Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Nei såklart jeg ikke har glemt deg! Trodde du hadde forlatt KG, da du ikke nå heller dukker opp under "mine innlegg"........jeg forstår ikke helt hvorfor det skjer :(

Skjønner godt du ikke vil legge ut bilde av lille My på nett. Jeg har selv samme syn på det, kommer nokk ikke til å gjøre det selv den dagen jeg evnt får barn. Ett bilde med meg selv, mann og barn vil være ok, men ikke album på album med 10.000 bilder av bare barnet......er så redd for at det skal bli missbrukt osv..

Håper tiden fremover er flott, og at du kooooser deg som nybakt mamma!! :) :)

God helg til deg og dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei såklart jeg ikke har glemt deg! Trodde du hadde forlatt KG, da du ikke nå heller dukker opp under "mine innlegg"........jeg forstår ikke helt hvorfor det skjer :(

Skjønner godt du ikke vil legge ut bilde av lille My på nett. Jeg har selv samme syn på det, kommer nokk ikke til å gjøre det selv den dagen jeg evnt får barn. Ett bilde med meg selv, mann og barn vil være ok, men ikke album på album med 10.000 bilder av bare barnet......er så redd for at det skal bli missbrukt osv..

Håper tiden fremover er flott, og at du kooooser deg som nybakt mamma!! :) :)

God helg til deg og dine :klem:

Har skjedd meg også at ting forsvinner fra mine innlegg, rare greier. Ha en flott helg du også roseduft! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille My er 1 mnd idag!! :nigo: Store fine jenta mi! Nå har hun begynt å smile litt også, det er jo helt til å smelte av. :rodmer: Har hatt noen slitsomme dager med magevondt og gråting, men idag har hun vært i storform. Hun har vært mye flinkere til å sove på dagen også, satser på at det fortsetter sånn! ;)

Tenkte å vise henne fram på jobben snart, de er veldig klare for å få besøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Gratulerer med én måned :hoppe: :hoppe: Tenk at du har vært mamma i en hel måned allerede, synes du nettopp fødte :sjokkert:

Så bra at hun har vært i form i dag, krysser fingrene for at dere slipper mer magevondt med det første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! :nigo:

Er ikke så flink til å oppdatere her om dagen, men vi har det veldig fint altså! :) Lille My vokser til, nå smiler hun masse og er bare verdens nydeligste. :rodmer: Sliter litt med magevondt og mye gulping til tider, men det går seg til. Og nå har hun begynt med smokk, noe mammaen er veldig fornøyd med. :nigo: Den fungerer fantastisk til å roe henne ned, og jeg blir ikke brukt som smokk like mye som før. ;)

Vi hadde en kjempefin og rolig 17.mai, var en liten tur i byen på dagen og hos venner på kvelden. Lille My var eksemplarisk og sov store deler av dagen. :) Og pinsehelgen var jo fantastisk, selvom jeg stresset litt med om snuppa ble for varm, hadde for mye/lite klær på seg osv. Hun virket litt utilpass, var sikkert litt uvant med den heten. Jeg må ihvertfall kjøpe inn flere kortermede bodyer, lette bukser, sommerlige pysjer, solhatt og babysolkrem før sommeren! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tuuusen takk Nutta! :klemmer: Det går fint med oss, har hatt skikkelige økedager nå i helga så har hatt ungen ved puppen store deler av helgen. ;) Snuppa hadde bare gått opp 40 g på de to siste ukene, noe som er altfor lite! Så da var det bare å legge vekk smokken og legge henne til ofte, og jeg merker at produksjonen tar seg opp nå. :) Forhåpentligvis viser vekta noe annet når jeg skal veie henne på helsestasjonen på torsdag. :) Skummelt hvordan smokk kan skjule et økende matbehov, får bruke den med litt større forsiktighet nå framover.

Lille My har hatt litt utslett i ansiktet ganske lenge, som vi trodde bare var melkeutslett. Det viser seg at hun har arvet min atopiske hud, og nå har hun masse hissig utslett på begge kinn, hake, hals, håndledd, albueledd og bak knærne...:( Smører med fuktighetskrem, men tror nok ikke det holder. Får ta henne med til hudlege så fort som mulig og få litt kortisonkrem til henne så vi kan få det under kontroll. Ellers går det bra med jenta vår, som smiler som en sol og prøver å le litt nå om dagen. :sol: Hun "prater" masse nå, med mange forskjellige herlige lyder. :hjerte: Hun har blitt flink til å holde hodet oppe selv også, men vi kan ikke stole helt på det ennå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Bra dere oppdaget at snuppa trengte å få økt produksjonen litt da :Nikke: Lillegutt tok jo ikke smokk før han var nærmere 7 måneder, så vi hadde aldri det problemet, men kan tenke meg at det fort kamuflerer økebehov, ja.

Så koselig at hun har begynt å "prate", husker jeg også syntes det var veldig gøy da pludringen begynte! Og det blir jo bare mer og mer, her skravles det hele tiden når han er våken, morsomt å vente på første ord!

Håper dere får tid til å nyte de deilige sommerdagene, og at dere får ordnet opp i utslettene hennes snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi hatt motsatt "problem", ei som har slutta (mot min vilje) med smokk, og som bruker puppen som smokk, med resultatet at hun har lagt på seg mer enn nok;-) Helsesøstra ble nesten bekymra, hehe.

