Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

:overrasket: 25% på Janus voksenull? *løpe til sparkjøp* Jeg har en joggebukse derfra og bor i den når jeg er hjemme. Dødsdigg! :jepp:

Fretex har jeg også tenkt å stikke innom mange ganger, det bare blir ikke. :gjeiper: Der kan man finne mange fine skatter. :)

Har du fått handla enda? Jeg har ikke, men har sagt til sambo at jeg ønsker meg til bursdagen. Kanskje jeg heller skal tipse mamma og pappa om det. sambo er dårlig på å skaffe klær og sånt.... Mamma skulle visst innom fretex hjemme for å lete etter skatter for meg. særlig hjemmestrikka og flott er fint!

Heihei! :klemmer:

Fått oppdatert meg litt, men har glemt litt av det jeg leste da jeg begynte for noen dager siden å lese (har ikke så god tid lenger :fnise: ).

Ang. sparkebukse så har jeg hatt et par stykker, men de har ikke blitt brukt så mye. Den ene kunne jeg nok brukt den del, for den var utrolig deilig, men i dørgende kjedelig babyblå, som jeg ikke er så glad i. Men utover det har det gått i bodyer og myke bukser. :) Synes det er mye mer praktisk. Spesielt siden O gulpet så mye at det hadde vært tungvindt å måtte skifte sparkebukse og body hver gang han gulpet seg våt.

Vi har kjøpt easygrow dunpose som vi håper å bli fornøyd med, men vi har stormtrekk også da, og jeg føler ikke jeg kunne klart meg uten. Det blir så lunt og godt i vogna da, så han kan stå ute når det blåser også. :)

Jeg har hatt både Joha, Janus, Tom&Trine og Cubus i ull. Joha sin body var så utrolig deilig. Det var størrelse 62 tror jeg, men O kunne enda bruke den da han hadde begynt å bruke størrelse 74! Cubus-ulla liker jeg også. Det er veldig tynt (sommerull, vet ikke om de har noe annet som er tjukkere), men det er elastis og godt. Men han har klart å slå hull på bodyen da, så mulig det ikke er så robust. Janus liker jeg også veldig godt. Har en ulldress derfra, og den er kjempegod. Tom&Trine er helt ok. Likte det ikke så godt. Var litt tjukt, som forsåvidt er greit, men ikke like mykt, også er bodyen så trang, så selv om det er størrelse 80, så er den nesten for liten nå.

Ang. parkas så har jeg en slags parkas fra Skogstad. Men den er vel litt mer tettsittende og feminin enn den typiske parkasen da, men er ellers veldig fornøyd med den! Hvis jeg skulle kjøpt på nytt, så hadde det nok blitt en litt mer romslig parkas.. ;)

Håper ellers ting går bra! :)

Prøvde easygrow stormtrekk i butikken, og hvis jeg får behovet (f.eks i kalde vårvinder ) så må jeg nok anskaffe en slik. Får ellers se hvordan det blir med voksiposen i vinter... for varm enda.

Har en ullbody fra cubus også, ganske grei (litt fastere i strikken enn janus, men allikevel myk og god). Er nok janus og joha jeg liker best, foreløpig. tom og trine har jeg ikke testet.

Fant meg en fin parkas fra barbour på nett (england), men det blir jo litt styr... best å få prøvd dem. Jaja, haster da ikke enda, er jo enda tidlig høst (men litt kjølig allerede altså)

+++++++++++++++++++

mmmmmmmmmmmmm nøt et godt glass hvitvin i dag etter middag. Det gjorde sykt godt for sjela! Rota meg inn i hjemmelaga indisk matlaging da jeg absolutt IKKE var i humør til matlaging (men hadde planlagt det og fulgte opp). Endte opp med fullstendig mental breakdown og masse hissige gloser og alt gikk liksom bare gale. Fyttikatta. Maten ble ganske god heldigvis...

