Gå til innhold

Jeg liker unge jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du lest tråden`?

Har du lest TS's innlegg?

Har du egentlig fått med deg hva det snakkes om her??

Svaret er nei.

Du kan kanskje lese alt selv en gang til og reflektere over hva alle andre mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, pass deg for å løfte blikket og kanskje utvide horisonten, navelen er jo fin nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Ja, pass deg for å løfte blikket og kanskje utvide horisonten, navelen er jo fin nok.

Hvis bifalling av gamle menn pule småjenter er å utvide horisonten så holder jeg nesen i navlen, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty og HL, ja.

Haha, ja, og det er virkelig et trekløver man burde lytte til.

Anonym poster: 3854f17e61dd5f0b368590643d30fb6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis bifalling av gamle menn pule småjenter er å utvide horisonten så holder jeg nesen i navlen, takk.

Hvis (mannlige) 29-åringer er gamle menn, og (kvinnelige) 20-åringer er småjenter så lurer jeg på hva 80- og 8-åringer er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere hadde gratulert meg hvis jeg hadde presentert dere for min 17-årige kjæreste?

Du prater jo bare vissvass og svarer ikke på motargumenter.

Skjønner godt folk melder seg ut av diskusjonene med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Du prater jo bare vissvass og svarer ikke på motargumenter.

Skjønner godt folk melder seg ut av diskusjonene med deg.

Bare svar på spørsmålet mitt du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

Bare svar på spørsmålet mitt du.

Svarte du på hvorfor det er en vakker ting om du har sex med en 18 år gammel gutt, men om TS har sex med en 18 år gammel jente så er han et seksuelt rovdyr som sannsynligvis ødelegger livet hennes?

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Svarte du på hvorfor det er en vakker ting om du har sex med en 18 år gammel gutt, men om TS har sex med en 18 år gammel jente så er han et seksuelt rovdyr som sannsynligvis ødelegger livet hennes?

:)

Siden du har tregt for det:

Så dere hadde gratulert meg hvis jeg hadde presentert dere for min 17-årige kjæreste?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han 17 år er han lovlig. Nå er det vel vanligere at 17 år gamle jenter finner seg noen på alderen din enn omvendt da.

Men du svarer fortsatt kun på det som passer deg, så jeg melder meg ut jeg også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Er han 17 år er han lovlig. Nå er det vel vanligere at 17 år gamle jenter finner seg noen på alderen din enn omvendt da.

Men du svarer fortsatt kun på det som passer deg, så jeg melder meg ut jeg også :jepp:

Like greit med tanke på at du ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kyklopen

Jesus, for en tråd!:blink:

For det første, som kvinne føler jeg meg først og fremst støtt av hangen enkelte har til å fremstille kvinner som skjøre små porselensdukker, som får arr på sjelen om noen ser på dem.

For det andre, noen ser ut til å glemme at det er snakk om individer. Det er forskjeller både innen modningsnivå, ønsker, behov og kjemi. Aldersforskjell er ikke et problem i seg selv, om de to det gjelder har det bra med hverandre, respekterer hverandre og trives sammen. Jeg har sett flere forhold med en relativt stor aldersforskjell, både de hvor hun er yngst og de hvor han er det, som funker fint.

For det tredje, Hesus Kristis, the mannehat...!:ninja: Snakk om dobbeltmoral, mistenkeliggjøring, latterliggjøring og generelt drittpreik! Og argumentet med at en eldre kvinne kan forlyste seg med en 18 år gammel fyr, mens en eldre mann som vil ha en 18 år gammel jente er et utskudd som vil ødelegge henne, faller selvfølgelig på sin egen manglende logikk. I tillegg til at dobbeltmoral lukter.

TS: ingen kan dømme deg, til tross for at mange her gjør det. Det er lov å ha preferanser. Og om du og ei 19 år gammel jente faller for hverandre og har det bra sammen? Kjør på. Drit i hva folk og fe måtte mene.

for det første, om du er kvinne eller ikke har ingen relevanse så spar debatten

for unødvendig personlig informasjon er du snill.

for det andre så er det ingen som fremstiller kvinner som små porselensdukker.

det er din påstand og en konklusjon du har kommet frem til bare for å få muligheten til å opplyse oss om at det ikke er tilfellet.

