Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)


cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er vi på vei ned fra en fin helg på fjellet. Både svigermor og mine foreldre var med, så de har kjempet om As oppmerksomhet... Fint for oss, vi har fått sove lenge to morgener på rad!! :biggrin:

Fikk en liten nedtur her om dagen da jeg leste om lange sykluser på nettet. Fikk inntrykk av at det var stor sjanse for at jeg da ikke faktisk har eggløsning. Også jeg som har tenkt at alt er i orden med kroppen min nå etter fødselen, så jeg ikke skulle trenge å bruke Pergotime denne gang. Men nå som syklusene er på 40 dager + begynner jeg å lure litt. Hvis den er like lang denne gang også (og jeg ikke blir gavid), bestiller jeg time til gyn igjen. Jeg vet jo at jeg fortsatt har syster på eggstokkene, men han sa sist at så lenge jeg har regelmessig mens, trengte jeg ikke hans hjelp. Nei, æsj, ble litt demotivert kjente jeg. Men vi holder fast på planen men sex annenhver dag! :opplyser: Har ikke snakket med mannen om dette, uten at jeg helt vet hvorfor. Kanskje det blir litt mer ekte at vi kanskje trenger hjelp igjen hvis jeg sier det høyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig helg! :nigo:

Skjønner at du misliker tanken på å trenge hjelp til å bli gravid igjen. Krysser fingrene for at det sitter en spire snart :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å tempe for å finne ut om du har el..? Hvordan finner man sånt ut ellers egentlig? :klo: Skjønner også at du blir litt demotivert.. Googling er av og til noe dritt :phu: ... Der finner man jo stort sett IKKE solskinnshistoriene. Håper dere slipper å be om hjelp, men det skader jo ikke å bestille en time for å ta en prat hvis det drøyer litt. Thumbs up! Annenhver dag høres ut som en bra plan! :jepp::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man ser det på blodprøve. Det var i hvert fall sånn de målte om Pergotimen hadde virket sist. Måtte inn typ på dag 13 og 15 for å sjekke om ett eller annet hadde steget eller sunket (merker jeg må følge bedre med når legene forteller ting... :fnise: Neida, jeg kunne dette for 2 år siden!)

Temping syns jeg høres så pes ut, særlig siden det må skje på samme tidspunkt hver dag. Men når jeg tenker meg om står jeg jo opp omtrent samtidig hver dag nå som vi har barn - samme om det er helg eller ukedag. Hvor får man evt tak i temp.måler som egner seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du sikkert på apoteket? Evt på billigetester.no! Du må bare ha et som har to desimaler. Tror "temperne" fører det i et skjema. Tror det kan fylles inn i appen jeg har også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestilt termomenter med to desimaler... Og lastet ned en app der jeg kan loggføre både temp, sex, slim og tapp! :fnise: Fikk litt mer pågangsmot av det faktisk!!

Sitter og kjenner litt på et slags press i magen nå.. Var veldig glatt slim i dag på papiret så jeg. Så kanskje det er el-tid?? Vi hadde sex på mandag, men ikke i går. Planlegger å ha det igjen i kveld. :tommelopp: Jeg har el-tester hjemme, men tenkte ikke på å teste i dag tidlig. Jeg skal ut og spise med jobben i kveld, så det blir noen timer til jeg får testet. Jeg har aldri fått positiv el-test før. Jeg var ikke så opptatt av det sist vi prøvde, så det ble veldig sporadisk testing. Fikk vel egentlig beskjed om at det ikke var så mye vits i å bruke sånne tester heller, siden de ofte kan gi feil resultat for oss PCO-ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo å teste på ettermiddagen/kvelden uansett da! :jepp: Heier på el!! :duskedame: Elvira kan vi kalle henne :lol: Kom på besøøøøk Elvira!! :skratte:

Beklager.. jeg får tydeligvis helt rævva humor av å være sur og hormonell tantehater.. :roll::balltre:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg dum altså.. Se på denne el-testen. Hvilken strek er testestrek og hvilken er kontrollstrek??? Er denne negativ eller positiv?? :klø:

post-21586-0-73148500-1351154500_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant bruksanvisningen på nett nå, og den sier at «kontrollsonen» er nærmest håndtaket, og «testsonen» er nærmest det man tisser på. Man vil jo at testestreken skal være sterkest, og det er den vel her da?? Eller tolker jeg feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet så positiv den var!! Har du tatt en g-test i det siste..? Enten er du gravid eller så har du el i morra! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte google litt nå, det er visst litt delte meninger om CPO innvirker på el-testene eller ikke.... Jaja, tester igjen i kveld og ser. Dette er jo litt moro!!

Hadde :sengekos: i går, og tenker det er lurt å lokke med mannen på det i kveld og! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...