Ikke så kjekt med eksem, da. Håper dere får hjelp hos hudlegen. Nevøen min slet veldig med eksem han også, men etter at de byttet ut alle såper, vaskemidler og skyllemidler med allergivennlig og parfymefritt, hjalp det mye. Regner med at det er prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere oppdaget at snuppa trengte å få økt produksjonen litt da :Nikke: Lillegutt tok jo ikke smokk før han var nærmere 7 måneder, så vi hadde aldri det problemet, men kan tenke meg at det fort kamuflerer økebehov, ja.

Så koselig at hun har begynt å "prate", husker jeg også syntes det var veldig gøy da pludringen begynte! Og det blir jo bare mer og mer, her skravles det hele tiden når han er våken, morsomt å vente på første ord!

Håper dere får tid til å nyte de deilige sommerdagene, og at dere får ordnet opp i utslettene hennes snart :klem:

Ja, jeg ble ganske sjokka når jeg så vekta hennes altså. :( Men nå blir det andre boller framover! :Nikke:

Var hos legen idag og fikk resept på kortisonkrem og henvisning til barnelege. Syns utslettene ser bedre ut allerede. :)

Ellers har vi vært på cafe med barselgruppa idag og kost oss ute, kjempedeilig! :sol:

Her har vi hatt motsatt "problem", ei som har slutta (mot min vilje) med smokk, og som bruker puppen som smokk, med resultatet at hun har lagt på seg mer enn nok;-) Helsesøstra ble nesten bekymra, hehe.

Ikke så kjekt med eksem, da. Håper dere får hjelp hos hudlegen. Nevøen min slet veldig med eksem han også, men etter at de byttet ut alle såper, vaskemidler og skyllemidler med allergivennlig og parfymefritt, hjalp det mye. Regner med at det er prøvd?

Bedre med for mye vektoppgang enn for lite. ;) Men innimellom er jo smokken kjekk å ha, særlig når hun skal sove.

Vi bruker bare Neutral vaskemidler og vasker henne bare med vann med litt olje i. Tror vi får finne en god fuktighetskrem til henne, så kanskje det hjelper. De jeg har prøvd foreløpig har bare gjort vondt verre. :vetikke: Men det ser bedre ut idag, er ikke så rødt og hissig. Så får vi se om kortisonkremen vi fikk av legen funker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Så kjedelig med atopisk eksem. :( Jeg har lest om gode resultater fra serien Eco Kids, den finner du på hudakutten.no men den er fra tre år og oppover. Når di er så små vet jeg ikke om noe, men jeg bruker produktene fra skinlove http://www.skinlove.no/produkter/velg-etter-merke/earthmamaangelbaby.html og er veldig fornøyd. Det er nok viktig for deg å bruke olje og ikke krem på huden hennes. Oljer er lettere å trekke inn og bearbeide for huden. De produktene er helt reine og inneholder ingenting kjemikaler som kan skape allergi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Alt står bra til med oss. :) Vesla vokser til, og det er så gøy å se utviklingen. :rodmer: Nå griper hun etter lekene sine, vrir seg over på siden og skravler i vei med masse herlige godlyder. :hjerte: Vi nyter den fantastiske sommeren, selvom det nok er i varmeste laget for lille My. Merker at hun har sovet litt dårligere de siste dagene og våkner ofte for pupp. Har vært vanskelig å legge henne også, det er forsåvidt ikke noe nytt men nå har det vært ekstra ille. Men det går seg nok til. Merker bare at jeg blir litt misunnelig på vennepar som legger babyene sine kl 7 og har hele kvelden for seg selv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er bra! Lille My høres vidunderlig ut :hjerte: Det er moro når det begynner å bli litt fart i disse små kroppene :jepp:

Jeg legger merke til at de fleste som skriver at babyen sover dårligere etc, er når babyen deres er rundt 3 mnd. Ed var grinete og sov urolig da han var ca 12 uker, men her var det kveldsgrøt og eget rom som var svaret :) Også er det jo varmt nå, og da er det ikke alltid man sover like herlig heller. :)

Ed får grøt kl 20 og sovner senest ca kl.21, så vi har ikke hele kvelden for oss selv :fnise: Også sover han hele natta, våkner ikke før i 07-tiden. Idag våknet jeg av at han lå og babla i senga si 08.30 ;) Da lå han på tvers og smilte fra øre til øre :P

Skal prøve å fremskynde alle rutiner ca 1 time, så kanskje han sovner rundt kl 20 istedet. Får se! Man blir jo så avhengig av å være hjemme på kveldstid. Kan være litt slitsomt det også, dersom man skal noe. Men det er jo ikke så ofte for vår del, er stort sett hjemme og pusser opp..

Oi, nå skravla jeg fælt :P

Godt at det er litt god gammeldags sommer som man kan nyte! Kan ikke huske slike fine dager på maaaange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og oppmuntrende ord! :klemmer: Du har ikke noen tips om hvordan man får babyen til å sovne for natta da? ;) Sitter her med en sovende bebis på armen som våkner og gråter hver gang jeg legger henne ned. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...