Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Så fin lesning, Pajsonsblomst! :hjerte:

Oooh, sex igjen, så langt har ikke vi kommet... Mest fordi det ikke har vært noen god anledning etter at renselsen var over. Gruer meg litt, men greit å høre at det gikk greit hos dere. ;) (Var liksom noe annet etter KS sist...)

Uff, spiral tør jeg ikke, jeg... Jeg har fått voldsomme bivirkninger av de fleste hormonpreparatene jeg har prøvd, det eneste som har funket er p-ring. Så jeg tør liksom ikke stappe noe med masse hormoner i inn i kroppen, sånn i tilfelle det går til h******. :fnise: Jeg tåler ikke Cerazette whatsoever, så her blir det å satse på fullamming som prevensjon de første månedene, så kondom og deretter p-ring når det går igjen. Vi har dessuten konkludert med at OM det skulle skje et lite arbeidsuhell, så er det helt greit. ;) Jeg fikk dessuten ikke mensen tilbake før Turnerose var 10 mnd, så jeg regner vel med at vi har omtrent det samme tidsperspektivet på det denne gangen også.

Nyt resten av natta! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der fant jeg deg jo :vinke:

Lillemor høres helt herlig ut :hjerte: Høres ut som om dere har noen flotte dager og ja det er mye lettere etterhvert som man blir kjent med den lille :Nikke:

:sengekos: Så godt dere er igang igjen :) Tok litt lengre tid her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller på en måte mot å ringe legen for å få resept på minipillen.. var jo fornøyd med det sist mener jeg. Spiral virker litt skummelt og voldsomt av en eller annen grunn.

Enig.

Minipiller ja? Er det noe du kunne anbefale videre? Jeg tenker litt på det jeg også, nemlig..

Er det som med p-piller hvis man skal planlegge et nytt barn? Altså at det kan ta ganske lang tid fra man slutter til ting er normalt og klart for befruktning igjen?

Høres virkelig ut som lykkedager hos deg!! Herlig! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at du har det så bra i mammarollen! :rodmer: Gøy at lillemor gir stadig mer respons. Det er en herlig belønning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å følge noen som ligge litt lenger fremm i løypen ja ;)

Håper dere får en fin dag i dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin lesning, Pajsonsblomst! :hjerte:

Oooh, sex igjen, så langt har ikke vi kommet... Mest fordi det ikke har vært noen god anledning etter at renselsen var over. Gruer meg litt, men greit å høre at det gikk greit hos dere. ;) (Var liksom noe annet etter KS sist...)

Uff, spiral tør jeg ikke, jeg... Jeg har fått voldsomme bivirkninger av de fleste hormonpreparatene jeg har prøvd, det eneste som har funket er p-ring. Så jeg tør liksom ikke stappe noe med masse hormoner i inn i kroppen, sånn i tilfelle det går til h******. :fnise: Jeg tåler ikke Cerazette whatsoever, så her blir det å satse på fullamming som prevensjon de første månedene, så kondom og deretter p-ring når det går igjen. Vi har dessuten konkludert med at OM det skulle skje et lite arbeidsuhell, så er det helt greit. ;) Jeg fikk dessuten ikke mensen tilbake før Turnerose var 10 mnd, så jeg regner vel med at vi har omtrent det samme tidsperspektivet på det denne gangen også.

Nyt resten av natta! ;)

Har liksom ikke tenkt helt over når jeg får mensen tilbake, er 10 mnd normal tid? Kanskje jeg ikke trenger prevansjon nå? Hadde vært koselig å bli gravid på nytt, men litt for strevsomt og tidlig tenker jeg. Hvor god beskyttelse ER virkelig fullamming?

