Gå til innhold

Stine's dagbok!


stine889

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at alt så bra ut!! :jepp: Heldig du er som har fått se den lille på ul, jeg har veldig lyst til å dra på ul i uke 12. :) Orker ikke vente helt til uke 18!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaa, det var veldig kjekt :) selvom det bare var en liten bønne, så fikk vi se et bankende hjerte:-) vi hadde egentlig ikke tenkt å få ul før uke 11-12 men pga blødninger så ble det annerledes. Mulig vi skal i uke 11 også før vi forteller det til folk:-) hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jeg først nå på signaturen din :rolleyes: Får ikke den opp på mobil. Så herlig da! Bare to uker til de magiske 12 :hoppendeglad:

Føler tiden står stille hos meg, hele 5 uker til vi kan si det til folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bebbis i magen!

Har lest litt i dagboken din, og ser du har hatt blødninger du også. Jeg har sikkert hatt 10 småblødninger til nå, men alt er fint (iallefall på ul i uke 9), og jeg må bare innfinne meg med at jeg er en av de "heldige" som blør lett :forvirret: Jeg har også fått beskjed om at hvis man først har blødd "uten grunn" så er det ganske stor sannsynlighet for at det skjer flere ganger. Det kan være greit å vite hvis du også er en av de som blør uten at noe er galt.

Og selv om du synes ting går sakte nå så skal du se at ukene flyr av gårde fortere enn du tror. Jeg synes også ting gikk veeeeeeldig sakte når jeg var rundt 6-7 uker, og nå er jeg i uke 11 allerede :overrasket:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi 2 stine889! Tida står heeeelt stille!

Når er terminen din?

Bra det ikke bare er hos meg den står stille! På ul fikk jeg ny termindato som nå er 23 april :) Regner med at den blir litt forandret ved ordinær ul, men sikkert ikke mye. :) Når er din?

Gratulerer med bebbis i magen!

Har lest litt i dagboken din, og ser du har hatt blødninger du også. Jeg har sikkert hatt 10 småblødninger til nå, men alt er fint (iallefall på ul i uke 9), og jeg må bare innfinne meg med at jeg er en av de "heldige" som blør lett :forvirret: Jeg har også fått beskjed om at hvis man først har blødd "uten grunn" så er det ganske stor sannsynlighet for at det skjer flere ganger. Det kan være greit å vite hvis du også er en av de som blør uten at noe er galt.

Og selv om du synes ting går sakte nå så skal du se at ukene flyr av gårde fortere enn du tror. Jeg synes også ting gikk veeeeeeldig sakte når jeg var rundt 6-7 uker, og nå er jeg i uke 11 allerede :overrasket:

Tusen takk :hoppendeglad: Gratulerer til deg også!

Ja jeg ble veldig skremt når det først skjedde, men nå har jeg slått meg til ro med at det er ganske normalt. Hvertfall når jeg fikk bekreftet på ul at det ikke var farlig :) Tror kanskje det er nå det går tregest? Når du er rundt 6-7, kjenner veldig på symptomene og ingen vet om det ennå! Har dere fortalt det til noen? Og hvor mye så du på ul i uke 9? :)

Endret av stine889
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :hoppendeglad: Gratulerer til deg også!

Ja jeg ble veldig skremt når det først skjedde, men nå har jeg slått meg til ro med at det er ganske normalt. Hvertfall når jeg fikk bekreftet på ul at det ikke var farlig :) Tror kanskje det er nå det går tregest? Når du er rundt 6-7, kjenner veldig på symptomene og ingen vet om det ennå! Har dere fortalt det til noen? Og hvor mye så du på ul i uke 9? :)

Takk :strix:

Jeg synes det gikk tregest rundt uke 6-7 ja, for da var det så leeeeenge igjen til 12 uker. Men vips så er du i uke 8, og plutselig i uke 9, og da går ukene plutselig veldig fort :)

Vi har fortalt det til 3 venner som vi var på ferie med i sommer (var litt vanskelig å bortforklare at jeg ikke drakk alkohol), og til mine to bestevenninner. Familie og øvrige får vite det etter ul neste uke :)

Har dere fortalt det til noen?

På ul i uke 9 (9+2) så vi en liten bamsemums som veivet med armer og ben, og et hjerte som slo :hjerte: Man ser jo ikke noe detaljer eller noe, men for meg som hadde hatt småblødninger i mange uker var det helt magisk å se det lille knøttet. Det gjordet det mye mer virkelig, særlig siden jeg ikke helt hadde turt å ta det skikkelig innover meg pga blødningene.

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa jeg håper ukene begynner å fly snart:-) er 7 uker idag! Etter mens beregning hadde jeg vært 8+4, men kan ikke tenke på det:p er jo ul beregning som er rett.

Nei er nok ikke så lett på ferie :P vi har sagt det til min bestevenninne, og sjefen min. Hun er også familie. Følte jeg måtte si det såpass tidlig fordi jeg er ganske kvalm, og jobben innebærer en del tunge løft.

