Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oj, gratulerer med forlovelsesring! :smilyblomst: Er det ikke uvant å ha den på?

Det er deilige dager med disse små. Og synes det er litt mer gøy nå som han så tydelig viser at han koser seg. :hjerte:

Vi er forresten ikke så veldig flnike til å skru av TV'n. :sjenert: Eller, samboer vil veldig gjerne ha den på. Prøver i det minste å dempe lyden og ikke ha lillemann vendt mot den.

Edit: Den vindusvaskeren.. Kan du ikke prøve den på fliser og se om det blir bra resultat. Har så lyst på noe som rengjør fugene ordentlig.

Har testet på fliser med godt resultat! Dvs flisene ble ok, men fugene er jo litt dypere, så her kommer liksom ikke sugedelen skikkelig til. følte altså ikke at fugene ble renere, men det ble ikke mer skittent heller. Funka bra, også til dusjveggene. veldig fornøyd!

Noen dager er det helt greit med ferdigpizza!

Jeg trodde jeg hadde opplevd den store kjærligheten når jeg ble sammen med kjære, men det han ga meg er virkelig den store kjærligheten! :hjerte: Finnes ikke noe som kan måle seg med det jeg føler for snuppa mi! :rodmer:

Hehe, føler igrunn at jeg er mer forelsket i mini enn i Mr.One, ja. Eller forelsket og forelsket, du kjenner jo følelsen. Ganske altoppslukende, iallfall. Heldigvis plass til flere i hjertet mitt ;)

Gratulerer med ring :klemmer: så koselig :)

Thanks, det er skikkelig stas med ring på fing!

Åh! Så gøy med ring! :hoppe: Gratulerer så mye!

Takker ;) Lykkelig med fiiiin ring og mann ;) Og barn;)

'''''''''''''''

siste feriedag for mannen idag, så nå er det snart hverdagen igjen. Den store sommeren har uteblitt, og med manglende planer har det blitt litt krangling osv. Jeg var opptatt av å rydde og stelle og finne på ting, mens mannen bare ville slappe av (les sitte foran pcen eller i en stol og lese bok). Heldigvis gikk det seg til etterhvert (jeg stakk til mamma og pappa noen dager med lille, deilig å komme seg ut av huset). Og da jeg kom tilbake var huset ryddet og nå begynner endelig ting å komme på plass.

Nye innkjøp: leke til babybjørn sittestol, som hun liker godt å leke med. Suksess! Pluss hun fikk manhattan skwish toy eller hva det heter, hun har ikke lekt så mye med den enda.

Har forresten fått ny favoritt til klær: Polarn og Pyret, særlig basevarene (rød/rødstripet)- Lille har varme farger og kler rødt bedre enn rosa. Heeerlig passform og kvalitet også på disse klæne. Fant også noe på salg til -70 % ;)

Nytt innkjøpt 2: Stokke MyCarrier bæresele, helst til mannen. Han nekter å bære i sjal eller maitai (for kvinnelig og lite teknisk?), og ville helst hatt babybjørn (som visstnok andre menn på jobb hadde). Det ble stokke i stedet. Jeg testa den i går med mage/ansikt inn i våken posisjon, og da skrek hun og mistrivdes. Med beina ut derimot storkoste hun seg, lykken er å vandre rundt og følge med, titte og se på alt her i verden. Hadde henne bare der kort tid for testing, da denne stillingen ikke er så ergonomisk bra. Senere på kvelden ble hun trøtt og sutrete, og jeg prøvde igjen mage/ansikt inn. Hun roet seg umiddelbart og sovna svært raskt. :) Deilig også at den er mye lettere å få raskt på enn både sjal og meitai (litt styr med lange lengder osv). Så enn så lenge fornøyd. Blir artig å prøve ryggbæring også når hun er stor nok til det.

