Gå til innhold

Stine's dagbok!


stine889

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra for 8 uker! :strix:

Heldigvis kommer det noe godt ut av kvalmen og trøttheten! Godt du fikk sykemelding da. :Nikke:

Ja det er en liten pris å betale :) Regner med at den forsvinner etter et par uker også :)

Nå er det under 2 uker til ul, og jeg gleder meg SÅNN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5 idag :) syntes det går fort nå. Snart bare 3 uker til de magiske 12.

Kvalmen er fortsatt til stede og jeg har null energi. Stakkars mannen må ta seg av alt i huset.. Men det gjør han med glede :)

Målte hcg her om dagen som var på 120 000. Det var visst et stort og fint tall som var normalt fra uke 8-13 :) så det er jo godt å høre.

Har første svangerskapskontroll på fredag, og ultralyd neste tirsdag. Det blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker går fort! :jepp: Så bra at mannen er snill og tar ansvar i huset. :)

Blir spennende med UL ja, jeg skal også ha nå på onsdag og gleeeeder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker går fort! :jepp: Så bra at mannen er snill og tar ansvar i huset. :)

Blir spennende med UL ja, jeg skal også ha nå på onsdag og gleeeeder meg! :)

Ja håper det :hoppendeglad: Skal bli så deilig å bli ferdig med de første 12.. er liksom så lite som skjer (for oss) de første ukene, selvom det er mye som skjer inni der.

Ja har er kjempe snill der :) Faktisk ikke så veeldig flink ellers, men når det gjelder så står han på uten at jeg trenger å spørre en gang :) Fantastisk!

Er det første ul eller var det du som var i uke 6 og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir første ul, har ikke vært på det tidligere. Så jeg ser skikkelig fram til å få bekreftet at det er en liten en inni magen. ;) Det er jo som du sier mye som foregår inni der de første 12 ukene, men lite man merker til det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå så spennende! :smilorange: Du som er 12 uker får jo også se en del. Bare to dager til da :) i morgen er det en uke til vi skal. Gleder meg helt sinnsykt :) Og litt greit at det mest sannsynlig blir utvendig denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt greiere det :) Gikk helt fint med innvendig, men vil helst beholde klærne på :P Skjønner deg veldig godt :D Jeg hadde heldigvis ikke tid til å glede meg så mye sist gang, da jeg bestilte time samme dagen og jeg var på jobb :P Denne gangen kommer jeg nok til å være akkurat som deg dagene før! Bare en uke igjen her :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uka kommer sikkert til å gå fort! :Nikke:

Jeg skal ta en celleprøve også idag, så jeg må uansett av med klærne...huff :sjenert: Men det får jeg tåle. Bare 5,5 timer igjen nå!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee, nå har du jo vært!! :hoppendeglad: hvordan gikk det??

Ja, vi må vell bare bli vandt til at noen skal styre på der nede :P

Det gikk sååååå bra!! :strix: Det var fantastisk å se den lille, sprellende babyen vår! :rodmer: Nå blir det mer virkelig med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i dagboka de nå. Fikk du svake streker på gt-ene sist gang du hadde SA?

Jeg syns mine streker er ganske sterke, men ble usikker. Er bare 4 uker på vei da. Hva tror du? (De ligger på side 12 i min prøvedagbok).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste litt i dagboka de nå. Fikk du svake streker på gt-ene sist gang du hadde SA?

Jeg syns mine streker er ganske sterke, men ble usikker. Er bare 4 uker på vei da. Hva tror du? (De ligger på side 12 i min prøvedagbok).

Happy.gif

Heisann! Nå har jeg sett bildene dine. Når jeg mistet så fikk jeg bare 1-2 uker på digital, og jeg fikk kjempe kjempe svake på billigtester som ble svakere og svakere. Enda svakere enn dine tror jeg. Denne gangen har jeg også bare fått svake med billigtester, mens andre fra apoteket ble knallsterke :) (de fra apoteket var svakere i begynnelsen) Du er nok bare tidlig i graviditeten, og derfor er de litt svak :) Og IKKE sammenlign styrken på billigtestene, jeg fikk noen sterke og noen svake, ble jo paranoid :P

Hvis du er usikker så ville jeg heller hørt med legen om du kan få ta blodprøve for å måle hcg, med et par dagers mellomrom :) Om det er riktig stigning så er nok alt som det skal! Du er nå gravid hvertfall :hoppendeglad: GRATULERER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 + 4 idag.. Ikke lenge til 10 :D Og ultralyd :hoppendeglad:

Var på første kontroll hos lege igår. Det var ikke så veldig spennende. Ble veid, tatt blodprøver, urinprøve og fylte ut helsekort for gravide. Nå er det bare nedtelling til tirsdag, 10 uker høres mye ut!! Og da er det bare TO uker til de magiske 12 :D Herlighet som jeg gleder meg.. Vi skal fortelle det til første i familien på torsdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Nå har jeg sett bildene dine. Når jeg mistet så fikk jeg bare 1-2 uker på digital, og jeg fikk kjempe kjempe svake på billigtester som ble svakere og svakere. Enda svakere enn dine tror jeg. Denne gangen har jeg også bare fått svake med billigtester, mens andre fra apoteket ble knallsterke :) (de fra apoteket var svakere i begynnelsen) Du er nok bare tidlig i graviditeten, og derfor er de litt svak :) Og IKKE sammenlign styrken på billigtestene, jeg fikk noen sterke og noen svake, ble jo paranoid :P

Hvis du er usikker så ville jeg heller hørt med legen om du kan få ta blodprøve for å måle hcg, med et par dagers mellomrom :) Om det er riktig stigning så er nok alt som det skal! Du er nå gravid hvertfall :hoppendeglad: GRATULERER!

Fikk du 1-2 på digital, selv om du var lenger enn som så på vei altså? :)

Har i hvert fall mye (tidvis veldig skarpe) stikkesmerter i magen og så trøtt at jeg av og til bare har lyst til å sovne stående :sovne: . Håper det er et godt tegn og at den lille blåblæren graver seg godt inn i livmoren min :hjerter_rundt: .

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk 1-2 selvom tiden gikk og den burde vist mer. Denne gangen fikk jeg 2-3 som stemte med at jeg var 4 uker:-) trodde jeg var 6 uker men ble satt tilbake på ul.

Krysser fingrene for deg :) :) har også hatt en del stikninger som kommer og går, spesielt i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 1-2 selvom tiden gikk og den burde vist mer. Denne gangen fikk jeg 2-3 som stemte med at jeg var 4 uker:-) trodde jeg var 6 uker men ble satt tilbake på ul.

Krysser fingrene for deg :) :) har også hatt en del stikninger som kommer og går, spesielt i begynnelsen.

Jeg er redd for å ta en test til neste uke, i tilfelle den ikke viser mer enn 1-2 den også. Så lenge jeg har symptomer og ingen kraftig menstruasjonssmerter, så satser jeg på alt er i skjønneste orden :) (bank i bordet, hehe). En blanding av å være feig, redd og samtidig prøve å være positiv og si til meg selv at alt går nok bra. Gleeeeder meg til den dagen jeg kan slippe jubelen virkelig løst.

Har det begynt å vises på deg at du er gravid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke heng deg for mye opp i hva testene viser, for det er så veldig forskjellig! Det viktigste er som du sier at du ikke har vondt eller blør :-) jeg var veldig redd og paranoid i starten. Først nå har jeg begynt å slå meg til ro med at det kommer til å gå bra.

Neei, ingen mage ennå:-( trodde jeg kom til å få tidlig fordi jeg et ganske tynn og har helt flat mage. er VELDIG oppblåst på kvelden så da har jeg en stor fin mage, men ingenting om morgenen :P gleder meg til det vises.

Har du fått noen symptomer ennå?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke heng deg for mye opp i hva testene viser, for det er så veldig forskjellig! Det viktigste er som du sier at du ikke har vondt eller blør :-) jeg var veldig redd og paranoid i starten. Først nå har jeg begynt å slå meg til ro med at det kommer til å gå bra.

Neei, ingen mage ennå:-( trodde jeg kom til å få tidlig fordi jeg et ganske tynn og har helt flat mage. er VELDIG oppblåst på kvelden så da har jeg en stor fin mage, men ingenting om morgenen :P gleder meg til det vises.

Har du fått noen symptomer ennå? :)

Jeg har mage allerede jeg :huh: Vet det ikke er babyen, men hormoner som gjør det. Ser veldig rart ut. Den er hard og virker oppblåst, men er ikke oppblåst. Jeg er helt middels på bmi-skalaen, og har alltid hatt litt fett nederst på magen (typisk timeglassfigur). Nå som magen står ut som en ballong ser jeg ut som en blanding av gravid og feit :hoho: . Gleder meg til en mer ekte babymage, hehe.

Ellers har jeg en del symptomer. Er så og si trøtt hele tiden nå, tidvis stikkinger i magen, ømme bryster, øm korsrygg og hyppige dobesøk. Glad forresten at du sier at stikkingen kommer og går (tidligere svar), for i dag har det ikke vært like sterkt og mye som de andre dagene. Satser på at alt er bra likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...