Gå til innhold

Kan man EGENTLIG se bra ut med 130kg?


Gjest Enomorada

Anbefalte innlegg

Jeg svarte på spørsmålet. Jeg mener ikke at folk som veier det dobbelte av det de skal trenger å gjemme seg bort men de trenger ikke fremheve valkene heller. Finnes en mellomting mellom superettersittende gensere og telt. Jeg har 2- 3 kg for mye, går ikke i ettersittende gensere jeg heller.

Jeg må gå ned 20 kg for å være "normal" etter BMI . Men jeg gidder ikke gjemme bort kroppen min for å tilfredstille andre gitt . Ettersittende klær gjør at jeg føler meg slankere enn med " teltklær" . Så den som ikke tåler og se, har et stort problem mener nå jeg .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

En sterkt overvektig, fleskete kropp er ikke estetisk vakker, særlig ikke med ettersittende klær. Hun har lår som virker som de har samme omkrets som jeg har rundt hoftene. Hun kunne med fordel ha kledd seg annerledes. Det er store variasjoner mellom pinetrangt og telt. Jeg kjenner flere ganske så overvektige som kler seg smakfullt.

Jeg vil rose henne fordi hun er tøff jente og forteller om sin situasjon. Jeg hadde ikke turt det, vise meg frem på internett.

Nå regner jeg med å bli lynsjet, men det får jeg tåle. Jeg er ikke alene med mine meninger.

Du skal få mene hva du vil om hva som er estetisk vakkert. Men jeg synes det er på grensa til patetisk at ei godt voksen dame har behov for å gå inn i en tråd og snakke om fleskete kropper og sammenligne kroppen med sin egen. Vel vitende om at det sitter ei jente der ute som har gitt uttrykk for at hun synes det er tøft å lese negative kommentarer. Det er tydelig at alder og klokskap ikke alltid henger sammen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest number longsbus

Synes hun er en flott og oppegående jente. Hun kler seg bra og virker alltid i godt humør. Hvorfor skal man gjemme seg og aldri gå ut fordi man ikke møtet samfunnets krav til ideal nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du skal få mene hva du vil om hva som er estetisk vakkert. Men jeg synes det er på grensa til patetisk at ei godt voksen dame har behov for å gå inn i en tråd og snakke om fleskete kropper og sammenligne kroppen med sin egen. Vel vitende om at det sitter ei jente der ute som har gitt uttrykk for at hun synes det er tøft å lese negative kommentarer. Det er tydelig at alder og klokskap ikke alltid henger sammen.

Jeg forholder meg til overskriften i tråden. Jeg har ikke lest bloggen, bare sett bilder. Det må være tillatt å si at jeg ikke synes de er flatterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg forholder meg til overskriften i tråden. Jeg har ikke lest bloggen, bare sett bilder. Det må være tillatt å si at jeg ikke synes de er flatterende.

Og jeg må få lov til at jeg synes det er en skremmende mangel på gangsyn og filter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampen

Jeg er også helt enig i at det finnes pene mennesker av de som er veldig overvektige, men da mener jeg at de har pent ansikt, er flink til å sminke seg, finne pene klær, osv. Det gjelder for dama på denne bloggen, men jeg syns absolutt ikke det er noe pent når det henger store valker langt over buksekanten. Det er heller ikke noe særlig når man ser at personen faktisk har vanskeligheter med å gå over gulvet, at de puster tungt, at de rett og slett sliter og ikke klarer å ta vare på seg selv.

For all del: Respekt til dere som liker det og til dere som er slik selv og trives med det, men jeg kunne aldri tenkt meg til å være slik selv - uansett hvor flink jeg var til å pynte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiumsjunkie

Litt på siden, men hesten de koser med på denne siden virker avmagret? Litt vel tynn! Ser at ribbena på hesten stikker ut, og ribben på hest skal strengt talt ikke kunne skimtes.

For alt jeg vet er hesten på fetekur i et nytt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Litt på siden, men hesten de koser med på denne siden virker avmagret? Litt vel tynn! Ser at ribbena på hesten stikker ut, og ribben på hest skal strengt talt ikke kunne skimtes.