Der fant jeg deg jo :vinke:

Lillemor høres helt herlig ut :hjerte: Høres ut som om dere har noen flotte dager og ja det er mye lettere etterhvert som man blir kjent med den lille :Nikke:

:sengekos: Så godt dere er igang igjen :) Tok litt lengre tid her :sjenert:

Bra du fant meg, trenger slikt koselig besøk i dagboka mi ;)

Lillemor er SÅ herlig nå, selv når hun skriker! (litt ialfall). hehe. Det var ikke så verst å komme igang igjen nei, med sengekosen..

Enig.

Minipiller ja? Er det noe du kunne anbefale videre? Jeg tenker litt på det jeg også, nemlig..

Er det som med p-piller hvis man skal planlegge et nytt barn? Altså at det kan ta ganske lang tid fra man slutter til ting er normalt og klart for befruktning igjen?

Høres virkelig ut som lykkedager hos deg!! Herlig! :rodmer:

Har gått på cerazette tidligere, og tror jeg var fornøyd. Kan liksom ikke huske det, er en 2-3 år siden...

Så koselig å høre at du har det så bra i mammarollen! :rodmer: Gøy at lillemor gir stadig mer respons. Det er en herlig belønning :)

Nå synes jeg alt er fantastisk på en annen måte enn før! Life is good ;)

Greit å følge noen som ligge litt lenger fremm i løypen ja ;)

Håper dere får en fin dag i dag også :)

En lang og kjedelig dag i går, med syk og "sur" sambo og ei sutrete veslemor som krevde mye byssing og bæring.. Men idag er det en ny dag, håper sambo er bedre når han kommer hjem fra jobb (jada, for på jobb skal man jo!)

'''''''''''''''''

Nå har jeg endelig bestilt takkekort etter fødselen, tok bare 2 mnd nesten. Er egentlig ganske kreativ og nøye av meg, men nå valgte jeg bare et design og fikk "kasta" inn et bilde og en tekst. Er ikke så nøye, tenkte jeg.. bare jeg får det gjort. Håper det blir bra! ;)

Planlegger litt dåp også, har ikke fått satt dato enda. Skal ringe menighetskontoret etterpå tenker, jeg.

Litt daff idag, og grått ute.. Ser for meg en rolig dag inne for det meste. Vesla sover i sjalet sitt, hun sovner alltid godt der på formiddagen. Hadde likt en liten lur jeg også, kjenner jeg :sovne:

Ellers har jeg begynt på balsammetoden med håret mitt, og liker det. mye friskere og mer naturlig, får frem fallet mitt (har ganske langt hår). Litt småfett, men det passer jo fint til mammarollen og koseklær.. hehe. Neida, balsam og/eller vann gjør håret rimelig rent.

Fikk mamma til å stusse tuppene da hun var her også (igjen tenkte jeg: samme om det blir så fint, bare jeg får gjort det). Mammarollen har gjort meg ganske avslappet til mye rart, føler jeg. Har full fokus på hun lille og at hun har det godt, da har jeg det bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Må jo innom her også. :nigo:

Kjenner meg veldig godt igjen i ''whatever-holdningen'' din altså. :fnise: Etter at A kom til verden har de små tingene som før var så viktige (utseendet spesielt) blitt små bagateller. Altså, det er jo fint og flott å pynte seg og føle seg vel, men i mitt hode har det så liten betydning i den store sammenhengen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Kanskje jeg ikke trenger prevansjon nå? Hadde vært koselig å bli gravid på nytt, men litt for strevsomt og tidlig tenker jeg. Hvor god beskyttelse ER virkelig fullamming?

Jeg hadde store planer om at vi bare kunne hoppe av i svingen, men har funnet ut at jeg absolutt ikke ville blitt gravid nå. Om et år kanskje, men ikke nå. Frem til nå har vi ikke brukt beskyttelse, men nå har jeg fått resept på minipiller. Stoler ikke helt på fullamming som prevensjon. Man har jo ikke peiling på når første EL kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

full amming er absolutt ikke god nok beskyttelse, vet om flere som har prvd det og det har ikke funket. Er jo en grunn til at flere og flere fraråder å bruke det som prevensjonsmiddel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Må jo innom her også. :nigo:

