Gå til innhold

Jeg liker unge jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest "gjest"

Er det så galt? Det er da mange som ønsker seg frihet, å ha det gøy og kvier seg for å ta på seg ansvar og barn? Jeg synes ikke det er så pussig. Det handler om at det er forskjellig hva man vil ha ut av livet, uten at det sier noe om man er moden eller umoden. Jeg vet om mange som både har og ønsker barn, og allikevel er umodne som fy. Om noe synes jeg både det er fair, og modent, og være bevisst på hva man ønsker og søke noen på samme nivå. Jeg synes det er verre å gå inn i et forhold med noen som ønsker noe helt annet enn deg. Det vil jo til syvende og sist føre til skuffelse. Og dette med barn er et poeng. Går du inn i et forhold med en 29 eller 30 år gammel dame, så ligger nok ofte forventningen om barn nærmere enn med en 20 åring.

Hjelpes...

Med den her tankegangen så kan man jo rettferdiggjøre at 50-åringer prøver seg på 16åringer, fordi de vil more seg litt med noen som ikke tenker på å få barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Det er da ikke en selvfølge at han aldri vil ha det? Slike ting kan endre seg. Og ofte er det også en felles modningsprosess i et forhold. Og det kommer litt an på hva du mener med på samme nivå mentalt. Jeg kan føle meg på samme nivå som både 20 og 40 åringer. ;)

er ingen selvfølge, men sannsynligheten er stor siden han snart er tredve og stadig er like barnslig. Folk forandrer seg mindre etter de er blitt voksne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hjelpes...

Med den her tankegangen så kan man jo rettferdiggjøre at 50-åringer prøver seg på 16åringer, fordi de vil more seg litt med noen som ikke tenker på å få barn....

Man kan rettferdiggjøre det meste her i verden, om man går inn for det. Men nå diskuterer jeg ikke 16 åringer og 50 åringer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Man kan rettferdiggjøre det meste her i verden, om man går inn for det. Men nå diskuterer jeg ikke 16 åringer og 50 åringer.

Du diskuterer ikke TS agenda heller. Den har gått deg hus forbi. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

er ingen selvfølge, men sannsynligheten er stor siden han snart er tredve og stadig er like barnslig. Folk forandrer seg mindre etter de er blitt voksne

Jeg er uenig, ikke minst fordi vi ikke vet noe om han er barnslig eller ikke. For jeg setter ikke likhetstegn mellom å ikke ville ha barn og være barnslig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Du diskuterer ikke TS agenda heller. Den har gått deg hus forbi. :filer:

Fordi jeg ikke er enig med deg, så har det gått meg hus forbi? Neppe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Fordi jeg ikke er enig med deg, så har det gått meg hus forbi? Neppe.

så du er enig i hans agenda? Da er du like ekkel som han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg er uenig, ikke minst fordi vi ikke vet noe om han er barnslig eller ikke. For jeg setter ikke likhetstegn mellom å ikke ville ha barn og være barnslig.

Det er jo ikke bare at han ikke vil ha barn. jeg heller mener ikke at man er barnslig fordi man ikke har barn.

Han er barnslig på grunn av sine sjuke holdninger om at er man ikke ung og kroppen begynner å forfalle så er man ikke verd å bli glad i. At han har lite erfaring med kjærester og dermed er det superkrise for han å bli sammen med noen med erfaring, gud vet hvorfor.. Er det fordi han vil fremstå som mer erfaren enn det han er ovenfor de unge jentene?

Nei alt han sier om sånne ting får meg til å se han som barnslig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

så du er enig i hans agenda? Da er du like ekkel som han.

Haha, djeezes.. Hva legger du i enig? Jeg har ingen planer om å gå ut å skaffe meg en 19 åring, for å si det sånn. Og jeg har vel også skrevet at jeg personlig mener TS går glipp av mye med innsnevringen sin. Forskjellen på meg og deg ligger vel heller i at jeg ikke har det samme behovet for å krisemaksimere fullstendig.

