Gå til innhold

Frekkhetens nådegave, hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke det aller frekkeste, men opplevde det ganske nylig.

Jeg måtte reise til Trondheim for å dra på visninger, og for å rekke en visning som var kl. 10.00 på dagen så tok jeg nattog fra Oslo bare for å rekke den. Klarte bare å sove et par timer på toget. Etter å ha kommet meg til Trondheim, og orientert meg siden jeg ikke er kjent der og endelig funnet bussen som skulle ta meg ut hvor visningen var, så ringer jeg utleieren 10 min før jeg er framme. Da virket han nesten irritert over at jeg ringte ham, for da hadde han allerede gitt leiligheten til noen andre, og så sier han "ja, sånn er det."

Sånn er det, indeed. han visste at jeg hadde reist helt fra Oslo, og kunne liksom ikke tatt opp telefonen og sagt i fra før jeg dukket opp? Heldigvis hadde jeg andre visninger å gå på.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke jeg selv som opplevde det, men er noen ganger jeg har vært på butikken, så har godt voksne mennesker bare godt forbi barn i køen som kun skal ha en sjokolade eller så og plett ignorert barnet.

Jeg har selv blitt forbigått på denne måten, i en alder av over 40 ;)

I samme kategori som de som går rett forbi køen fordi de kjenner noen lenger fremme, kan jeg nevne et par ting til. Folk som "holder av plass" på toget. Og så viser det seg at den de holder av til ikke er på toalettet eller i kafevogna, men at de kommer på på en senere holdeplass. Og folk som ikke får plassbillett sammen med vennen eller ektefellen, men like frekt setter seg der og forventer å beholde plassen når den som faktisk har kjøpt den kommer. Og ikke minst de som står i kø på konsert, og som brer jakkene sine utover alle setene på første rad og holder av til folk bak i køen. Vennligst fjern jakkene deres, om dere er 1 og 2 i køen betyr ikke det at vennene deres som ikke gadd stå i kø er nr 3 og 4.

Anonym poster: 12f86b382616d80bcd72ad0544e7f277

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv blitt forbigått på denne måten, i en alder av over 40 ;)

I samme kategori som de som går rett forbi køen fordi de kjenner noen lenger fremme, kan jeg nevne et par ting til. Folk som "holder av plass" på toget. Og så viser det seg at den de holder av til ikke er på toalettet eller i kafevogna, men at de kommer på på en senere holdeplass. Og folk som ikke får plassbillett sammen med vennen eller ektefellen, men like frekt setter seg der og forventer å beholde plassen når den som faktisk har kjøpt den kommer. Og ikke minst de som står i kø på konsert, og som brer jakkene sine utover alle setene på første rad og holder av til folk bak i køen. Vennligst fjern jakkene deres, om dere er 1 og 2 i køen betyr ikke det at vennene deres som ikke gadd stå i kø er nr 3 og 4.

Anonym poster: 12f86b382616d80bcd72ad0544e7f277

Ja, sniking er ukult uansett - men syns det er drøyere når det står unger der som er små og har EN ting de skal kjøpe--

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

- Hadde en (eks) venninne som over en lengre periode stjal hjemme hos meg. Hver gang hun var der så ble ting borte. En kjole, en bunke dvd-er, penger, en spritflaske, sminke, parfyme osv. Ble etterhvert relativt mistenksom og satte opp et kamera. Og da så jeg hvor sleip hun var. Det øyeblikket jeg gikk ut for å røyke, eller gikk på toalettet spratt hun opp av stolen og løp og tok noe.. Og hun var målbevist, som om hun hadde pekt ut noe som hun ville ha.

Jeg dro hjem til hu, krevde 5000kr og har ikke snakket med henne siden. Orket ikke en gang kreve tingene tilbake, var så forbanna lei meg.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråder som dette blir driiitkjedelige av at folk bare krangler og hakker på hverandre :rolleyes: Hva med å holde tankene for seg selv i stedet for å pirke?

.. Det frekkeste jeg har opplevd, var en gang jeg var og prøvde klær i en butikk. Gikk for å hente et plagg i en annen størrelse; da jeg kom tilbake sto det en ansatt der og gikk igjennom innholdet i veska mi! Jeg ble helt: :hakeslepp:

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frekkeste jeg har opplevd fra noen jeg kjenner, er vel hun jeg kjøpte en vinkartong av. Jeg tok med kartongen på en fest hvor vi begge var, der ble den raskt borte. Det viste seg at hun hadde sneket den med seg og satt og delte den med noen andre. Da jeg skulle betale for den, foreslo hun på ingen måte å slå av noen kroner på summen, selv om hun visste at jeg hadde fått greie på hva som skjedde.

