Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

Så härligt det låter med nytt och eget hus. Jag vill också ha! Det får vänta ett år eller så. Vi sparar pengar och funderar på var vi ska bo.

Trots att vi bor trångt nu så är det ju snabbt att städa (ja, det går fort att röra till det också, det räcker med en av Malvins tröjor och två leksaker + en kaffekopp så ser det stökigt ut...)

Njut av dagen! Vi åt färsk ananas i går - nästan lika gott som jordgubbar.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får bare sove, og så blir det litt sen leggings i kveld..Vi er jo inne i rutinen nå, egentlig... :roll:

sen leggings nei...han la seg etter grøt og et bad klokka litt over halv ni og sovnet med en gang. Og når han våknet...SJU!! :hoppe: Sånn skal det være! :klappe: Sov ikke så lenge i går kveld da, våknet av seg selv etter en liten halvtime og da ble det ganske enkelt! :)

Vi skal prøve grøt på ettermiddagen isteden..når mann og Kipa har tid til å være inne sammen, for vips blir han sur på grøten og da må han ha mme med en gang!! :ler:

Så koselig at du er tilbake Havsulen, gode ord fra deg som varmer! :kyss:

Ja, det er herlig med nytt hus, Furstina! Jeg er veldig lykkelig, men det vet jeg at du er også. :kyss:

Lykken er vel den man lever sammen med ikke der man lever...litt naiv filosofi på morgenen... :oops:

Jeg føler meg som et nytt mennseke etter å få sovet så godt i natt. ..dagen i går var ikke av de beste...jeg var stuptrøtt ...og litt frustrert :roll:

- men det var i går!

En ny dag med nye muligheter!! jeg og Lukas har kosa oss masse, han har fått mat, jeg har spist frokost, og så har vi ligget på guvet på teppet hans, nå er det like før han ruller trill rundt!! Men da jeg var og satte i oppvaskmasinen og satt på den..ble det stille.. da jeg kom tilbake sov han så søtt- helt utslitt :hjerter:

Det er vel nå jeg skal vaske soverom... :tunge1:

- en halvtime her da... :sjarmor:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtime meg her og halvtime meg der... :oops: er her ennå jeg!

Jeg har bestemt meg for å nyte den første dubben og være effektiv under den andre. Velger å tro at det i går ikke skjer i dag. Ellers kan han jo ligge/ sitte å se på mamma rufse, gjort det før han :wink:

- sånn er det å ha en rufsemamma! .........& sløvemamma.... :sjarmor:

jeg skal kjøpe mannen et kirsebærtre i bursdagsgave, han har snakket så mye om at vi skulle hatt det. Også er han så glad i kir. likør. Det blir bra! Tenkte å se om jeg finner en fin karaffel også, og en shorts må han ha. Da er det i box, nå må det bare kjøpes, for penger jeg ikke har :ler: men jeg låner litt av Lukas, han får det tilbake altså!!!! Bare jeg får feriepenger :kul: ..da blir verden så BRA. Da skal jeg til frisøren og da skal jeg kjøpe lakk til trappen og nye planter- og betale tilbake lånet fra Lukas.... :sjenert:

Jeg skal være LYS i sommer, trenger en forandring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen i hele verden er så deilig og god som du

ingen i hele verden er så skjønn som du :plystre:

:hjerte:

Jeg er så glad deg,

nå og for alltid

så lenge jeg lever er jeg mamma' din :plystre:

:hjerte:

Kipa synger sanger fra babysang og en liten gledeståre kommer fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og kjøpt oss ny sofa!!! :hoppe: To tre- setere, er så fornøyd!!

Jeg er ute og stabler ved jeg.... :oops:

GO' lørdag, jenter! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så härligt med ny soffa... jag längtar efter att få köpa större soffa - vi har bara en tvåsits.

Tänk med glädje på värmen veden kommer ge er i vinter om det känns tungt nu...

Go söndag Kipa

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vel av de få som synes det er gøy å stable ved... :ler: Så nå skal jeg ut å stable mer.. :wink:

Koste oss i ny sofa i går med en dvd, smågodt og sånn dumle likør...Mmm! :)

Nydelig vær ute, Lukas sover inne i vuggen sin. Må passe på å gjøre litt da!

Livet smiler om dagen, herlig!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kipamor!

Så koselig at livet smiler om dagen!

Det må være sååå deilig å ha eget hus og familie med en liten nydelig gutt og en koselig mann. Og ikke minst LUDDE! :hjerte:

Jeg lurte litt på hvor dere fant huset deres. Mesterhus eler noe sånt? Jeg er helt blond på dette jeg og vet liksom ike hvor jeg skal starte. Vi har nå arvet et hus og jeg vil nå se litt på hva vi kan gjøre med det. Evt rive og bygge nytt. Har du noen gode linker på hvor jeg kan begynne. Også litt sånne kjøkkenleverandører og sånt noe... *svett*

Håper du virkelig koser deg med vedstabling da!!

Mange søndags :klem: fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farlig, farlig, men herlig herlig... :wink: Neida, det ble bare et glass med likøren, et holder av den, men godt var det!! :Nikke:

begynner ting virkelig å falle på plass!

Ute har vi fått en viss orden, skal kjøpe litt stauder og plante, skal få litt mer jord, og så plen.

Vi trenger et bord, har bare stoler..mamma skal kjøpe en koselig krakk til mannen i bursdagsgave og jeg og Lukas et kirsebærtre.

Mannen skal lage en passe stor sandkasse.

Vi har litt beising igjen da..og selvfølgelig litt snekring..men det ser bra ut nå, og vi stresser ikke lenger, tilogmed mannen har roet seg ned.. :wink:

Lukas våken.... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fiiin dag! :hjerter2:

Bare kosa og fjolla og tulla og lekt og vært mest på gulvet med min lille skatt. Ikke hatt noe kjedelige og praktiske ting som skulle gjøres, kun lagd middag og vasket klær og sveiva over gulvene...

- deilig, det har ikke skjedd sidne Lukas ble født at jeg bare har kosa meg en hel dag...

Deilig å ha tid til barnet sitt!! :hjerter:

Jeg og Ludde har gått en frisk kveldstur. Og nå en stund foran her... :Nikke:

Kjære Magnhild, jeg har desverre ingen linker til deg..har ikke brukt data'n til slikt egentlig. Kjøkkenet vårt er fra crown, de har jo en hjemmeside. Det heter savoy vårt kjøkken.

Mannen min har tegnet huset selv han, ikke noe Mesterhus her... :Hehe:

Og vet du hva, jeg er like blånd som deg på dette... :wink: Men så er jeg så heldig å ha en snekker til mann som har sett en del løsninger rundt omkring + at han hadde masse egne ideer.

Ja, vi trives i huset vårt!

Nå skal jeg inn å se om jeg finner noen stauder på noen sider, for det er jeg også rimelig grønn og fersk på... :wink:

I morgen får vi besøk av M til middag, det blir koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ha tid til barnet sitt!! :hjerter:

Ja, det må det være! Så bra at du har det slik!

Du hadde ikke bare "tulle og fjase dag" - du vasket faktisk klær og passet barn og laget middag! Mine fjasedager er betydelig mer innholdsløse enn det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukas har rulla rundt!!!! :klappe:

Lå og rulla fra rygg til siden og plutselig lå han på magen gitt! Ble veldig overrasket selv, og de lekehylene han har stoppet med en gang og han ble bare liggende og titte... :ler: 4 mnd og 7 dgr

Jeg ser at det så litt dumt ut det jeg skrev nå.."å ha tid til barnet sitt." Jeg har jo tid ellers også, men mente vel egentlig å bare bruke en hel dag til å være sammen og kose seg på gulvet. det så litt rart ut sånn jeg hadde skrevet det..Det har jo blittt mye ligge/ sitte på gulvet og se på mamma/ pappa gjøre noe i huset. Men det ser jeg har vært en bra ting det også. Han er ganske selvstendig å ikke avhengig av oss hele tiden.

:hjerter2: FLINKINGEN VÅR!!!!! :hjerter2:

Takk for koselig hilsen, Havsulen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas sover og sover og sover- ble nok sliten av all rullingen.. :ler:

jeg gjør visst ikke noe fornuftig i dag heller.. :roll: M kommer ikke, har vondt i hodet.. :roll:

noe gjøres..........hvor skal jeg begynne i dag tro...

A- ha jeg vil rydde i undertøy, for bh'er som passet før er jo egentlig bare tull å spare, puppene blir vel ikke mindre..er jo over to mnd'er siden jeg slutta amme.. :tunge1:

Mannen vil ha verdens beste på bursdag, herregud, den har jeg aldri lagd... :roll: Må psyke meg opp til det, til torsdag gjør jeg det.. :tunge1:

I morgen er det babysang, siste gang før sommer'n.. :plystre:

Nå skal det KASTES!! :sjarmor:

og etter det håper jeg min lille skatt er våken, for da har jeg ikke lyst til å gjøre noe annet enn å kose med baby:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose kose mose kose... :hjerter:

Og så har vi vært i lekebutikken, alle tre. Kjøpt 1- års gave til J A og 2- års gave til lille I .. og en fisher price elefant til Lukas, han ble helt stille av alle inntrykkene stakkar...hadde han i babybjørnen. Derfor måtte han få en leke av mamma & pappa. Vi har ikke kjøpt noen leker til han enda heller så da var det jo koselig! Har arvet litt leker, mormor har kjøpt litt, fått noe av andre og så er han jo medlem i go' boken og har masse fine bøker :)

- det skal ikke være så mange leker, synes jeg da..pedagogen i meg synes det...men det er jo så mye fint...mamma'n er mer framme enn pedagogen :wink:

Jippi, pakke i posten fra farmor i dag. Det er ikke dumt å ha en så materialistisk og kjøpeglad svigermor heller..polaren & pyret klær- lekre!! :danse:

Kirsebærtre er kjøpt inn, skal kjøpe en karaffel som han kan ha sin likør på..etterhvert...og så kino biletter, til hva da.. :roll: og så skal vi ut å spise, på lørdag. Skal spørre mamma om hun vil passe barnog hund, tror det ja.. :wink:

Lukas får nå et helt måltid med grøt på ettermiddagen, og digger det :sikle:

Skal smøre niste til mannen... :hjerte:

God natt! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mayamor

Tusen hjertelig for omtanken i dagboken min.

Setter veldig stor pris på det. :klem:

Nå er det tirsdag og min tv-kveld...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kirsebærtre? Åh... :hjerter: Det har jeg også lyst på!

Så flink gutt du har som ruller rundt! Og så 4 måneder alt da... Heldiggris altså!

Kos deg masse i det nye huset ditt med den nye hagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verdens beste i kjøleskapet, den ble om jeg skal si det..perfekt..gavene i skapet, kort er laget. Bildet + gratulasjon er sendt inn til avisa..

-og nå holder jeg på med STOR rufs, vaskerom, bad, soverom tatt. Skal ta gangen før jeg gir meg..Stuen og kjøkken i morgen. Og så bursdag kl. seks, kommer de vanlige, dvs min familie. Vi skal kose oss, og jeg vet om en som kommer til å være midtpunktet.. :wink:

Kirsebærtreet er ikke i skapet altså..mamma tar det med i morgen. Og i dag har mannen fått smijerns benk, stoler og bord av henne, så fine!!

Må fortsette rufsinga...

Takk for kos hilsen, Matahari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at kaken ble perfekt :klappe:

Den bruker å bli det..

Å er jo så nydelig atte..

Litt treg med å skrive i dagbøker fortiden,

men jeg er innom hver dag :kline:

Spent på å høre hvordan kvelden ble for

bursdagsbarnet :gratulerer:

Syns ikke det var det minste dumt å skrive