FruLilla Skrevet 1. november 2012 Forfatter #261 Del Skrevet 1. november 2012 I dag sto Mannen opp med feil bein, eller kanskje jeg heller skulle sagt våkna på feil side? Han var pottesur helt fra han våkna (eller, fra han skulle pusse tenna før vi skulle ha sex...). Vesleprinsen våkna jo selvfølgelig igjen før vi rakk å komme ordentlig i gang, og da sprakk det nesten for mannen... Han gikk og trampa med en kullsvart sky over hodet helt til kvelden! Nå er han heldigvis i bedre humør igjen. Må innrømme at jeg ikke syntes det var så ille at Vesleprinsen våkna når han gjorde, for det er ganske turn-off med en sint/pottesur mann... :gjeiper: Vesleprinsen har også vært ganske slitsom i dag, med mye hyling. Men nå sover han, og det burde absolutt jeg gjort og! Vi skal på 6-ukerskontroll på helsestasjonen i morra, og han er jo 8 uker nå... Min 6-ukerskontroll hos legen fikk jeg den 14. november, og da er det jo 10 uker etter fødselen... De er presise her, må jeg si I dag har jeg vaska 4 maskiner med klær, bakt sjokolademuffins med sjokoladebiter (var så fysen på det!) og pakka til i morra. Vi skal jo til Oslo litt utpå dagen. Også blir det til at vi bor hos svigermor til søndag, det er jo bursdag på den sida av familien på lørdag. Kan ikke påstå at jeg gleder meg masse, og jeg liker ikke holdninga mi til dem... Hadde egentlig håpa på å kunne ha et "uavhengig" overnattingssted, i tilfelle det blir full klinsj i selskapet! Men neida, mannen syntes plutselig at det var en god idé å overnatte hos svigermor allikevel... Da får ho se Vesleprinsen litt. På søndag har jeg program nesten hele dagen, skal møte noen venninner og vise fram gutten, så det blir koselig! Også drar vi til svigerfar og bor der til onsdag eller torsdag, alt ettersom om vi må innom Ullevål på torsdag også, ikke bare onsdag. Kjenner jeg er litt spent på resultatene der... Jeg fikk nettopp vite at et vennepar fikk baby her om kvelden! Babyen ble født 23:57 Bra timing, synes jeg! Gleder meg til å se den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 2. november 2012 Forfatter #262 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg våkna for litt siden med veldig melkespreng, og tenkte at det var voldsomt så mye det skulle være i natt. Han spiste i 20-tida, og har pleid å våkne i 22-tida, og 3-tida (4 i sommertid), men nå i natt våkna han ikke før 05.45! Ikke noe rart puppene var steinharde! Men det var utrolig deilig å få så mange timer med sammenhengende søvn, enda jeg ikke sovna før rundt 12 Jeg trengte det, for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 4. november 2012 Forfatter #263 Del Skrevet 4. november 2012 Nå er det 3. natta på rad der Vesleprinsen har sovet omtrent fram til kl 6 før første nattmåltidet! Det er utrolig godt Ellers er vi på 2. natta hos svigermor, og det har gått overraskende bra hittil! Ingen sure kommentarer, heller ikke i bursdagsselskapet i går! Til og med svigerinna mi var hyggelig! Etter spisinga nå lager vesleprinsen så masse lyder, så jeg ikke får til å sove igjen... Det er stort sett godlyder, da Han er så søt, og jeg kjenner at jeg har mest lyst til å løfte han opp i senga igjen... Er bare halvannen time til jeg må stå opp uansett. Men jeg burde sove og. Bare litt vanskelig med alle lydene ved siden av senga mi... Godgutten som jeg er så glad i og stolt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. november 2012 #264 Del Skrevet 4. november 2012 Godt å høre at selskapet gikk bra, og at dere koser dere, Fru Lilla! Høres helt herlig ut at han sover så godt! Ha en deilig søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 4. november 2012 Forfatter #265 Del Skrevet 4. november 2012 Takk Hehe, jeg har ikke sovet siden kl 5 i natt, siden Vesleprinsen har lagd lyder... Det er godt jeg skal møte ei venninne på Wayne's coffee etterpå, så jeg kan få meg en moccakaffe! Nå gjelder det bare å overleve fram til da Ha en fin søndag, alle dere som stikker innom dagboka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 6. november 2012 #266 Del Skrevet 6. november 2012 Måtte bare sørge for få få deg på mine innlegg Håper dere har en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 9. november 2012 Forfatter #267 Del Skrevet 9. november 2012 Velkommen hit Clafoutis! Uka har vært stressende, og stort sett fin :-) Vi var 2 dager på rad på OUS, den første dagen ble det foretatt en hjerteundersøkelse av Vesleprinsen, og han fikk satt på 24-timers ekg. De hadde ikke tid til å svare på noen av spørsmålene våres, så vi ble ganske skuffa, og sa ifra at det var mye vi lurte på. Vi fikk da ny time dagen etter, når vi skulle levere ekgen. Da fikk vi til slutt vite at vi ikke trengte å starte med medisiner hvis vi ikke var 100% innstilt på det, siden han er i lavrisikogruppa HURRA!! Så neste oppfølging blir om 2-3 år, i stedet for "veldig hyppig" (uten at