Sånn sett har jeg jo ikke opplevd så forferdelige ting...

Anonym poster: 91d44ec469db5f55ac0f3859262ff05f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det frekkeste jeg har opplevd fra noen jeg kjenner, er vel hun jeg kjøpte en vinkartong av. Jeg tok med kartongen på en fest hvor vi begge var, der ble den raskt borte. Det viste seg at hun hadde sneket den med seg og satt og delte den med noen andre. Da jeg skulle betale for den, foreslo hun på ingen måte å slå av noen kroner på summen, selv om hun visste at jeg hadde fått greie på hva som skjedde.

Sånn sett har jeg jo ikke opplevd så forferdelige ting...

Anonym poster: 91d44ec469db5f55ac0f3859262ff05f

Hvorfor betalte du for den etterpå i det hele tatt?

Anonym poster: 775296ecdb353f04c3985fa450d33754

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne ba meg på besøk 15 mil fra der jeg bodde. Jeg skulle bare ut å kjøpe noe på butikken, da jeg ikke fikk kontakt med henne. Ringte henne hundre ganger, ringte på døra, hamret på døra. Jeg hadde jo alle klær hos henne også. Da jeg hadde stått ute i kulden i to timer i mange minusgrader, ga jeg opp og så meg nødt til å reise de 15 milene tilbake.

Dagen etter ringte hun meg og spurte om hun kunne låne penger av meg. Akkurat som om ingenting hadde skjedd. Jeg klikket i vinkel og sa det var utrolig dårlig gjort. Jeg spurte hvorfor hun gjorde det og hun sa "fordi jeg fikk angst, men du kan komme tilbake nå" ....... Jeg la på ved å slenge telefonen i veggen :gjeiper: Da var jeg sint da .

Endret av Evilposelos
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hadde en (eks) venninne som over en lengre periode stjal hjemme hos meg. Hver gang hun var der så ble ting borte. En kjole, en bunke dvd-er, penger, en spritflaske, sminke, parfyme osv. Ble etterhvert relativt mistenksom og satte opp et kamera. Og da så jeg hvor sleip hun var. Det øyeblikket jeg gikk ut for å røyke, eller gikk på toalettet spratt hun opp av stolen og løp og tok noe.. Og hun var målbevist, som om hun hadde pekt ut noe som hun ville ha.

Jeg dro hjem til hu, krevde 5000kr og har ikke snakket med henne siden. Orket ikke en gang kreve tingene tilbake, var så forbanna lei meg.

Jeg har ikke ord! Så ufattelig frekt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det frekkeste, men det eneste jeg kommer på her og nå.

Tok toget hjem fra Bergen med en venninne, og fra Hønefoss var det buss for tog. Jeg løp på bussen for å holde av en plass til oss begge ved hverandre, og fant to plasser ved siden av hverandre på hver sin side av midtgangen. Satte meg i det ene setet og la tingene mine i det andre, etter å ha spurt hun som satt innerst derom setet var ledig.

Rett etterpå kommer en fyr bort og begynner å løfte på tingene mine som ligger i setet jeg holdt av til venninnen min. Jeg sier at det setet er opptatt, og så blir det litt forvirring, før han ser ut til å fortsette å prøve å ta setet. Så jeg gjentar at det er opptatt, holdt av til noen. Og da sier han bare "but we want to sit close to each other too", fjerner tingene mine og setter seg der. Så setter kjæresten hans seg i setet bak ham.

Jeg ble helt satt ut og rakk ikke å si noe før det var for sent, for trengselen på bussen begynte å bli stor og det var så mange stemmer der på en gang. Men resten av turen skulte jeg stygt på den frekke jævelen og forbannet meg selv for at jeg ikke hadde stått på mitt. De hadde da ikke mer rett til å sitte nærme hverandre enn oss, når jeg kom først! Arg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Karpuzi og Raindrops i at man ikke skal trenge å forklare slikt når man lar venner bo hos seg gratis. Her har venninnen all skyld, slik jeg ser det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er toppen av frekkhet, og jeg tar det anonymt da det er lett gjenkjennlig for de som har lest om det.

Venninna mi var ute og red tur med hesten sin da den ble påkjørt i bakfoten av en bil. Skaden i foten ble ikke bra igjen, og hesten måtte etter kort stund avlives..

Det var sjåførens feil siden han kjørte uforsvarlig, men han presterte faen meg ringe venninna mi og be om erstatning for riper i lakken pga påkjørselen................................ noe han IKKE fikk.

