Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Da er ei ny uke godt igang. Vesla sover trygt i vugga si, mens mor følger med fra datarommet via sin nye Neonate babycall (digitalmodellen). Artig. Så langt ikke hørt et knyst, lurer på om alle innstillinger og slikt er ok. Testet den ut med sambo som imiterte babylyder i babyuniten. Slapper litt mer av nå uansett, nå kan jeg legge henne oppe og vandre rundt i huset og ikke ha ørene sånt på stilk.

Fikk hentet to iherb pakker også idag, med masse digg stasj i. Masse tørket frukt, frø, kjeks osv. Og gummibjørner for første gang, de var gode ;)

Salget er begynt rundt omkring nå, og jeg snopet meg en lekker cardigan fra Cathrine Hammel til -40%. Nice :)

Og så har jeg tatt litt selvbruning på, og føler meg fin og fresh. Nesten ingen skjolder, bare en liten flekk på halsen. jaja ;)

post-15336-0-25601900-1341260847_thumb.j

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babycall er vel noe vi må se litt på når Lita her kommet, jeg suger til meg all informasjon jeg finner om det :fnise: Den er notert den du og Belle har ;)

Spennende med muligens søskenbarn på vei :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få babycallen på plass da. :jepp: Og ikke minst iherb-shopping! Elsker iherb! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å få deg på mine innlegg :vinke:

Høres ut som om du koser deg om dagen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babycall er vel noe vi må se litt på når Lita her kommet, jeg suger til meg all informasjon jeg finner om det :fnise: Den er notert den du og Belle har ;)

Spennende med muligens søskenbarn på vei :strix:

Tenker litt sånn at babycall må man ha før eller siden uansett, så liksågreit å kjøpe den før. Så har man den ved behov. Får gi feedback på neonaten når jeg har testa den ut nærmere.

Så deilig å få babycallen på plass da. :jepp: Og ikke minst iherb-shopping! Elsker iherb! :hjerte:

Iherb er bare best ja! Har du sett videoen om Iherb, for en fabrikk!! *imponert* De får det til disse amerikanerne! allerede ny ordre lagt inn..

:hoppe: for babycall og Iherb, åååh, Iherb :ler:

Yeah...hopp hopp hopp ;)

Innom for å få deg på mine innlegg :vinke:

Høres ut som om du koser deg om dagen :rodmer:

yes, livet er bare kos and kos and kos... Bra du følger meg, I like ;)

'''''''''

Fantastisk deilig vær med goood smak av sommer igjen, på tide! Gått en god trilletur til byen, handla en gave på Oliviers :rodmer: og besøkt svigers på hjemturen. Alltid koselig ;) Deretter sushi :rodmer: og cider med solbær (ny smak) :gjeiper: :rodmer: ...før jeg i 9tida fant ut jeg måtte ut og jogge meg en tur :ball: Sportyspice!

Føler meg kjempebra både mentalt og kroppslig nå, forholdet til sambo har blitt mye bedre igjen med både kommunikasjon og kos (etter litt tungt i barseltida mener jeg) og jeg finner tilbake til formen. Det er sommer og sol og lille baby er sååååå skjønn og jeg er flink mamma og klarer å tilfredsstille hennes behov føler jeg. Det føles så godt ;)

Den sushien var saaaabla god idag forresten ;) yum yum yum.. elsker det!!

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg - og det føles ut som jeg er den eneste i hele verden :ler: - har enda ikke prøvd meg på Iherb, men jeg har veldig lyst! Må bare ta meg tid til å kikke litt og finne ut hva jeg har lyst til å bestille. Supermat o.l. er kanskje mest aktuelt :jepp: Har du noen gode Iherb-favoritter (ikke nødvendigvis supermat) å tipse om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg - og det føles ut som jeg er den eneste i hele verden :ler: - har enda ikke prøvd meg på Iherb, men jeg har veldig lyst! Må bare ta meg tid til å kikke litt og finne ut hva jeg har lyst til å bestille. Supermat o.l. er kanskje mest aktuelt :jepp: Har du noen gode Iherb-favoritter (ikke nødvendigvis supermat) å tipse om?

Skal se om jeg får lagt ut noen tips en dag ;) har mange favoritter ja ;)

''''''''''''

Vært på tur i helga, til mine foreldre. Litt stress på vei ned med ei lita som gråt i starten, hele kroppen min bare fyltes med stresshormoner :tristbla: Gikk bra på tilbaketuren (2 timers tur).

Fikk lagt henne før 22 idag, så har litt fritid for meg selv.. Sitter og leser om tøybleier og blir sånn passe matt... :lete: confusing!!

