Gå til innhold

Kan man EGENTLIG se bra ut med 130kg?


Gjest Enomorada

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg ser poenget ditt. Enkleste er vel å si "en pyntet person", uansett om vedkommende er tynn, tjukk, blond, rødhåret osv :)

Helt ærlig så bryr jeg meg ikke om vekten til andre, jeg har venner i alle størrelser, og tenker svært lite over hvordan de ser ut. Har nok med meg selv ;)

Så du sier aldri til dine venner; så fin du er,om de har stæsjet seg opp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Først å fremst må jeg si jeg tar av meg hatten får denne jenta, hun er overvektig, tør å blogge om det, tør å skrive om det å ikke minst tør å bli dømt av andre som ikke kjenner henne! Dette i seg selv er ganske tøft! Ja det er helsefarlig det vet vi alle, ,men hun tar tak i problemet sitt å har funnet sin vei videre! Hun ser hun har et problem og gjør noe med det! Å sist men ikke minst hvor mange av dere tør å legge ut bilde av kroppen deres i bikini/shorts på en offentlig nettside der alle har tilgang, hvor det finnes folk som bare slenger dritt får å såre andre mennesker??!!? Jeg hadde aldri gjort det! Så creds til deg Kristine, stå på videre å hopp å drit i alle som slenger piss om deg! Det vil dessverre alltid være sånne mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Så du sier aldri til dine venner; så fin du er,om de har stæsjet seg opp?

Selvfølgelig sier jeg det til mine venner hvis jeg mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig sier jeg det til mine venner hvis jeg mener det.

"Fin til å være så overvektig. Fin til å veie så lite. Fin selv om du røyker. Fin, men du skulle gjort noe med de kvisene."

Anonym poster: 18143ed8b3e7f61240d4ac9e9dea4ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

"Fin til å være så overvektig. Fin til å veie så lite. Fin selv om du røyker. Fin, men du skulle gjort noe med de kvisene."

Anonym poster: 18143ed8b3e7f61240d4ac9e9dea4ac5

Det er dine ord, ikke mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde lagt ut disse bildene og kjørt en vervekampanje for å oppfordre alle unge jenter og damer til å bli så tynn, hadde jeg syntes det hadde vært mer enn drøyt. Ikke pga den tynne kroppen, men på grunn av din pro-ana propaganda. Men hvis jenta på bildene hadde startet en blogg der hun var åpen om sin sykelige undervekt og sin kamp for å bli frisk og få en sunnere kropp, hadde jeg ikke reagert negativt i det hele tatt. Hvis hun hadde posert i pene klær, pent sminket og ordnet på håret og erklært at hun kan være "damn good looking" selv om kroppen ikke er sunn og normalvektig, hadde jeg sagt hurra for henne også og helhjertet ment at hun fortjente å føle seg bra. Jeg synes faktisk ikke verken undervektige eller overvektige er ekle eller stygge.

Her var det mye på én gang og totalt avsporing.

Hvem er disse som står utenfor samfunnets normer og hetser tynne, og hva i alle dager har de med denne bloggeren å gjøre? Er det noen her som har skrevet negativt om undervektige? Har den nevnte bloggeren sagt noe om at undervekt er verre enn overvekt? Jeg ser ingen verken her eller på bloggen som sier noe om at overvekten til bloggeren har mer/finere former eller er mer kvinnelig og vakker enn en undervektig kropp.

Det er ikke kjempesexy å røyke, men en som røyker kan likevel se helt smashing og sexy ut. Det er ikke avhengigheten som kan være sexy, men personen med avhengigheten. Skjønner du forskjellen?

Og atter en gang, jeg har ikke sagt at overvekt er sunt! Jeg har ikke på noen måte prøvd å vridd det til at overvekt er sunt eller ønskelig. Jeg sier bare at personen bak overspisingen og den store kroppen kan være vakker, og at dersom de pynter seg og føler seg on top of the world ser jeg ikke noe galt i det. Hvorfor skal de ikke få lov til det? Det er forskjell på å skryte av sin overvektige kropp og å gjøre det beste ut av det man har og skryte av resultatet etterpå.

