Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013


victorindia

Anbefalte innlegg

1 stk sprellende baby i magen min :rodmer: Alt så fint ut, og lilletassen var kjempe aktiv...strakk seg så lang han var og så virkelig ut til å storkose seg :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag satt jeg i sofaen, nydusja og slappet av til slankekrigen på tv'n. Det er jo en del emosjonelle øyeblikk der, men aldri om jeg har begynt å hyl grine av et tv program før :P resten av dagen har jeg vært sur og grinete :P hormoner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strigråt av x-factor i dag! :hoho:

Jeg er veldig emosjonell av meg til vanlig jeg altså, men ikke så ille da :P

Også blir jeg sint og irritert av ingenting også... (noe som er irriterende nok i seg selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke lenger skjule magen... :overrasket: jeg er jo bare 10 uker! Jeg er stor! Flere enn meg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke lenger skjule magen... :overrasket: jeg er jo bare 10 uker! Jeg er stor! Flere enn meg eller?

Nix. Her kan det heller ikke skjules. Ser ikke sånn kjempestor ut, så de om ikke kjenner meg kan sikkert tro jeg er lubben rundt magen, men de som kjenner meg ser det tydelig. Ikke så veldig festlig når jeg vet hvor smått alt er inni der. Men er nok noe i at det vises fortere for de som har gått gravid før. Så det på venninna mi også.

Var jo oppblåst først og da så jeg sånn her ut, men det forsvant jo, og nå er jeg det ikke. Bare babymage alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg gleder meg til å få mage jeg - her ser man ingenting!!

Siden jeg skrev her i forrige uke om denne venninnen som jeg trodde skulle reagere negativt, så tenkte jeg at jeg kunne oppdatere om hvordan det gikk. Det gikk totalt annerledes enn jeg så for meg, hun ble bare kjempeglad og gleder seg til å følge med på graviditet og babyen når den kommer... morsomt! Og kanskje en smakebit på hvordan det blir fremover etterhvert som boblen sprekker. Spennende:)

Og jeg er over 12 uker - wohoo! Og kvalmen har nesten gitt seg 100%, nå blir det noen deilige måneder foran oss tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg gleder meg til å få mage jeg - her ser man ingenting!!

Siden jeg skrev her i forrige uke om denne venninnen som jeg trodde skulle reagere negativt, så tenkte jeg at jeg kunne oppdatere om hvordan det gikk. Det gikk totalt annerledes enn jeg så for meg, hun ble bare kjempeglad og gleder seg til å følge med på graviditet og babyen når den kommer... morsomt! Og kanskje en smakebit på hvordan det blir fremover etterhvert som boblen sprekker. Spennende:)

Og jeg er over 12 uker - wohoo! Og kvalmen har nesten gitt seg 100%, nå blir det noen deilige måneder foran oss tenker jeg!

Så herlig! Håper virkelig formen bedrer seg etter 12 uker... sliten og trøtt konstant, og føler meg ganske crappy til tider... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 uker, victorindia :hoppendeglad:

Min form har blitt myyye bedre etter jeg passerte 12 uker. Energien begynner å komme tilbake og jeg er nesten ikke kvalm.

Magen har også blitt litt stor, går ihvertfall ikke an å skjule hva som er på gang for de som kjenner meg - syns det er veldig koselig med kulen på magen :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uggh!! Etter å ha offentliggjort her tidligere i dag at jeg endelig er kvitt kvalmen - tror dere ikke jeg går hen og svimer av i kassa på butikken?? Usj, for en grusom opplevelse, har aldri svimet av før, skikkelig ekkelt var det. Men guttene på jobb der var så snille - løftet meg opp, fikk meg i en stol og spurte hva de kunne gjøre for meg, fikk i meg is og vann mens jeg satt der og tutet "beklager, dette har aldri skjedd før og tusen takk" før jeg tuslet meg hjem. Er dette vanlig (blodtrykksfall) eller burde jeg komme meg på legevakta i kveld??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en ekkel opplevelse. Håper du føler deg bedre nå :) Det er vanlig med blodtrykksfall, har hørt om mange gravide som er plaget med det. Selv har jeg trodd jeg skulle besvime flere ganger, for jeg blir så utrolig svimmel når jeg reiser meg opp, men har heldigvis sluppet unna. Tror det er viktig å få i seg nok mat og drikke, og å hvile når du trenger det. Sikkert lurt å ringe fastelegen i morra eller legevakta i kveld hvis du føler deg urolig eller bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært fryktelig svimmel. Men det er blitt litt bedre nå, kanskje fordi jeg nærmer meg 12 uker :icon_lol:Tror ikke det er noe å bekymre seg for.