Fikk lagt henne klokken 20 igår, og det var sååååååå deilig med lang og rolig kveld med bare oss to foreldre. Kvelden endte med levende lys, musikk og heftige aktiviteter på sofaen ;:) Oh joy!!!

Følte meg ganske hot mama i går...Man blir jo ganske curvatious og fin av å være mamma. myke former og runde, frodige pupper. :) La oss bevare den følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Vi har også Stokkeselen, men jeg er ikke helt overbevist.. Den sitter ikke godt på meg siden jeg er så lav og lillemann sitter ikke så godt oppi heller. Akkurat som om han ikke får nok støtte bak rumpa sånn at han blir sittende litt med rumpa ut. Når han sovner så får han skikkelig knekk i nakken. :(

Nå som han endelig kan bruke meitaien igjen (en liten periode hvor frosk ikke funket og panelet var for bredt til å sitte med spredte ben) så ser jeg hvor utrolig mye bedre han sitter i den!! Søster prøvde meitaien i helga til ryggbæring av min lille nevø på to år og han syntes det var kjempegodt. Ville helst bli sittende. :Nikke:

Mannen i huset som ville at vi skulle kjøpe Stokkeselen, så blir nok han som bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest litt delte erfaringer med Stokkeselen... Men om den fungerer for dere er det jo supert! :)

Hørtes herlig ut, den kvelden deres. Ønsker meg en sånn, jeg også. Men enn så lenge sovner Snorkfrøken i 22-tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Stokkeselen, men jeg er ikke helt overbevist.. Den sitter ikke godt på meg siden jeg er så lav og lillemann sitter ikke så godt oppi heller. Akkurat som om han ikke får nok støtte bak rumpa sånn at han blir sittende litt med rumpa ut. Når han sovner så får han skikkelig knekk i nakken. :(

Nå som han endelig kan bruke meitaien igjen (en liten periode hvor frosk ikke funket og panelet var for bredt til å sitte med spredte ben) så ser jeg hvor utrolig mye bedre han sitter i den!! Søster prøvde meitaien i helga til ryggbæring av min lille nevø på to år og han syntes det var kjempegodt. Ville helst bli sittende. :Nikke:

Mannen i huset som ville at vi skulle kjøpe Stokkeselen, så blir nok han som bruker den.

Blir nok helst mannen som kommer til å bruke stokkeselen også, selv om jeg har mine mistanker om at det ikke blir for ofte. Kanskje når han har pappaperm, eller kanskje når hun blir litt eldre? Hadde mest lyst å kjøpe en organisk og deeeeilig myk ergo jeg, men mannen likte visst tekniske og designete stokkeselen. (har forresten enda litt lyst på ergo kjenner jeg, hvor mange bæreseler trenger man egentlig???) :sminkedokke:

Har ikke prøvd meitaen på en stund, lurer på om hun sitter greit med spredde bein nå snart. Det er magen man bærer på når de er så små?

Jeg bærer forresten bare inne i huset, har liksom ikke "turt" å prøve ut av huset bæring. Men stokkeselen er jo mye enklere å få av og på da. (ikke at de andre er så lange, men styr med lengden på tøystykkene osv).

Sliiiiiten etter en nærhetssøkende baby som har ligget myyyye inntil puppen i kveld.... kjenner det i nakken også. Jaja, nå sover hun iallfall :):babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ergo'en er veldig grei altså! Jeg sliter med nakke og skuldre, men kan bruke ergoen en stund før det blir ille! Den sitter veldig godt rundt kroppen. :) Er superfornøyd! Jeg har forresten brukt den både inne i huset og ute på tur. Lillemann her sliten med søvnen på dagtid men sovner fort i ergoen, også fungerer den kjempebra når han sliter med luft også. Setter han i ergoen og han raper med en gang. ;)

Apropos hot mama. (Trenger ikke å svare altså) Hvordan er sexlivet etter fødsel? Kjenner at jeg begynner å savne sex en god del, men er litt skeptisk til å prøve helt enda. Ventet dere lenge?

