Gjest Alabama Skrevet 16. august 2012 #121 Del Skrevet 16. august 2012 Så deilig at hun sovner så lett. Vi styrer litt med det hver kveld, men de siste kveldene har det gått mye bedre. Så dumt med barselgruppa. Vi er en gjeng på åtte stykker og de fleste har vært med de tre gangene vi har møttes. Veldig koselig å kjenne noen i samme situasjon. Jeg føler ihvertfall at jeg ikke har mye å bidra med når jeg møter andre som ikke har barn.. Det er liksom bare baby som kverner i hodet mitt hele tida.. Men det var lurt med Belle sitt tips om barn i magen, ellers finnes det jo Babyverden og Snart mamma også. Mulig det er enda fler.. Helsesøster har en sånn test du kan ta for å se om du har tendenser til sv.sk.depr. Jeg var nysgjerrig og tittet på det. Du kan jo ringe og spørre om å få komme ned for en prat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. august 2012 #122 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg er ferdig utdannet om to år. Så håper jeg på få meg jobb på fødeavdelingen eller prematuravdelingen på sykehuset, så skal jeg videreutdanne meg til intensivsykepleier etter å ha jobbet de to obligatoriske årene. Vil egenltig bli jordmor, men de har ikke den utdanningen i byen. ___ Det er slitsomt å ha det slik du har det akkurat nå. Får håpe det vil hjelpe på når du får litt meg-tid! Det trenger vi alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. august 2012 #123 Del Skrevet 16. august 2012 Haley: Que? Usynlig skrift? Fløtepusen elsker den nye babygymmen sin, så det er jo god barnevakt i den, og litt mer ro for meg. Og jeg er såååå happy m de nye leggerutinene. legger henne 20 og hun roer seg fort, sovner som regel på 5 min. føler meg som ei god mor iallfall Så deilig med gode leggerutiner! Ser frem til det selv... Jeg er helt sikker på at du er en veldig god mor for fløtepusen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. august 2012 #124 Del Skrevet 16. august 2012 Haley: Tror jeg skulle si noe om byssing. Vi bysser nemlig ganske mye vi også, ikke like mye som dere altså, men hvis jeg ser tilbake på det så har vi nok bysset gjennomsnittlig en-to timer hver kveld siden lillemann var omtrent to mnd (tre uker korrigert alder). Jeg har trodd at han har blitt overstimulert og overtrøtt hver kveld, men kanskje han har hatt litt vondt i magen også? Har tenkt hele tiden at dette er noe forbigående og hver kveld har jeg hatt noe nytt å skylde på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. august 2012 #125 Del Skrevet 16. august 2012 Takk for god klem, bedre enn noenting, ja! Mye bedre.. Får jo masse klemmer av både sambo, familie og fløtepusen, altså! Jeg er veldig obs, for merker jo at jeg er litt i ubalanse og ikke helt happy..Se mer i innlegg nedenfor. Hvordan var fødselsdepresjonen for deg? Om du vil fortelle litt kort da, evnt pm? Jeg skal sende deg en PM, men ikke akkurat nå, jeg er litt for trøtt... Minn meg på det om du ikke hører noe, oki? Jeg er litt bortevekk i ammetåka om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. august 2012 Forfatter #126 Del Skrevet 17. august 2012 Så deilig at hun sovner så lett. Vi styrer litt med det hver kveld, men de siste kveldene har det gått mye bedre. Så dumt med barselgruppa. Vi er en gjeng på åtte stykker og de fleste har vært med de tre gangene vi har møttes. Veldig koselig å kjenne noen i samme situasjon. Jeg føler ihvertfall at jeg ikke har mye å bidra med når jeg møter andre som ikke har barn.. Det er liksom bare baby som kverner i hodet mitt hele tida.. Men det var lurt med Belle sitt tips om barn i magen, ellers finnes det jo Babyverden og Snart mamma også. Mulig det er enda fler.. Helsesøster har en sånn test du kan ta for å se om du har tendenser til sv.sk.depr. Jeg var nysgjerrig og tittet på det. Du kan jo ringe og spørre om å få komme ned for en