Anonym poster: aeeb7f59e5c27661708883586a9db50b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Det frekkeste jeg har opplevd, var en gang jeg var og prøvde klær i en butikk. Gikk for å hente et plagg i en annen størrelse; da jeg kom tilbake sto det en ansatt der og gikk igjennom innholdet i veska mi! Jeg ble helt: :hakeslepp:

Kanskje hun trodde noen hadde glemt den igjen eller mistet den og ville finne ut hvem den var sin?

Anonym poster: bcbd2c4d3e3422739fa9809f3b0b7471

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooo, jeg har mange og må jeg dessverre informere om: det er stort sett mennesker fra de større tettstedene våre som er verst.

Bodde i et hus på kanten av et jorde der skiløypa svingte nedom, en dag jeg kom ut sto det en liten flokk og tråkket løype mellom huset og hekken, over plenen og ned trappa mot parkeringen fordi "det var så langt å gå omveien over jordet" !! WTF! Hadde jeg gått på ski i hagen til en hvilken som helst villaeier i sentrale strøk så hadde jeg :

1: Blitt politianmeldt.

2: Blitt jagd.

3: Blitt kjeftet huden full

En annen gang på et hotell jeg jobbet på gikk en mann inn i de private garasjene og glante. Han var så opptatt av å glane at han ikke så smøregrava før den traff han i ansiktet så og si. Fyren brakk beinet og presterte i ettertid å sende en REGNING på rens av klærne fordi han fikk olje på dem der nede i smøregrava!

Altså;først presterer fyren å gjøre regelrett innbrudd og så sender han regning fordi han fikk møkk på seg i prossessen!

"Byfolk" er de eneste jeg har truffet som er så inni hampen arrogante og frekke at jeg får lyst til å bli slem. Og jeg kommer opprinnelig fra oslo selv, bare så det er sagt.

Endret av Honnikorn
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Byfolk" er de eneste jeg har truffet som er så inni hampen arrogante og frekke at jeg får lyst til å bli slem. Og jeg kommer opprinnelig fra oslo selv, bare så det er sagt.

Kjenner til det. Jeg vokste opp i et område med mange hytter. Her kom "byfolk" for å feriere i helger og om sommeren. Og de kunne gjerne finne på å parkere i vår og andres oppkjørsel. Fordi "nå var de på landet, og da var det ikke så farlig."

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten det eller så blir de så innmari opptatt av det de eier (gjerne 5 meter rundt hytta) at om du så mye som kaster et blikk på deres eiendom så løper de ut og roper "det er privat eiendom altså!" Jøssda, og så står du der med grunneieren som har 10 000 mål utmark hvor han lar de boltre seg fritt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nikki09

Vi kom hjem til Hagen full av biler engang. Naboen som feiret bryllup i sin hage hadde informert gjestene sine om at det var bare å parkere i Hagen vår. Vi bor ikke engang ved siden av hverandre, vårt hus ligger litt lengre oppe i veien sånn at de faktisk må gå et lite stykke. "vi regnet med at det ikke var noe problem vi, det er jo ikke sånn at det er plagsomt for dere alikevel!" sa dama! Plagsomt var det ikke men Hagen vår er ikke drenert og så ut som et gjørmehull etterpå! Det var det naboforholdet...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta denne også som anonym...:P

Jeg var 15, skulle konfirmeres og fikk jo selvsagt penger i konfirmasjonsgave. Jeg skulle ha tre selskaper og samlet opp konvoluttene med pengegaver på kjøkkenbenken, og skulle gå i banken da alle selskapene var overstått. Da alle selskapene var over talte jeg over og det var 10 000 til sammen(liten familie). Jeg la en konvolutt med alle pengene i nattbordskuffa og skulle i banken neste dag. Da jeg våkna og skulle gå til banken så oppdaga jeg at det plutselig bare var 6 000 der.

Så moren min stjal 4 000 av konfirmasjonspengene mine. Hun eksploderte da jeg konfronterte henne og sa jeg hadde brukt dem selv(skulle jeg brukt dem i løpet av natta?). Unødvendig å si at vi ikke har noe særlig godt forhold nå.

Anonym poster: aa23e2449ead96e68c3d791f8cd15146

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min ungdomsskole klasse hatet kontaktlæreren min meg, og i å med at det bare var "unge" nye lærere med ham så smittet dette sterkt over. Må også presisere at det var ingen grunn til at han skulle hate meg, noen gang. Det eneste er at min mor hadde klaget på undervisningen i noen fag(som han hadde). Tanten min er selv lærer og han brukte vist et gammelt pensum (husker ikke helt da, for det var jo noe de "voksne" styrte med).

