Gå til innhold

Frekkhetens nådegave, hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om det er det frekkeste, men det jeg blir mest sint for er voksne som skubber og nærmest tråkker over barn for å komme fram selv, spesielt på tilstelninger for barn. Det synes jeg er frekt og tankeløst og er en av de få situasjonene hvor jeg virkelig kjenner det koker i hodet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe av det frekkeste jeg har opplevd hittil var en tannlege jeg hadde for noen år siden. Da hadde jeg regulering, og reguleringstannlegen sendte meg videre til den "normale" tannlegen for å borre to hull. Jeg har litt tannlegeskrekk, samt er veldig innadvendt så jeg gruet meg veldig. Når jeg kom dit, og tannlegen begynte å se på tennene mine utbrøt hun "Bryr du deg ikke om tenna dine i det hele tatt eller?", hvor jeg svarte "Jo", ganske sjokkert. På den tiden var jeg litt slurvete med tannpussen og det sa jeg også til henne. Da svarte hun meg med "Jeg skulle tro at en jente på 16 år brydde seg mer om hvordan hun så ut, men det virker ikke som det er så viktig for deg". Da svarte jeg ingenting, og når jeg ventet på å bli henta var jeg helt på gråten. Når pappa henta meg, var han skikkelig sinna på meg, fordi tannlegen hadde ringt han og sagt at jeg hadde hatt en dårlig holdning og svart frekt. Det er garantert noe av det mest urettferdige og frekkeste jeg har vært borti, så mamma nekter å sende meg til henne igjen iallfall. At man velger et serviceyrke og er så frekk er bare helt idiotisk...

Jeg opplevde også en litt ubehagelig kommentar fra reguleringstannlegen min rett før jeg tok den av. Han sjekket tennene mine og sa at jeg hadde slurvet med strikkene altfor mye. Jeg sa at jeg skulle skjerpe meg og bruke de oftere (kan vel nevne at jeg aldri gjorde det, syntes det gjorde så vondt :P). Han gikk ut for å hente noe papirer, også hørte jeg han si til en av assistenene "Hun vil, vil, men får ikke til" og lo.

Noen ting burde man kanskje ikke si så høyt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenni20

Det er helt sykt hvor forferdelig lærere som finnes der ute..

jeg husker jeg hadde mattematikk på ungdomsskolen, lærern var sånn mannedame, jeg hadde akkurat byttet skole og på den forrige hadde jeg 4 i mattematikk , i noen timer hadde vi felles og da måtte vi slå sammen 3-4 klasser. en mattetime var vi 30+ elever også skulle vi deles inn igrupper basert på vanskelighetsgrad på matten, 3 nivåer, jeg klarte meg fint på nivå 2 og det ba jeg om når hun spurte oss om å rekke opp hånda.. så det gjorde jeg, når hun ser min hånd roper hun ut foran hele klassen.. nei *****

(navnet mitt) du må gå på den letteste! hvorfor det, spør jeg.. jeg klarer meg fint på nivå 2 ..

også kommer hu med en sånn narr tone.. liksom med sånn latter.. hah, nei .. det klarer du ikke, du klarer ikke nivå 2 .. setter deg på nivå 1 ..

fyfaen jeg følte meg dum.. foran 30 elever kommer lærern og kaller meg praktisk talt for DUM.. jeg ble rasende og truet med å klage til rektor.. etter timen så kom hu opp til meg og TRYGLET at jeg ikke skulle si noe.. fyfaen som jeg angrer.. men selv om jeg hadde sagt noe hadde det ikke funket.. den skolen jeg gikk på var et helvete.. karakterene mine sank betraktelig, ble sykt mobbet også.. har ikke klart å gjennomføre vgs enda for jeg har skoleskrekk.. har faktisk vurdert å gå til retten.. saksøke skolen og alle lærerne.. gruet meg til å gå på skolen hver dag, gråt meg selv til søvne faktisk..

når jeg gikk ut fikk jeg 2 i matte.. tenk det.. karakteren ble halvert..