Kjenner meg veldig godt igjen i ''whatever-holdningen'' din altså. :fnise: Etter at A kom til verden har de små tingene som før var så viktige (utseendet spesielt) blitt små bagateller. Altså, det er jo fint og flott å pynte seg og føle seg vel, men i mitt hode har det så liten betydning i den store sammenhengen. :rodmer:

Er jaggu deilig med en slik holdning også. Tegn på at vi begynner å bli skikkelig voksne og har forstått hva som er viktig her i livet :)

Jeg hadde store planer om at vi bare kunne hoppe av i svingen, men har funnet ut at jeg absolutt ikke ville blitt gravid nå. Om et år kanskje, men ikke nå. Frem til nå har vi ikke brukt beskyttelse, men nå har jeg fått resept på minipiller. Stoler ikke helt på fullamming som prevensjon. Man har jo ikke peiling på når første EL kommer.

Vil heller ikke bli gravid nå, det hadde vært for tidlig ja. Tror jeg helst vi ha minipiller jeg, får vel kontakte legen for resept.

full amming er absolutt ikke god nok beskyttelse, vet om flere som har prvd det og det har ikke funket. Er jo en grunn til at flere og flere fraråder å bruke det som prevensjonsmiddel

Hehe, har jo hørt om flere "uhell" ja...Får satse på noe mer sikkert, tenker jeg!

'''''

Nå har jeg endelig fått lagt lille.. sambo er også oppe, jobb.. men nå skal vi også legge oss. rene natteravnene jo ;)

Er bare såååå :rodmer: i lille om dagen! Hun er så skjønn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten i kroppen idag, etter at jeg jogget meg en liten tur i går kveld igjen. Temmelig rolig da.. tok på meg pulsklokka tom, men led av teknisk svikt. Demotiverende. Og hadde vondt i en ankel og var heller tung. Men idag er jeg enda tyngre i lårene og sår under fotsålene. Steike så god form jeg er! ;) Hehe. (men kjempefornøyd med å komme meg ut, det var deilig lell)

Idag har jeg hentet to pakker på posten, en Iherb og en selvbruningskrem. Tenkte jeg skulle prøve meg litt på leggene ;) (bleifiser gir aldri opp).

OG så har jeg handlet meg en liten skinnveske i dag, en i sort skinn som ser ut som en toalettveske toalettveske, bare rundere (og altså sort). Har hengt den på styret på barnevogna, og den inneholder lommebok, mobil, solbriller og lipgloss. Good to go! ;)

I morgen kommer broren min på besøk for overnatting.. tenker meg han gleder seg til å treffe veslemor igjen (han smelta helt sist). Og det skjønner jeg, jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veske :hoppendeglad: (jeg er veldig glad i vesker :sjenert: )

Regner med at formen min kommer til å være så som så etter fødselen også, men det skal bli greit å få trent seg litt opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink som orker å jogge så kort tid etter fødselen jeg. :hoppe: Her begynte vi så smått med 100 meters trilleturer. :roll: Neida, så ille var det ikke, men aldri i verden om jeg hadde klart å jogge. :fnise:

Fiiin veske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Nå føler jeg meg veldig treig som ikke har fått med meg ny dagbok!

Så bra dagene med lillemor går fint, høres ut som en flott liten snuppe :)

Godt når ting begynner å bli litt normalt igjen. Barseltiden over og kroppen snart fungerer som den skal! Jogging er jo superdupert, formen kommer nok fort tilbake.

Håper minipillen fungerer som den skal. Jeg er kjempeforsiktig, og nektet mannen sengekos før han hadde kjøpt kondom :fnise: Sjansen for å bli gravid nå er vel minimal, men ikke søren om jeg skal sitte med positiv test om en mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veske :hoppendeglad: (jeg er veldig glad i vesker :sjenert: )

Regner med at formen min kommer til å være så som så etter fødselen også, men det skal bli greit å få trent seg litt opp igjen.

