Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Åh, Pasjonsblomsten! :troest:

Fint at dere har fått pratet sammen, at forloveden skjønner hvordan du har det og at du nå bestiller deg time til legen! Tror det er lurt! Du må få hjelp utenifra og da er legetime et skritt videre på veien. Nå har du slitt med dette i et halvt år og det er klart at det ikke bare vil gå over av seg selv. Det er mange dyktige mennesker der ute som gjerne vil hjelpe deg finne gleden igjen!

Har ikke du lecitin i kjøkkenskapet til smoothies? Det hjelper mot tette melkekanaler!

God bedring! Håper søndagen blir bedre enn gårsdagen! :klemmer:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars!! Får så vondt av deg! Sender deg en klem og håper legen din kan hjelpe deg et skritt videre. Dette skal gå bra og snart er du nok på rett kjøl igjen skal du se! :klem::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt dere har fått prata sammen om det nå, og at du tar tak i problemet. Jeg klarer ikke å sette meg inn i det, men det høres veldig tungt ut. Men du blomsten, alt løser seg for snille jenter :klemmer::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Pasjonsblomsten! :troest:Fint at dere har fått pratet sammen, at forloveden skjønner hvordan du har det og at du nå bestiller deg time til legen! Tror det er lurt! Du må få hjelp utenifra og da er legetime et skritt videre på veien. Nå har du slitt med dette i et halvt år og det er klart at det ikke bare vil gå over av seg selv. Det er mange dyktige mennesker der ute som gjerne vil hjelpe deg finne gleden igjen!Har ikke du lecitin i kjøkkenskapet til smoothies? Det hjelper mot tette melkekanaler!God bedring! Håper søndagen blir bedre enn gårsdagen! :klemmer:
Har hatt Lecitin i både yoghurter og havregrøt og div et par dager, og lurer på om det hjelper? ;)
Stakkars!! Får så vondt av deg! Sender deg en klem og håper legen din kan hjelpe deg et skritt videre. Dette skal gå bra og snart er du nok på rett kjøl igjen skal du se! :klem::hjerte:
Klart det løser seg, jeg prøver virkelig å si til meg selv at nå er det snudd, å tvinge meg selv litt til å tenke fremover og tenke positivt. ;) Gleder meg til jeg er mer oppe på beina igjen..
Det er godt dere har fått prata sammen om det nå, og at du tar tak i problemet. Jeg klarer ikke å sette meg inn i det, men det høres veldig tungt ut. Men du blomsten, alt løser seg for snille jenter :klemmer::kose:
Æsj, snill pike syndromet.... noen som vet om et bøllekurs?? Har heldigvis blitt MINDRE flink med årene... og mer egoistisk. (bare ikke akkurat nå).

*************************Fått legetime neste uke. Lurer også på å bestille en samtale hos helsesøster, men kvier meg litt... Føles litt rart å utlevere alle følelser der (er jo innpå ekstremt personlige ting som selvbilde, selvtillit, relasjoner osv osv), når man vanker der over tid. Men det er jo jobben deres det også. Noen som har hatt grei erfaring med å prate med HS? Er det noe vits dersom de bare sier .. ja stakkars deg, du får bare prøve å tenke litt positivt da eller noe sånt. hva kan de gjøre?

Forloveden stikker snart til utlandet en uke (jobb), og da har jeg (og pusen såklart) planer om å besøke mamma og pappa. Kjenner jeg gleder meg VELDIG. trygge gode omgivelser, slappe av, få barnepass, middager og sikkert endel massasje og slikt. Åhhhhhhh det skal bli godt!Helga har vært så der, jeg har vært rimelig utlada grunnet både tanker om depresjon osv, og det faktum at jeg jo fikk så magevondt (og var helt daff i hele går også). Bedre idag... ;)

Fløtepusen sover i senga si... etter 2,5 timer våketid siden hun stod opp. Lyst å sove litt jeg også. Hun våkna sånn 5-6 ganger igjen en natt. hver time en periode. da blir det lite søvn på mor. Hun vil ha (og får pupp) hver gang. Nå satser jeg fælt på fast føde her, sånn at hun skal bli mettere. Til og med innført litt frokost idag (pæremos, hun spiste heller lite..).

Jeg begynte med Nestle grøt med banan, ganske så søt og god. Den spiste hun ganske greit. Har nå kjøpt to fra Holle (helsekost) som er sunnere, men de smaker jo ingenting. Ris og hirse med eple/pære. testet de i går, og Fløtepusen var ikke begeistret. Kjenner jeg dessverre har litt lite overskudd til dette nå, men må jo forsøke. Det blir vel bedre og , som oftest, denne spisinga??

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jeg ikke i går. Vondt å lese, og jeg kjenner meg så godt igjen i en del av tankene dine fra da Turnerose var liten. Jeg brukte nok enda lenger tid enn deg på å skjønne at det var snakk om en ganske alvorlig fødselsdepresjon, og enda lenger tid på å tørre å be om hjelp, så det må jeg bare si at det er KJEMPEBRA at du gjør! En ting som var veldig nyttig for meg da jeg til slutt tok mot til meg og gikk til legen, var at jeg skrev ned ting på forhånd, så slapp jeg å sitte der og prate. Det funket veldig bra for meg, ihvertfall, også slapp jeg å lure på om det var noe jeg hadde glemt å si og sånt. Jeg ble jo henvist videre til DPS, og legen syntes også det var fint å kunne legge ved det brevet, der jeg hadde skrevet med egne ord hvordan jeg hadde det.

Jeg har ikke snakket noe særlig med HS, mest pga at hun vi hadde til Turnerose her var noget utdatert og ikke veldig tillitsvekkende, mens hun vi har fått til Snorkfrøken er av et helt annet kaliber. Så jeg vil vel si at hvis du føler deg komfortabel med henne, så prøv? Du kan jo skrive ned ting til henne også, hvis det føles lettere. Jeg har forøvrig en venninne som har fått gå til samtaler hos psykiatrisk sykepleier på helsestasjonen, kanskje din helsestasjon også har den typen tilbud?

Jeg opplever også at det er mye nattamming om tiden, og husker vel forsåvidt at det var det på denne alderen med Turnerose også. Her er jo ikke ungen så interessert i denne faste føden, så det går heller sakte her. Men jeg ville vel gitt henne den grøten hun liker, ihvertfall akkurat nå, hvis det hjelper på nattesøvnen og dermed hjelper deg å komme litt ovenpå igjen. Evt kan du jo koke grøt selv på hirseflak, f.eks., og tilsette morsmelk, fruktpuré og litt kokosolje? Det gir rund og god smak. Og forøvrig er vel litt av greia med den Holle-grøten at man skal kunne tilsette det man ønsker selv - f.eks. morsmelk. Bare husk at med morsmelk i må den serveres raskt, for ellers sitter du snart der med suppe... ;) Ellers går det jo an å droppe grøt og kjøre BLW, men det tar gjerne lenger tid i oppstarten og krever nok litt mer innsats fra deg.

Og du, send meg gjerne en PM hvis det er noe jeg kan være behjelpelig med. Har nå litt erfaring med dette med fødselsdepresjon, men ikke alt jeg har lyst til å ta åpent...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Du sier selv at du lurer på om det er noen hormoner som tuller med deg... Den hormonspiralen, har du hatt en sånn før? Måten du skriver om svigermoren din minner veldig om hvordan jeg tenker når jeg går på hormonelle prevensjonsmidler. Altså, ikke det at svigermødre ikke kan irritere på seg gråstein (jeg har en sånn, jeg også), men når jeg går på p-midler så blir jeg litt smått paranoid. Jeg tolker ALT i verste mening og er overbevist om at jeg aldri er bra nok for noen. (Dvs at sånne "hjelpsomme" kommentarer føles som beskyldninger og anklagelser om at jeg er en dårlig person/mor) Det er veldig,veldig slitsomt.

Jeg skriver det fordi du også skriver at du kan våkne og bare være helt uttafor og deppa og bare grine. Spesielt det du skrev om bursdagen din høres kjent ut. For min egen del tøyser sånne "ekstra-hormoner" såpass med hele systemet at jeg blir mer deppa av det enn jeg ville vært ellers. Der hvor jeg til vanlig kanskje ville hatt en liten meh og syntes verden var litt dum, kan jeg sitte og bare grine av ingenting på p-piller osv.

Det er kanskje verdt å vurdere?