samme med andre fag, naturfag, gym, krl .. alt!! jeg hadde 4 og 5 i de.. også ble det 3-2

fyfaen, blir illsint bare av å tenke tilbake

Endret av Lenni20
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Nei, han hadde ikke alle varene. Jeg hadde sikkert like mange som han, men han hadde de store. Og jeg kan gjerne gjenta meg selv; hun hadde sluppet forbi om hun ikke hadde begynt å dunke inn i meg. Jeg slipper alltid folk forbi meg i køen om de bare har et par ting og hadde gladelig slipper hun her forbi om hun ikke hadde vært så innmari frekk. Er det klart for deg nå eller må jeg gjenta meg selv flere ganger?

Poenget er vel at man handler ferdig før man stiller seg i kø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Franzen

Poenget er vel at man handler ferdig før man stiller seg i kø.

De hadde jo handlet seg ferdig da de stilte seg i kø.

---------------------------------------------------------------------------

Kan ikke huske så veldg mange frekke ting akkurat nå. De her er vel mer drøye enn frekke. Men isåfall; skulle si til sjefen min at jeg var gravid - hun himlet bare med øynene og sa ett eller annet jeg ikke husker. Hyggelig. Ellers ble jeg spurt av jordmora på privat ul når jeg hadde med søsteren min om barnet var planlagt eller ikke og om jeg hadde samboer. Slikt har jo ingen betydning for undersøkelsen, og det hadde hun ikke noe med. En ang jeg og ei venninne gikk i niende eller tiende klasse skulle ut leie film ble vi ropt etter av noen eldre gutter om vi skulle ned i militærleiren for å ha oss med militærguttene. Koselig.

Har også ei venninne som ble alt for bortskjemt av den forrige typen sin og ble veldig krevende. Husker spesielt engang hun spurte om å få låne en joggebukse jeg selv skulle bruke, så jeg sa hun kunne låne en annen. Det var visst ikke godt nok og da fikk jeg kjeft. Haha.

Endret av Frk.Franzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *dragoon*

Noe av det frekkeste jeg vet om er småbarnsforeldre som drar med unga sine overalt uten å ta hensyn til andre mennesker. Eksempel:

For en stund siden var jeg med på en guidet tur i olavsgruva i Røros. Jeg er veldig fasinert av historie og gledet meg til å høre guiden fortelle om gruvedriften. Men som i mange andre liknende situasjoner er det noen som skal ha med småunga sine og ødelegge for resten av oss.

Da var det altså en jentunge på ca 4 år som maste på mor si om å få prøve kameraet, som begynnte å spørre høyt om ting hun lurte på, og som plutselig begynnte å synge. Alt mens guiden prøvde å overdøve henne og lære oss noe. Moren gjorde omtrent ikkenoe for å få henne stille.

Jeg er veldig for å ta med unger på slike ting så de kan lære noe, men vent til de er gamle nok til å oppføre seg! Det var flere barn med på rundt 10-11 år og de var helt stille, lyttet til guiden og fikk sikkert mye mer ut av opplevelsen enn den lille jenta.

Jeg har ikke tall på hvor mange opplevelser som har blitt ødelagt på grunn av småunger.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at man handler ferdig før man stiller seg i kø.

Gud, nå begynner jeg å bli lei av folk som ikke leser innlegg skikkelig før de svarer på de.

Jeg kan gå gjennom hendelsesforløpet for deg sånn at du kanskje skjønner det:

Jeg og mannen er på IKEA og handler. Der skal vi ha noen små ting og noen store ting. For at de små tingene ikke skal falle av tralla bærer jeg de i henda. Når vi er ferdige med å hente alt (ja, alt) vi skal ha går vi mot de selvbetjente kassene. Jeg går et par meter foran mannen min (som i to-tre, ikke 20-30 som enkelte her tror). I det jeg er to meter foran den streken man skal vente bak til det er noen ledige kasser setter det en dame med en tralle inn bak meg, og før mannen min. Mannen min må dermed stoppe for å ikke kjøre på henne, og det er for trangt til å stå to i bredden så han får ikke gått forbi. Fire sekunder (ca, tok ikke tiden) senere begynner damen å kjøre tralla si inn i beina mine. Dette skjer en seks-syv ganger og det er tydelig at hun prøver å dytte meg unna for å gå forbi da hun samtidig prøver å dytte tralla til sides for meg (antakelig for å dytte meg til siden også, men jeg spurte ikke). På grunn av denne frekke oppførselen ønsker jeg ikke å slippe dama forbi, og mannen min må i stedet gå forbi henne da vi skal scanne inn varene. Ja, han kunne selvfølgelig ventet til en annen kasse var ledig slik at hun kunne gått til denne og han deretter hadde fått til meg, men da måtte jeg stått og vente siden han hadde pengene og jeg som sagt ikke var interessert i å la en slik frekk oppførsel lønne seg.

Skjønner du det nå?

Lurer forresten på om de som mener at jeg gjorde feil i denne situasjonen noen sinne har vært og handlet med en annen person som har løpt til en hylle for å hente en liten småting mens etter at de har stilt seg i køen. Har dere i så fall gått ut av køen og stilt dere bakerst?

Sånn, beklager avsporing men følte jeg måtte svare :)

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det frekkeste jeg har opplevd hittil var en tannlege jeg hadde for noen år siden. Da hadde jeg regulering, og reguleringstannlegen sendte meg videre til den "normale" tannlegen for å borre to hull. Jeg har litt tannlegeskrekk, samt er veldig innadvendt så jeg gruet meg veldig. Når jeg kom dit, og tannlegen begynte å se på tennene mine utbrøt hun "Bryr du deg ikke om tenna dine i det hele tatt eller?", hvor jeg svarte "Jo", ganske sjokkert. På den tiden var jeg litt slurvete med tannpussen og det sa jeg også til henne. Da svarte hun meg med "Jeg skulle tro at en jente på 16 år brydde seg mer om hvordan hun så ut, men det virker ikke som det er så viktig for deg". Da svarte jeg ingenting, og når jeg ventet på å bli henta var jeg helt på gråten. Når pappa henta meg, var han skikkelig sinna på meg, fordi tannlegen hadde ringt han og sagt at jeg hadde hatt en dårlig holdning og svart frekt. Det er garantert noe av det mest urettferdige og frekkeste jeg har vært borti, så mamma nekter å sende meg til henne igjen iallfall. At man velger et serviceyrke og er så frekk er bare helt idiotisk...

Jeg opplevde også en litt ubehagelig kommentar fra reguleringstannlegen min rett før jeg tok den av. Han sjekket tennene mine og sa at jeg hadde slurvet med strikkene altfor mye. Jeg sa at jeg skulle skjerpe meg og bruke de oftere (kan vel nevne at jeg aldri gjorde det, syntes det gjorde så vondt :P). Han gikk ut for å hente noe papirer, også hørte jeg han si til en av assistenene "Hun vil, vil, men får ikke til" og lo.

Noen ting burde man kanskje ikke si så høyt.

Kanskje du er en type person som må ha det såpass tydelig for å forstå? Det er dyrt med regulering,og når du ikke bruker strikkene tar det lenger tid, og blir enda dyrere. Er du ikke flink å pusse tennene er det riktig at du får høre det.Synes faktisk ikke dette var frekt, men vell fortjent.

Endret av lulle
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som "holder av plass" på toget. Og så viser det seg at den de holder av til ikke er på toalettet eller i kafevogna, men at de kommer på på en senere holdeplass.

Tok toget hjem fra Bergen med en venninne, og fra Hønefoss var det buss for tog. Jeg løp på bussen for å holde av en plass til oss begge ved hverandre, og fant to plasser ved siden av hverandre på hver sin side av midtgangen. Satte meg i det ene setet og la tingene mine i det andre

Hei, der har vi jo et eksemplar! :smilorange:

Hvor var venninnen din mens dette pågikk? Hvis det paret kom før din venninne, så var de jo i sin fulle rett til å sette seg der.