Fløtepusen har vært litt urolig i dag, og rødmusset i kinnene. Litt varmere enn vanlig, på nesten 38 grader. Litt grinete i hele dag, og i kveld. Heldigvis sovna hun greit (tok henne med i senga og la henne til puppen, den svake måten... :)

Føles som hun har enda mer behov for meg om dagen, våkner oftere om natta, og sutrer gjerne. og vil ha pupp (puppetutt) med engang. Tror ikke hun spiser så masse på natta, men bare koser seg inntil meg. Søvnen for meg har blitt litt dårligere igjen, den var så god ei stund..

Lurer på når tennene kommer, jeg.. Hun elsker å tygge på fingrene mine, og jeg kjenner små tenner under gommene hennes, særlig bak. Men ingen som er iferd med å bryte gjennom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Høres ut som om det er noen tenner på gang her ja :) Lillegutt fikk sin første rundt 5 mnd og den andre kom gjennom ett par dager etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom og Trine er litt grovere enn Janus-ullen, Joha har jeg en følelse av at er en plass midt i mellom. JEg har fått en Safa-body og den virker veldig myk og god (vi har ikke prøvd den enda siden )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som om det er noen tenner på gang her ja Happy.gif Lillegutt fikk sin første rundt 5 mnd og den andre kom gjennom ett par dager etter ;)

Blir spennende å se når den første faktisk bryter gjennom, ja! Dvs jeg kjenner det kanskje før jeg ser det, ikke bare lett å se inni munnen hennes alltid ;) Hadde lillegutt mye plager med tennene?

Tom og Trine er litt grovere enn Janus-ullen, Joha har jeg en følelse av at er en plass midt i mellom. JEg har fått en Safa-body og den virker veldig myk og god (vi har ikke prøvd den enda siden )

Mye forskjellig og bra til de små iallfall, må liksom teste det meste ut.. :)

+++++++++++++++++

Kjøpt ullpysj i 70 Janus til henne, hun tester den for første gang. STOR og myk og deilig, kan nok bli en favoritt den ja. Handlet på Obs, der de hadde masse ullklær, og kjøpte samtidig krabbestrømpiser i ull fra Safa. Kjempedeilige, og myyke rundt magen. (tidligere erfaring med strømpebukser har vært at de har strammet rundt magen nemlig, men disse var bra).

mmmmmmmmm nå smakte det utrolig digg med litt deilig rødvin og sjokolade (laget på en liten sjokoladefabrikk vi besøkte idag).... etter at jeg sov en liten time i senga ved natta-amming ;) nam nam.

Var hos svigers til middag idag, og av en eller annen grunn så ble jeg helt utlada. Sikkert fordi vi prata om permisjon og svigermor som dagmamma litt nå og da. Tror kanskje det plager meg at jeg skal i jobb om ikke så lenge igjen, og ikke kan være mamma på heltid. Altså, jeg gleder meg også, men underbevisstheten min gleder seg visst ikke så veldig... Håper det er hormonene mine som styrer det, og ikke bare jeg som er en neeeeedy mamma og tror at fløtepusen ikke kan overlevene dagene uten meg der hele veien.

Fløtepusen veide forresten nå 7640 gram, og det betyr altså at hun ikke har lagt på seg like mye de siste 4-5 ukene som tidligere. Vel, et sted måtte jo den eksponensielle veksten stoppe litt opp ;) Fysioteratpeut var forundret over hvor sterk hun var i mageleie, blant annet at hun ligger med rette armer og høøyt hode, og ruller fra mage til rygg og rygg til mage. Hun er fremdeles littegrann "skeiv" i utviklingen, og litt stivere i ene sida, så jeg fikk noen øvelser og ting og fokusere på. Det er ikke veldig alvorlig altså, men kjempegodt å få litt tips og god oppfølging. Skal dit en gang neste mnd også.

