Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så deilig at det gikk så bra!!! Og den siste setningen din ga meg klump i halsen :rodmer:

Det samme følte jeg! Og bare tanken på det, som Siebaeo sier, ga meg også klump i halsen :hjerte:

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glemt hvor mye sånne småtasser sover!! Lillesøster sover HELE tiden!! Det første døgnet ble jeg nesten litt bekymret, for hun bare sov og var nesten umulig å vekke selv for å spise. Heldigvis sa en jordmor på hotellet at så lenge de spiste tre ganger ila det første døgnet, var det ok. Det var vel akkurat det vi fikk til. Jeg var mest bekymret ift å få i gang melkeproduksjonen, men det har tydeligvis gått veldig fint, for her er den på full fart. Lillesøster har i det minste skjønt hvordan hun skal suge, så det er foreløpig problemfritt med ammingen. Det er utrolig deilig!! Det gikk seg veldig fint til etter hvert med A også, men hun var så "lat" i begynnelsen og ville ikke gape høyt nok, og brakk seg når hun fikk puppen langt nok inn i munnen, så det måtte vi jobbe litt med. Lillesøster bare gapte og svelget unna. :)

A virker som takler dette ganske fint forresten! I går ga hun lillesøster nattasuss, og i sted, da vi var ute en tur, så jeg at hun gikk bort og dro teppet litt høyere opp på magen til lillesøster for at hun ikke skulle fryse. :hjerte: Men hun er veldig mammadalt, og vil helst at jeg skal gjøre alt med henne. Ikke pappa i hvert fall! Litt slitsomt, så det håper jeg går seg til!!

Jeg glemte forresten å skrive sist at jeg har trøkka på meg en hemoroide!!! (Her deler vi alt, ikke sant?!? :ler: ) Jeg prøvde å spørre en jm om jeg kunne/måtte gjøre noe med den, men fikk vel egentlig ikke noe godt svar. Bare vente til den gikk bort tror jeg. Den er ikke noe spes vond (i hvert fall ikke i forhold til hvordan resten av krigssonen det nede er om dagen...), men altså den syns jo, og jeg vil jo ikke ha den der!!! Noen som har noen tips?!? Prøvde å Google litt, men syns alt som sto der passet på litt mer "vanskelige" tilfeller liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her deler vi alt ja ;) Jeg har også fått det etter fødsel (tror det kommer av mye trykk som du sier, for jeg gikk fra 6-10 cm på 10 minutter.. Hos meg hjelper det å drikke mye vann. Har kjøpt en salve på apoteket, men min klør ikke, bare gjør grusomt vondt når jeg går på do.. Har det ikke akkurat nå, men når jeg har det er det helt grusomt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder seg på... :sjenert: Jeg fikk nok en (eller mange??) innvendig etter denne fødselen! Fikk rett og slett veldig vondt inni baken. Og har hatt noen insane kramper der bak når det begynner å nærme seg et dobesøk :haar: Jeg behandlet med salve og det ble ganske mye bedre. Men jeg tipper det ikke er siste gangen de er på besøk.. Har man hatt det får man det visstnok sannsynligvis igjen :kjefte: (det begynte nok litt allerede etter forrige fødsel.. :sjenert: )

Drittproblem! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere ;) Har innvendig tror jeg jeg også (når jeg har), men legen kunne ikke finne noe da jeg var på kontroll. Hadde det litt etter fødselen med Tassen, men også en stund etter... Skikkelig drittproblem ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedrådet er å prøve å få til optimal avføring, dvs ikke for hard. For er den for hard så vil det skape økt trykk og press der nede og det forverrer bare situasjonen. Drikk rikelig med væske for å "bløtgjøre" systemet, spis fiberrik mat (dvs fullkornsbrød, knekkebrød, grønnsaker) for at tarmens skal få en ikke for bløt avføring (for da blir tarmene late, hvis de ikke har noe å jobbe med) og vær i fysisk aktivitet - dette stimulerer tarmene til å jobbe. Hvis du greier å ha regelmessig myk avføring så vil hemorriden etterhvert gå bort av seg selv.

Skulle den bli super smertefull og steinhard, så blir det litt andre råd, men dette er "basic" rådet.

Så bra du er godt i gang med ammingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig fødselshistorie :rodmer: Kjekt å lese at du fikk en bedre opplevelse denne gangen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovedrådet er å prøve å få til optimal avføring, dvs ikke for hard. For er den for hard så vil det skape økt trykk og press der nede og det forverrer bare situasjonen. Drikk rikelig med væske for å "bløtgjøre" systemet, spis fiberrik mat (dvs fullkornsbrød, knekkebrød, grønnsaker) for at tarmens skal få en ikke for bløt avføring (for da blir tarmene late, hvis de ikke har noe å jobbe med) og vær i fysisk aktivitet - dette stimulerer tarmene til å jobbe. Hvis du greier å ha regelmessig myk avføring så vil hemorriden etterhvert gå bort av seg selv.

Skulle den bli super smertefull og steinhard, så blir det litt andre råd, men dette er "basic" rådet.

Så bra du er godt i gang med ammingen :)

Skal ikke legge skjul på at jeg håpte du ville se innlegget og svare...! Takk for gode råd!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder av den lille på FB! :rodmer: Hun må være veldig lik storesøster?!?

Takk!! Ja, jeg syns også de ligner veldig! :jepp: Jeg har fått mange flashbacks av å se på lillesøster nå, og blir litt skremt over hvor fort tiden går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med enda ei nydelig jente :strix:

Nyyydelig navn hun har fått :hjerte:

Takk for det!! Vi er også fornøyde med navnet! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig fødselshistorie :rodmer: Kjekt å lese at du fikk en bedre opplevelse denne gangen :jepp:

Det er jeg veldig glad for også! Ikke at den forrige var sååå ille, men det var deilig å oppleve at jeg var sterkere enn sist - da særlig mentalt - slik at alt gikk så mye greiere. For all del, det var fortsatt skitvondt, men jeg var bedre forberedt og mer bestemt på å skulle klare det. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke legge skjul på at jeg håpte du ville se innlegget og svare...! Takk for gode råd!! :klemmer:

Bare hyggelig :klem: Du får rope ut som det blir forverring av tilstanden :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...