Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)


cypress

Anbefalte innlegg

Gratulerer!! :nigo::hoppe::gravid: (Og termin på bursdagen til Goffel da :rodmer: )

Takk! Jeg "pleier" jo å føde på termin, så kanskje vi får feire bursdag samme dag etter hvert da! Vet ikke om det forblir termindato da, men...

Syns du det var slitsomt å være høygravid på sommeren forresten? Ser for meg at det blir klamt og mye hovne bein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte for å bestillt time hos legen i dag tidlig, men fikk ikke time før 2. januar. Det hadde normalt ikke gjort noe, men jeg har jo fått lavt stoffskifte etter sist svangerskap, som skal følges nøye opp under svangerskap, så jeg må få kommet meg dit før for å måle diverse verdier. Heldigvis har de en legevaktordning på legekontoret der jeg har fastlege, så de sa at jeg fikk bare møte opp en dag og få henvisning til labben. Greit nok det da, men det er som regel ganske lenge å vente der, så det er kjedelig..

Det er visst veldig alvorlig å gå med for lavt stoffskifte når man er gravid. Det kan føre til hjerneskade hos fosteret, spontanabort og det ene med det andre. Ofte må man øke dosen med medisin med 50 % for å ligge på riktig nivå, så det er veldig viktig at jeg finner ut av dette fort. Får vel prøve å få gått til legen på mandag tror jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra legen din har legevaktordning da, det er det vel ikke mange som har? Kjenner ingenting til det med lavt stoffskifte, men jeg har stor tro på at dette blir bra og at du får en sommerbaby 2013 :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fått med meg nyheten :daane: herlig :hoppe: nå ble jeg glad på deres vegne :bolledeig:

Gratulerer så mye :klem:

Du får oppsøke legen så snart du kan ja, viktig med ekstra oppfølging på sånne ting.

Nå ble jeg litt misunnelig på dere tre som får ha permisjon sammen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Er litt treig jeg da, men bedre sent enn aldri er det vel noe som heter. :fnise:

Jeg synes forresten det er tusen ganger lettere å gå gravid nå på vinteren enn da jeg hadde termin i juni. Bare sånn for å gni det inn liksom... :sjenert: Men jeg hovner opp som en ballong bare tempen (både inne og ute) kryper over 20 grader da, så jeg er vel en smule spesiell. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en islandsk sommerferie så går det nok helt fint! Jeg synes det er en fordel å ikke måtte kle på seg masse og kjøpe masse klær for vinter jeg da. MEN så gikk jeg ikke gravid lenger en til 15juli, nådde ikke høygravid så....

Lavt stoffskifte, var ikke det noen her inne som hadde det under graviditeten :klo: men ja har hørt det må følges nøye opp, så rart at legen ikke hadde noe "krisetime" for deg da?? Godt de har legevaktordning, du får ta en bok med deg og forvente litt venting....bedre det en å vente for lenge tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, små legekontorer har vel ikke vaktordning, men jeg har fastlege på et ganske stort kontor, og de dekker opp for hverandre, så man alltid får time. Veldig bra egentlig. :)

Jeg ringte søsteren min og fortalte om graviditeten i går, og hun ble veldig glad. Hun har ingen barn selv, og har sagt hun heller ikke vil ha. Men hun syns det er veldig topp å være tante, så det er koselig.

I tillegg har jeg fortalt det til to gode venninner. Hun ene skal på samme julebord som meg på lørdag, og spurte om vi skulle samarbeide om vinen vi skal ha med. Da måtte jeg bare innrømme at jeg nok ikke skal drikke vin... Jeg hadde tenkt å fortelle det til alle på julebordet uansett, så hun fikk bare vite det et par dager før de andre. Jeg orker ikke late som jeg drikker, det får bare stå til. Dette skal jo gå bra, og det er bare hode venninner av meg der uansett. Og to av de andre er også gravide. :fnise: (Som jeg vet om.. Mistenker at en til prøver!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg å slippe å liksomdrikke :)