de kunne definere hvor hyppig hyppig er), hvis han hadde måtte gå på medisiner. Også har jeg blitt tante igjen til en liten kjempe! Han er nesten like stor som Vesleprinsen er nå! Vi hilste på han i går Vesleprinsen var mye søtere når han var nyfødt I dag har verken Vesleprinsen eller jeg vært i form. Trur begge har hatt litt feber, i hvertfall i grenseland til det... Så det er veldig deilig å være hjemme igje etter en hel uke på farta! Denne helga blir forhåpentligvis kjøkkenet vårt nesten ferdig, for Svigerfar er på besøk ;-) I hvertfall skal kjøleskapet komme på plass, og lister kjøpes inn God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 10. november 2012 Forfatter #268 Del Skrevet 10. november 2012 Stakkars Vesleprinsen er ikke i form i dag heller, han har feber og ville bæres hele tiden... Jeg er heller ikke helt i form, og vi skal egentlig i bursdag i kveld. Det ser ut som om vi burde bli hjemme, selv om det hadde vært koselig å dra en tur. Evt blir det en kort tur, for jeg har jo kjøpt inn gaver... Det er et lite dilemma det her. Har lyst til å dra, for å bli kjent med flere i området her, samtidig som at det frister med en rolig hjemmekveld foran tv'en... Ikke trur jeg det er noe godt for Veslprinsen å bli dratt ut når han ikke er i form heller... Kjøkkenet har blitt neesten ferdig i dag, lister er på plass rundt vinduene og døra, nå mangler bare tak- og gulvlister (og å få satt inn kjøleskapet når limet til foringa der har tørka), så er kjøkkenet ferdig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 12. november 2012 #269 Del Skrevet 12. november 2012 Stakkars syke Vesleprinsen, det hørtes ikke godt ut Her er mannen skikkelig sylta forkjøla om dagen, så jeg er skikkelig redd han skal smitte Plutt. Ble det til at dere dro ut på lørdag, eller ble dere bare hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. november 2012 #270 Del Skrevet 12. november 2012 Så bra at lillegutten er frisk og god, Fru Lilla!! Så flinke dere har vært me kjøkkenet, altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 12. november 2012 Forfatter #271 Del Skrevet 12. november 2012 Vesleprinsen er frisk igjen, heldigvis. Og han er så søt! :-D I kveld lå han på stellebordet og sugde på tommelen og koste med nesetuppen med ene hånda, og øret sitt med andre *smelt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 13. november 2012 #272 Del Skrevet 13. november 2012 Oi, så flinke dere er med kjøkkenet Blir nok godt å få det ferdig nå tenker jeg! Den prinsen din er sikkert kjempehærlig Søtt at han ligger å sutter på tommelen og koser med nase å øret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 13. november 2012 #273 Del Skrevet 13. november 2012 Så søt Vesleprinsen høres ut Synes også det begynner å bli herlig nå som de liksom blir enda mer "med" og man merker personligheten deres bedre og bedre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 14. november 2012 Forfatter #274 Del Skrevet 14. november 2012 I dag har Vesleprinsen og jeg vært nede hos legen en tur. Det var min "6"-ukerskontroll. Men vi gikk til og fra legen, noe som blir ca 7 km til sammen. Det var kjempefint vær, og jeg koste meg! Etter det har jeg vært sliten, og Vesleprinsen har hengt i puppen nesten hele dagen... Men klager absolutt ikke over det siste, for han sover så godt om natta nå! Minst 8 timer går det mellom ammingene nå på natta. Og det er verdt å måtte amme ofte om dagen for... Ellers var vi på vår første barselgruppe i går. Det var koselig, men jeg syntes det var litt vanskelig å bli kjent med folk, for alle kjente noen av de andre på gruppa, bortsett fra meg... Men ho ene er nesten naboen min, så kanskje vi kan få til litt trilleturer sammen etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 15. november 2012 #275 Del Skrevet 15. november 2012 Dere er så heldige som får så mange timer sammenhengende søvn på nettene altså!! Lille Plutt spiser også mye på dagtid, og føler at han ofte mer eller mindre henger i puppen, og spesielt på kveldene. Men han er likevel supersulten på nettene så her er det amming hver 2.-3. time også om natten.. Kjedelig at alle kjente hverandre fra før på barselgruppa da, enig i at det ofte føles vanskeligere å komme inn i gruppa da. Men hvis du fortsetter å holde kontakten med dem (og veldig praktisk med hun som nesten er naboen din da!) blir nok du også like godt kjent med dem etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 25. november 2012 Forfatter #276 Del Skrevet 25. november 2012 Her er det lenge siden jeg har vært innom, gitt... på tide å oppdatere litt igjen, kanskje? Merker at det mest blir å lese i andres dagbøker fra mobilen, og innimellom kommentere mens jeg ammer. Og det er så knotete å skrive på mobilen, så da blir det til at jeg ikke skriver så mye. Det er kjempedeilig å få sove mange timer sammenhengende om natta