Nå er pappaen i full gang med prosjekt rydding/møbelbygging og omorganisering på kontor/hobbyrom. Jeg sitter her foran pc-en og kjenner at jeg bare trenger litt fred og ro og egentid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også handlet en del ulltøy fra Janus på Obs. Deilig og behagelig for lillemann :) Jeg skulle også hatt strømpebukser så får nok ta en tur igjen i nærmeste framtid og handle litt mer.

Jeg gruer meg også allerede til å begynne å jobbe gjen, samtidig som jeg også tror det kan bli både godt og sunt å ikke bare leve i mamma-baby-bobla hele tiden..

Fløtepusen er nesten 1 kg tyngre enn min L :fnise: Kan tenke meg hun er god og deilig å kose og susse på! :lillesky:

Når begynte hun å rulle fra rygg til mage? Her går det bare i rulling fra mage til rygg enda..

Håper du har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullpysjen fra Janus er kjempegod. Tror vi har hatt den i alle størrelser, untatt i fjor vinter og da var den dypt savnet! ;) Har kjøpt ny i år og gleder meg til snuppa kan begynne å bruke den!

Det er vanskelig med jobbstart, men du skal se det går seg til! Det er lov til å kjenne på de følelsene. :klemmer: Jeg har ofte lurt på hvorfor vi setter barn til verden for å så plassere de i barnehage mesteparten av tiden de er våkne. Men sånn som det er nå så har snuppa det kjempegodt i bhg, og jeg tror vi har blitt bra leie av hverandre hvis vi hadde gått hjemme sammen hele tiden. :fnise: Dessuten har mamma godt av å komme seg ut og snakke med voksne og være noe annet et bare mamma også.

Og så er det bare sånn livene og sammfunnet vårt er bygd opp. Vi får prøve å være glade for den lange tiden vi får hjemme med barna og bhg.tilbudet.

Jeg fant forresten den egyptiske lakris teen (og flere andre) fra Yogi (annen design på pakken) på Ica`n. Ble litt skuffet, men også lykkelig for at jeg har påfyll i nærheten. Sto forresten ikke noe om at gravide/ammende ikke kunne drikke teen på den norske utgaven, men det er vel best å være forsiktig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også handlet en del ulltøy fra Janus på Obs. Deilig og behagelig for lillemann Happy.png Jeg skulle også hatt strømpebukser så får nok ta en tur igjen i nærmeste framtid og handle litt mer.

Jeg gruer meg også allerede til å begynne å jobbe gjen, samtidig som jeg også tror det kan bli både godt og sunt å ikke bare leve i mamma-baby-bobla hele tiden..

Fløtepusen er nesten 1 kg tyngre enn min L :fnise: Kan tenke meg hun er god og deilig å kose og susse på! :lillesky:

Når begynte hun å rulle fra rygg til mage? Her går det bare i rulling fra mage til rygg enda..

Håper du har hatt en fin helg Happy.png

det er både/og tanker på jobbstart her også... bortsett fra at de negative tankene av og til spiser opp de positive... *smaske smaske* :wow:

La meg se.... fra rygg til mage kom først, det må nå være en 4-5 uker siden.. Særlig flink til den ene sida, men har også rullet til den andre flere ganger. Ikke så flink i fra mage til rygg faktisk, men det hender hun gjør det. Og så roterer hun endel rundt sin egen akse. :)

Ullpysjen fra Janus er kjempegod. Tror vi har hatt den i alle størrelser, untatt i fjor vinter og da var den dypt savnet! ;) Har kjøpt ny i år og gleder meg til snuppa kan begynne å bruke den!

Det er vanskelig med jobbstart, men du skal se det går seg til! Det er lov til å kjenne på de følelsene. :klemmer: Jeg har ofte lurt på hvorfor vi setter barn til verden for å så plassere de i barnehage mesteparten av tiden de er våkne. Men sånn som det er nå så har snuppa det kjempegodt i bhg, og jeg tror vi har blitt bra leie av hverandre hvis vi hadde gått hjemme sammen hele tiden. :fnise: Dessuten har mamma godt av å komme seg ut og snakke med voksne og være noe annet et bare mamma også.