Når kan man begynne å handle babyting da, uten å være overhysterisk gravid :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått en pen kul på magen, og bruke bare mammatøy nå. Ellers kjøpte jeg den første lille boden i går. Og i morgen skal jeg hente en vogn jeg fant på Finn. Om halvannen uke er det ordinær UL, så etter det blir det nok mer shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje et litt dumt spørsmål,men fortsetter dere å ta Folat etter å ha kommet til 12 uker? Jeg tar enda, men er snart tom så vurderte litt om jeg skulle fortsette eller ikke.. kanskje likså greit å bare ta det, skader jo ikke ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slutta nå, men rett og slett fordi jeg er tom nå :)

Amber: ser du er 12 uker idag :) weeeee :D

Birgitta: så heldig du er som har ul snart. Venter på brev fra sykehuset om time jeg. *gledis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: :hoppendeglad: ja 12 uker! UL i morgen, gleder meg sånn. Håper alt står bra til.

Ang folat så skal man vel slutte med det etter 3 mnd? Jeg tar et type B kompleks nå som jeg skal fortsette med; og da trenger jeg ikke ta folat i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kjente samboeren min små spark for første gang :)

Håper alt går bra på ultralyden idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: :hoppendeglad: ja 12 uker! UL i morgen, gleder meg sånn. Håper alt står bra til.

Ang folat så skal man vel slutte med det etter 3 mnd? Jeg tar et type B kompleks nå som jeg skal fortsette med; og da trenger jeg ikke ta folat i tillegg.

Der er det jeg har lest meg frem til ihvertfall, men jeg fikk det nesten ikke i meg da heller :( så det har nok ikke fått den virkningen som det skulle ha hatt her desverre.. Fant vel ut om graviditeten i uke 5-6 og så et par dager senere kom kvalmen som ikke lot meg svelge noe annet enn litt brus av og til :\ så det som kom ned gikk opp frem til uke 12 mer eller mindre. Jeg håper ikke det har hatt for negativ effekt :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fortsette å ta halv dose folat (om du ikke tar andre multivitaminer med folat oppi), men ''gravid-dosen'' er som regel for høy etter uke 12. :jepp:

I dag er jeg tilbake på jobb og har fått ''gravidstolen'' min igjen. Det er virkelig natt og dag altså. Får ikke vondt noe sted her jeg sitter. :nigo:

Jeg har forresten begynt å kjenne bevegelse! :strix: Kjente første antydning til ikke-luftbobler-men-babybobler i forrige uke, og nå kjenner jeg godt forskjell på luftbobler og Bollebobler. :rodmer: Synes det er så rart denne gangen, for jeg kjenner det heeelt nederst i magen, rett over skambeinet. Er jo naturlig det altså, men forrige gang begynte A rett på poking over alt i magen. Det var ikke før uke 20, så det er forståelig det også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med bevegelser Belle! :rodmer:

Jeg var på første kontrollen i dag og da spurte jeg om dette med folat, da fikk jeg beskjed om å slutte å ta det når jeg var ferdig med uke 12 :)

Men det er sikkert forskjellig hva forskjellige leger sier om dette også.

Etter kontrollen ble alt litt mer virkelig, når jeg satt hjemme med boken "gravid for første gang" og to blader som jeg fikk, og lest litt i disse gikk det litt mer opp for meg at jeg er gravid! Nesten en aha-opplevelse! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...