(ouu så smart du er, takk for opplysningen. /sarcasm off)

for det tredje,

det du skriver om at noen ser ut til å glemme at det er snakk om individer er helt riktig, for i dette tilfellet handler tråden om trådstarter selv og ingen andre.

noe de som støtter deg ikke har forstått og hiver seg inn i debatten og opplyser oss om sin personlige erfaring til eldre menn

og at det er fullt mulig at kjærlighet kan blomstre mellom en mann og en kvinne uavhengig av alder.

og det er helt sant,

kjærligheten kan blomstre mellom en mann og kvinne uavhengig av alder, eneste problemet

er at det ikke er relevant med holdningen til trådstarter og som han selv stiller spørsmål til.

(ellers hadde han vel aldri lagd denne tråden)

for det du nevner,

at modningsnivå,ønsker,behov og kjemi spiller en rolle og at så lenge det er en gjensidig repsekt og trivsel i et forhold

så spiller ikke aldern noe rolle, er det samme som å nevne det åpenbare.

(takk igjen for en unødvendig opplysning.)

det du har valgt å ignorere er at aldern spiller en rolle for trådstarter.

slik at argumentet du beskytter han med er ugyldig da han åpenbart ikke er enig med deg(egentlig).

for trådstarter har gitt utrykk for at han ønsker å være selektiv.

på det grunnlaget at det muligens er flere yngre kvinner som deler verdiene han søker hos en kvinne.

dette grunnlaget er igjen ugyldig da det ikke er riktig, i den forstand at det ikke rettferdigjør

hans avgjørelse om å være selektiv på en rasjonell måte.

og med det så mener jeg,

at koblingen han prøver å skape mellom verdiene han søker og unge jenter, ikke er reell.

det er alt for mye han har utelatt i beregningen, så mye faktisk at jeg ikke engang

vet hvor jeg skal starte.

det vil forbli som en påstand fra han sin side og etter min mening

en konklusjon han har kommet frem til på egenhånd for å rettferdiggjøre sin egen holdning.

(ja jeg tokk meg friheten til å spekulere da jeg har stilt trådstarter spørsmål som han bevisst valgte

å ikke svare på da jeg la merke til at han svarte andre innlegg og ikke mitt.

og når jeg ikke får svar på noe så må jeg se meg nødt til å spekulere dessverre.)

uansett,

tilbake til ditt innlegg.

det er veldig lite dobbeltmoral her.

de fleste debattantene du mest sannsynlig sikter til har ved flere anledninger

gitt utrykk for at de heller ikke har noe til overs for kvinner som bevisst går etter

unge menn og som mest sannsynlig har en egoistisk agenda bak sin selektive holdning.

dette velger du selvsagt å ignorere slik at du kan forsette å fylle innlegget ditt med flere

ugyldige påstander og argumenter.

og jo, alle kan dømme trådstarter.

ikke juridisk, men fra et personlig ståsted er det fullt mulig å dømme og skape sin egen formening om trådstarter.

og det er også lov å ytre sin mening, spesielt når det er akkurat det trådstarter etterspør.

resten av det du nevner på slutten er igjen høyst irrelevant og jeg ser ikke engang behov for å poengtere ut

hvor åpenbart det du nevner er.

når det gjelder moral,etikk og hvilket ansvar man har som en medborger i et samfunn for å opprettholde orden og positivitet fremfor kaos og negativitet

og hvilke konsekvenser og kjedereaksjoner begge sider kan skape

skal jeg ikke engang gå inn på. det blir for heavy for min del og kunne skrevet i flere timer om det.

menneskeheten vil aldri komme fram til en enighet når det gjelder moral, i hvert fall ikke frivillig.

men jeg vil råde deg til å prøve å tenke litt mer langsiktig og prøve å forstå

at det man reagerer på her er en viss type oppførsel/mentalitet/holdning og ikke om det er akseptabelt med aldersforskjell i et forhold.

skal vi følge din mentalitet så er våre menneskaptelover ugyldige siden vi ikke har en universal moral å lene oss på som

sier at disse lovene er "riktige".

så, i følge deg så er det galt å påstå at tortur eller drap er umoralsk fordi det er trossalt ingenting i naturen som sier at det er

umoralsk.

og det er egentlig riktig, heldigvis, har menneskeheten helt siden antikkens hellas(og før) prøvd å rasjonalisere menneskeskapte lover

ved å prøve å finne en form for universal støtte.

det er det vi kaller for filosofi. vi stiller spørsmål til alt vi mennesker påstår og mener og prøver å rasjonalisere det.

