Gå til innhold

Kan man EGENTLIG se bra ut med 130kg?


Gjest Enomorada

Anbefalte innlegg

Nettopp. Det er ingen som krever at mennesker skal være tiltrukket av verken det ene eller det andre. Men jeg fatter og begriper ikke hvorfor man må sette = mellom sine egne personlige preferanser og hvordan folk ser ut. Jeg tenner heller ikke på feite mennesker. Men jeg syns f.eks. Doug i Kongen av Queens er kjempeskjønn. Ville jeg pult han? Nei. Men han er sjarmerende og søt.

Det er du ikke alene om! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du vise til et innlegg her som normaliserer og bagatelliserer fedme? Har noen påstått at det er sunt og helt normalt å være sterkt overvektig?

Det handler ikke om noen innlegg, det handler om de som tror de står utenfor samfunnets normer, som snakker dritt om folk som er tynne (f.eks Fotballfrue; syns også hun er litt for tynn, men folk er HYSTERISKE når det gjelder hennes kropp og det er heelt greit, fordi hun er tynn) og sier at "ekte kvinner har former". Eh, NEI, mange kvinner er født naturlig tynne og kan dessverre ikke gjøre noe med det. Det er like skadende for dem å høre at "ekte kvinner har former" som det er for en større kvinne å høre at "ekte kvinner bruker ikke størrelse 42". Når skal folk skjønne dette?

For all del, jenta er ikke stygg og hun har sikkert fin personlighet, men å si at en person kan se kjempebra ut med 130 kg er som å si at det er kjempesexy å røyke. Røyking (og fedme, for den saks skyld) er USUNT uansett hvordan du vrir og vender på det.

Edit: Bare så det er sagt, jeg er et par kilo overvektig selv og bruker størrelse 42, men jeg er ikke på noen måte usunn. Jeg spiser sunt og trener 2-3 ganger i uken; er nok bare medisiner jeg går på som gjør meg større - og dette er greit for meg. Men du blir ikke SÅ stor uten at du har spist for mye.

Endret av Samosa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Jeg tolket det også på den måten. At hun normaliserte og bagatelliserte fedme.

Jeg leste umiddelbart det motsatte, og hun forteller jo også at hun har oppsøkt lege og skal opereres med gastric bypass.

Jeg vil jo ikke kalle det for normalisering og bagatellisering. Hun kaller det på ingen måte sunt eller lurt - så jeg skjønner ikke hvorfor folk i denne tråden debatterer det hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den som sier at man ikke kan se bra ut når man veier 30kg tar FEIL! Newsflash.. I look damn good ;)

Det blir liksom feil den andre veien..

post-48323-0-27474700-1342544621_thumb.j

post-48323-0-10549100-1342544739_thumb.j

Endret av katinkatinka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den som sier at man ikke kan se bra ut når man veier 30kg tar FEIL! Newsflash.. I look damn good ;)

Det blir liksom feil den andre veien..

MY POINT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Man er ikke vakker. Man er ikke stygg. Man er ikke ekkel. Man er ikke normal. Man er ikke sunn. Man ser ikke bra ut.

Kan noen fortelle meg hvilke ord overvektige mennesker kan tillate seg å bruke om seg selv? Når man har et normalt/pent ansikt og en kropp som er overvektig, hva er beskrivelsen, når man stæsjer seg opp med fine klær og sko og sminker seg og styler håret.

Venter fremdeles på svar på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Dere synes ikke det er LITT betenkelig å diskutere en navngitt persons kropp på kvinneguiden?

Ja, hun har en blogg og kan dermed risikere at innlegget blir snappet opp og diskutert av noen. Det er ikke dermed sagt at det er riktig av oss å diskutere kroppen hennes.

Hun er ikke en offentlig person à la FF, så dette synes jeg vi skal holde oss for gode for.

Ser det er en her som har kommentert at hun vil bli diskutert her. Dersom dere lese innlegget hennes er det vel ikke akkurat det hun skriver.

Sitat:

"Som overvektig så er man innerst inne veldig usikker på seg selv og jeg kan si at hvertfall jeg gir uttrykk for å være mer selvsikker enn jeg egentlig er. Derfor er det veldig gøy når folk kommenterer hvor bra jeg ser ut men det er ikke mer enn en negativ kommentar om utseende mitt som skal til før jeg føler meg som den stygge andungen og tenker "De andre sier bare at jeg ser bra ut for å være hyggelig. Såklart ser jeg ikke bra ut med mange kilo overvekt".

Her er det vel en negativ kommentar eller to, ergo dere bør tenke over konsekvensene for jenten.

Jeg synes moderator burde fjerne link, navn og bilder.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Ok. Man er ikke vakker. Man er ikke stygg. Man er ikke ekkel. Man er ikke normal. Man er ikke sunn. Man ser ikke bra ut.