Jeg gidder ikke spekulere i hvorfor hver enkelt overvektige person er overvektig, da det finnes mange grunner som jeg ikke har en dritt med å gjøre. De fleste overvektige vet godt hvorfor kroppen har blitt stor, så de trenger ingen reality check. Jeg skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av hvorfor hun har blitt overvektig, da det er for sent å "slutte å spise så mye". Skaden har allerede skjedd, og det vet hun. Nå jobber hun for å bli sunnere, har allerede gått ned 20 kilo og da synes jeg det blir helt på trynet å henge seg opp i hvorfor hun ble overvektig. La oss heller henge oss opp i at hun har tatt tak i problemet og gjør alt hun kan for å bli sunnere og mer normal. Det står det stor respekt av, synes jeg. Og jeg synes fremdeles at hun er ei vakker dame når hun kler seg riktig og smiler.

Ja, så klart skjønner jeg forskjellen. Hadde spørsmålet vært "ser denne jenta sexy ut?" kunne jeg kanskje svart ja hvis jeg hadde syntes det, men når spørsmålet spesifikt er "kan man EGENTLIG se bra ut med 130kg?" så er spørsmålet spesielt tilrettelagt for at man skal svare utifra vekta hennes. Og da mener jeg at nei, man kan ikke se bra ut med 130 kg, men du kan for all del ha et fin ansikt, utstråling, avgi sensuelle vibber osv. som også er sexy.

Og angående det med at ingen har hetset undervektige i denne tråden; ja, du har rett, det er ingen som har gjort det. Men hadde spørsmålet til TS vært "Kan man EGENTLIG se bra ut med 40kg?" og linket til en jente som er veldig undervektig (og ikke veldig overvektig), så tror jeg kommentarene fra de andre brukerne hadde vært heeelt annerledes. Tviler STERKT på at mer enn 1-2 hadde sagt at hun var kjempepen.

Det er liksom så patetisk, for det er politisk korrekt å slenge dritt etter tynne jenter for å få seg selv til å føle seg bedre (unnskyldningen er jo såklart at "kvinner skal ikke se ut - hva har SKJEDD med samfunnet!!") og hylle overvektige kvinner som de egentlig ikke ville ha hatt kroppen til, bare fordi de hadde likt at den nye normen hadde vært overvektige kvinner, for da hadde de følt seg tynnere. Skjønner du hva jeg mener? Samtidig så stapper jo folk i seg alt av slankemat, slankeshaker og lavkarbobrød samtidig som man trener til man får belastningsskader i alle kroppens ledd.. Rart det der.

Hvordan hun ble overvektig har jeg ADLRI sagt at jeg bryr meg noe om, ei heller bryr jeg meg om hva hun gjør nå for å rette det opp. Jeg har jo tydeligvis svart utifra spørsmålet som TS spurte og min ærlige mening var nei. Jeg spesifiserer bare at jeg syns det er usexy å være usunn og at man ikke blir så stor uten å være usunn - det var det jeg mente med den siste setningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig sier jeg det til mine venner hvis jeg mener det.

jaja, da antar jeg du ikke har feite venner. Like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig; er man voksen og 30 kilo, så er man død,eller nesten. Å linke til mennesker som er så utmagret at de bare ligger og venter på å dø, er helt bak mål.

Hadde avsenderen linket til Twiggy eller Kate Moss eller hva de nå heter alle disse veldig slanke modellene, eller lignende personer, så hadde det vært noe helt annet. Da hadde det vært sammenlignbart. Kan man være vakker når man er veldig slank? Såklart.

Men en person på 300 kilo som ligger full i fett og liggesår og ikke kan røre seg og venter på å dø, er nesten det som må sammenlignes med bildet lengre bak i tråden her.