Og så er det bare sånn livene og sammfunnet vårt er bygd opp. Vi får prøve å være glade for den lange tiden vi får hjemme med barna og bhg.tilbudet.

Jeg fant forresten den egyptiske lakris teen (og flere andre) fra Yogi (annen design på pakken) på Ica`n. Ble litt skuffet, men også lykkelig for at jeg har påfyll i nærheten. Sto forresten ikke noe om at gravide/ammende ikke kunne drikke teen på den norske utgaven, men det er vel best å være forsiktig uansett.

Mmm god te, lenge siden jeg har smakt den nå. ;)

Likte ikke helt svaret ditt om at "det er slikt samfunnet er bygd opp", fordi jeg synes samfunnet vårt er litt teit altså... Feil verdigrunnlag ute og går, der penger og status ser ut til å komme høyest. Jaja, Norge er vel ikke det verste landet heller.. her har tross alt familien og mor masse goder og frie tøyer. Egentlig. Men skulle ønske det var enda mer familie, masse unger og voksne rundt meg, som kunne guide og hjelpe og støtte underveis...

liker veldig godt ull fra tom og trine jeg :)

Får vel sjans til å teste ut engang, tenker jeg ;)

*******************************************************************

Dårlig natt i natt, da Fløtepusen våkna masse og bare ville opp i senga og inntil puppen. Føler hun har mer behov om dagen. Enten er hun mer bevisst egne valg/behov nå, eller så har hun ekstra behov med tanke på tannfremvekst osv. Ikke at jeg har sett noe til tenner enda, altså... men går jo og venter.

Dårlig natt ga en sutrete unge og TRØTT mor.... Trøtt mor med deppetanker. Uff, idag har jeg skikkelig kjent på masse negative tanker.... forventninger til morsrollen, stress, husarbeid, overskudd, og igjen dette med jobbstart. Fornuften i meg vet jo at det vil gå bra, og er til det beste igrunn, og sånt sett så gleder jeg meg til hverdagen. Men så blir jeg plutselig sååå bekymra for hvordan det skal gå at jeg bare har lyst til å grine. redd for å "miste kontrollen".

Det er så mange følelser ute og går, og store omveltninger i livet mitt. Det ene øyeblikket kastes man inn i mammarollen, og hele livet slik man kjenner forsvinner. Og svisj der skal man jammen inn i jobb igjen... æsj!!! jeg har jo akkurat såvidt begynt å venne meg til å være mamma på heltid. (tror egentlig jeg gjør en for god jobb, for jeg er ikke helt fornøyd med balansen i livet mitt... litt mye mamma og litt lite meg selv..).

Lurer jo igjen på om jeg har det normalt, eller om jeg har tendenser til barseldepresjon (eller hva det heter sånn etter barseltid). Kjenner iallfall veldig forventingspress tror jeg, fra MEG, samboer og svigers , kolleager og til dels venner (ikke fra egen familie). Har jobbet endel med disse tankene, og klart å bli ganske oppslukt kun av Fløtepusen og bare leve i nuet og være mor.

MEN.... det sloss inni meg og balansen er ikke på plass. Ender dermed opp ganske forvirra og lettere deppa. Fikk en god prat med sambo i kveld, det hjalp på. Jeg tror det er godt for meg å sette ord på alle disse tankene og følelsene jeg har ...

Skulle ønske jeg var en noe mer avslappet mamma.... eller jeg tror jeg er en ganske god mamma, men skulle ønske jeg var en mer avslappet MEG da....

*grøss* Mye pjatt her altså, spørs om dere blir kloke på det...