Og grattis med ring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo'en er veldig grei altså! Jeg sliter med nakke og skuldre, men kan bruke ergoen en stund før det blir ille! Den sitter veldig godt rundt kroppen. :) Er superfornøyd! Jeg har forresten brukt den både inne i huset og ute på tur. Lillemann her sliten med søvnen på dagtid men sovner fort i ergoen, også fungerer den kjempebra når han sliter med luft også. Setter han i ergoen og han raper med en gang. ;)

Apropos hot mama. (Trenger ikke å svare altså) Hvordan er sexlivet etter fødsel? Kjenner at jeg begynner å savne sex en god del, men er litt skeptisk til å prøve helt enda. Ventet dere lenge?

Og grattis med ring! :)

Takk for gratulasjon ;)

Når det gjelder sex er iallfall lysta tilbake (hos meg), men overskuddet er det så som så med. Og ikke alltid vår lyst passer med når lille plutselig våkner eller sånt. hehe. ventet vel 7 uker, og det var ganske ømt og vondt der jeg hadde sydd første gang. er litt ømt enda, men det er bare akkurat i starten, og så går det helt vekk. Midt råd er å prøve om dere vil, og bare det ta det forsiktig. Ikke bli for engstelig om det er litt ømt, men prøv videre ;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Du får prøve maitaien igjen. :Nikke:

Jeg hadde også litt lyst på ergo eller beco butterfly, men mannen overbeviste meg om at vi måtte ha Stokke. Tror den appellerer veldig til menn siden den har karabinkroker og ser litt macho og militær ut. :fnise: Egentlig har jeg fortsatt lyst på en bedre bæresele til senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ergo og er veldig, veldig fornøyde. Den brukes ikke så mye nå lengre da (spesielt siden jeg er gravid og jeg er den som har pleid å bruke den :gjeiper: ), men jeg kunne for eksempel fint bære A på magen da hun veide over 10 kg! Og det sier jo litt om hvor god den er! Til så tunge barn er den jo enda bedre på ryggen. Aaah, jeg :hjerte: Ergoen vår og gleder meg til å bruke den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve maitaien igjen. :Nikke:

Jeg hadde også litt lyst på ergo eller beco butterfly, men mannen overbeviste meg om at vi måtte ha Stokke. Tror den appellerer veldig til menn siden den har karabinkroker og ser litt macho og militær ut. :fnise: Egentlig har jeg fortsatt lyst på en bedre bæresele til senere...

Appellerer nok absolutt til menn, ja.. kjenner jeg liker den hakket mindre nå, for jeg kjenner det litt i skuldrene når jeg bærer, og jeg er lei utseendet allerede. Valgte den beige modellen, men synes nå den ser skikkelig army-look ut. Angrer på at vi ikke valgte den varme rødfargen. Jeg har fortsatt lyst på ergo, men bærer ikke nok om dagen til å kunne gjøre et nytt kjøp. Eller kanskje jeg kan se på finn.

Vi har Ergo og er veldig, veldig fornøyde. Den brukes ikke så mye nå lengre da (spesielt siden jeg er gravid og jeg er den som har pleid å bruke den :gjeiper: ), men jeg kunne for eksempel fint bære A på magen da hun veide over 10 kg! Og det sier jo litt om hvor god den er! Til så tunge barn er den jo enda bedre på ryggen. Aaah, jeg :hjerte: Ergoen vår og gleder meg til å bruke den igjen.

Synes ergo ser så naturlig og god ut å bruke, ja. Godt å høre du var fornøyd. Og greit å ta vare på tingene til baby nr 2 og 3 osv osv.. ;)

'''''

Nytt nick på babyen min idag, som jeg fant ut var svært passende: Fløtepusen. Hun er en skjønn liten pusekatt, og det kan virke som jeg har fløte i puppene. Tror hun må være 7 kg, jeg.

