Gå til innhold

Kan man EGENTLIG se bra ut med 130kg?


Gjest Enomorada

Anbefalte innlegg

Man kan se bra ut hvis man er stor med former. Den jenta har ikke former hun har bare fett. Det er ingen definert midje eller hofter, kun fett overalt.

Anonym poster: c86ddfab7f188a8f87558c2311a960d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er tittelen på tråden "Kan man EGENTLIG se bra ut med 130 kg?". Slik jeg ser det, så handler det mye om innstilling og selvtillit når slike jenter skriver "damn I look good". Det er en holdning som jeg synes er bra, mye bedre enn å sitte inne med selvmedlidenhet og deppe.

Om jeg skal ta for meg spørsmålet i trådens tittel, så vil jeg som mann si at hun EGENTLIG ikke ser bra ut, jeg mister desverre interessen for henne pga. størrelsen hennes. Men, det er kanskje ikke det viktige her, det viktige er vel hvordan store mennesker velger å håndtere vekten sin?

Hun er sikkert en fantastisk person, og jeg har ikke i mot å ha sånne jenter som venner, men 130 kg. vil aldri se bra ut i mine øyne.

Anonym poster: e4b20290f17020db4b846f423c17b532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du Kjønn: Ikke viktig? Er det ikke viktig om du er kvinne eller mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ser ikke bra ut. Men hvorfor utsette jenta for dette? Alle vet at det bare blir negativt hvis folk skal svare ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man kan være lubben eller litt overvektig og fortsatt se bra ut, men hun her syns jeg var for stor. Dette handler ikke om at hun er stygg eller ekkel eller noe i den duren, men det er bare det at når man er så stor så er det et veldig stort tegn på at man IKKE er sunn (selv om hun sikkert prøver å gjøre noe med det).

Jeg er så lei av at folk skal prøve å normalisere og bagatellisere fedme. Jeg syns det er akkurat like teit som å synes det er greit for en kvinne på 170 cm å veie 40 kilo.. NEI, det er det ikke.

Så, kan man egentlig se bra ut med 130 kg? Ja, hvis man er godt over 2 meter så vil det nok se greit ut, men ikke ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Man er ikke vakker. Man er ikke stygg. Man er ikke ekkel. Man er ikke normal. Man er ikke sunn. Man ser ikke bra ut.

Kan noen fortelle meg hvilke ord overvektige mennesker kan tillate seg å bruke om seg selv? Når man har et normalt/pent ansikt og en kropp som er overvektig, hva er beskrivelsen, når man stæsjer seg opp med fine klær og sko og sminker seg og styler håret.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minpin

Nei, det ser ikke bra ut. Men hvorfor utsette jenta for dette? Alle vet at det bare blir negativt hvis folk skal svare ærlig.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor TS har valgt å poste denne tråden. Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at det kryr av feige mennesker som ikke har bedre ting å bruke tida si på enn å kritisere andres utseende mens de selv sitter gjemt bak pc-skjermene sine.

Men ikke alle er like trangsynt som deg. Noen ser folk som mer enn bare kilo (tro det eller ei), selv om jeg for min del synes hun bærer de bra. Jeg synes Kristine er kjempefin, helt ærlig, og jeg er tydeligvis ikke den eneste, så... De ordene dine om at det bare blir negativt hvis folk skal svare ærlig kan du stikke en viss plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke hun så bra ut, jeg synes hun så ekstremt overvektig ut. Svaret mitt er nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Jeg synes ikke hun så bra ut, jeg synes hun så ekstremt overvektig ut. Svaret mitt er nei.

Samme her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun burde kontakte moderatorene og få denne tråden slettet. Hun har allerede gått ned 20kg som jeg sa og da hjelper det ikke med de hjerteløse kommetarene dere kommer med. Hun prøver å gjøre noe med vekta si. Jeg har aldri hatt så mange kg, men klarer å føle med henne for det. Og hun som lagde tråden er enda verre!

Jeg trodde dette var en tråd hvor hun ville ha tilbakemeldinger på antrekket, men det er langt ifra sannheten. Hun har ikke bedt om meninger! Når hun nå har gått ned 20 kg, så synes jeg dere kan gi henne den gleden over å føle seg litt bedre. Det er en slankeblogg og hun går ned i vekt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes kraftig overvektige kan være flotte om de har ett pent/søtt ansikt, kler seg bra eller har en nydelig utstråling, i den forstand er det helt klart ett ja. Men fysisk tiltrekkende når det kommer til kropp syntes jeg ikke det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Spørsmålet er poengløst i seg selv, fordi det er veldig helseskadelig å være ekstremt overvektig - akkurat som å være undervektig.

Det poengterer jo også bloggeren - og hun forsvarer ikke helseaspektet i det hele tatt.

Men jeg tror poenget er at hun prøver å bygge seg en god selvtillit på veien mot bedre helse, istedetfor å ha forakt for seg selv og hate kroppen sin.

Det er utrolig vanskelig å endre vekten sin, og man sliter med masse vonde følelser. Om man først lærer seg til å ha så vonde følelser om kroppen sin går de ikke bort selv når man mister vekten.