Anonym poster: 12f86b382616d80bcd72ad0544e7f277

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det frekkeste jeg må ha opplevd var da jeg forstuet ankelen min, fikk drosje fra legen til sykehuset og skulle til røntgen. Jeg skulle "bare" fra drosjen og inn til resepsjonen, 100 meter? Så jeg sa at jeg ikke trengte hjelp av drosjesjåføren. Jeg hinka inn, svett og j****, det var varmt og jeg var totalt utmattet etter all hinkinen tidligere på dagen. Jeg har ME så jeg tåler ikke spesielt mye.. Da jeg kom til resepsjonen og spurte etter hjelp, om jeg kunne få noen krykker eller en rullestol videre, bare skakket damen på hodet og sa at det ikke var hennes jobb. "Jeg kan ikke trå på benet og jeg er helt utslitt. Kan du ringe på noen som kan hjelpe meg?", spurte jeg. "Nei, det er ikke min jobb, men hvis du går rundt hjørnet der borte står det noen rullestoler du kan låne"... "Men, men, GÅ? Kan du være så snill å hjelpe meg?" spurte jeg med GRÅTKVALT stemme. Jeg var sååå sliten. Hun ristet på hodet og laget et slags utrykk i ansiktet som om det var synd på henne.

Det stod heldigvis en mann bak meg som overhørte samtalen og som nærmest la på sprang for å hente en rullestol til meg! Fytti, jeg kommer aldri til å glemme den hendelsen, og han mannen reddet virkelig en kvinne i nød da ja ;)

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat superfrekt, men noe som irriterte meg mens jeg studerte. Jeg gikk ikke et typisk lesesalsstudium, så mulig dette egentlig var vanlig framferd.

Når jeg hadde en eksamen å lese til likte jeg å sitte på lesesal, og var typisk på plass med én gang den åpnet om morgenen. Der oppdaget jeg at mange studenter "okkuperte" plasser over natten, med stygge strikkejakker etc. slik at det skulle se ut som de var der fra morgenen av. Dette i de mest pressede eksamensperiodene hvor det var kamp om plassene. Ofte hadde jeg lyst til å legge alle disse tingene i en haug ved døra, slik at vi som faktisk kom tidlig kunne få velge først...

Anonym poster: 5cd3af4e91d48a27c497e164ecedeeae

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Meg over. Presiserer at dette var lesesaler uten mulighet for "offisielt" reserverte plasser.

Anonym poster: 5cd3af4e91d48a27c497e164ecedeeae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Offensive Pie

Min mor eier en relativt stor jordeiendom nordpå. Vi driver ikke gårdbruk her selv, men jorda er forpaktet bort til en familievenn i påvente av at den skal bli omregulert. Denne eiendommen er det et par familier som gjerne vil kjøpe, men mamma har vært svært tydelig på at hun ikke ønsker å selge. Likevel kommer det jevnlig telefoner og brev med tilbud.

Dette er ille nok, men en av de som har kommet med tilbud fant til slutt ut at mamma ikke kom til å selge eiendommen. I stedet for å gi opp kjøpet, valgte han å sette opp en hesteinnhengning på vår familieeiendom, uten hverken å spørre eller gi lyd fra seg. Vi fikk selvsagt høre om dette fra forpakteren, og tok kontakt med hestefrekkasen relativt kjapt. Han forsto ikke hvorfor vi reagerte negativt på innhegningen hans, siden jorda ikke ble brukt av oss uansett. Det kunne jo ikke spille noen rolle at han satte opp en innhegning og forsynte seg med tre fra skogen vår da?

Jeg trodde ikke det fantes folk med så grenseløs frekkhet.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor eier en relativt stor jordeiendom nordpå. Vi driver ikke gårdbruk her selv, men jorda er forpaktet bort til en familievenn i påvente av at den skal bli omregulert. Denne eiendommen er det et par familier som gjerne vil kjøpe, men mamma har vært svært tydelig på at hun ikke ønsker å selge. Likevel kommer det jevnlig telefoner og brev med tilbud.