En ting er sikkert, det bildet kan ikke sammenlignes med bildene i bloggen, uansett hvor mye dere forsøker å få gjennom et stakkarslig poeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig; er man voksen og 30 kilo, så er man død,eller nesten. Å linke til mennesker som er så utmagret at de bare ligger og venter på å dø, er helt bak mål.

Hadde avsenderen linket til Twiggy eller Kate Moss eller hva de nå heter alle disse veldig slanke modellene, eller lignende personer, så hadde det vært noe helt annet. Da hadde det vært sammenlignbart. Kan man være vakker når man er veldig slank? Såklart.

Men en person på 300 kilo som ligger full i fett og liggesår og ikke kan røre seg og venter på å dø, er nesten det som må sammenlignes med bildet lengre bak i tråden her.

En ting er sikkert, det bildet kan ikke sammenlignes med bildene i bloggen, uansett hvor mye dere forsøker å få gjennom et stakkarslig poeng.

Nå skrev jeg aldri noe negativt om bloggeren TS linket til, jeg påpekte at det ville føltes feil for meg med samme sitat dersom vi snakket om en veldig undervektig person. Jeg har ingen negative tanker rettet mot bloggeren det diskuteres om, bare erkjenner mine følelser rundt egne grenser. Det blir feil for meg å normalisere sykelig undervekt. Det må jeg da få lov til å mene?

Ikke vær så militant, a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påpeker simpelthen at skal man først sammenligne, så må man gjøre det med ting som er relevante i forhold til hverandre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor TS har valgt å poste denne tråden. Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at det kryr av feige mennesker som ikke har bedre ting å bruke tida si på enn å kritisere andres utseende mens de selv sitter gjemt bak pc-skjermene sine.

Men ikke alle er like trangsynt som deg. Noen ser folk som mer enn bare kilo (tro det eller ei), selv om jeg for min del synes hun bærer de bra. Jeg synes Kristine er kjempefin, helt ærlig, og jeg er tydeligvis ikke den eneste, så... De ordene dine om at det bare blir negativt hvis folk skal svare ærlig kan du stikke en viss plass.

Det er bare de som er enige med fascisten Minpin som får uttale seg, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minpin

Det er bare de som er enige med fascisten Minpin som får uttale seg, med andre ord.

Og dette kommer fra personen som i sitt forrige innlegg uttalte seg for "alle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar: Nei det kan man ikke, om man er kvinne. Som mann, kanskje, om man er stovokst og har tunge ben og mye muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, jeg håper virkelig ikke du har det. For det å ikke kunne gi andre komplimenter enn at "du er jo feit men du har pyntet deg" er relativt stusslig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Når vet jeg ikke om hun er medlem på KG, men jeg tviler sterkt på at noen kvinner på KG kunne tenkt seg tissen din inni seg.

For min del så er du vel så langt ifra noen drømmemann som du kunne komme.

Hver gang jeg leser innlegg av deg så priser jeg meg lykkelig for at jeg er gift med en mannemann.

Noen mannemann har jeg aldri strebet etter å være.

Jeg foretrekker å være en som gjør det jeg vil gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blubberella

Og angående det med at ingen har hetset undervektige i denne tråden; ja, du har rett, det er ingen som har gjort det. Men hadde spørsmålet til TS vært "Kan man EGENTLIG se bra ut med 40kg?" og linket til en jente som er veldig undervektig (og ikke veldig overvektig), så tror jeg kommentarene fra de andre brukerne hadde vært heeelt annerledes. Tviler STERKT på at mer enn 1-2 hadde sagt at hun var kjempepen.