det er ikke lett, men det er absolutt nødvendig og hadde vi aldri gjort det så hadde du mest sannsynlig aldri hatt muligheten til å

oppleve samfunnet du lever i idag. hvor du nettopp er beskyttet av menneskeskapte lover.

vi mennesker kan krangle og krige, men vi har alle et felles mål og det er å skape et utopisk samfunn, enten globalt eller nasjonalt.

hvor harmoni,fred,godhet og orden spiller sine roller som de fundamentale pillarene i et vellykket samfunn.

dessverre så lever vi i et samfunn hvor lovverket er såpass primitivt at vi ikke er kapable til å ta et oppgjør med generell negativitet(egoisme) som bidrar

med å forpeste samfunnet og som resulteter til at vi alle avler hat og shit ovenfor hverandre som individer og kjønn.

hvis vi i det heletatt skal ha en sjanse til å få til et vellykket samfunn så må vi nesten se oss nødt til å ta med alle faktorer i beregningen.

det inkluderer vår egen oppførsel ovenfor hverandre. for det er ikke til å ignorere. vår oppførsel spiller faktisk en rolle i et samfunn.

for per dags dato så sårer vi hverandre alt for mye.

og samfunnet du ser og lever i idag er nettopp er resultat av det.

egoisme ruler fullstendig og altruisme er så å si glemt.

uansett, tilbake til hovedpoenget,

det er ingen som har en interesse av å forhindre eller kritisere kjærlighet mellom 2 mennesker uavhengig av alder(mellom oss myndige altså).

men heller være kritisk til visse type holdninger som kan bidra med å avle mer hat og fordommer i samfunnet.

holdninger som har potensiale til å såre andre mennesker,særlige de unge,uvitende og uskyldige. det er det man er kritisk til og stiller spørsmål til.

bare fordi en ung kvinne søker en mer moden mann eller bare en med mer seksuell erfaring så betyr ikke det at hun ikke er kapabel til å føle seg misbrukt eller bli såret.

jeg har sagt det tidligere i debatten og jeg sier det igjen,

verdiene trådstarter søker hos en partner er å finne i alle aldersgrupper, så det gjenstår å se for min del hvorfor han har kommet fram til at den eneste løsningen

for å finne en potensiell partner er å ekskludere eldre kvinnfolk og bare forholde seg til unge.

og jeg har enda ikke sett trådstarter legitimere sin holdning på en rasjonell måte og fremstår i mine øyne som en egoist

og vil derfor heller ikke få min støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

for det første, om du er kvinne eller ikke har ingen relevanse så spar debatten

for unødvendig personlig informasjon er du snill.

for det andre så er det ingen som fremstiller kvinner som små porselensdukker.

det er din påstand og en konklusjon du har kommet frem til bare for å få muligheten til å opplyse oss om at det ikke er tilfellet.

(ouu så smart du er, takk for opplysningen. /sarcasm off)

for det tredje,

det du skriver om at noen ser ut til å glemme at det er snakk om individer er helt riktig, for i dette tilfellet handler tråden om trådstarter selv og ingen andre.

noe de som støtter deg ikke har forstått og hiver seg inn i debatten og opplyser oss om sin personlige erfaring til eldre menn

og at det er fullt mulig at kjærlighet kan blomstre mellom en mann og en kvinne uavhengig av alder.

og det er helt sant,

kjærligheten kan blomstre mellom en mann og kvinne uavhengig av alder, eneste problemet

er at det ikke er relevant med holdningen til trådstarter og som han selv stiller spørsmål til.

(ellers hadde han vel aldri lagd denne tråden)

for det du nevner,

at modningsnivå,ønsker,behov og kjemi spiller en rolle og at så lenge det er en gjensidig repsekt og trivsel i et forhold

så spiller ikke aldern noe rolle, er det samme som å nevne det åpenbare.

(takk igjen for en unødvendig opplysning.)

det du har valgt å ignorere er at aldern spiller en rolle for trådstarter.

slik at argumentet du beskytter han med er ugyldig da han åpenbart ikke er enig med deg(egentlig).

for trådstarter har gitt utrykk for at han ønsker å være selektiv.

på det grunnlaget at det muligens er flere yngre kvinner som deler verdiene han søker hos en kvinne.

dette grunnlaget er igjen ugyldig da det ikke er riktig, i den forstand at det ikke rettferdigjør

hans avgjørelse om å være selektiv på en rasjonell måte.

og med det så mener jeg,

at koblingen han prøver å skape mellom verdiene han søker og unge jenter, ikke er reell.

det er alt for mye han har utelatt i beregningen, så mye faktisk at jeg ikke engang

vet hvor jeg skal starte.

det vil forbli som en påstand fra han sin side og etter min mening

en konklusjon han har kommet frem til på egenhånd for å rettferdiggjøre sin egen holdning.