Blir veing senere idag, på 3, mnd kontroll.. Og vaksinasjon! Gruer meg kjenner jeg, håper ikke hun begynner å hyyyylgrine for det er så sårt og høre på. Skulle ønske jeg kunne fortelle henne at det ikke er farlig. Men det går vel helst godt til slutt...

Har nye ønsker på shoppingfroten nå, lurte på å kjøpe en easygrow dunpose til vinteren (salg til 1499, er ikke det grei pris?), og evnt snugglebuggy som det også er salg på (30 %). sistnevnte kunne jeg sikkert sydd, men jeg kan jo ikke sy, så da blir ikke det så lett.. hehe :sminkedokke: Også skal jeg handle noen nye bodyer i 68 og kanskje ei ny bukse.

I går snudde hun seg fra rygg til mage, så flink hun er! Blir sterkere og sterkere for hver dag som går. Sosial og nysgjerrig, elsker å bli bært med ansiktet ut eller sitte på fanget og se på det som skjer. På handletur i går måtte jeg bære henne hele veien, hun nektet å sitte i bilstolen. Og hun sjarmerte flere som jobbet på polet, da mor var der for å handle seg litt snacks. Også ta med babyen på polet da, følte nesten jeg banna i kirka :icon_lol:

I natt sov hun fra 21 til 06.30, kun avbrutt av en amming kl 03. Føles bra! Og så er hun så pratesyk om dagen, hun kan snakke i timevis av og til, av og til SKIKKELIG høyt. hehe, vanskelig å ikke le og smile når vi er rundt henne om dagen.

Har fått meg hormonspiral nå, ble det allikevel, for jeg ville ikke risikere en ny baby før det er planlagt... og mannen ville ikke jeg skulle ha minipillen da han mente jeg var så rar på den sist.. hehe. gikk supert å sette den inn, merket det knapt. Ikke noe blødning, men var ganske sliten og daff i går. Idag føler jeg meg helt normal.

Sulten igjen.. denne melkekua har monsterapetitt om dagen. Yum yum:)

Ha en fin dag alle sammen! Det er jo freddan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtepusen :rodmer: Det er så herlig å høre om dagene deres.

Easygrow koster 1400 på lilleprinsen nå, men ikke i alle fargene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløtepusen :rodmer: Det er så herlig å høre om dagene deres.

Easygrow koster 1400 på lilleprinsen nå, men ikke i alle fargene. :jepp:

Så det, men kommer jo frakt utenom også, så da blir det litt det samme. Usikker på om jeg skal kjøpe nå i det hele tatt, eller vente 2-3 ,md til behovet dukker opp

.

Fint nick! :hjerte:

Easygrow er en kjempefin pose! Vi elsker vår!

Høres bra ut, må kjenne litt på den i butikken da. Lyst en tur på shopping i morgen, jeg.. meldt godvær og alt. Nick, hehe... mente jo egentlig kallenavn da. Who`s the biggest nerd here?

''''''''''

Vaksinasjon vel overstått.. dvs jeg var sykt nervøs mens jeg venta og hørte andre babyer skrike for full hals.. uff!! Og svært letta etter at fløtepusen hadde fått sine to stikk, et i hvert lår.... Hun grein ganske sårt, men har hørt henne grine verre før. Hun roa seg ganske greit etter litt kjefting en stund.

Nå har jeg badet og kost litt, og så lagt henne i vuggen på soverommet i våken tilstand. Håper hun sovner av seg selv, men lurer på pm det går/evnt. hvor lang tid det tar...

