Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013


victorindia

Anbefalte innlegg

Her blir det UL 28. september og jeg gleder meg veldig!

Håper selvfølgelig at knøttet ikke er sjenert sånn at vi får se kjønnet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Joiner skravletråden deres jeg også :smilorange:

Jeg og samboer venter vår første 20. januar, og ultralyden i forrige uke avdekket at det er en liten gutt som bor her inne :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :)

Jeg trodde jeg kjente noe liv i går jeg... men det er vel litt tidlig? Hm noe var det iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :)

Jeg trodde jeg kjente noe liv i går jeg... men det er vel litt tidlig? Hm noe var det iallefall...

Trenger ikke være det.Jeg var ca like langt som deg da jeg kjente liv med førstemann. Da kjente jeg det som et svakt lite penselstrøk på innsiden av magen. Og så gikk det noen dager før jeg kjente det igjen, og etter det kjente jeg noe hver dag, og etterhvert ble det sterkere og sterkere.

Jeg har kjent noe nå i kanskje 2 uker, men akkurat hva det er vet jeg ikke fordi det kjennes så annerledes ut, men den siste uka har jeg vært sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener også at jeg kjente liv første gang i uke 15 :) Det skal visstnok være relativt vanlig, men man er ikke klar over at det faktisk er den lille man kjenner da følelsen er fremmed. Man kjenner følelsen igjen når det blir sterkere og hyppigere utover i graviditeten. Mener å ha lest noe slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsthilsner :)

Syns det er vanskelig å vite om det er bebbisen som sparker der inne, det "bobler" innimellom, men det kan jo like gjerne være magen som romsterer...?

Når begynner dere å kjøpe inn klær, utstyr osv? Vi har fått litt ting og tang av søsken som ikke har bruk for babyutstyr lengre, men har ikke gått til innkjøp av noe selv enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel melde meg inn her jeg! :)

Har termin 30.januar og venter en liten guttebass!:) Var på ordinær ultralyd i dag og der var det lett å se tissefanten og pungen! Såg det faktisk før legen sa det! Hihi!:)

Har smått begynt å kjenne bevegelser, men det er minimalt siden morkaken ligger på fremre veggen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprellefant: sist kjøpte vi vogn når jeg var 17 uker på vei. Men det var fordi da var det salg på vogner da de skulle ha inn de nye modellene. Hadde det ikke vært for det tror jeg nesten at jeg hadde venta. Så kjøpte vi vel sete samtidig bare så vi var ferdig med det tror jeg (kan hende jeg husker feil og, er så lenge siden)

Kjøpte nesten ikke klær eller utstyr. Sprinkelseng fikk vi lånt, kjøpte noen få få plass mot slutten og fikk VELDIG mye klær.

Denne gangen har jeg kjøpt et babyteppe, og det er det, og den nesten før svaret på testen var positiv. :Knegg: Men det var bare så fantastisk fint, og søtt og flott og alt. Så bare MÅTTE ha det. Ikke kjøpt noe mer, og ingen planer om å kjøpe så veldig mye heller. Skal ha ny madrass, men tar nok det senere.

VeoVeo: grattis med guttespire. Så deilig det må være og ha unne den biten der. Jeg gleder meg sånn til ul, føler det er en evighet til, samtidig som det faktisk ikke er så lenge til. *spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen VeoVeo og gratulerer med gutt i magen :smilyblomst: ( liker avataren din... Jokke :rodmer: )

Nå er det bare en uke til jeg skal på ul, er så spent! Håper vi får vite hva det blir, er så spent på om jeg eller mannen har rett :hoppe:

Er det flere som er plaget av temperaturendringer? Går fra glovarm til iskald flere ganger om dagen, jeg... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, sykt! Når jeg ligger på ryggen så kan jeg se sparkene :D

Endret av Lura Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen så mye til dere nye! :hoppe:

Første gangen kjøpte vi absolutt ingenting før etter ordinær UL. Var vel redd for at alt ikke var som det skulle (selv om vi hadde vært på 2 UL'er før det :roll: ). Men vogn er uansett greit å kjøpe ganske tidlig, om du skal ha ny da. Det er ofte lang bestillingstid på vognene.

Denne gangen har jeg kjøpt litt her og litt der. Vi har jo det meste fra jenta vår, siden det blir så kort mellom dem, men ting som allerede er kjøpt er Caboo formsydd bæresjal (har Ergosele fra før), vognpose, noen bodyer i ull og bomull, en kjøredress i ull, en kjøredress i fleece og ''Da jeg var liten'' babybok. Da trenger vi bare søskenvogn (tror vi skal gå for Carena double swing) og seng med tilbehør. Ja, og en bilstolpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kjøpt noenting enda, venter på ul jeg også :) men jeg har spart opp penger til utstyr, og bestemt meg for mye av hva vi skal ha!

Nå er det bare dager til 2013-kolleksjonen til Brio kommer, jeg har stor tro på at det blir en Go! Kommer visstnok med vinterhjul og greier nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vært på ul og fått bekreftelse på at alt er i orden med minien, så kanskje jeg skal begynne og kikke litt da. Kommer jo til å bruke en eeeevighet på å bestemme oss for vogn - det er jo så mange valg og kombinasjonsmuligheter! :klo:

Kjøpte boka "da jeg var liten" i dag, så nå skal penna fram! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, vognjungelen er virkelig til å gå seg vill i! :daane: Men jeg kan anbefale barnevognguiden.no ihvertfall. Der kan man få masse tips. :jepp:

Vi har en Bugaboo Cameleon fra jenta vår, og kommer til å bruke den denne gangen også. Elsker vogna vår! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vogner er helt grusomt.

Er egentlig veldig fornøyd med den vi hadde til lillemann. Men ser jo at vi kunne hatt en mye mer praktisk vogn også, i forhold til f.eks. bygåing. Men vi var veldig flinke til å gå tur hver dag i permisjonen, så da var det greit med 4 gode hjul når det f.eks. er snø og slafs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevognguiden skal sjekkes ut, takk for tips! Vi har jo i tillegg et hundebur som tar halve bagasjerommet i bilen, er spent på om vi kommer til å finne en vogn som får plass sammen med buret, eller om vi må finne en annen løsning... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæ! Nå er jeg ikke i tvil lenger, lillegutt sparker! Kan se det utenpå magen :rodmer:

Wanita: Her går det i goretex-jakke og en ulljakke som har samme fasong som disse goretexjakkene, de er jo litt romslige, så har plass i dem foreløpig. Har også en høstkåpe eller hva man skal kalle det (uforet) med empireliv, regner med den vil passe en god stund... Håper på å finne en ullkåpe med empireliv når vinteren setter inn, den kan jo brukes når magen forsvinner også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...