Kan noen fortelle meg hvilke ord overvektige mennesker kan tillate seg å bruke om seg selv? Når man har et normalt/pent ansikt og en kropp som er overvektig, hva er beskrivelsen, når man stæsjer seg opp med fine klær og sko og sminker seg og styler håret.

Folk kan tillate seg å bruke akkurat hvilke ord de vil for min del, jeg ville sagt "en overvektig/feit person som har pyntet seg".

En spade er en spade, hvorfor kalle den noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen tar utgangspunkt i en bestemt person, med navn og bilde, hvorfor i helvete får tråden stå? Er ikke akkurat lite sårt tema heller, pen eller ikke, liksom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man så si til en som røyker ; " du er usunn og du lever med en risiko for å få helseproblemer .Dermed kan du ikke være attraktiv " ? " En røyker som pynter seg kan ikke være attraktiv " ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Kan man så si til en som røyker ; " du er usunn og du lever med en risiko for å få helseproblemer .Dermed kan du ikke være attraktiv " ? " En røyker som pynter seg kan ikke være attraktiv " ?

Haha, dette ble bare tåpelig. Dum sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, når hun kler seg slik at den digre magevalken henger langt over bukselinningen så ser det bare trist ut. Hun har jo kledd seg HELT FEIL. Uansett kan ei sterkt overvektig jente sikkert se bra ut, men det ser usunt ut, noe det også er.....

Hvor skal hun gjøre av den magevalken da, mener du? Klippe den av? Den er jo der. Alle kan ikke kle alt, men jeg synes definitivt dette ser bedre ut enn de som gjemmer seg i store klær som får dem til å se enda større ut - fordi de er store. Måten du skriver på, oppfatter jeg også som litt respektløst (henviser til "den digre magevalken"), men det er ikke sikkert du mente det slik.

Endret av sol87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk kan tillate seg å bruke akkurat hvilke ord de vil for min del, jeg ville sagt "en overvektig/feit person som har pyntet seg".

En spade er en spade, hvorfor kalle den noe annet?

Så kaller du folk en tynn person som har pyntet seg? En blond person som har pyntet seg? En høy person som har pyntet seg? En mann som har pyntet seg?

Det syns jeg iallfall at du bør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med; en som skal gifte seg som har pyntet seg.

Gud forby at man kan kalle en person som er overvektig og står brud for fin. Ja, hun ER jo tross alt bare fettet sitt ...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal hun gjøre av den magevalken da, mener du? Klippe den av? Den er jo der. Alle kan ikke kle alt, men jeg synes definitivt dette ser bedre ut enn de som gjemmer seg i store klær som får dem til å se enda større ut - fordi de er store. Måten du skriver på, oppfatter jeg også som litt respektløst (henviser til "den digre magevalken"), men det er ikke sikkert du mente det slik.

Jeg svarte på spørsmålet. Jeg mener ikke at folk som veier det dobbelte av det de skal trenger å gjemme seg bort men de trenger ikke fremheve valkene heller. Finnes en mellomting mellom superettersittende gensere og telt. Jeg har 2- 3 kg for mye, går ikke i ettersittende gensere jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg svarte på spørsmålet. Jeg mener ikke at folk som veier det dobbelte av det de skal trenger å gjemme seg bort men de trenger ikke fremheve valkene heller. Finnes en mellomting mellom superettersittende gensere og telt. Jeg har 2- 3 kg for mye, går ikke i ettersittende gensere jeg heller.

Det er kanskje ikke SÅ mange alternativer for de som er mer enn 2-3kg overvektig, har du tenkt på det? Ofte virker det som om viljen til å kritisere er mye større enn interessen og empatien for folk i diskusjoner om folk er for tynn eller tykk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Så kaller du folk en tynn person som har pyntet seg? En blond person som har pyntet seg? En høy person som har pyntet seg? En mann som har pyntet seg?

Det syns jeg iallfall at du bør.

Hehe, jeg ser poenget ditt. Enkleste er vel å si "en pyntet person", uansett om vedkommende er tynn, tjukk, blond, rødhåret osv :)

Helt ærlig så bryr jeg meg ikke om vekten til andre, jeg har venner i alle størrelser, og tenker svært lite over hvordan de ser ut. Har nok med meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele bloggen til Kristine og hvordan hun kjemper for å gå ned i vekt. Jeg synes det er bra at hun setter ord på og dokumenterer sin kamp mot kiloene. Hun er en ung kvinne som prøver å se best mulig ut til tross for kiloene. Akkurat som alle vi andre gjør. Jeg har en skikkelig bilring rundt magen og velger klær som gjør at dette ikke er så synlig. Ellers så er jeg mer enn nok slank.

