen. Er det for mye, så tar du et kvarter av gangen...husk å puste gjevnt og dypt nede fra magen. Det kommer til å gå bra. :jepp:
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå flink du var! :strix: Dette er kjempebra!

Jeg kan ikke så mye om spiseforstyrrelser, men jeg skjønner at du har det vanskelig med det. Når det gjelder trening så er de lange spaserturene dine veldig god trening, og det virker som du går ofte.

Kos deg med pizzaen! Send de dårlige tankene vekk, det har absolutt ingenting å si hva du spiser nå så lenge du får i deg nok mat og næring.

Stolt klem! :klemmer:

tusen takk! :strix: Jeg jobber med saken. Spiser nå og det var faktisk veldg, veldig god pizza. Er glad det ble nesten en langpanne så jeg kan fryse ned resten å ha til en annen gang :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra å ta psykolog-tyren ved hornene. Slik skal det gjøres! :danse:

Alt sånt som en gruer seg til på lang avstand: slutt å tenk på det og ta det når det er foran nesa di. Ta en dag av gangen. Er det for mye, så tar du et kvarter av gangen...husk å puste gjevnt og dypt nede fra magen. Det kommer til å gå bra. :jepp:

Jeg er kjempestolt av meg selv! :hoppendeglad: Det var skummelt altså :sjenert:

Nei, er fint liten vits å grue seg allerede nå, jeg får bare jobbe med saken og prøve så godt jeg kan :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjempesulten, pizzaen høres veldig god ut.. :sjenert:

Du er på en veldig god vei i dag, det er godt å se! Mange ting virker verre i forkant, det at du utfordrer deg selv på det nå med å jobbe med saken er superbra. :jepp:

Og husk alt det du har klart i dag senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempesulten, pizzaen høres veldig god ut.. :sjenert:

Du er på en veldig god vei i dag, det er godt å se! Mange ting virker verre i forkant, det at du utfordrer deg selv på det nå med å jobbe med saken er superbra. :jepp:

Og husk alt det du har klart i dag senere.

Er masse igjen om du vil ha. Er en slags tex-mex pizza med masse mais, kyllingkjøttdeig, løk, cheddar og jarlsberg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er masse igjen om du vil ha. Er en slags tex-mex pizza med masse mais, kyllingkjøttdeig, løk, cheddar og jarlsberg. :sjenert:

Åh! Tørr brødskive er liksom ikke det samme, den høres kjempegod ut.. Jafs-slafs tusen takk! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...