Det er liksom så patetisk, for det er politisk korrekt å slenge dritt etter tynne jenter for å få seg selv til å føle seg bedre (unnskyldningen er jo såklart at "kvinner skal ikke se ut - hva har SKJEDD med samfunnet!!") og hylle overvektige kvinner som de egentlig ikke ville ha hatt kroppen til, bare fordi de hadde likt at den nye normen hadde vært overvektige kvinner, for da hadde de følt seg tynnere. Skjønner du hva jeg mener? Samtidig så stapper jo folk i seg alt av slankemat, slankeshaker og lavkarbobrød samtidig som man trener til man får belastningsskader i alle kroppens ledd.. Rart det der.

Det er kun på Kvinneguiden jeg har lært at det er politisk korrekt å hetse undervektige/tynne og hylle overvektige, for ute blant venner og kjente i min verden er det overhodet ikke sånn. Man kommenterer ikke andres kropp og vekt på en nedsettende måte, punktum. Sånn fungerer det i min verden. Overvektige jeg vet om er fullstendig klar over at de er usunne og at de burde gjøre noe med det. Jeg kjenner ingen som verken skryter av egne "former" i form av masse overflødig fett eller hyller overvekt hos seg selv eller andre. Det er forskjell på å hylle overvekt og å gi komplimenter til en overvektig person som ser ekstra bra ut. Jeg håper også du har skjønt at mange tråder her om både overvekt og undervekt er preget av trolling og provokasjon fra folk som kjeder seg. Typiske utsagn er "hvem liker vel beinrangler? Damer skal ha former!" og "ingen vil ha feite damer. De er bare ekle og blir kun brukt til tøm og røm!" At noen faktisk har sånne holdninger tviler jeg ikke på, men de aller fleste sitter nok og ler foran skjermen mens folk fyrer seg opp i trådene.

Likevel: greit at du tydeligvis er veldig irritert på at enkelte liker å snakke nedsettende om undervektige, men det har ingenting med saken å gjøre i denne tråden. Her er teamet overvekt og hvorvidt det kan se bra ut, og ikke det evige teamet tykk vs tynn (som er ihjeldiskutert og ihjeltrollet her på KG).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den som sier at man ikke kan se bra ut når man veier 30kg tar FEIL! Newsflash.. I look damn good ;)

Det blir liksom feil den andre veien..

Jeg synes det er feil begge veier, og de aller fleste synes også det. Men skal ikke man få lov til å fortelle seg selv at man er bra nok midt i forvandlingen? Hadde bloggeren spist og spist for å holde den høye vekten hadde jeg blitt sterkt provosert, men jenta prøver jo bare å holde motet oppe i vektnedgangen. Det synes jeg hun skal få lov til, på samme måte som en sterk undervektig person som prøver å legge på seg.

Jeg har ingen problemer med å rose bloggeren tråden her er basert på selv om jeg missliker overvekt.

Anonym poster: eecd43aec5bfa7b63687ece0df86f4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

En sterkt overvektig, fleskete kropp er ikke estetisk vakker, særlig ikke med ettersittende klær. Hun har lår som virker som de har samme omkrets som jeg har rundt hoftene. Hun kunne med fordel ha kledd seg annerledes. Det er store variasjoner mellom pinetrangt og telt. Jeg kjenner flere ganske så overvektige som kler seg smakfullt.

Jeg vil rose henne fordi hun er tøff jente og forteller om sin situasjon. Jeg hadde ikke turt det, vise meg frem på internett.

Nå regner jeg med å bli lynsjet, men det får jeg tåle. Jeg er ikke alene med mine meninger.

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette ble bare tåpelig. Dum sammenligning.

ER det? Det er jo flere som sier at det er åpenlyst helsefarlig med fedme dermed kan det ikke være attraktivt . Syns ikke sammenligningen var så dum jeg :)

Og ellers ; det er ikke så selvsagt at 100+ er UATRAKTIVT . Man MÅ få lov og føle seg forfortabel i sin kropp uansett vekt . Skjønnhet er så mye mer enn vekt .

For hvis man avskyr kroppen sin får man hvertfall et totalt feil og dårlig forhold til den , til vekta og til mat .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...