Noen som bruker det her? Og hvilen alder passer greit å begynne i? Leste litt nå om at noen av bleietypene blir for klumpete på de små, men at f.eks funker bedre fra 3-4 mnd alder.

Brukes rispapir i brettebleier? Er det bare så enkelt som å brette en bleie og ha noe utenpå? Og så blir hele bleia våt og skitten og ekkel, og så hives den til vask?

Liker best tanken på alt i ett bleier jeg,.. ;) Hvordan blir huden til babyen av disse bleiene?

SOOO many questions...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt svar ang bleier - jeg skal prøve å skrive litt mer utfyllende en annen dag.

Vi har brukt fra nyfødt av, brettiser den første tiden, og så har vi gått over til hovedsaklig formsydde bleier med ull over + noen lommebleier som vi først og fremst bruker når vi er ute av huset. Onesize-bleier blir gjerne litt store til de minste, ja; her i huset har vi ikke fått OS til å fungere før de har kunnet brukes helt utkneppet, dvs i praksis str L. Men mange sverger jo til OS, så det vet man vel ikke før man har prøvd.

Brettiser er bare et brettet tøystykke, ja, med sperrelag over. Her har vi nesten kuttet ut brettisene nå, jeg synes de funker best til nyfødt når man skifter ørten bleier i døgnet. Men igjen, smak og behag.

Vi bruker ikke ris-/fleecepapir før vi introduserer fast føde og avføringen blir fastere. Synes morsmelkbæsjen trekker gjennom papiret likevel, og da har det ikke så mye for seg. Evt bæsjeflekker blir raskt borte med litt solbleking.

PUL er litt tettere enn ull, men likevel mer pustende enn engangs, visstnok. Et alternativ kan være lommebleier med sperrelag av fleece, som disse. De vil puste mer enn PUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt svar ang bleier - jeg skal prøve å skrive litt mer utfyllende en annen dag.

Vi har brukt fra nyfødt av, brettiser den første tiden, og så har vi gått over til hovedsaklig formsydde bleier med ull over + noen lommebleier som vi først og fremst bruker når vi er ute av huset. Onesize-bleier blir gjerne litt store til de minste, ja; her i huset har vi ikke fått OS til å fungere før de har kunnet brukes helt utkneppet, dvs i praksis str L. Men mange sverger jo til OS, så det vet man vel ikke før man har prøvd.

Brettiser er bare et brettet tøystykke, ja, med sperrelag over. Her har vi nesten kuttet ut brettisene nå, jeg synes de funker best til nyfødt når man skifter ørten bleier i døgnet. Men igjen, smak og behag.

Vi bruker ikke ris-/fleecepapir før vi introduserer fast føde og avføringen blir fastere. Synes morsmelkbæsjen trekker gjennom papiret likevel, og da har det ikke så mye for seg. Evt bæsjeflekker blir raskt borte med litt solbleking.

PUL er litt tettere enn ull, men likevel mer pustende enn engangs, visstnok. Et alternativ kan være lommebleier med sperrelag av fleece, som disse. De vil puste mer enn PUL.

Se der ja, på ditt "korte" innlegg lærte jeg en hel del mer :) Tusen takk, du er en knupp! tror kanskje jeg hadde gått for noen bambusbleier f.eks i small eller medium, med sperrelag utenpå. eller noe. skjønner greia med rispapiret ja.. Tror jeg må lese meg litt opp, så har jeg jo enda sjangs. Uansett så tror jeg sambo er svææææært skeptisk og igrunn motvillig til hele greia. Men jeg kan jo kjøpe noen og teste jeg, for det..

''''''''''''

I helga LO veslemor for første gang! Så herlig trillende latter, skikkelig he he he.. med øyne som strålte av glede ;) Hun lo opptil flere ganger etter hverandre også, men ikke hørt det siden. Veldig artig

:rodmer: Utviklingen går så fort, nesten så jeg ser henne vokse og gro fra dag til dag ;)Hun har fått et godt fettlag over hele kroppen nå, sånn at ryggen valker seg når jeg holder henne og slikt ;) Deilig!

Har begynt å bade henne hver kveld, da hun nyter det sånt. Jeg holder henne med begge armene og lar henne "svosje" frem og tilbake i badebaljen, og da stråler hun med hele seg, og splasker litt med beina.

Tror også hun begynner å få litt mer søvnhormoner, for nå er det tegn på at hun begynner å gå fra å sovne i 23/00 tida, til et sted mellom 20-22. Idag bada jeg henne 19, og hun sovna 22. Det går også lengre tid mellom hver amming nå, særlig om natta (gjerne 4 timer) - med det resultat at jeg har hatt litt melkelekkasjer igjen og melkespreng. Sånn at jeg lengter etter å amme henne (nyter det, for jeg elsker å se henne suge tilfreds og fornøyd).

I morgen kommer mamma på besøk og blir til torsdag, til samboers lille fortvilelse. Men jeg synes nå det er koselig :jepp: Så får jeg litt selskap på dagtid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselige dager med mamma er over. Kos å se dem knytte bånd, og deilig med et ekstra sett hjelpende hender, både til babykos og husarbeid ;)

Det er så herlige babydager her om dagen! Mamma kjøpte Sophie the Giraffe til veslemor i dag, og den tror jeg blir en stor hit. Herlig leke med god kvalitet og skvisjelyd, synes jo nesten den er gøyal selv :) Jeg introduserte pasjonsfrukten for giraffen, og lot henne bite litt på ørene dens. Stor sukess! Og så ble jeg så stolt, for hun "holdt" den på egenhånd og fikk ført den inn i munnen og sugde og tygga i vei. Hun holdt den altså med armene/knyttnevene og kava litt, men likevel. Hun fikk det til ganske bra! Såååå stolt mamma ;)

De siste dagene har hun begynt å sikle veldig, sånn at jeg måtte finne fram en smekke til henne idag. Og hun er ekstra ivrig på å suge på hendene, stikker fingrene langt inn av og til. Og nå også denne giraffen da. Tror rett og slett at hun har begynt å klø litt i gommene sine??! Kanskje det blir tidlig tenner, eller så er det bare sånn i månedsvis før tennene kommer.

Jeg anbefaler iallfall sophie the giraffe, det var en sann glede å se hun kose seg med den ;)

Har også kjøpt en lamaze-leke til henne, da hun begynner å bli ganske nysgjerrig og søkende, samt bestilt 2 nye på nett (norge pris 500 tilsammen, ebay 130 tilsammen... yeah!!)

1 dag til ferie for sambo (og da har vel jeg også ferie, kind of?)..

Har også vært hos naprapat for litt vedlikehold, og det gjorde godt!! Jeg var skeiv i ryggen (litt forskjellig belastning siste året ja), og hun fikk knekt godt opp! Deilig!

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie er super! Vi har en etter Turnerose. Fant den frem forrige uke, faktisk. Snorkfrøken var mest opptatt av å se den dypt inn i øynene, da. :ler: Og Lamaze har vi også en del av, mesteparten kjøpt på eBay og sånt, ja. Favoritten her i huset er dog fra Tiny Love - denne. Den er superkul. :fnise:

Naprapat høres deilig ut, tror det er ekstra viktig å ta vare på rygg og nakke med baby. Det blir en del belastning, både med amming og bæring! For min del gjør yoga underverker.

Turnerose var også sånn som begynte å sikle og bite voldsomt rundt denne alderen, men tennene kom ikke før hun var mye større - 7-8 mnd? Så det er ikke lett å si hvor lang tid det tar!

God ferie - kos deg med mannen hjemme! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over to måneder har lille J blitt og jeg har ikke fått med meg den nye boka di før nå! blush.png Lover å følge med nå når du har kommet med i "mine innlegg" igjen!

Så herlig å se at ting har gått seg til og at du nyter tilværelsen! :strix:

Kjempebra at bekkenet er bra og at du kan ut å jogge allerde!

Fikk meg sko: fra det for meg ukjente merket "Mehpisto".. utrolig gode på foten, sitter som støpt!!

Prevensjon: legen min anbefalte hormonspiral, noen tanker fra dere på dette? hvis jeg f.eks vil ha barn nr 2 om 2 år, vil det være verdt styr med inn/ut, penger, og evnt blødning en periode. evnt bivirkninger?

Jeg har to par Mephistosko og vet ikke hva jeg skulle hatt på meg hvis jeg ikke har hatt dem! Har ett par med snøring (perfekt til storbyferier) og ett par i ballerinamodell med god såle som jeg bruker både på jobb og ellers.

Legen min syntes ikke at jeg trengte spiral når et barn til sto på ønskelisten, så jeg begynte på minipillen, men glemte over halvparten. :sjenert: Så jeg sluttet og vi har praktisert å hoppe av i svingen. Med faren for arbeidsuhell i bakhodet. ;) Jeg synes ikke det var så lett å bli gravid, så jeg tok det med i beregningen også. Å hoppe av har funket her i gården!

Ha ei god helg! Kos dere med ferie (og permisjon)! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært inn på iHerb å sett litt. Der var det MYE rart der! Tror jeg kan bli sittendes lenge å kikke, så du må gjerne legge ut favorittene dine til oss uvitende! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie er super! Vi har en etter Turnerose. Fant den frem forrige uke, faktisk. Snorkfrøken var mest opptatt av å se den dypt inn i øynene, da. :ler: Og Lamaze har vi også en del av, mesteparten kjøpt på eBay og sånt, ja. Favoritten her i huset er dog fra Tiny Love - denne. Den er superkul. :fnise:

Naprapat høres deilig ut, tror det er ekstra viktig å ta vare på rygg og nakke med baby. Det blir en del belastning, både med amming og bæring! For min del gjør yoga underverker.

Turnerose var også sånn som begynte å sikle og bite voldsomt rundt denne alderen, men tennene kom ikke før hun var mye større - 7-8 mnd? Så det er ikke lett å si hvor lang tid det tar!

God ferie - kos deg med mannen hjemme! :sol:

Har egentlig følt meg vondere i ryggen etter naprapaten, jeg.. sikkert fordi ting løsner, og kanskje forskyver seg litt osv. Må kanskje tilbake snart? Har et ømt punkt på det utsatte steder høyre skulder..

Gjør du yoga hjemme på stuegulvet, eller går du på senter? Så flott ut den bananleken, ja!

Over to måneder har lille J blitt og jeg har ikke fått med meg den nye boka di før nå! blush.png Lover å følge med nå når du har kommet med i "mine innlegg" igjen!

Så herlig å se at ting har gått seg til og at du nyter tilværelsen! :strix:

Kjempebra at bekkenet er bra og at du kan ut å jogge allerde!

Jeg har to par Mephistosko og vet ikke hva jeg skulle hatt på meg hvis jeg ikke har hatt dem! Har ett par med snøring (perfekt til storbyferier) og ett par i ballerinamodell med god såle som jeg bruker både på jobb og ellers.

Legen min syntes ikke at jeg trengte spiral når et barn til sto på ønskelisten, så jeg begynte på minipillen, men glemte over halvparten. :sjenert: Så jeg sluttet og vi har praktisert å hoppe av i svingen. Med faren for arbeidsuhell i bakhodet. ;) Jeg synes ikke det var så lett å bli gravid, så jeg tok det med i beregningen også. Å hoppe av har funket her i gården!

Ha ei god helg! Kos dere med ferie (og permisjon)! :klemmer:

Så fint du fant meg ;)

Tror igrunn jeg heller mot minipillen, jeg, og dropper spiralen... så får det heller ikke være krise om jeg skulle glemme noen piller og bli gravid igjen. Ønsker jo det etterhvert.

Nå har jeg vært inn på iHerb å sett litt. Der var det MYE rart der! Tror jeg kan bli sittendes lenge å kikke, så du må gjerne legge ut favorittene dine til oss uvitende! :Nikke:

yes, må bare samle litt energi først. Har bestilt masse derfra, over flere år nå..

*Inn i mine innlegg*

Håper det går bra med deg og din lille familie. :klemmer: God helg! :)

Alt bra, håper på ei god helg, må bare våkne skikkelig til først..

'''''''''''''''''

Hadde vekkerklokka på 7.30 for jeg venter på arbeidsfolk som skal vaske huset før det skal beises. De skulle være her 08, men er ikke kommet enda klokka nærmer seg 10. Kjedelig, for jeg klarer ikke slappe av da. Og er trøtt og uvasket. Sambo sover, han la seg ikke før etter 04 i natt.. kjenner jeg blir ganske irritert på fyren, så skal liksom han bare ligge og sløve bort hele dagen mens jeg styrer i heimen og passer lillemor... :sprettoy:

Og så er jeg litt trist og frustrert.. :tristbla: Fordi søskenbarnet til lillemor som jeg pratet om, ikke blir noe av. Det skal fjernes på mandag.... :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla:

Mammahormonene i meg synes ikke det er noe greit. Føles som drap på en måte, og trist. Selv om jeg kan skjønne min svigerinne også (ONS, økonomi, sivilstatus osv osv). Kun jeg og svigermor som vet om dette, og jeg synes det er leit at jeg ikke har noen å prate med dette om, for jeg synes tema er trist og vanskelig. Jeg sørger på en måte, men har ingen å sørge med. Både svigermor og svigerinne ønsker aborten. Og så blir jeg usikker på hvordan jeg skal forholde meg til svigerinne, støtter henne via sms-er, men da jeg er usikker på hva hun faktisk føler er det vanskelig å vite hva man skal si. Og føler jo ikke jeg kan si dette er fryktelig trist osv, jeg vil jo ikke gjøre det vanskeligere for henne.