Samtidig så vil jeg si at en på 130 kg kan se bra nok ut med sine kilo. Det går på hvordan de kler seg, sminke, hår mm. Det er snakk om å gjøre det beste ut av hvordan man ser ut.

Samtidig så vet vi jo alle at dette er en usunn vekt og at mange av oss ikke tiltrekkes av en med så mye overvekt. Jeg gjør det ikke.

Anonym poster: 2a18735e6225f39a00c77880d1d9206e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Og den som sier at man ikke kan se bra ut når man veier 30kg tar FEIL! Newsflash.. I look damn good ;)

Det blir liksom feil den andre veien..

Hvis du hadde lagt ut disse bildene og kjørt en vervekampanje for å oppfordre alle unge jenter og damer til å bli så tynn, hadde jeg syntes det hadde vært mer enn drøyt. Ikke pga den tynne kroppen, men på grunn av din pro-ana propaganda. Men hvis jenta på bildene hadde startet en blogg der hun var åpen om sin sykelige undervekt og sin kamp for å bli frisk og få en sunnere kropp, hadde jeg ikke reagert negativt i det hele tatt. Hvis hun hadde posert i pene klær, pent sminket og ordnet på håret og erklært at hun kan være "damn good looking" selv om kroppen ikke er sunn og normalvektig, hadde jeg sagt hurra for henne også og helhjertet ment at hun fortjente å føle seg bra. Jeg synes faktisk ikke verken undervektige eller overvektige er ekle eller stygge.

Det handler ikke om noen innlegg, det handler om de som tror de står utenfor samfunnets normer, som snakker dritt om folk som er tynne (f.eks Fotballfrue; syns også hun er litt for tynn, men folk er HYSTERISKE når det gjelder hennes kropp og det er heelt greit, fordi hun er tynn) og sier at "ekte kvinner har former". Eh, NEI, mange kvinner er født naturlig tynne og kan dessverre ikke gjøre noe med det. Det er like skadende for dem å høre at "ekte kvinner har former" som det er for en større kvinne å høre at "ekte kvinner bruker ikke størrelse 42". Når skal folk skjønne dette?

For all del, jenta er ikke stygg og hun har sikkert fin personlighet, men å si at en person kan se kjempebra ut med 130 kg er som å si at det er kjempesexy å røyke. Røyking (og fedme, for den saks skyld) er USUNT uansett hvordan du vrir og vender på det.

Edit: Bare så det er sagt, jeg er et par kilo overvektig selv og bruker størrelse 42, men jeg er ikke på noen måte usunn. Jeg spiser sunt og trener 2-3 ganger i uken; er nok bare medisiner jeg går på som gjør meg større - og dette er greit for meg. Men du blir ikke SÅ stor uten at du har spist for mye.

Her var det mye på én gang og totalt avsporing.

Hvem er disse som står utenfor samfunnets normer og hetser tynne, og hva i alle dager har de med denne bloggeren å gjøre? Er det noen her som har skrevet negativt om undervektige? Har den nevnte bloggeren sagt noe om at undervekt er verre enn overvekt? Jeg ser ingen verken her eller på bloggen som sier noe om at overvekten til bloggeren har mer/finere former eller er mer kvinnelig og vakker enn en undervektig kropp.

Det er ikke kjempesexy å røyke, men en som røyker kan likevel se helt smashing og sexy ut. Det er ikke avhengigheten som kan være sexy, men personen med avhengigheten. Skjønner du forskjellen?

Og atter en gang, jeg har ikke sagt at overvekt er sunt! Jeg har ikke på noen måte prøvd å vridd det til at overvekt er sunt eller ønskelig. Jeg sier bare at personen bak overspisingen og den store kroppen kan være vakker, og at dersom de pynter seg og føler seg on top of the world ser jeg ikke noe galt i det. Hvorfor skal de ikke få lov til det? Det er forskjell på å skryte av sin overvektige kropp og å gjøre det beste ut av det man har og skryte av resultatet etterpå.

Jeg gidder ikke spekulere i hvorfor hver enkelt overvektige person er overvektig, da det finnes mange grunner som jeg ikke har en dritt med å gjøre. De fleste overvektige vet godt hvorfor kroppen har blitt stor, så de trenger ingen reality check. Jeg skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av hvorfor hun har blitt overvektig, da det er for sent å "slutte å spise så mye". Skaden har allerede skjedd, og det vet hun. Nå jobber hun for å bli sunnere, har allerede gått ned 20 kilo og da synes jeg det blir helt på trynet å henge seg opp i hvorfor hun ble overvektig. La oss heller henge oss opp i at hun har tatt tak i problemet og gjør alt hun kan for å bli sunnere og mer normal. Det står det stor respekt av, synes jeg. Og jeg synes fremdeles at hun er ei vakker dame når hun kler seg riktig og smiler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...