Ja vi så jo bare en bønne i uke 6, men et hjerte som banker var veldig spesielt å se:-) vi tenker å gå igjen i uke 10-11, før vi sier det til noen. Ville helst ventet til 11-12 men pga noe familie som bor i utlandet så passer det best da! La ukene gåååå! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det har gått sååå sakte fram til de siste to ukene egentlig. Nå skyter det plutselig fart. ;) Skal bli deilig å komme til 12 uker! Tiden går så sakte når man bærer på en sånn stor hemmelighet. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå du er jo kommet langt My84 :rodmer: under 2 uker til de magiske 12 :) Heldig! Jaa man vil jo bare skrike det ut! Men det får vente i noen uker til.. slutten av september kommer vi til å si det til de nærmeste :sjokkert: litt skummelt, men veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sladra til ganske mange i familien og våre nærmeste venner allerede, men skal bli godt å kunne være åpen om det med alle! :jepp: Spennende ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke enkelt å holde for seg selv:) Gleder meg masse til vi kan si det!

Idag er jeg 7+3, tilbake der jeg trodde jeg var ved ul :) Så det er litt deilig! Nå er det rundt 3 uker til ul og vi skal si det til de nærmeste :D

Fortsatt veldig kvalm, sliten og lite energi.. passer dårlig at jeg skal jobbe i morgen også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.. Har holdt ut jobb i det siste, men nå begynner det å bli hardt. Tror kanskje jeg blir 50% sykemeldt neste uke :-( har ikke veldig lyst til det, men etter et par timer på jobb så henger ikke hodet eller noe med. Er HELT tom for energi! Kjemper for å holde øynene åpen.. Og i en jobb der det er 1000 ting å gjøre så funker ikke det..

Siste jobbdag i morgen for denne uken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt skummelt. Jeg har en praksisperiode på 6 uker når jeg er 9 uker till jeg er ferdig med 15. uke. På de 6 ukene kan man ha 10%fravær eller så stryker man.

Og 10% tilsvarer 2 dager!!!

Det er 8 timer hver dag og siden man må lære masse så er det ikke bare jobb men man må ha full konsentrasjon gjennom dagen, i tillegg til fysisk arbeid. Har selvfølgelig sagt ifra at jeg er gravid men de er fortsatt veldig flinke til å kreve masse av studenter uten å ta hensyn. Jeg må stå opp 6 på morgenen, være der 8, slutter 4, er ikke hjemme før 5. Og sånn er det 5 dager i uka.

Husker i fjor hvor sliten jeg ble, vil ikke tenke meg hvordn det blir denne gangen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er litt skummelt. Jeg har en praksisperiode på 6 uker når jeg er 9 uker till jeg er ferdig med 15. uke. På de 6 ukene kan man ha 10%fravær eller så stryker man.

Og 10% tilsvarer 2 dager!!!

Det er 8 timer hver dag og siden man må lære masse så er det ikke bare jobb men man må ha full konsentrasjon gjennom dagen, i tillegg til fysisk arbeid. Har selvfølgelig sagt ifra at jeg er gravid men de er fortsatt veldig flinke til å kreve masse av studenter uten å ta hensyn. Jeg må stå opp 6 på morgenen, være der 8, slutter 4, er ikke hjemme før 5. Og sånn er det 5 dager i uka.

Husker i fjor hvor sliten jeg ble, vil ikke tenke meg hvordn det blir denne gangen:(

Huff det høres skikkelig slitsomt ut. :( Men fra slutten av første trimester er det mange som får tilbake energien og overskuddet, håper det gjelder for deg sånn at du klarer det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt skummelt. Jeg har en praksisperiode på 6 uker når jeg er 9 uker till jeg er ferdig med 15. uke. På de 6 ukene kan man ha 10%fravær eller så stryker man.

Og 10% tilsvarer 2 dager!!!

Det er 8 timer hver dag og siden man må lære masse så er det ikke bare jobb men man må ha full konsentrasjon gjennom dagen, i tillegg til fysisk arbeid. Har selvfølgelig sagt ifra at jeg er gravid men de er fortsatt veldig flinke til å kreve masse av studenter uten å ta hensyn. Jeg må stå opp 6 på morgenen, være der 8, slutter 4, er ikke hjemme før 5. Og sånn er det 5 dager i uka.

Husker i fjor hvor sliten jeg ble, vil ikke tenke meg hvordn det blir denne gangen:(

Ja huff det skjønner jeg er tungt.. jeg jobber bare 6-7 timer og er heeelt ferdig etter 3-4 timer. Men det er jo ikke alle som har det sånn :) Kanskje du slipper unna? hos meg har det kommet de siste dagene, har ikke vært trøtt før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe legen i morgen og høre med sykemelding.. Har blitt veldig kortpustet også, når jeg bare sitter i ro :klo: føler liksom at jeg ikke klarer å puste skikkelig..

Har også bestilt time til ultralyd idag :hoppe: 25 september, da er jeg 10 uker :) Da begynner vi å fortelle det til nærmeste familie også... ååå som jeg gleder meg :)

7+6 idag, og da er neste 8 uker :D det høres så mye mer ut... *la ukene flyy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker idag :hoppendeglad: syntes det høres så mye mer ut :P

Var hos legen igår og er blitt 100% sykemeldt, men har tenkt å jobbe 50% så lenge det går..

Er veldig trøtt, sliten og kvalm om dagen. Føler jeg går konstant å brygger på influensa eller noe. Gleder meg til å bli kvitt kvalmen, og få energien tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...