prat? Tok den testen ved 6 ukers kontroll, tror jeg. slo vel ikke ut, men ikke helt på topp heller. Føler vel igrunn ikke at jeg trenger den samtalen, men blir det verre, så kanskje. Tror det er vel så greit å være åpen mot mannen og familie, og få lette trykke litt her. Så lenge man er bevisst og tar hensyn til seg selv, så skal det gå bra. 8 stk i barselgruppe ja, nesten litt mange det. Men flott tilbud Jeg er ferdig utdannet om to år. Så håper jeg på få meg jobb på fødeavdelingen eller prematuravdelingen på sykehuset, så skal jeg videreutdanne meg til intensivsykepleier etter å ha jobbet de to obligatoriske årene. Vil egenltig bli jordmor, men de har ikke den utdanningen i byen. ___ Det er slitsomt å ha det slik du har det akkurat nå. Får håpe det vil hjelpe på når du får litt meg-tid! Det trenger vi alle! Føler meg mye bedre nå, takk! Man vet ikke hvor verdifullt meg-tid er før det blir mangelvare.. Que? Usynlig skrift? Så deilig med gode leggerutiner! Ser frem til det selv... Jeg er helt sikker på at du er en veldig god mor for fløtepusen! Takk! Setter absolutt pris på at hun sovner greit ja, får nyte det! (og gjør absolutt det), for det kan jo endre seg. Merker at hun er trygg og sovner så godt, det gjør godt for mammahjertet Jeg skal sende deg en PM, men ikke akkurat nå, jeg er litt for trøtt... Minn meg på det om du ikke hører noe, oki? Jeg er litt bortevekk i ammetåka om dagen. Kan ikke jeg heller PM deg om jeg trenger det? Føler meg mye bedre nå uansett... ---------------------------------------------------------------------------- MYE bedre nå.. som at systemet har jobbet med noen vonde tanker og kommet litt ovenpå. Håper det varer. Jeg er jo takknemlig og har det bra, er derfor det er litt vanskelig å føle seg deppa- da kommer man i den klassiske "dårlig samvittighet fordi jeg ikke er lykkelig når jeg burde være det" fella, og så blir man bare helt forvirra og depper enda litt til. Hormoner, hormoner.. tror dere det kan være "sjokk" etter hormonspiralen jeg har fått? Uansett så har jeg allerede vært ganske sosial, med svigers og mine foreldre, gått ut på lekeplassen her og tok kontakt med ei mor med en liten gutt, skal møte venninne på mandag (med 1 baby og 1 i magen) og babysang på tirsdag!! Livet mitt føles rikt. Idag gikk jeg en superdeilig tur med fløtepusen i vogna, i en herlig park. Det var så idyllisk, med masse grønt, pene blomster, sildrende bekk, ender, små unger som lekte og sola som skinte Lykke på jord! Jeg fikk slappa sånt av! Hun sov hele turen også, dypt og godt. de små ungene gjorde meg så lykkelig over at jeg har min egen søte lille skatt, som snart skal springe rundt og leke i sangkassen og klatre i aparatene. Som jeg elsker lille ungen min 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 18. august 2012 #127 Del Skrevet 18. august 2012 Godt du har kommet deg overpå igjen! Det høres ut som du har tatt noen enkle grep for å få det til å vare. Det er godt å komme se ut og det er veldig fint å ha noe sosialt og koslig å glede seg til. Og det ser virkelig ut som om du har mye å glede det over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. august 2012 #128 Del Skrevet 19. august 2012 Godt du har det bedre alt Jeg hadde ikke svart på antagelsen din i at vi bor på en mindre plass, det stemmer , ikke ofte vi treffer på folk når vi er på trilleturer i nærområdet. Naturen er flott da, og Lita elsker grusvegene (les: sovner raskt med mat i magen og tørr bleie) Det er 6-ukerskontroll til uken og da håper jeg på muligheter for en liten barselgeuppe *krysser fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. august 2012 Forfatter #129 Del Skrevet 20. august 2012 Godt du har kommet deg overpå igjen! Det høres ut som du har tatt noen enkle grep for å få det til å vare. Det er godt å komme se ut og det er veldig fint å