For alt jeg vet er hesten på fetekur i et nytt hjem.

Det er en unghest, 1 år +/-.

Dvs. den vokser mye, og klarer kanskje ikke å spise nok for å holde tritt. Ikke noe bekymringsverdig over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Det er en unghest, 1 år +/-.

Dvs. den vokser mye, og klarer kanskje ikke å spise nok for å holde tritt. Ikke noe bekymringsverdig over det.

Okey, en bekymring mindre. Hvordan kan du se på hesten at det er en unghest? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Okey, en bekymring mindre. Hvordan kan du se på hesten at det er en unghest? :-)

Det er bedre å bekymre seg en gang for mye enn en gang for lite :)

Jeg har ridd/drevet med hest i 20 år, samt at det står i teksten på bloggen at det er en åringshingst hvilket betyr at den ble født i fjor vår/sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan man føler seg i kroppen og som person. Og om man trives med livet sitt og seg selv. Og om man kan formidle det utover til andre. Da betyr vekten fint lite. Om man trives med seg selv og har et blikk i øyet som viser selvtillit og sjarm, da er vedkommende vanskelig å motstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette kommer fra personen som i sitt forrige innlegg uttalte seg for "alle".

Påstår du at ikke alle skjønner at det vil bli mye negative kommentarer?

Og hva har det med din fascisme å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, seriøst, slutt med det "det handler om å trives"-argumentet. At dama er helt normalt ansiktspen kan ikke demme opp for MORBID overvekt. Hadde vi levd for 100 år siden ville hun vært en sirkusattraksjon.

Vi er i live i tidsalderen hvor mennesket lettest har tilgang på informasjon rundt nær sagt alt, men enkeltmennesket klarer likevel ikke forstå at kalorier inn minus kalorier ut må være i minus for å miste fettmasse?

Si det. Sikkert av samme grunn som at noen ikke klarer å forstå at røyk inn i lungene er ødeleggende for helsa, at diverse rusmidler ødelegger helse og liv, at ubeskyttet sex kan gi skumle sykdommer eller at å kjøre for fort kan ende i ulykker og død. Vi er bare mennesker på godt og ondt, og for noen vises uvanene og den dårlige livsstilen bedre på utsiden enn hos andre.

Forøvrig driver denne bloggeren og jobber for å gå ned i vekt, og har så langt gått ned 20 kilo. Jeg vil tro hun forlengst har innsett at hun må spise mindre og trimme mer for å miste vekt. Og seriøst: slutt med det der etterpåkloke kalorier inn og ut. Det er for sent å komme løpende med moralprekenen når noen allerede har blitt sterkt overvektig.

Anonym poster: 0a9e4fce0175e193ace221f04745f047

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minpin

Påstår du at ikke alle skjønner at det vil bli mye negative kommentarer?

Og hva har det med din fascisme å gjøre?

Nei, men så var det ikke det du skreiv heller. Du skreiv at det bare ville bli negativt hvis folk svarte ærlig, som om alle som motsir deg lyver. Og hvis du vet hva en fascist er så bør du også skjønne hvorfor det er ironisk at du kaller meg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har finere klær enn meg ihvertfall!

Hun virker som en hyggelig jente og livlig jente som jeg kunne tenkt meg å kjent, og jeg har ikke tvil på at hun klarer å nå målet sitt, om kampen mot kiloene er poenget med bloggen.

Tråden er utrolig useriøs rett og slett fordi TS kommer med et spørsmål som omfatter så mange, og med det trekker frem EN person. Du TS om startet dette burde gå i tenkehjørnet. Hva er problemet ditt med denne jenta?

Jeg hater diskuter bloggere på KG- tråder...

Anonym poster: 56db594696766645512e89cfbb963fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange overvektige som ser bra ut, men jeg syntes ikke noen ser bra ut med så mye sminke. Syntes forøvrig hun er veldig flink som prøver å gå ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...