Dårlig selvfølelse, hat og vonde følelser har aldri hjulpet noen med livsstilsendringer. Det har derimot gjort at svært mange har spist seg kraftig opp i vekt, eller sultet seg.

Så igjen; om noen skal endre vekt kan de like godt bygge et godt selvbilde umiddelbart, for det dukker ikke magisk opp når man bare når en viss vekt.

Jeg har mine preferanser estetisk, de sammenfaller med god helse - og om noen tenker annerledes forandrer det fortsatt ikke helseaspektet. Men det er jo bloggeren helt klar over, så jeg ser ikke poenget med denne tråden.

For alt vi vet har hun postet innlegget selv for å få debatt ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes kraftig overvektige kan være flotte om de har ett pent/søtt ansikt, kler seg bra eller har en nydelig utstråling, i den forstand er det helt klart ett ja. Men fysisk tiltrekkende når det kommer til kropp syntes jeg ikke det er.

Nettopp. Det er ingen som krever at mennesker skal være tiltrukket av verken det ene eller det andre. Men jeg fatter og begriper ikke hvorfor man må sette = mellom sine egne personlige preferanser og hvordan folk ser ut. Jeg tenner heller ikke på feite mennesker. Men jeg syns f.eks. Doug i Kongen av Queens er kjempeskjønn. Ville jeg pult han? Nei. Men han er sjarmerende og søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser bra ut. Jeg vil bare ikke stikke tissen min i henne.

Når vet jeg ikke om hun er medlem på KG, men jeg tviler sterkt på at noen kvinner på KG kunne tenkt seg tissen din inni seg.

For min del så er du vel så langt ifra noen drømmemann som du kunne komme.

Hver gang jeg leser innlegg av deg så priser jeg meg lykkelig for at jeg er gift med en mannemann.

Anonym poster: c437b1ff268d1a802fb7eccd628c652f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at man kan være velstelt (klær, hår, sminke) men jeg kommer aldri til å synes at såpass mange kilo er tiltrekkende eller pent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes hun burde kontakte moderatorene og få denne tråden slettet. Hun har allerede gått ned 20kg som jeg sa og da hjelper det ikke med de hjerteløse kommetarene dere kommer med. Hun prøver å gjøre noe med vekta si. Jeg har aldri hatt så mange kg, men klarer å føle med henne for det. Og hun som lagde tråden er enda verre!

Jeg trodde dette var en tråd hvor hun ville ha tilbakemeldinger på antrekket, men det er langt ifra sannheten. Hun har ikke bedt om meninger! Når hun nå har gått ned 20 kg, så synes jeg dere kan gi henne den gleden over å føle seg litt bedre. Det er en slankeblogg og hun går ned i vekt.

Såklart, creds osv, men nå handlet ikke tråden om det da. Jeg synes hun forsvarer kiloene, og det er like ugreit som pro-ana. Det er DET jeg reagerer på. Hun er sykelig overvektig. Hadde det vært ei som var sykelig tynn og som hadde skrevet det samme, så hadde det jo vært hets av en annen verden, og det hadde vært greit. Hverken fedme eller undervekt er pent. Ja, det er sykdommer, men det er ikke noe å strebe etter.

Det skal sies at jeg ikke fikk med meg at hun prøvde å gå ned i vekt da jeg kun så på bildene og ikke leste noe som helst på bloggen. Synes det er FLOTT at hun skal gjøre noe med det. Jeg vet selv hvor dedikert man må være for å miste kilo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg er så lei av at folk skal prøve å normalisere og bagatellisere fedme.

Kan du vise til et innlegg her som normaliserer og bagatelliserer fedme? Har noen påstått at det er sunt og helt normalt å være sterkt overvektig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise til et innlegg her som normaliserer og bagatelliserer fedme? Har noen påstått at det er sunt og helt normalt å være sterkt overvektig?

Jeg tolket det også på den måten. At hun normaliserte og bagatelliserte fedme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hun er sykelig overvektig. Hadde det vært ei som var sykelig tynn og som hadde skrevet det samme, så hadde det jo vært hets av en annen verden, og det hadde vært greit.

Nei jeg tror faktisk ikke det. Hadde noen linket til en blogg der ei jente la ut bilder av sin sterkt undervektige kropp i pene klær og prøvde å føle seg vakker på ferden mot en sunnere kropp og vekt, hadde jeg heiet like mye på henne.

Jeg ser ingen tegn til at jenta i bloggen er pro-fedme. Selv om hun er overvektig og sier at hun føler seg bra, betyr det ikke at hun anbefaler fedme eller oppfordrer andre til å bli like stor som henne. Hun bare tar seg den frihet å være stolt av seg selv, sitt pågangsmot og til og med sin kropp. Det synes jeg faktisk hun fortjener.

Jeg tolket det også på den måten. At hun normaliserte og bagatelliserte fedme.

Nøyaktig hva er det hun skriver som får deg til å tolke henne sånn?

Endret av Ylvina
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...