ha noe sosialt og koslig å glede seg til. Og det ser virkelig ut som om du har mye å glede det over! Ja, for all del Livet er supert, om enn noen små øyeblikk som føles tyngre. Men det er absolutt til å leve med. Er veldig takknemlig for alt jeg har Godt du har det bedre alt Jeg hadde ikke svart på antagelsen din i at vi bor på en mindre plass, det stemmer , ikke ofte vi treffer på folk når vi er på trilleturer i nærområdet. Naturen er flott da, og Lita elsker grusvegene (les: sovner raskt med mat i magen og tørr bleie) Det er 6-ukerskontroll til uken og da håper jeg på muligheter for en liten barselgeuppe *krysser fingrene* Håper du treffer på noen andre damer i samme situasjon, ja! Hvis ikke kan du jo evnt be om navn og nummer på noen som har fått baby for litt siden, og kanskje ta kontakt. Man må liksom bare gripe sjansen av og til. '''''''''''''''''''''''''' Kjørte sambo til jobb idag, og så mange unger på vei til skolen. Et par hadde foreldrene i følge, og gikk stolt avgårde med foreldrene hengende på slep. Første skoledag Nesten så jeg begynte å grine for jeg ble så rørt, tenkte på den dagen Fløtepusen skal begynne på skolen. Er jo bare (...) 6 år til Lunsjdate med høygravid venninne idag, blir koselig. I morgen blir det babysang for første gang, håper det er allright. Alltid litt skummelt å dukke opp alene på et nytt sted, men satser på at det flere i samme situasjon der. Fløtepusen er sååå skjønn Hun bruker lite tutt nå, og suger på hendene som aldri før. Begynt med tommelen mer og mer, og av og til noen andre fingre også. Supersøtt.. Og ruller så flott rundt fra rygg til magen nå. *stolt* Tenk at man kan være såå glad i og så stolt over ei lita jente på bare 3 mnd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. august 2012 #130 Del Skrevet 20. august 2012 Flinke fløtepusen som ruller og nesten ikke bruker smokk Skjønner godt at du er super stolt av henne Vi er stolt av Lita vi også selv om hun ikke kan noen større triks enn å løfte hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 21. august 2012 Forfatter #131 Del Skrevet 21. august 2012 Babysang utgikk for vår del idag, for Fløtepusen bare sov og sov i vogna si... sikkert 3 timers dupp midt på dagen der. Teit at sangen er 11.30, jeg tror nesten alltid at hun sover i den tida der. Hmm.. Men synger jo litt hjemme da. Legger henne for natta tidligere og tidligere.. idag 19.15.. og hun sovner med engang, klager ikke lenger en gang. roter litt rundt seg i senga med en koseklut og stikker tommelen i munnen, så ser jeg øynene gå igjen. Magisk!!! Håper det varer OJ! Impulskjøp på Ebay nå i kveld, kom over en lekker kjole av Kay Unger (så vidt hørt navnet før), og bestilte hjem. Kommer vel på 1000 lappen med fortolling osv, så nå MÅ den passe... Spennende, da har mor noe å glede seg til også Liker kjoler veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 21. august 2012 #132 Del Skrevet 21. august 2012 Herlig å få litt egentid på kvelden Hvor lenge sover hun i strekk da før mat? Lita har sovnet åtte en gang og da var det mat hver tredje time, hvis hun sovner senere kan hun slå til med fem timer søvn før puppene mine sier fra Kjipt at babysangen utgikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 21. august 2012 #133 Del Skrevet 21. august 2012 Herlig å få litt egentid på kvelden Hvor lenge sover hun i strekk da før mat? Gleder meg til Lita tar kvelden tidligere. Kjipt at babysangen utgikk, her er det som oftest lur på den tiden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. august 2012 #134 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg lurer også på hvor lenge fløtepusen din sover før hun skal ha mat igjen? Så godt at du er litt ovenpå igjen med tanke på humør, hormoner og det hele! Du er tøff som bare tok initiativet til å bli kjent med en mor på lekeplassen. Jeg