æsj.... kjenner meg så trøtt og upplagt og uttafor akkurat.

Heldigvis skinner sola ute :sol: , tror det blir en god dag bare sambo våkner, arbeidsfolkene kommer og jeg får tatt meg en deilig dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterende med folk som ikke holder avtaler.

Dukket arbeidsfolket opp etterhvert?

Skjønner at du blir irritert på samboeren din! Kjenner til den teite døgnrytmen selv..Min kjære kommer heller ikke i seng før langt på natt.

Uff, abort er jeg nok desverre imot, selv om det i noen tilfeller kan finnes "gode grunner"...Men kjenner enda sterkere på det nå som jeg er blitt mor selv.... Så forstår sorgen din. :trist:

Håper uansett dagen din ble bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med folk som ikke holder avtaler.

Dukket arbeidsfolket opp etterhvert?

Skjønner at du blir irritert på samboeren din! Kjenner til den teite døgnrytmen selv..Min kjære kommer heller ikke i seng før langt på natt.

Uff, abort er jeg nok desverre imot, selv om det i noen tilfeller kan finnes "gode grunner"...Men kjenner enda sterkere på det nå som jeg er blitt mor selv.... Så forstår sorgen din. :trist:

Håper uansett dagen din ble bra! :klemmer:

hei på deg!

Har ikke tenkt så mye på aborten idag, og får håpe jeg ikke gjør det i morgen heller. Vil bare glemme hele greia.. *sukk*

Arbeidsfolket dukka opp hos naboen og fiksa noe der, før de gikk til en annen nabo og vaska deres hus. Hva er vitsen med å avtale med oss da? Jeg som venta og stressa litt med, hele søndagen var bare venting og sutring og trøtt i trynet...

'''''''

Vært en rar søndag også, med masse soving på starten av dagen, både hun lille, jeg og pappaen. Vi våknet liksom ikke helt til før halv 4. Hun har vært litt sutrete og trengt mye nærhet, og jeg har bysset og bysset. Hun roer seg så mye mer hos meg enn hos pappaen, så jeg tar meg av mesteparten av babysittinga. Sliiiiiiten i skuldrene.... og armen. *She`s not heavy, she`s my daughter". Bærer og bærer, men hun blir jo faktisk litt tung altså... (men helt klart verdt det). I kveld bar jeg litt i meitaien, det var bedre.

Har ikke vært ute idag, og savner frisk luft. Når jeg ikke har sovet, bysset eller ammet, har jeg gått ut på kjøkkenet for å småspise noe (usunt). Not good! Litt sånn urolig i kroppen kjenner jeg, savner litt sosialt liv og rutiner og slikt, men alt ligger jo brakk nå i ferien... I morgen SKAL jeg finne på noe gøy, komme meg ut av huset litt.

Har blitt sår på ei brystvorte, og det stikker litt når hun ammer. (nok til at jeg hylte au flere ganger).Er kun et bryst, og både bryst og vorte ser egentlig helt fint ut. (ikke rødt og sprukket osv). Brystvorta er litt øm nå også, kanskje det er en liten sprekk eller noe allikevel. Jeg ville vel merket dersom det kom bakterier inn? Håper det kommer seg, er jo avhengig av at utstyret fungerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært litt sutrete og trengt mye nærhet, og jeg har bysset og bysset. Hun roer seg så mye mer hos meg enn hos pappaen, så jeg tar meg av mesteparten av babysittinga. Sliiiiiiten i skuldrene.... og armen.

Frøkna vår foretrekker også mamma'n sin foreløpig, og selv om det er veldig koselig, så blir det også litt slitsomt, spesielt når byssinga drar ut i tid. Men vi får prøve å høre på de kloke og erfarne og nyte tiden som best vi kan, for det er nok ikke lenge til vi savner nettopp denne nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :)

Nå har jeg lest litt inne hos deg også, så her følger jeg gjerne med videre! :jepp:

Koseilg å lese hos noen med småbaby. O er blitt så stor han, at jeg føler ikke han er baby lenger, på en måte. Tenker på da jeg hadde en sped liten bylt i armene mine, mens nå krabber ungen over alt og gjentar handlingene sine dersom han merker at vi ler av han.. :fnise:

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...