(ja jeg tokk meg friheten til å spekulere da jeg har stilt trådstarter spørsmål som han bevisst valgte

å ikke svare på da jeg la merke til at han svarte andre innlegg og ikke mitt.

og når jeg ikke får svar på noe så må jeg se meg nødt til å spekulere dessverre.)

uansett,

tilbake til ditt innlegg.

det er veldig lite dobbeltmoral her.

de fleste debattantene du mest sannsynlig sikter til har ved flere anledninger

gitt utrykk for at de heller ikke har noe til overs for kvinner som bevisst går etter

unge menn og som mest sannsynlig har en egoistisk agenda bak sin selektive holdning.

dette velger du selvsagt å ignorere slik at du kan forsette å fylle innlegget ditt med flere

ugyldige påstander og argumenter.

og jo, alle kan dømme trådstarter.

ikke juridisk, men fra et personlig ståsted er det fullt mulig å dømme og skape sin egen formening om trådstarter.

og det er også lov å ytre sin mening, spesielt når det er akkurat det trådstarter etterspør.

resten av det du nevner på slutten er igjen høyst irrelevant og jeg ser ikke engang behov for å poengtere ut

hvor åpenbart det du nevner er.

når det gjelder moral,etikk og hvilket ansvar man har som en medborger i et samfunn for å opprettholde orden og positivitet fremfor kaos og negativitet

og hvilke konsekvenser og kjedereaksjoner begge sider kan skape

skal jeg ikke engang gå inn på. det blir for heavy for min del og kunne skrevet i flere timer om det.

menneskeheten vil aldri komme fram til en enighet når det gjelder moral, i hvert fall ikke frivillig.

men jeg vil råde deg til å prøve å tenke litt mer langsiktig og prøve å forstå

at det man reagerer på her er en viss type oppførsel/mentalitet/holdning og ikke om det er akseptabelt med aldersforskjell i et forhold.

skal vi følge din mentalitet så er våre menneskaptelover ugyldige siden vi ikke har en universal moral å lene oss på som

sier at disse lovene er "riktige".

så, i følge deg så er det galt å påstå at tortur eller drap er umoralsk fordi det er trossalt ingenting i naturen som sier at det er

umoralsk.

og det er egentlig riktig, heldigvis, har menneskeheten helt siden antikkens hellas(og før) prøvd å rasjonalisere menneskeskapte lover

ved å prøve å finne en form for universal støtte.

det er det vi kaller for filosofi. vi stiller spørsmål til alt vi mennesker påstår og mener og prøver å rasjonalisere det.

det er ikke lett, men det er absolutt nødvendig og hadde vi aldri gjort det så hadde du mest sannsynlig aldri hatt muligheten til å

oppleve samfunnet du lever i idag. hvor du nettopp er beskyttet av menneskeskapte lover.

vi mennesker kan krangle og krige, men vi har alle et felles mål og det er å skape et utopisk samfunn, enten globalt eller nasjonalt.

hvor harmoni,fred,godhet og orden spiller sine roller som de fundamentale pillarene i et vellykket samfunn.

dessverre så lever vi i et samfunn hvor lovverket er såpass primitivt at vi ikke er kapable til å ta et oppgjør med generell negativitet(egoisme) som bidrar

med å forpeste samfunnet og som resulteter til at vi alle avler hat og shit ovenfor hverandre som individer og kjønn.

hvis vi i det heletatt skal ha en sjanse til å få til et vellykket samfunn så må vi nesten se oss nødt til å ta med alle faktorer i beregningen.

det inkluderer vår egen oppførsel ovenfor hverandre. for det er ikke til å ignorere. vår oppførsel spiller faktisk en rolle i et samfunn.

for per dags dato så sårer vi hverandre alt for mye.

og samfunnet du ser og lever i idag er nettopp er resultat av det.

egoisme ruler fullstendig og altruisme er så å si glemt.

uansett, tilbake til hovedpoenget,

det er ingen som har en interesse av å forhindre eller kritisere kjærlighet mellom 2 mennesker uavhengig av alder(mellom oss myndige altså).