er for sjenert til å gjøre noe sånn...selv om jeg egentlig ikke er så sjenert av meg..hehe... Jeg savner å ha noen i livet mitt med baby på ca samme alder... Har en nabo med en jente på 6 uker, men hun er litt for mye av og til.. Lang historie. Håper jeg får glede av barselgruppen som starter opp her snart... Håper kjolen passer! Er det hverdagskjole eller fest/selskapskjole du har kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. august 2012 Forfatter #135 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Herlig å få litt egentid på kvelden Hvor lenge sover hun i strekk da før mat? Lita har sovnet åtte en gang og da var det mat hver tredje time, hvis hun sovner senere kan hun slå til med fem timer søvn før puppene mine sier fra Kjipt at babysangen utgikk Liker igrunn best tida MED Fløtepusen, men hadde ikke vært noe tess uten egentid (som jeg også liker veldig godt) - Poenget er vel å hente seg litt inn igjen og gjøre ting for seg selv. Hadde ansiktsmaske og tv kos i går Jeg lurer også på hvor lenge fløtepusen din sover før hun skal ha mat igjen? Så godt at du er litt ovenpå igjen med tanke på humør, hormoner og det hele! Du er tøff som bare tok initiativet til å bli kjent med en mor på lekeplassen. Jeg er for sjenert til å gjøre noe sånn...selv om jeg egentlig ikke er så sjenert av meg..hehe... Jeg savner å ha noen i livet mitt med baby på ca samme alder... Har en nabo med en jente på 6 uker, men hun er litt for mye av og til.. Lang historie. Håper jeg får glede av barselgruppen som starter opp her snart... Håper kjolen passer! Er det hverdagskjole eller fest/selskapskjole du har kjøpt? Var litt stolt av meg selv med mammaen ute ja, og veldig koselig også. Angrer bare på at jeg ikke trakk den lengre, med å enten spørre om vi skulle trille litt sammen, be om tlf nr, invitere inn på kaffe eller noe. Ikke at hun var helt min type, men hyggelig og med samme interesse som meg (baby Kjolen blir vel en selskapskjole, ja... tenker den er fin til middagsselskaper, bursdager osv. Liker å pynte meg, gjerne bare på en søndag eller ut på restaurant (hehe, høres ut som et annet liv akkurat nå). Kjolen - er temmelig bevisst på hva jeg passer, og ser for meg at den passer meg utmerket. riktig lengde, smal i livet og markeres med belte, viser litt hud oppe med brystet, fine armer, og fine farger til meg også (er "varm"). Fløtepusens døgnrytme Begynt å bli litt rutiner her ja: Hun våkner rundt 6-7, og kommer av og til opp i senga for litt morgenpupp/kos. Hvis ikke får hun litt pupp senere 7-8, og bruker å sove 1-2 timer etterpå. Så våken 1 times tid på formiddagen, før hun raskt blir trøtt igjen.Bruker ofte gå trilletur da, og da sover hun godt i vogna i en 2 timer. (ca 11-13). Så er hun mye våken resten av dagen, evnt en liten dupp i 4-5 tida. Litt før 18 begynner hun å bli litt trøtt gjerne, og mer krevende. Bader henne ca 19 (gjerne litt før), tar på pysj, masserer litt (lucky girl) og synger for henne. Legge henne mellom 19 og 20, ser an på om hun er opplagt eller trøtt. Hvis hun gjesper og gnir seg i øynene bærer det i seng. Da sovner hun oftest veldig raskt. Sover så en 5-7 timer, altså pupp mellom 00 og 02, og så i 04-05 tida igjen. Altså, høres jo ut som jeg har fått en robot, men er ikke såå stabilt enda da. varierer litt, og hun styrer dette mest selv (dvs jeg tilbyr mat til henne ca når jeg vet hun bruker være sulten- vi har et fint samspill). soving på dagen? Sliter av og til med å få henne til å sove når hun blir trøtt på dagen, kan ende opp med å gå rundt og bysse henne lenge til mine skuldres fortvilelse. Har ingen fast plass hun sover heller, har tidligere lagt henne på sofaen, eller hun har sovnet i babygym eller av og til vippestolen. Men har ingen rutiner her. Prøvde faktisk å legge henne i sprinkelsenga på rommet hennes (ikke