Men det er virkelig søtt at du støtt og stadig må stemple meningsmotstanderene dine med adjektiver som ekkel.:) Du pleier å skylde på at andre kalte deg ditt og datt først. Jeg har ikke kalt deg noe, du klarer allikevel ikke å holde deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Har kun lest første og siste side men....

Det har blitt kommentert at det er de eldre damene som er mest negative til aldersforskjellen. Mulig det er fordi at vi har levd en stund og har vært både 19 og 20 og opplevd menn på 19 og 29 og eldre. Det at vi har døtre på 19-20 gjør at vi har sett og opplevd "modenheten" til jenter på denne alderen, enkelte tror de er eldre enn de egentlig er.

Jeg er ikke i mot denne aldersforskjellen, men jeg hadde fulgt med på datteren min. Man ønsker jo det beste for barna sine og vil ikke at de skal bli utnyttet eller brukt.

Legger ved noen linker ang modenhet og konsekvenser. Man er kanskje voksen når man er 20 men man ser ikke alltid konsekvensene av sine valg.

Foreldre må innse rasjonell del av en tenåringens hjerne ikke er fullt utviklet og vil ikke bli før han eller hun er 25 år eller så. http://o.oolco.com/emne/kvinners-helse/forsta-teen-hjernen

er ifølge nyere nevrobiologisk forskning at det siste området av hjernen som modnes er frontallappene der vi foretar sosiale vurderinger, overveier alternativer, planlegger og kontroller atferden vår. Frontallappene er området av hjernen som ligger nærmest pannen og er ferdig utviklet først ved 25-årsalderen hos de fleste, mens noen modnes tidligere og andre senere. http://www.arbeidstilsynet.no/nyhet.html?tid=98052

området i hjernen hvor dømmekraften sitter er ikke ferdig utviklet før man blir 25 år. http://www.tryggtrafikk.no/Umoden+hjerne+-+farlig+sj%C3%A5f%C3%B8r.b7C_wtDOYa.ips

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det er jo ikke bare at han ikke vil ha barn. jeg heller mener ikke at man er barnslig fordi man ikke har barn.

Han er barnslig på grunn av sine sjuke holdninger om at er man ikke ung og kroppen begynner å forfalle så er man ikke verd å bli glad i. At han har lite erfaring med kjærester og dermed er det superkrise for han å bli sammen med noen med erfaring, gud vet hvorfor.. Er det fordi han vil fremstå som mer erfaren enn det han er ovenfor de unge jentene?

Nei alt han sier om sånne ting får meg til å se han som barnslig

Jeg synes TS syn på kropp er på jordet. Det har jeg også vært innom. Men min subjektive mening er at veldig mye av det folk krever av en partner er på jordet. Men selvom jeg synes kravene folk stiller er fullstendig på trynet, overfladiske, urealistiske og latterlige, så betyr ikke det at de ikke skal få lov til å kreve det. Jeg tror, som jeg allerede har skrevet, at jo flere og mer spesifikke krav du har til en partner, jo vanskeligere blir det å finne en som ikke bare lever opp til kravene, men som også vil ha deg. TS må ikke bare finne en spretten 19 åring med stram kropp og ønsket om å ha det gøy, han må også finne en som vil ha ham. Det er hans utfordring. Den har han valgt selv. Finner han det, og begge parter har det bra, så skal han få lov til det. Uavhengig av min subjektive mening om kvaliteten på kravene hans.

Endret av Vampen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er evolusjonært/biologisk fornuftig. Unge jenter (16-2x) er mest attraktive rent fysisk, er lettest å få gjøre gravide, etc. Menn vil foretrekke unge jenter seksuelt samme hvor gamle de blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg innrømmer at jeg synes at 16-åringer ofte er deilige, men jeg ønsker dem ikke som kjæreste. De er for umodne i hodet. Heller da 19-21.

Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sex mellom barn og voksne er et overgrep, og må være forbudt.

Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111

Her blander du moral og jus. Overgrep er et moralsk begrep, ikke juridisk. Sex er ikke overgrep så lenge det er gjensidig og frivillig. Men det er uansett ulovlig dersom en av partene er under 16.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det gjør det ikke, nei.

Jeg har lest endel av svarene dine her inne Gjest, og jeg må bare si deg en ting: jeg synes du er veldig svart/hvite i dine argumenter, ja flere her er det når det kommer til alder. Jeg er selv ei jente/dame, i slutten av 30-årene. Jeg ser mye yngre ut, føler meg mye yngre, har liten seksuell erfaring ( ikke fordi jeg ikke har draget, tvert mot, er veldig attraktiv, men jeg er selektiv i forhold til menn, har alltid vært det )

Jeg faller ofte for yngre menn. Egentlig er jeg ikke opptatt av alder, jeg kan falle for en på 19, eller en på 40, det kommer an på personen. Men jeg kjenner meg igjen i trådstarters tanker om at jeg liker menn som ikke har hatt "ørten" forhold bak seg, vært rundt, for å si det sånn, jeg vil være spesiell for han jeg involverer meg i. Jeg vet jo at jeg kan være spesiell selv om han har mye erfaring fra tidligere forhold, og at ikke alle på min alder eller eldre har mye erfaring, men jeg føler meg ofte mer på bølgelengde med en god del yngre mann , enn en på min alder og oppover.

Så tenk litt lenger neste gang du, eller andre her dømmer folk etter alder. Jeg kan faktisk se at noen unge jenter allerede er eller blir kjærringer, ( væremåte, livsstil, gener...) , mens noen aldri blir det. Dette med alder er veldig individuelt. Jeg ser det på venninner, kollegaer... Noen var "satte" før de ble 20, fikk type/samboer da de var 16, ønsket seg barn, volvo osv, mens andre visste ikke hva de ville, levde på drømmer, og mange gjør det fortsatt.

Ei jente i familien min er nå 23 år, hun har mer livserfaring på forhold fronten enn meg! Hun har hatt 3 samboerforhold bak seg, vært seksuelt eksperimentell fra hun var 15, levd livet for å si det mildt, fikk nylig et barn, så nå har hun begynt å roe seg litt ned. Jeg er over 15 år eldre enn henne, jeg har hatt ett seriøst forhold, ingen samboer/barn, liten seksuell erfaring, drømmer fortsatt om Mr Right, må fortsatt vise leg div steder...

Hvis jeg skulle bli sammen med en på f.eks 20-25, hadde det da vært et freakshow som du kritiserte trådstarter for?

Du nevnte og at unge jenter/folk er opptatt av hva andre synes om dem, og at det er en dårlig egenskap som ikke eldre mer erfarne damer har...Du er jo sånn selv! Veldig sort/hvit i tankene hva tenåringsjenter vil ha. Når jeg var tenåring, kunne jeg nok blitt både fascinert og forelsket i en på 29 hvis han var min type. Jeg hadde ikke vært så opptatt av alderen hans, om han hadde mye seksuell erfaring eller ikke, det handler , som trådstarter nevnte, om kjemi uansett alder!

Du nevnte og at sex gir deg kraft i din kreativitet. Jeg er og veldig kreativ, men har fått mye ut kreativt ved å være avholdende, leve i sølibat. Jeg har jo ikke bare ønsket det, men hvis jeg skal ha et seksuelt forhold, må det være i en jeg er dypt interessert i, ikke bare for å ha sex.

Å kalle trådstarter for sær o.l, forteller mer om deg, og hvor lite kreativ du virker, du virker jo som et stereotypt A4-menneske...

Så slutt og døm mennesker utifra alder, alder er og blir veldig individuelt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonym

Jeg har lest endel av svarene dine her inne Gjest, og jeg må bare si deg en ting: jeg synes du er veldig svart/hvite i dine argumenter, ja flere her er det når det kommer til alder. Jeg er selv ei jente/dame, i slutten av 30-årene. Jeg ser mye yngre ut, føler meg mye yngre, har liten seksuell erfaring ( ikke fordi jeg ikke har draget, tvert mot, er veldig attraktiv, men jeg er selektiv i forhold til menn, har alltid vært det )

Jeg faller ofte for yngre menn. Egentlig er jeg ikke opptatt av alder, jeg kan falle for en på 19, eller en på 40, det kommer an på personen. Men jeg kjenner meg igjen i trådstarters tanker om at jeg liker menn som ikke har hatt "ørten" forhold bak seg, vært rundt, for å si det sånn, jeg vil være spesiell for han jeg involverer meg i. Jeg vet jo at jeg kan være spesiell selv om han har mye erfaring fra tidligere forhold, og at ikke alle på min alder eller eldre har mye erfaring, men jeg føler meg ofte mer på bølgelengde med en god del yngre mann , enn en på min alder og oppover.

Så tenk litt lenger neste gang du, eller andre her dømmer folk etter alder. Jeg kan faktisk se at noen unge jenter allerede er eller blir kjærringer, ( væremåte, livsstil, gener...) , mens noen aldri blir det. Dette med alder er veldig individuelt. Jeg ser det på venninner, kollegaer... Noen var "satte" før de ble 20, fikk type/samboer da de var 16, ønsket seg barn, volvo osv, mens andre visste ikke hva de ville, levde på drømmer, og mange gjør det fortsatt.

Ei jente i familien min er nå 23 år, hun har mer livserfaring på forhold fronten enn meg! Hun har hatt 3 samboerforhold bak seg, vært seksuelt eksperimentell fra hun var 15, levd livet for å si det mildt, fikk nylig et barn, så nå har hun begynt å roe seg litt ned. Jeg er over 15 år eldre enn henne, jeg har hatt ett seriøst forhold, ingen samboer/barn, liten seksuell erfaring, drømmer fortsatt om Mr Right, må fortsatt vise leg div steder...

Hvis jeg skulle bli sammen med en på f.eks 20-25, hadde det da vært et freakshow som du kritiserte trådstarter for?

Du nevnte og at unge jenter/folk er opptatt av hva andre synes om dem, og at det er en dårlig egenskap som ikke eldre mer erfarne damer har...Du er jo sånn selv! Veldig sort/hvit i tankene hva tenåringsjenter vil ha. Når jeg var tenåring, kunne jeg nok blitt både fascinert og forelsket i en på 29 hvis han var min type. Jeg hadde ikke vært så opptatt av alderen hans, om han hadde mye seksuell erfaring eller ikke, det handler , som trådstarter nevnte, om kjemi uansett alder!

Du nevnte og at sex gir deg kraft i din kreativitet. Jeg er og veldig kreativ, men har fått mye ut kreativt ved å være avholdende, leve i sølibat. Jeg har jo ikke bare ønsket det, men hvis jeg skal ha et seksuelt forhold, må det være i en jeg er dypt interessert i, ikke bare for å ha sex.

Å kalle trådstarter for sær o.l, forteller mer om deg, og hvor lite kreativ du virker, du virker jo som et stereotypt A4-menneske...

Så slutt og døm mennesker utifra alder, alder er og blir veldig individuelt!

Kommentaren var spesielt til Gjest ( med de blå øynene )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv ei jente/dame, i slutten av 30-årene. Jeg ser mye yngre ut, føler meg mye yngre, har liten seksuell erfaring ( ikke fordi jeg ikke har draget, tvert mot, er veldig attraktiv, men jeg er selektiv i forhold til menn, har alltid vært det )

Jeg synes det er veldig flott at det finnes sånne damer.

sølibat. Jeg har jo ikke bare ønsket det, men hvis jeg skal ha et seksuelt forhold, må det være i en jeg er dypt interessert i, ikke bare for å ha sex.

Det er bra :) Jeg tenker det samme, selv om mange sikkert vil tro at jeg bare er interessert i å utnytte ungjenter seksuelt.

Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Kommentaren var spesielt til Gjest ( med de blå øynene )...

Jeg har bare en ting å si til innlegget ditt:

Hvordan kan det ha seg at alle de her voksne menneskene uten erfaring med sex og forhold vil ha fjortisser uten erfaring overhodet??

Hvorfor ikke velge en eldre og voksen person, slik at dere kommer opp på det nivået dere skal være i en fei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha fjortiser, men jenter 19-21. Om jeg møter en som er litt yngre enn dette, så trenger det heller ikke være en deal breaker så lenge kjemien er der.

Mitt primære mål er ikke å bli en racer i senga.

Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...