Når det er sagt vil jeg absolutt anbefale at du tar en prat med HS så fort som mulig. Det ER kjipt å sitte der og utlevere seg selv, men disse helsesøstrene er godt vant med slike scenarioer. Mange av dem leder jo også diverse depresjonsmestringskurs osv. De er der for mer enn bare å veie og stikke babyene :jepp:

Jeg har vært til tre-fire ekstrasamtaler med HS, både pga tilknytningsvansker i begynnelsen og tendenser til fødselsdepresjon nå. Det har absolutt hjulpet, om enn bare for å få høre at jeg ikke er gal eller unormal. Du kan også få hjelp til å få snakket med psykolog hvis det trengs gjennom helsestasjonen.

Igjen, en :klemmer: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt, så bra du har bestilt deg legetime. Råder deg til å gjøre som joyce sier, å skrive ned punkter før timen slik at du husker det du vil si. Jeg har gjort det ifbm ivfen, og det er greit å vite at man har fått med seg alt.

For det andre så lurer jeg på om du har stjælt svigermora mi :sjenert: Snakk om å blande seg i alt (hun har forresten også utdannelse som går på barn) Lita får jo bare pupp og for henne er det tydeligvis ikke bra nok, hennes fikk fiskeboller i hvit saus da de var drøye tre mnd.. :roll: Ja, og så? Lita vokser og trives, og dessverre er hun det første barnebarnet. Akk hvor blåøyd jeg var da jeg gikk gravid og tenkte det skulle bli kjekt å bo i nærheten av dem..

Pasjonsblomst, du er den beste mamma'n fløtepusen kan ha, og den svigermoren kan vi hive på søppelfyllingen sammen med min så får de selskap i hverandre.

Det blir godt med en tur hjem til dine foreldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jeg ikke i går. Vondt å lese, og jeg kjenner meg så godt igjen i en del av tankene dine fra da Turnerose var liten. Jeg brukte nok enda lenger tid enn deg på å skjønne at det var snakk om en ganske alvorlig fødselsdepresjon, og enda lenger tid på å tørre å be om hjelp, så det må jeg bare si at det er KJEMPEBRA at du gjør! En ting som var veldig nyttig for meg da jeg til slutt tok mot til meg og gikk til legen, var at jeg skrev ned ting på forhånd, så slapp jeg å sitte der og prate. Det funket veldig bra for meg, ihvertfall, også slapp jeg å lure på om det var noe jeg hadde glemt å si og sånt. Jeg ble jo henvist videre til DPS, og legen syntes også det var fint å kunne legge ved det brevet, der jeg hadde skrevet med egne ord hvordan jeg hadde det.

Jeg har ikke snakket noe særlig med HS, mest pga at hun vi hadde til Turnerose her var noget utdatert og ikke veldig tillitsvekkende, mens hun vi har fått til Snorkfrøken er av et helt annet kaliber. Så jeg vil vel si at hvis du føler deg komfortabel med henne, så prøv? Du kan jo skrive ned ting til henne også, hvis det føles lettere. Jeg har forøvrig en venninne som har fått gå til samtaler hos psykiatrisk sykepleier på helsestasjonen, kanskje din helsestasjon også har den typen tilbud?

Jeg opplever også at det er mye nattamming om tiden, og husker vel forsåvidt at det var det på denne alderen med Turnerose også. Her er jo ikke ungen så interessert i denne faste føden, så det går heller sakte her. Men jeg ville vel gitt henne den grøten hun liker, ihvertfall akkurat nå, hvis det hjelper på nattesøvnen og dermed hjelper deg å komme litt ovenpå igjen. Evt kan du jo koke grøt selv på hirseflak, f.eks., og tilsette morsmelk, fruktpuré og litt kokosolje? Det gir rund og god smak. Og forøvrig er vel litt av greia med den Holle-grøten at man skal kunne tilsette det man ønsker selv - f.eks. morsmelk. Bare husk at med morsmelk i må den serveres raskt, for ellers sitter du snart der med suppe... ;) Ellers går det jo an å droppe grøt og kjøre BLW, men det tar gjerne lenger tid i oppstarten og krever nok litt mer innsats fra deg.

Og du, send meg gjerne en PM hvis det er noe jeg kan være behjelpelig med. Har nå litt erfaring med dette med fødselsdepresjon, men ikke alt jeg har lyst til å ta åpent...

Takk så mye for støtten :klemmer:

Det ER bare vanskelig å innse hvordan man egentlig har det, særlig fordi det hos meg har (og er) så ustabilt. Jeg er tross alt ganske glad innimellom, og da tror jeg er helt frisk.. Litt forvirrende i det hele tatt. Men begynte rett og slett å føle meg syk i det siste, psykisk syk. Kjente at noe var litt vel skeivt..

Har funnet ut at jeg skal kontakte HS for en prat... Hvis jeg kan bli bedre og gladere, og da få en gladere familie også, så er det jo ikke noe å lure på!

Ikke bare greit å være litt utålmodig med matingen av de små nei, når de først må lære seg og spise, må være riktig humør, passe sulten osv osv... Men man MÅ jo bare finne litt tålmodighet frem og gi det til dem. Nesten sånn at jeg skal se om jeg skal benytte meg av MME på flaske heller, men det blir kanskje litt feil retning nå når hun er såpass gammel?

:klemmer:

Du sier selv at du lurer på om det er noen hormoner som tuller med deg... Den hormonspiralen, har du hatt en sånn før? Måten du skriver om svigermoren din minner veldig om hvordan jeg tenker når jeg går på hormonelle prevensjonsmidler. Altså, ikke det at svigermødre ikke kan irritere på seg gråstein (jeg har en sånn, jeg også), men når jeg går på p-midler så blir jeg litt smått paranoid. Jeg tolker ALT i verste mening og er overbevist om at jeg aldri er bra nok for noen. (Dvs at sånne "hjelpsomme" kommentarer føles som beskyldninger og anklagelser om at jeg er en dårlig person/mor) Det er veldig,veldig slitsomt.

Jeg skriver det fordi du også skriver at du kan våkne og bare være helt uttafor og deppa og bare grine. Spesielt det du skrev om bursdagen din høres kjent ut. For min egen del tøyser sånne "ekstra-hormoner" såpass med hele systemet at jeg blir mer deppa av det enn jeg ville vært ellers. Der hvor jeg til vanlig kanskje ville hatt en liten meh og syntes verden var litt dum, kan jeg sitte og bare grine av ingenting på p-piller osv.

Det er kanskje verdt å vurdere?

Når det er sagt vil jeg absolutt anbefale at du tar en prat med HS så fort som mulig. Det ER kjipt å sitte der og utlevere seg selv, men disse helsesøstrene er godt vant med slike scenarioer. Mange av dem leder jo også diverse depresjonsmestringskurs osv. De er der for mer enn bare å veie og stikke babyene :jepp:

Jeg har vært til tre-fire ekstrasamtaler med HS, både pga tilknytningsvansker i begynnelsen og tendenser til fødselsdepresjon nå. Det har absolutt hjulpet, om enn bare for å få høre at jeg ikke er gal eller unormal. Du kan også få hjelp til å få snakket med psykolog hvis det trengs gjennom helsestasjonen.

Igjen, en :klemmer: til deg.

Godt å høre at du har fått så god støtte hos HS. Synes det er veldig trivelige folk der nede, så skal prøve å få til en samtale ja.. Kan vel bare være positivt.

Har hatt hormonspiralen i 3 mnd nå, aldri hatt det før. Sist gikk jeg på minipillen, den var grei. Også hatt p-piller før, men ble ganske påvirka av den ja. Svært ustabil i humøret. Æsj, hormoner altså.. Skal ta opp spiralen med legen da, og se hva han anbefaler.

Først av alt, så bra du har bestilt deg legetime. Råder deg til å gjøre som joyce sier, å skrive ned punkter før timen slik at du husker det du vil si. Jeg har gjort det ifbm ivfen, og det er greit å vite at man har fått med seg alt.

For det andre så lurer jeg på om du har stjælt svigermora mi :sjenert: Snakk om å blande seg i alt (hun har forresten også utdannelse som går på barn) Lita får jo bare pupp og for henne er det tydeligvis ikke bra nok, hennes fikk fiskeboller i hvit saus da de var drøye tre mnd.. :roll: Ja, og så? Lita vokser og trives, og dessverre er hun det første barnebarnet. Akk hvor blåøyd jeg var da jeg gikk gravid og tenkte det skulle bli kjekt å bo i nærheten av dem..

Pasjonsblomst, du er den beste mamma'n fløtepusen kan ha, og den svigermoren kan vi hive på søppelfyllingen sammen med min så får de selskap i hverandre.

Det blir godt med en tur hjem til dine foreldre :)

Tusen takk for fine ord! ;) Jeg vet jo jeg er det... Håper at jeg kan vise det foran svigermor og føle meg litt tryggere fremfor henne (jeg føler meg trygg nok helt til hun kommer med en eller annen unødvendig kommentar).

Kjipt å høre at du også har den type svigermor. What to do liksom? De er jo så bombesikre på at de har rett allikevel... virker ikke som det er noe vits å krangle for mye på ting. Klarer du å lukke ørene og bare smile pent?

***********************************

Idag har vært en GOD dag! Særlig etter at jeg våkna etter 1,5 times dupp på formiddagen. Sola skinte og jeg kjente en merkelig ro i sjela. God i magen er jeg blitt også, og alt i alt har dagen vært herlig. Gikk tur med fløtepusen i sportsvogna i dag, og det gikk bra. Hun koste seg og fikk sett seg rundt, klagde heller lite. (men jeg løftet henne opp i en butikk, og da smiiiilte hun stort).

Har handlet reflekser til å ha på vogna i dag, fant at det var på sin plass. (går ofte tur i mørket på morgenen). Fikk også med meg deilig tøy til vesla på halv pris, fra Hust & Claire.

Og så har jeg bestilt frisørtime, både klipp og farge av noe slag, OG napping av øyenbryn. På en liten og intim frisørsalong som jeg har troen på. (ikke vært der før, er jo i ny by). Det ser forresten ut som jeg har en slags undercut klipp nå om dagen, som er så IKKE min stil - dumme fjon som vokser ut igjen altså!

Håper humør og sinn er like bra i morgen... og gjerne at sola skinner da også. (det hjelper også på humøret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinn er godt for sjelen :strix: Herlig at du har hatt en god dag Pasjonsblomst, nå fikk jeg også lyst på frisørtime ens full pakke som du har bestilt men jeg får vel nøye meg med klipp ;) Må se bra ut til Litas navnedag.

Jeg prøver vel bare å holde meg mest mulig unna svigermor for holde meg "sane" (jernteppe gitt :sprettoy: ) Finner små gjøremål når hun er innom slik at hun kan få egentid med lita uten meg, evt slik at kjære og Lita kan styre showet. Jeg skriker mye høyt inni meg samtidig som jeg teller til ti, jeg vet jeg skulle vært flinkere til å si i fra spesielt som i går da hun ba kjære om å ta opp lita etter hun var lagt fordi hun rølte og jodlet i sengen. Kjære og jeg er enig om at natt er natt, og da er det kun soverom og evt bad for å bytte bleie. Vet ikke hva han tenkte i går :vetikke: Jeg har i alle fall gitt klar beskjed til han om hva jeg mente..

Skulle gjerne tatt opp svigermor problemet med noen og motet meg opp til å konfrontere henne men det store problemet her er at "alle" kjenner "alle" her og hun er en som bidrar mye på enkelte felt i lokalsamfunnet og alle synes hun er en flott person (noe hun er) og jeg vil ikke sverte henne på noen måte. Bygdesnakk ønsker jeg ikke på min værste fiende...

I dag holdt det faktisk hardt da jeg var på helsestasjonen da HS spurte hvordan det gikk utpå hos oss, skulle ha sagt noe for jeg vet at jeg hadde fått det så mye bedre selv om jeg hadde lettet meg litt.

Nøff said, Håper du får en flott dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinn er godt for sjelen :strix: Herlig at du har hatt en god dag Pasjonsblomst, nå fikk jeg også lyst på frisørtime ens full pakke som du har bestilt men jeg får vel nøye meg med klipp ;) Må se bra ut til Litas navnedag.

Jeg prøver vel bare å holde meg mest mulig unna svigermor for holde meg "sane" (jernteppe gitt :sprettoy: ) Finner små gjøremål når hun er innom slik at hun kan få egentid med lita uten meg, evt slik at kjære og Lita kan styre showet. Jeg skriker mye høyt inni meg samtidig som jeg teller til ti, jeg vet jeg skulle vært flinkere til å si i fra spesielt som i går da hun ba kjære om å ta opp lita etter hun var lagt fordi hun rølte og jodlet i sengen. Kjære og jeg er enig om at natt er natt, og da er det kun soverom og evt bad for å bytte bleie. Vet ikke hva han tenkte i går :vetikke: Jeg har i alle fall gitt klar beskjed til han om hva jeg mente..

Skulle gjerne tatt opp svigermor problemet med noen og motet meg opp til å konfrontere henne men det store problemet her er at "alle" kjenner "alle" her og hun er en som bidrar mye på enkelte felt i lokalsamfunnet og alle synes hun er en flott person (noe hun er) og jeg vil ikke sverte henne på noen måte. Bygdesnakk ønsker jeg ikke på min værste fiende...

I dag holdt det faktisk hardt da jeg var på helsestasjonen da HS spurte hvordan det gikk utpå hos oss, skulle ha sagt noe for jeg vet at jeg hadde fått det så mye bedre selv om jeg hadde lettet meg litt.

Nøff said, Håper du får en flott dag i morgen.

Snill du som ikke vil såre svigermor. Bare fordi de er vanskelige, trenger jo ikke vi være det. Telle til ti får jeg prøve på også (og tenke på deg, søte). Mannen din ble vel bare litt påvirka av svigermor da, vi lar oss alle påvirke. Men leit å høre at lita våkna sånn til og at du måtte bysse deg i hjel altså!

******************************

Sliiitsom natt med oppvåkning hver 1,5 t etterhvert. Sovna ikke helt lett flere av gangene, og en gang kjefta hun og smelte mens jeg byssa henne rundt. Føltes som hun hadde litt vondt i magen. Opp 6, og i seng igjen 7 (begge to). Jeg våkna 10 og hun sover enda.... BLISS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Ute regner det... og jeg er sulten og enda ganske trøtt. Havregrøt neste..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at pusen sover enda, godt for deg å få mer en halvannen times sammenhengende søvn også. Her har vi heldigvis hatt en mye bedre natt enn i går, takker babysvømmingen for det ;) , og jeg er i mye bedre humør selv om mensen dukket opp i natt. Vi har alt vært en tur ute i været (regn og 14-17 s/m), prøvde å få lita til å sove inne men gav opp :sjenert:

Sant som du sier, det er ikke bare vi som lar oss påvirke av svigermødre, disse sønnene blir også i aller høyeste grad påvirket.

Har pusen fått tenner? Jeg drømte i natt at lita hadde fått tre :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi den en
:klem:
og støtte deg i at det er lurt å gå til legen og evt. snakke med HS! Jo før man interverer, jo fortere kan man bli bedre : tommel: Og svigermødre, de svigermødrene.. Det hjelper ikke akkurat på situasjonen
:roll:
Teller til ti inni meg til tider jeg også...

Vi gir frøkna hirsegrøt fra Holle, og tilsetter gjerne litt sviskemos, pærmos, banan, avokado e.l. for litt mer smak. Var ikke så populært til å begynne med, men nå virker det som om hun synes det er godt med litt grøt til kvelds.

Ønsker deg en god natt med masse søvn!
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Jeg også vil bare gi deg en :klem: , igjen. Fordi jeg synes du fortjener det! Håper dere får en bedre natt, sånne netter er så pyton. Håper det ikke ble en drittdag når du fikk så lite søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at pusen sover enda, godt for deg å få mer en halvannen times sammenhengende søvn også. Her har vi heldigvis hatt en mye bedre natt enn i går, takker babysvømmingen for det ;) , og jeg er i mye bedre humør selv om mensen dukket opp i natt. Vi har alt vært en tur ute i været (regn og 14-17 s/m), prøvde å få lita til å sove inne men gav opp :sjenert:

Sant som du sier, det er ikke bare vi som lar oss påvirke av svigermødre, disse sønnene blir også i aller høyeste grad påvirket.

Har pusen fått tenner? Jeg drømte i natt at lita hadde fått tre :sjokk:

Ingen tenner der i gården, nei! Spent på når de dukker opp, men det kommer vel når det kommer. No stress. Åja, håper virkelig det blir litt mer søvn i natt!! det er så deeeeilig å ligge tung av søvn i senga mi ;)

:klemmer:

Mmm takk ;)

Vil bare gi den en
:klem:
og støtte deg i at det er lurt å gå til legen og evt. snakke med HS! Jo før man interverer, jo fortere kan man bli bedre : tommel: Og svigermødre, de svigermødrene.. Det hjelper ikke akkurat på situasjonen
:roll:
Teller til ti inni meg til tider jeg også...

Vi gir frøkna hirsegrøt fra Holle, og tilsetter gjerne litt sviskemos, pærmos, banan, avokado e.l. for litt mer smak. Var ikke så populært til å begynne med, men nå virker det som om hun synes det er godt med litt grøt til kvelds.

Ønsker deg en god natt med masse søvn!
:)

Har jo smakt selv på disse grøtene, og er ikke akkurat spennende. Men med litt ekstra smak i, så blir det vel bedre. Blanda inn aprikosmos idag, og det ble godt, Men hun ville ikke ha, var litt dårlig humør akkurat da. Satser på at hun liker det bedre og bedre og spiser mer og mer, ja!

Jeg også vil bare gi deg en :klem: , igjen. Fordi jeg synes du fortjener det! Håper dere får en bedre natt, sånne netter er så pyton. Håper det ikke ble en drittdag når du fikk så lite søvn!

Takk for klemmen! Natta var ikke pyton igrunn, dvs når hun gråt og gråt var det bånnpyton, men kan (må jo det) leve med at hun våkner og vil ha mat.Men...

*****

var ganske zoombie i hele dag, litt sånn apatisk i alt jeg gjorde. Gjorde heller lite også, annet enn å kave rundt med fløtepusen som var trøtt og grinete. (du må sove bedre om natta, lillepus!). Og fikk besøk av svigermor.. hurra... (burde jo være glad, men hele forholdet føles litt betent fra min side akkurat nå..) jaja...

I kveld har jeg dusja og hatt hårkur (stakkars håret mitt trenger litt ekstra kjærlighet nå). Spist 4 skiver til kvelds med hjemmelaget rått sjokoladepålegg og eplejuice (MÅ ha). Nå begynner jeg å bli klar for å legge meg... Kunne fint vært oppe lengre, men føler jo for å legge inn mest mulig søvn for å takle hva som måtte komme. Come what may!

Dere er så gode å ha! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig, men lurt å legge seg tidlig. Håper natta ikke ble så værst og at dagen i dag blir mye bedre enn i går!

Etter sånne zombie-dager synes jeg det er godt å komme seg ut. Tror tungsinnet lettere kommer hvis en går sånn dag etter dag. Det er supervanskelig å komme seg ut, men det gjør så godt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Natta var god, med oppvåkninger ca hver 3. time. Myyye bedre, og jeg var mye mer opplagt i dag. (pusen også). Hun fortsatte med å sove godt på dagtid også. Først i senga, og så på trilletur/i vogna utenfor.

Er glad for at jeg klarer å få henne til å sove endel i senga på dagtid nå..

Trillet tur til sentrum i regnværet, men var så koselig atte. Byttet klær til pusen i en str større, handlet litt ting til advent (åhh begynte å glede meg idag :nissegutt: ) og koste meg. På vei hjem kjøpte meg jeg en deilig kopp med god te og koste meg hjemover i regnværet. Jeg har klart å tenke ganske positivt nå disse dagene... glad for det! Jeg vet jo at leger og HS og sånt kan hjelpe, men dette sitter tross alt i hodet mitt.

Og Fløtepusen er så :rodmer:

Holdt henne i armene på kjøpesenter idag, og hun tittet storøyd rundt seg og slengte seg litt fra side til side for å få med seg alt. Og smilte til flere mennesker hun så.

og ja, jeg har trent idag!! Ta ta tam... trenger igrunn ikke Livegym jeg, for vi har fått smart tv - og der er det en fitness app med masse videoer. Så jeg lå på gulvet foran det store flotte tv-et vårt med fløtepusen som tilskuer. Hun ga fra seg et aldri så lite hvin da jeg henta frem den store rosa pilatesballen min, og akte seg fort bort mot den ;) La henne oppå, og hun begynte straks og turne rundt oppå der ;) Og så smilte hun fælt av rare mammaen sin som pustet og peste og løftet vekter og gud vet hva...

Thailands biffsalat til middag, og så litt sjokolade, nøtter og brus foran tven ;)

Allerede hatt første nattamming med pusen, og måtte bysse henne i søvn. Så deilig å kjenne hennes kropp tung i mine armer og være kinn i mot kinn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...