der hun sover om natta, da er det vugge på vårt rom). Men hun likte seg IKKE der idag iallfall. Får evnt øve meg litt på det. Æsj ikke liker hun meitaien heller.. jeg har så lyst å bære henne litt i den. idag har jeg ingenting på programmet enn litt husarbeid, oh boy! Fløtepusen sover (første dupp idag, og dermed avvik fra det ovenfor...hehe). Endret 22. august 2012 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. august 2012 #136 Del Skrevet 22. august 2012 Ingen etablerte rutiner her heller, når lita kaver og ikke finner roen har jeg puttet henne i vognen og gått tur. Hvis hun da er tilstrekkelig trøtt sovner hun som en stein etter en liten stund. Det hjelper også evt med litt styrking på magen og mørkt rom her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. august 2012 Forfatter #137 Del Skrevet 23. august 2012 Ingen etablerte rutiner her heller, når lita kaver og ikke finner roen har jeg puttet henne i vognen og gått tur. Hvis hun da er tilstrekkelig trøtt sovner hun som en stein etter en liten stund. Det hjelper også evt med litt styrking på magen og mørkt rom her. Går jo gjerne tur jeg også, og da sovner hun gjerne.. men hun trives mindre og mindre nedi der, kjedelig for henne, tror jeg. Bedre når hun får noe å leke med. ''''''''''''''''''''''' Sjekk denne kule vogna da, det hadde vært noe: http://www.klikk.no/foreldre/utstyr/article780227.ece og jeg som trodde jeg hadde den kuleste vogna.. hehe. Innom lindex Kids og kjøpte litt forskjellig igår, 2 velourbukser og 1 basic body, 2 organisk bomull bodyer og to pyjamaser. Likte utvalget og kvaliteten der kjempegodt, fine farger og mønstre som jeg liker. Organiske bomullen der var helt elsk, kommer garantert tilbake dit. Tips til bekledning til bæreselen utover høsten? en eller annen dress? Eller kjøpe et slags cover over bæreselen? Gidder IKKE bruke 1000 kr på fancy dresser nå når hun er så liten iallfall.. Kikket litt mer på vognposer også, og er i sterk tvil om hva jeg vil ha, Eeasygrow Hood, 1499 tilbud - kan vokse i, varm, gode omtaler osv. Klassisk utseende. Ticket to heaven- 1199 kr 115cm - ikke voksepose, myk fleese inni, litt mer åpen rundt hodet? litt tynnere, og varer mer utover vintersesongen her på vestlandet. Ok utseende, fine farger. Voksi City: helt ny type, og LEKKER utførelse (så på igår). Deilige farger (lilla eller brun?). 1999. Voksepose, noe klumpete modell? Odenwalder Babynest: Myk og deilig pose, men lurer på om den blir for varm, samt at den ikke er så vannavstøtende som f. eks Ticket to heaven. 1999. Fine farger og søt bjørn inni. Her er det sol og voldsomme regnbyger om hverandre, glad til at jeg er inne. Ingen planer for idag, men blir vel en trilletur etterhvert. Tar alltid med meg bæreselen, for hun er ikke mest tålmodig nedi vogna om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. august 2012 #138 Del Skrevet 23. august 2012 *knegg* Det var litt av en vogn. Ser mer ut som et romskip enn noe annet. Hvilken vogn er det du har da? Jeg har nemlig den kuleste vogna. Kjenner meg igjen i vognpose-dilemmaet ditt. Vi gikk som sagt for fleece. Er så redd for at det kan bli for varmt med dun, så får jeg heller bare supplere med skinn oppi posen og ekstra bekledning den ene dagen vi evt. trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 23. august 2012 #139 Del Skrevet 23. august 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. august 2012 #140 Del Skrevet 23. august 2012 vi har easygrow dunpose - den er jeg veldig fornøyd med Og husker det var litt frem og tilbake med hvor A sov når han var på den alderen, men han endte etterhvert opp i senga si (vugga før han fikk seng) på daglurene, med vanlig dagslys inn. Nå trekker vi litt for faktisk for å dempe lyset litt - selv om det er dagen Fin kjole! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå