Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

Hei! Deg må jeg bare følge. Jeg har ikke vært her siden jeg prøvde på førstemann. Han er straks 21 mnd. Jeg føler eg s veldig i samme situasjon som deg. Har alltid ønsket barn med to års mellomrom, men denne gangen tar det tid! Så lblir ikke to år sm jeg hadde tenkt. Sukk.

Var klar til å prøve da småtten ble ett år. Men kroppen var uenig. Fikk aldri mens igjen, da det ade gått 16 mnd uten mens og eggløsning ble jeg satt på primolut for å få blødninger og så dobbel pergotime. Fikk eggløsning av pergo, men litt lang syklus. El dag 23/24 . Er så rart det hele. Førstemann ble laget i 2pp. Og ikke medisiner eller noe. Er helt normalveltig, frisk osv. Bare kroppen som hang seg opp etter fødsel og mye amming. Sluttet å amme i februar altså. Men likevel. Nå er jeg 4 dpo i tredje pergotime syklus. Forrige pp fikk jeg positiv test. Ble så sykt glad, regna ut termin osv. Men dagen etter var testen nesten usynlig. Og så fikk jeg mensen en eller to dager for sent. Sukk. Vet ikke hva det skal kalles. Kjemisk eller tidlig sa. Denne pp har jeg null tro på. Har eksamensperiode og er skikkelig sliten. Ser bare ikke for meg at noen spire skal gidde å henge seg fast i en utslitt og nervøs kropp. Ikm dagen etter siste eksamen. Grøss. Æsj. Føler mye som deg om dagen. Hvorfor tar det så lang tid? Er det noe galt osv. Æsj. Vil ha bolle i ovnen! Og så går jeg rundt og tenker at jeg må tenke mindre på det, da skjer det. Det er jo passe umulig. Sukk. Har fått fem pergokurer. Er jeg ikke gravid da, regner jeg med at kroppen fikser el selv etterpå. Basta. Orker ikke en gang å tenkemåte ivf, venting i kø osv.

Ikke meningen å spamme bloggen din med en roman om mitt liv, vil bare si hei hei, og a vi er flere som har de sm deg! Jeg syns vi begge fortjener spire snart;)

Føler med deg fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Deg må jeg bare følge. Jeg har ikke vært her siden jeg prøvde på førstemann. Han er straks 21 mnd. Jeg føler eg s veldig i samme situasjon som deg. Har alltid ønsket barn med to års mellomrom, men denne gangen tar det tid! Så lblir ikke to år sm jeg hadde tenkt. Sukk.

Var klar til å prøve da småtten ble ett år. Men kroppen var uenig. Fikk aldri mens igjen, da det ade gått 16 mnd uten mens og eggløsning ble jeg satt på primolut for å få blødninger og så dobbel pergotime. Fikk eggløsning av pergo, men litt lang syklus. El dag 23/24 . Er så rart det hele. Førstemann ble laget i 2pp. Og ikke medisiner eller noe. Er helt normalveltig, frisk osv. Bare kroppen som hang seg opp etter fødsel og mye amming. Sluttet å amme i februar altså. Men likevel. Nå er jeg 4 dpo i tredje pergotime syklus. Forrige pp fikk jeg positiv test. Ble så sykt glad, regna ut termin osv. Men dagen etter var testen nesten usynlig. Og så fikk jeg mensen en eller to dager for sent. Sukk. Vet ikke hva det skal kalles. Kjemisk eller tidlig sa. Denne pp har jeg null tro på. Har eksamensperiode og er skikkelig sliten. Ser bare ikke for meg at noen spire skal gidde å henge seg fast i en utslitt og nervøs kropp. Ikm dagen etter siste eksamen. Grøss. Æsj. Føler mye som deg om dagen. Hvorfor tar det så lang tid? Er det noe galt osv. Æsj. Vil ha bolle i ovnen! Og så går jeg rundt og tenker at jeg må tenke mindre på det, da skjer det. Det er jo passe umulig. Sukk. Har fått fem pergokurer. Er jeg ikke gravid da, regner jeg med at kroppen fikser el selv etterpå. Basta. Orker ikke en gang å tenkemåte ivf, venting i kø osv.

Ikke meningen å spamme bloggen din med en roman om mitt liv, vil bare si hei hei, og a vi er flere som har de sm deg! Jeg syns vi begge fortjener spire snart;)

Føler med deg fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har drukket masse lakriste fra Pukka i det siste!! Jeg var forkjølet og drakk det mot hoste. Mon tro om det var med på å få tidlig eggløsning...? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket masse lakriste fra Pukka i det siste!! Jeg var forkjølet og drakk det mot hoste. Mon tro om det var med på å få tidlig eggløsning...? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lenge siden sist jeg har skrevet nå. Forberedelsene til julen tar sitt av tiden, og det er veldig hyggelig! :hjerte: Jeg gleder meg masse!! Vi skal feire jul på fjellet, med masse familie, det tror jeg blir veldig bra!

Hvis syklusen er 34 dager som sist, er IKM i morgen. Jeg har ikke testet noenting, tror det er fordi jeg bare ikke orker å se på de blendahvite testene.. Jeg kjenner ingen symptomer, verken på at det er noe ekstraordinært på gang, eller at mensen kommer. Men jeg pleier ikke å kjenne noe særlig heller, så mensen kan godt komme i morgen uten å gi noe forvarsel.

Jeg har forresten bestemt meg for å sette i gang med hårfjerning med laser på ben og bikini. Det er rådyrt, men jeg har funnet ut at hårene plager meg såpass mye at det er verdt pengene. Huden min er så sensitiv, og reagerer veldig på barbering, så det er ikke noe godt alternativ. Og voksing er jo også dyrt i lengden, så jeg fant ut at i et litt langsiktig perspektiv, er det kanskje like greit med laser. Jeg har tatt noen behandlinger før, og opplevde en grei bedring, men det er mange år siden, og det må jo vedlikeholdes i en viss grad. Med denne avgjørelsen tatt, ble det litt greiere å akseptere at det går trått med babylaging, for man kan ikke ta behandlinger når man er gravid. Og så er det fint å kunne drikke vin og en ørliten akevitt til julematen!! Fint å ha noe som trekker i en annen retning også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender en stor :klem: og synes du er tøff som tar laser..! Det tør nok ikke jeg, men det frister jo hvis det faktisk funker. Kjenner ingen som har gjort det, som jeg vet om, men det er jo suverent hvis det fungerer da! Da er det kanskje verdt pengene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn laserbehandling har jeg ikke hørt så mye om.. Spennende. Er litt plaget med samme problem selv. Særlig om sommeren da man gjerne barberer oftere. Hvor får du gjort det hen?

Satser på at lakrisrot gjør susen. Nytt år, nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å gå til Dr Langeland, Hudklinikken. Har vært der før, og de vet hva de driver med! :jepp:

IKM kommet og gått, ingen test, ingen mens, ingen symptomer. Antagelig er bare syklusen lenger igjen denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Holder popcornet klart. Bare tiden vil vise, men jeg heier selvfølgelig energisk inni meg.

Permanent hårfjerning høres fantastisk ut! Jeg har ikke de helt store problemene, men det hadde vært deilig å sluppet å tenke på det i sin helhet. Voksing er voooondt! :daane: Og så har man minst en uke med litt mer hår enn man synes er ok :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne prøvd det selv. Men jeg vet ikke om jeg tør :ler: Å nå når jeg er gravid, kan jeg vell ikke gjøre det, å det passer greit med lommeboka også :fnise:

Jeg tar også frem :popcorn: og venter på resultatet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egenlig tenkt å droppe testing helt og bare la tiden vise, men jeg skal på julebord på lørdag, og vil gjerne ha bekreftet at det er ok å drikke vin da. Så hvis jeg ikke har fått mesen innen lørdag morgen, så tar jeg en test da. Jeg merker med meg selv at jeg egentlig ikke har troen på at det er noe, men samtidig kan jeg ikke la være å håpe. Tenker liksom at det må bli som sist, at det går så lang tid at jeg egentlig ikke forventer noe, og så plutselig oppdager at jeg er gravid - når jeg minst venter det. Hvis jeg tenker at det er en viss sjans, så kommer det ikke til å skje. Hvis dere skjønner hva jeg mener... Hjernen er så dum...

Tenker også at det er jo "bare" PP6, og det er jo ikke noe unormalt at det tar litt tid. Men så dukker den ene gravide etter den andre opp, og jeg syns "alle" blir gravide på første eller andre forsøk. Eller kanskje uten å prøve i det hele tatt.. :sur:

Men men, det kommer jo til å skje før eller siden her og!! Jeg skal prøve å ikke være så negativ!! Vet at det er kjedelig å lese om!! (Jeg syns i hvert fall det selv...) Mannen er i hvert fall positiv da. Hvis jeg klager litt til han, sier han bare "Hvis det ikke går på naturmetoden, så reiser vi til Danmark og får hjelp der!" Jeg syns det høres så voldsomt ut på et vis.. Vi skal jo liksom få det til selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...