men heller være kritisk til visse type holdninger som kan bidra med å avle mer hat og fordommer i samfunnet.

holdninger som har potensiale til å såre andre mennesker,særlige de unge,uvitende og uskyldige. det er det man er kritisk til og stiller spørsmål til.

bare fordi en ung kvinne søker en mer moden mann eller bare en med mer seksuell erfaring så betyr ikke det at hun ikke er kapabel til å føle seg misbrukt eller bli såret.

jeg har sagt det tidligere i debatten og jeg sier det igjen,

verdiene trådstarter søker hos en partner er å finne i alle aldersgrupper, så det gjenstår å se for min del hvorfor han har kommet fram til at den eneste løsningen

for å finne en potensiell partner er å ekskludere eldre kvinnfolk og bare forholde seg til unge.

og jeg har enda ikke sett trådstarter legitimere sin holdning på en rasjonell måte og fremstår i mine øyne som en egoist

og vil derfor heller ikke få min støtte.

Elsker, elsker, elsker deg. Du er min drømmemann. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katten.

Skjønner ikke hva fjortis, umyndig, syttenåringer og slikt har i denne diskusjonen å gjøre?

TS søker, i hovedsak, etter jenter i nitten til enogtyve år. Verken fjortiser, umyndige, syttenåringer eller småjenter. Vi snakker om mennesker som, i mange tilfeller, har begynt på/er underveis med høyere utdanning.

"gjest" er moren for all dobbeltmoral og deler samværet for bitterheten med bettyboop.

Personlig mener jeg at det er noe "off" med mennesker som er på 25+ og dater jenter på under 21. I de fleste tilfeller er det grunnet at de er uerfaren, manglende selvtillit eller ikke akkurat moden.

I TS sitt tilfelle har han jo selv forklart at han ikke akkurat er erfaren. Hans aversjon mot jenter med erfaring, tyder også på at selvtilliten ikke akkurat er på topp.

Så lenge folk er oppriktig lykkelig i lag, så skal de få lov til å bruke hele aldersspennet - innenfor loven - for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Svada, svada og mer svada

Dette er ikke bare det verste svadaet jeg har lest på lenge, det er i tillegg alt for langt til at jeg gidder å lese alt, og irriterende skrevet. Lær deg grunnleggende regler om hvordan man lager avsnitt, stor forbokstav og diverse, så KANSKJE det blir leselig.

Så, til de poengene jeg gidder å svare på. Når jeg reagerer på måten kvinner fremstilles, FORDI jeg er kvinne, så spiller kjønn en rolle. Jeg vil ha meg frabedt å dyttes inn i et stereotypi hvor kjønnet jeg tilhører er så svakt og stakkarslig at man får sår på sjelen av å være med en eldre mann. At du oppfatter kjønn som likegyldig bryr meg midt på ryggen.

Nå er det selvfølgelig mulig at du har like lite forståelse for konseptet dobbeltmoral, som du har for generell tekstoppbygging. Jeg driter i grunn i hva du legger i det, eller hva som er presisert senere. Når man i en tråd snakker i baner som minner om seksuelle overgrep, og i en annen tråd selv setter samme aldersgrense som man kritiserer her, så ER det dobbeltmoral. Hadde man ment at det var akkurat det samme, så er det jo pussig at man ikke setter samme aldersgrense, er det ikke?

TS har en preferanse, og så? Hva er egentlig poenget ditt? Fordi han ikke vil ha en dame på sin egen alder, så har han ikke lov til å ha en preferanse! BS! Aldersforskjell kan være et problem, men betyr ikke noe OM det funker. Funker det med TS og en 19 åring, så er det revnende likegyldig at han ikke vil ha en 29 åring! Det er lovlig, så om begge vil, kjør på. Så får du og Gjest kose dere med dømmefesten.

Og ja, TS tar utgangspunkt i seg sitt. Det betyr ikke at andres erfaringer ikke er relevante.

Endret av Vampen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

Siden du har tregt for det:

Hva slags svar er dette? Jeg har ikke lest hele diskusjonen, så om det er et poeng jeg har gått glipp av så får du utdype.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Personlig mener jeg at det er noe "off" med mennesker som er på 25+ og dater jenter på under 21. I de fleste tilfeller er det grunnet at de er uerfaren, manglende selvtillit eller ikke akkurat moden.

Men da er vi jo enige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...