Edit: Fløtepusen er svært elskverdig og jeg føler meg svært lykkelig som har fått henne i livet vårt, altså. Det skal ikke stå på det! ;)

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det surrer masse tanker i hodet ditt for tida. Jeg følte meg også smådeppa ved tanken på å jobbe igjen etter permisjonen med lillegutt, og var på en måte absolutt ikke klar. Men samtidig syntes jeg det begynte å bli vanskelig å aktivisere han, så jeg skulle mest ønska meg å hatt han i barnehage noen få timer per dag. Er ikke enkelt det der med barnehagestart, og verst er det nok ofte for mødrene.. Heldigvis gikk det mye bedre enn jeg hadde frykta :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker veldig godt ull fra tom og trine jeg :)

Da har vi nok ulike erfaringer..Jeg likte ikke ullbodyen jeg kjøpte fra Tom & Trine..

____

Skjønner tankene dine! Man kreves fra alle kanter når man har blitt mor, og på dårlige dager kan det føles ekstra slitsomt og motløst..Det er slitsomt å gå ut i jobb igjen etter permisjon, men etter noen uker blir man vant til det. :) Så blir sikkert Fløtepusen å storkose seg med pappaen sin. :klemmer:

O begynner i barnehage om halvannen måned, dvs. fire dager før han fyller ett år, og jeg gruuuer meg! Men det også er vel bare en tilvenning før man blir vant til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ulla fra T&T er så stikkete. Kjøpte et par stykker, men har ikke brukt dem. Får de ikke over hodet på lillemann heller... Reflex har veldig god ull. Tilbud hos Barnes hus nå till 99 per del. Ellers har jeg oså handlet både pysj og krabbestrømpis på Obs! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dumme tanker som tar litt overhånd. Men kjenner meg så igjen i det du sier med at man blir kastet inn i mammarollen og alle har forventninger om det ene og det andre og man rekker liksom ikke å være seg selv lenger. Og ikke kan man gjøre akkurat som man vil. Det finnes liksom en liten skapning som skal i første rekke, uansett..natt eller dag spiller ingen rolle. Vi MÅ. Og selvsagt vil vi, for vi elsker jo barna våre og vil dem det aller beste.

Også etter at vi er blitt utrolig godt kjent med barna våre så skal vi jammen meg ut i jobb igjen og noen som ikke kjenner barnets behov like godt skal ta over omsorgen for noen timer hver dag...

MEN, det kommer til å gå bra! Tenkt på alle som har måttet gå igjennom dette før oss. Det er bare en tilvenningssak, akkurat som når vi måtte venne oss til å gå gravid, eller venne oss til å plutselig bli mamma.

Sender deg en god klem! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Huffa! Ikke godt med sånne vanskelige tanker. Du er nok ikke alene om å være forvirret. Godt du kan prate med din kjære om det. Håper at med tiden du vil finne deg til rette i rollen. Men ikke vær så streng med deg selv! :klem:

Kanskje det hadde gjort godt å prate med noen andre om følelsene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... men når har du tenkt å begynne i jobb igjen? :filer:

Mannen skal vel være hjemme i pappaperm før barnehage/dagmamma/svigermor?

Husk å ikke la bekymringer om fremtid langt fremme overskygge tida nå :)

Det blir bra - jeg lover :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det surrer masse tanker i hodet ditt for tida. Jeg følte meg også smådeppa ved tanken på å jobbe igjen etter permisjonen med lillegutt, og var på en måte absolutt ikke klar. Men samtidig syntes jeg det begynte å bli vanskelig å aktivisere han, så jeg skulle mest ønska meg å hatt han i barnehage noen få timer per dag. Er ikke enkelt det der med barnehagestart, og verst er det nok ofte for mødrene.. Heldigvis gikk det mye bedre enn jeg hadde frykta :)

Akkurat nå så gruer jeg meg egentlig ikke til barnehagestart, men til oppstart i ny jobb, overgangsfasen. Da skal svigermor ha henne en 3 ukers tid, før pappa setter inn med sin pappaperm (han som vil ha det slikt....) Kjenner jeg kvier meg litt til å få svigermor med på laget, om dere skjønner. Liker ikke for mye innblanding (men er allikevel takknemlig for hjelp, og tror nok at fløtepusen helst har godt av det).