I alle fall så hadde jeg et helvetes år det året jeg gikk i 9. Blir sint bare jeg tenker på det faktisk. Jeg var ikke oppstanasig og frekk, men herregud jeg utviklet meg til et monster pga de lærerne. Det begynte i det små. Jeg ville bytte klasse da jeg ikke kjente en sjel i den klassen jeg var plassert i. Fikk bedskjed at da måtte noen fra den klassen også ville bytten til våres. Greit nok. En dag kom en jente inn i våres klasse, som kom fra den klassen jeg ville til. Så jeg ble overlykkelig og sprang til kontakt læreren å spurte om ikke jeg fikk bytte nå da. Svaret var nei. Uten begrunnelse. Min mor sloss med de i et halvt år før hun ga opp(hun var både fysisk og psykisk syk pluss at hun var alene mor for oss, så hun hadde ikke all verden av krefter heller..) Hadde noen med overskudd snakket for meg kunne det kanskje gått.

Så en dag hadde noen gutter vannkrig på klasserommet. De brukte blant annet min vannflaske(ikke sånn imsdal flaske, men en sånn fin en du må kjøpe). Læreren kom inn og de sprang raskt på plass samtidig som de returnerte vann flasken til mitt bord. Læreren gikk rett til mitt bord og sa at han skulle hive vannflasken min i søppelen. Jeg forklarte at jeg ikke hadde vært med på leken og at det ikke var min feil at de tok min vannflaske. Men han skulle hive den. I panikk (husk, hadde bare en syk alene forsørger, ALT hadde stor verdi og måtte passes på) hoppet jeg etter flasken i handen hans og fikk tak i den. Ble da slengt inn i en rekke pulter og forstuet foten. Ente opp med at jeg fikk en kraftig anmerkning og vist det var mer fra meg så ble jeg utvist. Hinket meg hjem, og fikk samtidig utvisning fordi at jeg bare forlot klasserommet og nektet å delta i undervisning.

To dager senere så hadde jeg akkurat vært inne i byen med en venninne for å hente krykker hos legen. Men det kostet mer penger en jeg trodde, så jeg hadde ikke penger til bussen hjem. Heldigvis lå skolen i nærheten, og jeg sendte melding til en kompis i klassen om jeg ikke kunne låne de pengene. Det fikk jeg, og jeg skulle bare komme å hente. Da jeg kom inn i klasserommet spør læreren meg hva i all verden jeg gjør der. Jeg svarer at jeg bare skål låne penger hos ****. Fikk da beskjed om å hute meg ut. **** måtte hive pengene ut av vinduet til meg. Fikk senere brev hjem i posten om at jeg hadde dukket opp på skolen i utvisningstiden, og at det så ut som jeg var i bakrus, og klærne mine vår stygge og jeg luktet vondt. I tillegg så hadde jeg vært så frekk at jeg hadde tigget penger fra klassen. Jeg hadde jo akkurat vært i byen den dagen.. Hadde jo pyntet meg og all ting. Og jeg var definitivt ikke i bakrus som 14 åring. Hygienen min var det heller ikke noe galt med. Det såret litt.

En dag begynte en jente i klassen å hive papir på meg. Husker ikke ordene men de var harde. Ente med at jeg ropte;hold kjeft, jævla ADHD kid! (Jeg viste at hun hadde ADHD, vi har kjent hverandre i evigheter og helt egentlig er vi venner. Men hun hadde av og til slike dager) ente med at hun reiste seg og slo meg. Jeg fikk utvisning for at jeg hadde kalt henne ADHD kid. Det er jo klart at hun slår da(fikk forresten kjevesleng, som jeg sliter med den dag i dag).

Og mange andre episoder, husker ikke alle. Gikk ut med 1,9 i snitt mot 5 i snitt året før. Men i 10.klasse fikk vi en fantastisk lærer som reddet alt. Jeg tror seriøst at hun er hele grunnen til at jeg har blitt noe den dag i dag. Gikk forresten ut med 4,5 fra ungdomsskolen til slutt. Bare takket være henne. Og det gjelder ikke bare meg. Vår klasse var den "verste". Utrolig at et år med det snille mennesket forandret oss alle så fort. Jeg kan ærlig si at det er en lærer jeg aldri glemmer og takknemligheten er så høy. Jeg skylder den dama alt.

Men enkelte burde ikke være lærere. Møte en av de "slemme" på festival nå i sommer. Jeg fikk det samme blikket som jeg fikk da. Akkurat som om jeg var en rotten potet som stinket langveis.

Jeg er ennå ung, bare 19 så dette er heller ikke lenge siden.

Ser nå at det ble veldig langt, men dette er det desidert frekkeste/slemmeste jeg har opplevd. Er også annonym, fordi i denne posten vil jeg det:) <br /><br /> Anonym poster: e2f267587015f2d053800ce44f53c677

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke bare frekt men mobbing .

Anonym poster: 207529b7cf852f031ff2599e3e5a942b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...