Men nå er det So you think you can dance.. ukas favoritt ;)))))

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at frøkna di ikke reagerer på vaksinen :)

Er blitt veldig fristet til å kjøpe easygrow pose selv nå, men selv om de er på tilbud i enkelte nettbutikker blir prisen mye den sammen som i butikk når man tar med porto og slikt. Håper bare jeg finner fargen jeg vil ha på en butikk, og da får den koste hva den koste vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at frøkna di ikke reagerer på vaksinen :)

Er blitt veldig fristet til å kjøpe easygrow pose selv nå, men selv om de er på tilbud i enkelte nettbutikker blir prisen mye den sammen som i butikk når man tar med porto og slikt. Håper bare jeg finner fargen jeg vil ha på en butikk, og da får den koste hva den koste vil ;)

Ser ikke ut som hun har reagert enda, men hun har gulpet mer enn vanlig (eller mot normalt) og vært ganske trøtt. Uten at det trenger bety noe..

1499 i butikk høres greit ut, egentlig.. var og kikket på den i butikk idag, kjennes jo god ut den. Lurer litt på om jeg skal ta med sportsdelen av vogna til butikken for å sikre fitting. Tror jeg har lyst på grå, selv om jeg heller litt om å bestille den enda dyere ONO med lilla eller oransje inni.

Det gikk overraskende bra å legge J i går... Hun lagde endel lyder, og jeg var inne hos henne 2 ganger. rolig stemme, strøk på hodet og vugga litt.. andre gangen var hun mye roligere enn første, og så sovna hun raskt etterpå. Hele greia tok vel bare 15 min eller noe. Så sov hun HELE veien natta igjennom fra 21 til 06.30, for alle første gang. wow!

Prøvde å gjenta suksessen idag, men hun var mer grinete og sutra ganske mye. hadde først et mislykka forsøk, og stakk ut av soverommet for at hun skulle bli trøttere. så ble hun overtrøtt, slik at leggingen ble enda vanskeligere med grining. Men la henne rolig ned, og etter et par min. gikk jeg inn for å roe henne igjen. Løftet henne opp og ga tutt, og så rolig ned igjen. Tror tutten virka denne gang, for det ble stille med engang og hun sovna raskt,. Jaja, blir vel en vane etterhvert..

Nå er jeg sliten i både kropp og humør..Føler meg litt usynlig for mannen som bare ligger og drar seg i sofaen mens jeg styrer og bysser og bader og legger. Er jeg liksom alenemamma? :tristbla: og tv høyt på, sånt at både jeg og J blir enda mer urolige og slitne. Og nekter å skru ned lyden eller noe, for må jo høre.. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

*sukk* herlig lørdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dårlig av mannen, synes jeg... Men jeg tror ikke alltid de skjønner hvor mye arbeid det er med baby før de er i perm selv.

Godt at hun ikke fikk noen voldsom reaksjon på vaksinen, da. Trøtthet og sånt er jo overkommelig. :)

Hvor stor var hun, da? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Mannen min bidro så mye i begynnelsen, men nå har det dabbet av. Jeg føler at jeg liksom har hovedansvar når vi begge to er hjemme. Jeg tror ikke han synes det er så veldig gøy annet enn når lillemann er skikkelig blid og det ikke er noe spennende på TV... Og han blir sur og grinete når lillemann er grinete. :rolleyes:

Så bra hvis leggingen går så knikefritt! Håper du får lurt henne inn i en god rutine. Og å sove så lenge i ett strekk må ha vært fantastisk for dere begge! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har begynt med en god leggerutine!

Huff, disse mannfolka skjønner ikke hvor mye arbeid det faktisk kan være. Spørs om du må ta deg en prat med han (når du ikke er sint ;) ). Jeg ventet hele tiden på at han skulle se det selv og merke at jeg ikke akkurat var imponert over innsatsen til tider, men den gang ei. Tror ikke de evner å se sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og mannen snakka ut, og jeg har fått mye støttenog kos og kjærlighet:) glad igjen nå! Ble litt masse følelser på en gang, så mye nytt i livet å forholde seg til.

Hun var 63 cm og 6950 g. Hun har vel bikka 7 kg nå. Lille, deilige fløtepusen vår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...