Da har vi nok ulike erfaringer..Jeg likte ikke ullbodyen jeg kjøpte fra Tom & Trine.. ____ Skjønner tankene dine! Man kreves fra alle kanter når man har blitt mor, og på dårlige dager kan det føles ekstra slitsomt og motløst..Det er slitsomt å gå ut i jobb igjen etter permisjon, men etter noen uker blir man vant til det. :) Så blir sikkert Fløtepusen å storkose seg med pappaen sin. :klemmer: O begynner i barnehage om halvannen måned, dvs. fire dager før han fyller ett år, og jeg gruuuer meg! Men det også er vel bare en tilvenning før man blir vant til det. :)

akkurat det med å grue seg slikt er vel noe de fleste mammaer må gjennom... O får det jo sikkert så flott i barnehagen også, kanskje vi burde glede oss på våre barns vegne? ;)hmmm..

Jeg synes ulla fra T&T er så stikkete. Kjøpte et par stykker, men har ikke brukt dem. Får de ikke over hodet på lillemann heller... Reflex har veldig god ull. Tilbud hos Barnes hus nå till 99 per del. Ellers har jeg oså handlet både pysj og krabbestrømpis på Obs! :tommelopp:

takk for ulltips ;) tror jeg må innom Obs igjen og handle en ny pysj fra Janus, synes de var så deilige.. 1 stk holder jo ikke.

Huff, dumme tanker som tar litt overhånd. Men kjenner meg så igjen i det du sier med at man blir kastet inn i mammarollen og alle har forventninger om det ene og det andre og man rekker liksom ikke å være seg selv lenger. Og ikke kan man gjøre akkurat som man vil. Det finnes liksom en liten skapning som skal i første rekke, uansett..natt eller dag spiller ingen rolle. Vi MÅ. Og selvsagt vil vi, for vi elsker jo barna våre og vil dem det aller beste. Også etter at vi er blitt utrolig godt kjent med barna våre så skal vi jammen meg ut i jobb igjen og noen som ikke kjenner barnets behov like godt skal ta over omsorgen for noen timer hver dag... MEN, det kommer til å gå bra! Tenkt på alle som har måttet gå igjennom dette før oss. Det er bare en tilvenningssak, akkurat som når vi måtte venne oss til å gå gravid, eller venne oss til å plutselig bli mamma. Sender deg en god klem! :hug:

tusen takk for gode ord! :klem: Heldigvis går tankene opp og ned, det er gjerne når jeg er sliten og trøtt at jeg føler meg litt sårbar.. Naturlig nok, kanskje? liker ikke tanken på at noen skal ta over omsorgen nei, men får si til meg selv at jeg blir hovedforsørger selv om noen andre kommer og hjelper til også.

:troest: Huffa! Ikke godt med sånne vanskelige tanker. Du er nok ikke alene om å være forvirret. Godt du kan prate med din kjære om det. Håper at med tiden du vil finne deg til rette i rollen. Men ikke vær så streng med deg selv! :klem: Kanskje det hadde gjort godt å prate med noen andre om følelsene også?

Skal prøve å prate litt med kolleager/venner som har små barn, dele litt erfaringer. Det hjelper at noen sier at det er normalt, og gir positive råd osv. (ikke som svigermor, som bare sier: ikke stress med det da! Du må slappe av, ellers blir Fløtepusen stressa... HUN gjør meg jo stressa jo, svigermor altså...hehe)

Hmm... men når har du tenkt å begynne i jobb igjen? :filer: Mannen skal vel være hjemme i pappaperm før barnehage/dagmamma/svigermor? Husk å ikke la bekymringer om fremtid langt fremme overskygge tida nå :) Det blir bra - jeg lover :klemmer:

Begynner i jobb over nyttår, og blir et gap på 3 uker mellom meg og sambo sin permisjon. Noe jeg synes er fortvilende, men han insisterer... jaja... går vel greit det også, svigermor er veldig kompetent og flink. Og det er enda noen mnd til, så Fløtepusen er forhåpentligvis mer mottakelig for andre enn mammaen sin da. Ellllllerrr???? :klo:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har hatt langhelg hjemme hos mine foreldre, kjempekos. Bare meg og Fløtepusen da. Det var herlig å komme seg litt unna hverdagsmas og tjas (særlig husarbeid, eller krangling om husarbeid). Forloveden og jeg har aldri krangla så mye som nå, men det har vel sjelden vært mer hormoner, følelser og lite søvn ute og gått heller... Heldigvis blir vi jo alltid "venner" da.