Ble kjempefornøyd med veska! Ikke at den var sånn superkul, men den passet så godt, god og myk og riktig størrelse. Veldig hendig ;)Elsker vesker jeg også, drømmer litt om en ny Louis Vuitton:)

Synes du er kjempeflink som orker å jogge så kort tid etter fødselen jeg. :hoppe: Her begynte vi så smått med 100 meters trilleturer. :roll: Neida, så ille var det ikke, men aldri i verden om jeg hadde klart å jogge. :fnise:

Fiiin veske!

Takk for det! Synes selv jeg er kjempeflink som har kommet meg ut på 2 joggeturer. Jeg får noen "burst" av energi og overskudd en sjelden gang, og da er det bare å komme seg ut. hehe.

Nå føler jeg meg veldig treig som ikke har fått med meg ny dagbok!

Så bra dagene med lillemor går fint, høres ut som en flott liten snuppe :)

Godt når ting begynner å bli litt normalt igjen. Barseltiden over og kroppen snart fungerer som den skal! Jogging er jo superdupert, formen kommer nok fort tilbake.

Håper minipillen fungerer som den skal. Jeg er kjempeforsiktig, og nektet mannen sengekos før han hadde kjøpt kondom :fnise: Sjansen for å bli gravid nå er vel minimal, men ikke søren om jeg skal sitte med positiv test om en mnd!

Yes, ting går superfint nå. LIker så godt at vesla og jeg her fått et forhold, at hun begynner å kommunisere. Og jeg sover godt nå, det har nok mye å si ;) Kanskje kondom kan gå som eneste prevensjonsmiddel, spørs jo hvor ofte vi har tenkt å do it kanskje?

''''''

Ute blåser det godt og noen mørke skyer på vei, vet ikke om jeg tør meg ut en tur.. Men har fått 2 nye hentelapper fra iherb ;) og skulle kanskje handlet noe mat. Planlegger litt thaimat i kveld når broren min kommer på besøk. Love thaimat ;)

Ellers er jeg fornøyd med balsammetoden.. Jeg ser størst foranding i volum, håret har blitt mye luftigere og mer volumiøst, og mer definert fall/krøller. før lå det mer livløst og flatt ned. Det er litt fett utover kvelden, det ser litt "rasta" ut, men bare liiiitt altså. Jeg ser ikke alternativ ut enda, for å si det slikt, men minner litt om det i konsistens/volum.. kind of.

Litt tiltaksløs kjenner jeg.. vesla sover i bæresjalet sitt, og jeg synes det er litt tungt å hoppe rundt og gjøre for mye husarbeid når hun henger der. Iallfall bøye meg ned og ta ut av oppvaskmaskin osv osv. Hun er litt i veien, og veier jo godt over 5 kg nå. Hadde besøk av en kollaga nylig, som så henne sist for en mnd siden. Hun fikk sjokk av hvor stor hun hadde blitt! ;) Så glad for at jenta mi har god apetitt. Hun har fått skikkelige babylår og armer nå, gode og tykke med deilige valker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stilig veske! Jeg har også lyst på ny, men Mannen skjønner seg ikke helt på det. Jeg har jo så mange brukbare fra før :gjeiper: Men nå hadde jeg nylig bursdag og da trillet det inn noen kroner som fint kan gå til et veskekjøp :jepp:

Hva slags balsam bruker du? Jeg vil ha mer volum i håret mitt for det bare faller sammen uansett hva slags dilldall jeg har oppi det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kriteriene er oppfylt, skal fullamming faktisk være omtrent like sikkert som annen prevensjon. :Nikke: Men skjønner godt at mange ikke tør å satse på det, altså. ;)

Hurra for ny veske! Det kan man aldri få for mange av. :fnise:

Ah, ja, husarbeid som innebærer bøying er lite gøy med bæretøy. Snorkfrøken kommer alltid med en liten "advarsel" i form av et slags hyl hvis jeg prøver meg på det. :ler: Men det er ikke så greit når hun sover i slyngevugga, heller, for da våkner hun av lydene når jeg f.eks. tar ut av oppvaskmaskinen. :roll:;)