Dette er ille nok, men en av de som har kommet med tilbud fant til slutt ut at mamma ikke kom til å selge eiendommen. I stedet for å gi opp kjøpet, valgte han å sette opp en hesteinnhengning på vår familieeiendom, uten hverken å spørre eller gi lyd fra seg. Vi fikk selvsagt høre om dette fra forpakteren, og tok kontakt med hestefrekkasen relativt kjapt. Han forsto ikke hvorfor vi reagerte negativt på innhegningen hans, siden jorda ikke ble brukt av oss uansett. Det kunne jo ikke spille noen rolle at han satte opp en innhegning og forsynte seg med tre fra skogen vår da?

Jeg trodde ikke det fantes folk med så grenseløs frekkhet.

Send regning på leie av marka, og for trærne! Makan til frekkhet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Send regning på leie av marka, og for trærne! Makan til frekkhet.

Tro meg - han har betalt for seg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mer mer mer!!

Anonym poster: 1897ebe2d8ee8e0fc18ed89578813295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi og jeg var på Pelikan i Stockholm da et ungt, hipt finsk par deiset ned i sofaen ved siden av oss. Hun spurte hva jeg drakk, og da jeg sa det var Jameson, lurte hun på om hun kunne få smake. Naiv som jeg er sa jeg ja, hvorpå hun kylte i seg hele glasset i en slurk. Jeg var målløs, og hånfliret hennes levnet ingen tvil om at hun så på meg som en taper. Skulle likt å vite hvor hun er i dag …

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det. Jeg vokste opp i et område med mange hytter. Her kom "byfolk" for å feriere i helger og om sommeren. Og de kunne gjerne finne på å parkere i vår og andres oppkjørsel. Fordi "nå var de på landet, og da var det ikke så farlig."

Åh, ikke snakk! Jeg bor også midt i et hytteområde. I motsetning til det noen av hyttefolkene tror, så er dette stedet faktisk et oppegående og fungerende samfunn selv utenom sommerferien. Vi har både trafikkregler, fartsgrenser, parkeringsplasser og åpningstider. Jeg har dessverre en del historier om uspiselige elementer i hytteadelen som bor her 4 uker om sommeren og mener de eier stedet.

I fjor kom jeg og barna syklende på en skogvei som vi sykler på hele året. Rett rundt en sving var det satt opp et provisorisk stengsel med lecablokker og planker tvers over veien. Vi fikk stoppet med nød og neppe, men en syklist med større fart ville ha skadet seg. Hytteeieren kom farende ut da jeg begynte å fjerne faenskapet. Det hadde jeg i følge han ikke noen rett til, for dette var hans tomt og hans vei, og han kunne nekte andre å ferdes der, for han ville ha fred i ferien. Da tok jeg opp mobilen og ringte grunneieren og lurte på hva han syntes om at noen stengte veien hans...Han var ikke veldig blid!

Ei venninne av meg våknet en morgen av røyklukt som kom inn soveværelsesvinduet. Hun sto opp og løp ut for å sjekke hva som brant. Da fant hun en familie som hadde slått opp telt nederst i hagen og som hadde tent bål for å koke morgenkaffe. De henviste til at det er lov å telte i utmark, noe som er helt riktig, men hun måtte gi dem en grundig leksjon i hva som var utmark og hva som var innmark.

Jeg har funnet folk som plukker bær i mine bringebærbusker, selv om det faktum at de må krysse en plen og løfte av bærnettet burde være et hint om at det ikke er villbringebær. Det nyeste påfunnet i år er noen hytteeiere som har privatisert en del av den kommunale stranda. De har satt opp solstoler, bord, parasoll og levegg på en krok av stranda og lar det bli stående der over natta og når de ikke bruker det. Sikkert praktisk for dem, men ikke helt greit for alle andre.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...