Fløtepusen har vært skikkelig vanskelig om nettene ei ukes tid. :eeeh: Fra herlig sovebaby til frustrende kavebaby. Våkner tidligere på natta og hyler, og lar seg ikke trøste/roe særlig. Jeg må til med puppen og ligge ved siden av henne hele veien! Har lest no cry sleep solution, og prøver tipsene derfra. Slitsomt med det evinnelige koble på-koble av-grining-koble av. Ender opp med at hun sover mye mer i senga vår, enn i vugga si. Dvs hun sover ganske dårlig, for hun ligger og kaver og fekter ogsuger helehalve natta.... Idag var hun driiiitsur og trøtt da hun våkna klokka seks, så jeg måtte ut og legge henne i vogna. Da sov hun såååå rolig i 2 timer, typisk! Tror det er noe greie med mamma/nærhet/pupp. Hun har ikke vært avhengig av å sove på pupp før, det kom liksom så plutselig.

Kanskje tenner, eller en fase? Eller at hun trenger litt mer mat om kvelden, jeg fullammer jo kun enda (minus noen smaksprøver da). Anbefaler dere grøt eller morsmelkerstatning for å fylle på litt ekstra?

I morgen får jeg 2 kolleager og maibabyene deres på besøk ;) Koselig!! Håper at været ikke er så søkkvått som det stadig vekk er nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så kjekt med baby og mamma-besøk! Godt å sosialisere seg litt, og ekstra kjekt når de er i samme "situasjon" :)

Nettene høres igrunn litt ut som våre. Føler du det er lite melk? Visst ikke så er det vel bare en periode man skal igjennom :) T sier tydelig ifra visst det er for lite melk, så her er det lite tvil.

Og jeg må nok innrømme at jeg er litt misunnelig på at du skal tilbake i jobb. Selv om det føles litt vanskelig, så tror jeg det er bra å få gjøre voksenting også. Bruke hjernen litt! Men på en annen måte så er jeg veldig glad for at jeg har mulighet til å være hjemme så lenge som jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å få med svigermor på laget er det flere som har litt vanskelig for... Vet ikke helt hvorfor det er sånn. De vil jo bare hjelpe til. Men 3 uker gå nok veldig fort og er jo bare en brøkdel av dagene i livet. Og som du sier så har sikkert Fløtepusen godt av det. Hun vil jo være noen måneder eldre og sikkert mer mottakelig for litt annerledes stimuli :)

Kos deg med babytreff! Kjekt å treffe kolleger i samme situasjon, og prat om både baby og helt andre ting :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor, ja. Det er en evigvarende diskusjon. Men prøv å trøste deg med at Fløtepusen garantert har godt av det. Tenk hvor gøy hun og svigermor kommer til å ha det da! :rodmer:

Søvn er så vanskelig! Man vet liksom aldri hva det kan komme av. Om alternativene dine er mat eller MME ville jeg nok prøvd med litt mat. Det trenger ikke å være grøt, men gjerne grønnsaksmoser av ulike typer. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer meg litt igjen ;)

Kjedelig med slike deppe-dager, håper humøret går oppover når du får deg litt søvn.

Koselig med baby/mammabesøk. Jeg har blitt flinkere til å ta initiativ nå også, så i går var jeg og Lita på trilletur med damen til en kollega av mannen i et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også jeg ville ha gått for mat istedet for MME hvis du ikke har brukt det før. :Nikke:

Håper det ellers går fint i Pasjonsblomsleieren! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...