Må si jeg gruer meg litt til å gå høygravid på sommeren jeg også ;) Sist tenkte jeg at sommeren sluttet i siste liten, og da fødte jeg i november! :daane: Jeg blir jo en svamp som gravid så jeg blir vel seende ut som en flodhest neste sommer :( Må kutte ut salt fra januar tenker jeg :ler: Vi får tilbringe sommeren i vannet ;) Som søte "små" hvalrosser. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ganske annerledes å få baby i august ja. Jeg syns det var helt topp med januar sist, for da var vi inne hele tiden i begynnelsen uansett, og masse ute etter hvert som A ble større og været varmere! :)

Lurt å ta sommerferie på Island (eller forsåvidt Svalbard, men der skjer det jo ikke så mye..)!! Spørs om jeg får lov til å fly da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!! Det gikk kjapt gitt! Gratulerer så mye! :nigo:

Og så perfekt termin da gitt! Man blir jo igangsatt maks 12 dager over termin nå, så da skal det jo gå akkurat i såfall ;) godt planlagt, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!! Det gikk kjapt gitt! Gratulerer så mye! :nigo:

Og så perfekt termin da gitt! Man blir jo igangsatt maks 12 dager over termin nå, så da skal det jo gå akkurat i såfall ;) godt planlagt, haha!

Takk!! Det gikk på 5 pp-er, dét kan jeg ikke klage på - så n i retrospekt! (Det er lov å klage underveis...)

Håper du henger med snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra hurra hurra... :danse: Da er jo du ca likt som meg :nigo: Da får vi gå høygravid i varmen i sommer ilag :nigo: (om det blir varmt da, det er jo en annen sak :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 pp'er er jo mer enn lenge nok når man holder på ja! Glemmer jo at du har holdt på lenger enn jeg har fått med meg liksom ;) Men sånn i ettertid er 5 pp'er absolutt strålende :jepp: Satser på å følge etter snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rakk det ganske så bra ift barnehagestart ;) Og jeg har også tenkt på det å gå gravid på sommeren, men med termin i starten av juni skal ikke jeg klage særlig.. :sjenert: Og norsk sommer er vel uansett ikke helt å skryte av, så det skal nok gå fint.

Jeg tenker at hverdagen må begynne mye raskere denne gangen enn med forrige, for da kunne man være inne i flere uker i strekk og ikke stå opp før over 12. Men ikke denne gangen nei ;) Det er fortsatt jeg som må levere og da er det like greit at det er sommer når man først begynner med det, så vi får heller se det sånn og tenke positivt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greit å få kommet til tidlig og sjekke stoffskiftet ja :jepp:

Legen min prøvde det han kunne å finne et greit nivå ift medisindose til meg, men kroppen min var helt på bærtur så måtte skifte dose etter hver time da det nesten var for høyt eller for lavt hele veien :fnise:

Satser på at legen din har litt bedre kontroll ;-)

Har hørt om flere som har blitt henvist til endokrinolog på sykehuset under graviditeten men det ble ikke jeg. Kanskje du blir det? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det gikk helt greit å være høygravid på sommeren. Hadde ingen problemer med vann i kroppen, og var deilig å ikke kle på seg så mye, og bare stikke føttene nedi åpne sandaler. Så jeg tror jeg ville valgt sommer igjen, fremfor vinter :jepp: var også hyggelig at venninner hadde ferie, og kunne være litt sammen. Og få vist frem magen litt da, i trange topper.

Jeg er også misunnelig, pusla :gjeiper: Men det blir definitivt ikke baby på meg til sommeren. (Huff, legevaktslegen jeg var hos i går tok feil av meg og en annen pasient, og det første hun sa til meg, etter at de hadde sjekket urinprøven min, var: du er gravid i uke 6. Det var nok ment som et spørsmål, men hørtes ut som noe hun fortalte meg, og jeg var veldig rask til å si NEI! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...