Men allikevel kjenner jeg på at jeg ikke får sovet ut. Man vil jo gjerne ha litt tid for seg selv etter at babyen er lagt, og han legger seg rundt halv 11. Legger vi han (og oss) før, så våkner han igjen rundt 11-12 for å spise. Mannen sier jeg ser mer levende ut nå, da. Så jeg får tydeligvis mer søvn enn det jeg tror selv :gjeiper: Hehe, jeg blir så stolt av Vesleprinsen!! Han snurrer rundt på magen (pivoterer for de som skjønner det uttrykket), men bare til venstre. Det er ikke vanlig å begynne å klare før de er 4-6 måneder, de fleste nærmere 6 mnd. Også ruller han jo fra mage til rygg, mest over høyre, men av og til, og ikke like kontrollert, til venstre. Han ligger på magen og støtter seg med armene sånn en 4-5 mnd baby helst skal gjøre, og har begynt å klare å sitte litt uten støtte (men da brettes han nesten i to etter en liten stund, og trives ikke sååå godt med det... Han står og klatrer oppover magen min, og elsker å sitte og stå og skravle. Jeg har ikke vært så glad i å la han få vekt på beina, så jeg har prøvd å unngå det så mye jeg kan for at han ikke skal bli hjulbeint. Men nå har jeg delvis gitt opp, og tenker at hvis han er sterk nok til å stå for egen maskin når han støtter seg til oss, og står og "hopper", så kan han få lov til å gjøre det innimellom. Men jeg vil ikke putte han i type gåstoler og sånt, for da får han vekt på beina uten at han nødvendigvis er sterk nok, og det er ødeleggende for skjelettet... I tillegg har han blitt en skikkelig adrenalinjunkie, og han ELSKER oppmerksomhet! Når jeg ler av noe han gjør, så lyser han opp, og lager grimaser og smiler og gjør seg til for at jeg skal le mer Nå er jeg over halvveis med julegavene, og har egentlig som mål å bli ferdig i løpet av neste uke! Mangler et par venner, og nesten hele svigerfamilien, men har en viss peiling på hva jeg har lyst til å kjøpe til flere av dem. Har spurt om ønsker fra flere av dem, men bare den hyggelige svigerinna mi har svart, og sa at de ikke hadde tenkt så langt enda, i og med at de driver og selger leiligheten sin. Svigermor og den superblide (eeh, NOT) svigerinna mi har ikke giddi å svare noe enda. Så vi får se om de får noe de ønsker seg, eller om jeg bare må finne på noe som de kanskje ikke ønsker seg... Har egentlig bestemt meg for hva jeg skal kjøpe til svigerinna mi, da. Hun skal få flere kopper av det samme slaget vi gav henne til bursdagen hennes. Jeg vil ha opp juletreet til 1. desember (da skal jeg forresten ha juleverksted hjemme hos meg), også er planen å bare kooose meg med baking og lignende i advent. Og slippe å styre ut på julegaveshopping! Og DER var del 2 av julegaven til Mannen kjøpt, så nå er det bare å vente spent på posten... Hehe Så til uken skal jeg ut på julegaveshopping, juletreshopping, og i morra får jeg etter planen besøk av to tidligere kollegaer, så det gleder jeg meg masse til! Ha en fortsatt fin helg (de timene som er igjen av den )! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 25. november 2012 #277 Del Skrevet 25. november 2012 Ååh, det er så koselig å titte innom dagboken din! Det var vel på denne tiden i fjor at jeg begynte å følge med deg, kan ikke det stemme? Eller litt senere? Og i morgen skal jeg på ultralyd selv, 18+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 25. november 2012 Forfatter #278 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Det var koselig å høre Jeg tror det var på denne tiden i fjor at jeg oppretta dagboka mi, trur jeg Jeg ble gravid i 1. pp, og det var noen dager før 1. pp at jeg starta dagboken, så det må ha vært helt i slutten av november, eller starten av desember. Så mulig du har fulgt meg hele veien? Tenk, du skal på ultralyd i morra! Så gøy!!! Lykke til i morra, håper du får sove i natt Endret 25. november 2012 av FruLilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 25. november 2012 #279 Del Skrevet 25. november 2012 Ja, husker jeg datt over dagboken din da den var rimelig fersk og tenkte "Oi, endelig kan jeg følge noen hele prøveperioden!" Kalte meg vel Rosepiken på den tiden, tror jeg. Eller Jamelia. Skal gjøre mitt beste, men jeg sover ikke så godt uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 25. november 2012 #280 Del Skrevet 25. november 2012 Så koselig med oppdatering hos deg Lilleprinsen høres kjempeflink ut, og sterk i kroppen, skjønner godt at mamma er stolt! Apropos julegaver så har vi fått broren min (som er veldig flink til å ta bilder og har et proft kamera) til å ta noen bilder av Plutten som vi tenkte å sette i noen fine rammer og gi i julegaver til besteforeldrene på begge sider. Selvfølgelig i tillegg til noen andre gaver, men tror nok bilder av barnebarnet vil være populært, tror ikke de har fått fremkalt (sier man fortsatt det nå med digitale bilder??) noen bilder av han selv ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå