Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)


cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg fikk stoppet det siste "utbruddet" med en ny runde med hyppig amming heldigvis. Jeg begynte samme dag også å ta kosttilskuddet det kom tips om. Har altså tatt det siden fredag, 4 dager nå. På ammehjelpen sto det at dette kun hjalp forebyggende, ikke på allerede oppstått betennelse. Man skal ta høy dose i 14 dager, og hvis man ikke har fått nytt utbrudd i løpet av den tiden, kan man trappe ned dosen. Håper virkelig det hjelper!

I morgen skal jeg på 6-ukerskontroll. Jeg føler meg generelt fint, men har tenkt å nevne for legen at jeg er veldig ofte svimmel. Jeg bør kanskje sjekke om jeg mangler noen vitaminer eller jern eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det du beskriver ovenfor. Håper det hjelper og at du slipper nye runder :klem:

Få sjekket blodtrykket ditt også. Som ammende har du jo økt behov for væske, så det kan hende du har lavt blodtrykk og at det er dette som gir svimmelhet... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint! Vi tok blodprøver for å sjekke hvorfor jeg er svimmel (men ikke blodtrykk, synd jeg ikke så det du skrev før timen min TuttaV!). Det kan hende det er stoffskiftet også, så det blir også kontrollert nå. Ellers kjente han på livmoren og mente den er fint tilbaketrukket. Sprøtt at den blir så mye mindre på så kort tid!! Men spiral anbefalte han å vente med å sette inn. Han sa at før 8-9 uker var det en fare for at den kan skli ut igjen, og dét vil jeg ikke. Så da bestiller jeg heller en time igjen om et par uker.

Jeg lurer på om jeg er litt tussete i hodet, for i det siste har jeg tenkt litt på at jeg kanskje kunne tenkt meg å få et barn til allikevel. Jeg har alltid tenkt at jeg bare vil ha to, men nå viser det seg jo at vi er innmari flinke til å lage fine barn ;) , så kanskje det hadde vært fint med en til. Men det er jo helt sinnsykt å tenke på nå... Lille Frø er jo ikke 8 uker en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, tenker akkuat det samme som deg ang nummer tre.. Eller, en evt nummer tre da.. Tror det er greit å vente litt med å sette igang enda, men så morsomt at du også tenker på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så gøy :) hva sier mannen din om det? (og din, Dine? ;)) her blir det nok bare to. Mannen kunne klart seg med bare ett, men har forsikret meg om at han virkelig vil ha nr 2. Dessiten tror jeg ikke at jeg hadde orket det rett og slett. Men kan skjønne følelsen av å ville ha fler av den\de skjønne man allerede har :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er ikke helt enig :fnise: Hvertfall ikke enda ;) Og jeg må innrømme at det ikke frister å gå gravid med såpass mange plager enda en gang, men det er jo så mye annet som veier opp... :hjerte: Spent på å høre hva mannen din sier Cypress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke snakket alvorlig om det, og denne nye tanken min har jeg ikke nevnt for han. Han har tidligere alltid sagt at vi skal holde på til vi får en gutt, men det har nok mest vært for å provosere meg... Jeg tipper at han ville vært med på det hvis jeg hadde insistert. (Det er jo uansett jeg som gjør all jobben så...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg rett etter fødselen tenkte at vi måtte revurdere hvor mange barn vi skulle ha, fordi jeg syns det var så slitsomt å gå gravid + smertefull fødsel ;) men så bare etter noen uker var jeg tilbake til vår opprinnelige "plan" med 3 :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det går veldig bra!! Jeg nyter Max å være hjemme! Jeg føler nesten jeg har begynt et nytt og bedre liv! Jeg har begynt å sette opp ukesmeny (med god hjelp fra trinesmatblogg!) og storhandler alt jeg trenger til uka på mandag. Jeg forsøker å ha middagen klar til mannen kommer hjem fra jobb hver dag - det blir satt stor pris på! Jeg liker det veldig godt selv også! Jeg har aldri vært noe flink til å lage middag, så nå får jeg virkelig øvd meg, og jeg synd det er gøy når jeg får det til!!

Jeg har endelig kommet i gang med trening også! Jeg meldte meg inn på elixia i forrige uke, er og hadde time med PT på mandag. Kjenner fortsatt at jeg er støl etter det. Veldig deilig!!! Må bare være flink og komme meg dit nå da! Baby sov i barnepassen hele tiden, så det var helt uproblematisk.

Uff, det er fryktelig dyrt å være i permisjon merker jeg!! Det er veldig lett å klikke hjem ditt og datt på netthandel, og å svinge innom butikker når man er ute på dagtid... Jammen godt jeg fikk igjen drøye 15.000 på skatten nå! Svisj, og borte var de igjen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det blir dyrt... Har lurt på hvordan jeg skal klare meg i kommende perm selv... Med et nybygd hus som venter, så blir vel interiørtrangen veldig stor?! :bond:

Så deilig at du kan få trent litt! begynte du å trene tidlig sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

TuttaV: jeg husker faktisk ikke når jeg begynte sist. Men jeg var ikke spesielt mye på treningsstudio sist, for det var så fint vær, og bedre å gå tur ute! :) Nå blir det jo bare kaldere og kaldere, så nå er det mer fristende å trene inne!

Dine: selv takk!!! Veldig koselig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt flink til å trene! I min bok er det flinkt å trene på elixia to ganger i uka, og gå tur de andre dagene. At jeg har gjort det nå i tre uker på rad er jeg ganske fornøyd med faktisk. :ler:

Om halvannen uke skal lillesøster døpes, så det går med litt tid om dagen til å planlegge det. Vi skal ha selskapet i menighetshuset ved siden av kirken, bestiller mat og får hjelp av noen gjester til å bake. Så det som gjenstår er egentlig å pynte og dekke bord. Jeg har kjøpt det meste av pynt, men må en tur på Nille og kjøpe duk og IKEA og kjøpe noen lysestaker og stash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er med treningen - i min bok er også to ganger i uka på treningsstudio bra :jepp:

Så koselig med dåp - og deilig at det blir så lite stress ut av det med god hjelp til mat og kaker!

Ha en fin helg!

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må bare kommentere hvor like søstrene A er...! Så bilder av lillesøster på FB nå, og synes hun var helt lik storesøsteren som liten... Fasinerende greier det der altså!

Nydelig er de begge to :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...