Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)


cypress

Anbefalte innlegg

Så snill farfar da - er jo kjekt med litt penger på bok for fremtiden til de små.
Har blitt litt her og, så storebror er allerede en holden mann som har passert 100.000,- pga en ivrig mormor som vil gi forskudd på arv, og en farfar som ikke synes gaveshopping til småtasser er helt enkelt, og derfor gir penger i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ler meg i hjel, A synger på melodien til Ro ro til fiskeskjær:

"Ride ride ranke

Ellers får du melkefart

Ellers får du melkefart

Å ride ride ranke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med melkefart er litt gøyalt, for det kommer egentlig fra en regle de sier når de sitter på huska i bhg, der de synger til stakkaren som dytter fart "Mere fart, mere fart, ellers får du melkebart!" A har ikke fått med seg at det er melkeBart, og synger melkeFart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker allerede forskjell på de to jentene våre, selv om mini bare er 6 uker. Ikke bare på ting som at mini gulper mer enn A gjorde, men også at Mini er mer aktiv og mer glad i kroppskontakt - mye kroppskontakt!

Det første smilet fikk vi mye tidligere fra Mini enn fra A. Jeg husker i farten ikke akkurat når jeg så det først hos A, men nå med Mini, kom det da hun var tre uker (selv om "noen" selvfølgelig mente det var luft i magen...). Det er gøy å se at de har bittelitt personlighet så tidlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med melkefart er litt gøyalt, for det kommer egentlig fra en regle de sier når de sitter på huska i bhg, der de synger til stakkaren som dytter fart "Mere fart, mere fart, ellers får du melkebart!" A har ikke fått med seg at det er melkeBart, og synger melkeFart.

:rodmer: Så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig! :rodmer: Vi merket veldig tidlig hvor ulike jentene våre er. Men så er de ulike på absolutt alle punkt, kanskje bortsett fra størrelsen. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt A er da :fnise:

Og så gøy å se små forskjeller i personlighet allerede!

Det gleder jeg meg veldig til og - frem til man har to, så blir liksom førstemann "normalen", så jeg tenker liksom litt at alle babyer er som han, men det er de jo selvsagt ikke, så blir gøy å se mer tydelig hva som er storebrors personlighet, når lillebror viser sine trekk som kanskje er helt annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søren altså, nå kjenner jeg tendenser til vondt i brystet igjen... Samme bryst som sist. Jaja, da får vi en inne-dag i morgen med masse amming!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med tendens til brystbetennelse selv i forrige barseltid... Var samme brystet hele tiden.

Gikk til innkjøp av antibiotika til slutt, så jeg hadde det stand-by. Men så prøvde jeg også "Lecitin", et kosttilskudd man får kjøpt på helsekostbutikker, som egentlig er ment som noe helt annet (kolesterolsenkende) (etter tips fra ammehjelpen.no) - og siden det hadde jeg aldri mer plager. Verdt å prøve! :vetikke: Ligger under "Tette melkeganger" på nettsidene. Tanken er at fettet i melka samler seg i klumper som tetter til melkegangene. Kosttilskuddet virker noe fettløselig og vil hindre fettet i melka fra å skille seg fra væsken, og dermed unngår man tilstopping. Obs høyere dosering enn angitt på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for tipset!! Jeg har aldri hørt om det før, så det var snilt av deg å nevne TuttaV! Blir en tur på apoteket i dag da! (Med ullinnlegg i BHen!!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!! Jeg har aldri hørt om det før, så det var snilt av deg å nevne TuttaV! Blir en tur på apoteket i dag da! (Med ullinnlegg i BHen!!)

Helsekosten mener jeg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...