Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)


cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yey, skal vi si onsdag neste uke da?!? Lunsj i 11-12-tiden?

Dine: skjønner deg godt! Jeg er også sånn. Men har ikke du vært her før?? Det er ikke vanskelig å finne (syns jeg...), så dette klarer du! ;)

Edit: eller sitt på med Pupsilure. :tommelopp:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke vært der ;) Er litt pysete på sånne ting og jeg turte ikke å ta lappen før jeg var 26 så... ;)

Godt å høre det er flere som er sånn ;)

Sitter veldig gjerne på med deg Pupsilure!! :Nikke: Det er supert! Men jeg må jo både ha bilsete og vogn med meg da.. Da kan du få tilbake tupperwaren din fra du var her i fjor tror jeg det var :fnise: En hvit/gjennomsiktig salatbolle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten endel jentebabytøy hvis dere vil ha Siebaeo og/eller Cypress? Lillesøster har vokst ut av litt og jeg orker ikke drasse det med til det nye huset, så enten kan dere få det eller så går det til Fretex ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten endel jentebabytøy hvis dere vil ha Siebaeo og/eller Cypress? Lillesøster har vokst ut av litt og jeg orker ikke drasse det med til det nye huset, så enten kan dere få det eller så går det til Fretex ;)

Ta det med, så kan vi se på det! Vi har litt lite i 56 faktisk (skjønner ikke hva vi har gjort med As klær?!?). Det vi evt ikke trenger kan vi putte i en Fretex-boks som står rett nede i bakken her. :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med?? Tja, hva har vi lyst til å spise da? Jeg har jo bare fristet med havrekjeks foreløpig (som jeg spiste opp i går, og må lage en ny forsyning av... :sjenert: ), men det blir vel litt lite. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda en gang må jeg skrive to innlegg ettersom ammetåka regjerer big time..

Da sier vi det Pupsi :nigo: Kan avtale tid nærmere, men tusen takk for at du gidder å ta oss med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd Neytiri! Ellers hadde du selvsagt vært hjertelig velkommen!

Søren og altså, jeg tror jeg er i ferd med å få en liten brystbetennelse. Det er en liten rød flekk på siden av brystet, og det er ømt når jeg tar på det, og innimellom stikker det inni der. Ganske ubehagelig i grunn! Heldigvis har jeg en sulten liten en som ikke har noe imot å ligge på den og suge i all evighet. Bare mor som blir trøtt av det. ;) Vi har lagt oss i sengen nå da, så hvis vi sovner er det bare flott.

Noen som vet om jeg burde passe på å amme fra det andre brystet også jevnlig, for å unngå betennelse der og, eller er det best å bare kjøre på med det som allerede er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra om du begynner med vonde brystet først, ha hun i en ammestilling der haka peker mot vonde området(tvilling stilling om det er mot armhulet feks) bytte ammestilling så underveis så hun tømmer brystet best mulig. Amme minst 2 ganger natta og annenhver time dagen. Det andre brystet kan du gi henne tredje hver amming eller etter vonde brystet er tømt....pumpe eller handmelke ved behov. Passe på å ha ammeinnlegg, ull! Denne årstiden som er varm i sola og litt kaldt i skyggen er litt farlig for ammende mammaer, lett å få betennelse. Det positive er at man ofte kan med litt jobb få det bort uten legehjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri har gitt deg et godt svar. Sjekk forøvrig ammehjelpen.no. veldig bra side :Nikke:

Vær obs hvis du blir gående mer enn ett døgn med feber, da kan det hende du trenger antibiotika, men førsterådene er uansett slik Neytiri beskriver. Hyppig amming rettet mot problemområdet. Du kan også prøve varm dusj/kluter og et naturpreparat (som jeg ikke husker navnet på akkurat nå) for å løse melkeproppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntocinon er en god spray, men den hjelper for å stimulere utdrivningen, ikke på brystvetennelse. Sliter man med å få ut melka kan drt være bra da :) åssen går det i dag, like rød? Noe feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt et skikkelig ammedøgn her, som de anbefalte på ammehjelpen. Virkelig tilbudt pupp hele tiden føles det som, oftere enn hver annen time tror jeg til og med. Og hun har heldigvis tatt i mot med stor iver, så jeg har ikke trengt å pumpe i tillegg. Jeg har ikke feber, så jeg tipper det er et resultat av at jeg har vært litt lettkledd ute i det siste - og ikke en bakterie. Jeg syns kanskje brystet er littegrann mindre ømt nå, og litt mindre rød, men ikke stor forskjell, så jeg fortsetter ammingen.

Jeg tror ikke jeg trenger nesesprayen, for det virker som melken renner ganske bra. Hvis jeg trenger har jeg tilfeldigvis en flaske i kjøleskapet som jeg "arvet" av en venninne som ikke trengte den allikevel. Greit å ha i backup da. :)

Takk for råd og sympati!

Syns du ikke får vært med Pusla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...