Skikkelig imponert over joggingen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neonate

se så godt å se de småttisene med tykke lår :) tyder på god appetitt hvertfall

Ja, og da kan jeg slappe av og vite at hun iallfall ikke sulter.. ;)

Stilig veske! Jeg har også lyst på ny, men Mannen skjønner seg ikke helt på det. Jeg har jo så mange brukbare fra før :gjeiper: Men nå hadde jeg nylig bursdag og da trillet det inn noen kroner som fint kan gå til et veskekjøp :jepp:

Hva slags balsam bruker du? Jeg vil ha mer volum i håret mitt for det bare faller sammen uansett hva slags dilldall jeg har oppi det :roll:

Kanskje det blir veskehandel på deg også da? MIn kostet bare 300, det er jo bare en liten sak til å henge på vogna. Men dyrt nok, ser for meg at den ville kostet 50 kr på et marked i syden.. ;)

Jeg bruker COOP änglamark balsam og masserer hodebunnen med, og skyller veldig godt. Av og til bare vann også. Hehehe.. etter at jeg skrev om volumet mitt sist, funderte jeg litt over dette. På kvelden kan jeg liksom shape håret som jeg vil, litt sånn at det står av seg selv. (....) Not good ;) Det er konstant slik det ville vært om jeg hadde hatt silkt Osis Dust it pulver i, formbart men mindre klissete. Kanskje jeg kan ta et bilde snart.

Om kriteriene er oppfylt, skal fullamming faktisk være omtrent like sikkert som annen prevensjon. :Nikke: Men skjønner godt at mange ikke tør å satse på det, altså. ;)

Hurra for ny veske! Det kan man aldri få for mange av. :fnise:

Ah, ja, husarbeid som innebærer bøying er lite gøy med bæretøy. Snorkfrøken kommer alltid med en liten "advarsel" i form av et slags hyl hvis jeg prøver meg på det. :ler: Men det er ikke så greit når hun sover i slyngevugga, heller, for da våkner hun av lydene når jeg f.eks. tar ut av oppvaskmaskinen. :roll:;)

Skikkelig imponert over joggingen! :jepp:

tror jeg oppfyller kriteriene nå iallfall. Vi har hatt ubeskyttet sex, men hoppet av i svingen. Har jo ikke fått mensen enda, så jeg føler meg ikke særlig utsatt. Men det er jo slike "uhell" folk rammes av.

vesla mi også lager litt lyd hvis jeg bøyer meg for mye..

''''''''

Der var hun i sjalet sitt igjen! Hun elsker å sove der om morgenen. Veldig ofte våkner hun og virker veldig våken i 6 tiden, men så sover hun igjen utpå morgenkvisten. Og da er jeg gjerne oppe, så er det inn i sjalet og være litt aktiv for meg. (frokost, husarbeid, sminking etc).

Fant ut at jeg virkelig ønsket meg babycall i går, da vi hadde besøk og så på høy film nede mens hun sov oppe. Ikke lett å høre da, nei. Tror jeg vil ha denne her: Neonate. Noen med tips eller erfaring? Jeg har funnet ut at jeg ikke trenger video, er dere enig? Men god lyd er viktig.

Bror er her enda, og idag skal vi visstnok ut og prøve bil.. jaja, artig det. Litt bilinteressert, jeg, opp i alt hjem-, design- og mat-interessene ;)

Og lille J er 2 måneder i dag, skjønne jenta vår :rodmer: Dagene blir bare bedre og bedre med det skjønne, nye familiemedlemmet vårt.

OOOOOOGGGGGG..... jeg tror kanskje det er søskenbarn til henne på vei.... :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper:

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare raskt innom fra mobilen, men jeg kan anbefale neonaten på d sterkeste! Den er rett og slett dødsbra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...