Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013


victorindia

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med vellykkede UL-er Amber og Mala! :hoppendeglad:

Sprellefant: vestlandsvintrene er en sommerbris i forhold til Oslo-vintrene, så jeg bare grøsser av å tenke på -30 grader. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med vellykkede UL-er Amber og Mala! :hoppendeglad:

Sprellefant: vestlandsvintrene er en sommerbris i forhold til Oslo-vintrene, så jeg bare grøsser av å tenke på -30 grader. :ler:

Tusen takk :)

Jeg var hos jordmor i går; og hun kunne fortelle meg at de kraftige og smertefulle kynnerene jeg har hatt; IKKE var kynnere, men rier :(

Det var ikke det fastlegen sa til meg... men jeg stoler jo mest på jordmor da. Det har skjedd bare en tre fire ganger hittil, og er en stund siden sist. Men hun sa at hvis det der ble ofte/regelmessig - så var det rett in på føden :grine:

Noen av dere som har hatt det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det hørtes jo ikke bra ut, hvordan føltes de? Håper det går bra med deg. :troest:

Jeg har masse kynnere hver dag, men de gjør ikke vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig krampe som er smertefull, nesten som sånn du kan få hvis du har spist bedervet mat... I ettertid så ser jeg jo at det er akkurat som en rie - vet ikke hvorfor jeg koblet det selv... kanskje jeg hadde glemt, det er tross alt nesten ti år siden jeg fødte ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for overståtte flotte ul :)

Amber: :klemme: dette er ikke bra. Får virkelig håpe at det ikke blir noe mer nå. Hørtes virkelig ikke hyggelig ut å skal ha det nå så tidlig. Må bare alt gå bra til tross for det som har vært så langt :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :)

Jeg var hos jordmor i går; og hun kunne fortelle meg at de kraftige og smertefulle kynnerene jeg har hatt; IKKE var kynnere, men rier :(

Det var ikke det fastlegen sa til meg... men jeg stoler jo mest på jordmor da. Det har skjedd bare en tre fire ganger hittil, og er en stund siden sist. Men hun sa at hvis det der ble ofte/regelmessig - så var det rett in på føden :grine:

Noen av dere som har hatt det sånn?

Uffda, håper det gir seg! Er det noe man kan gjøre for at rier ikke skal bli fremprovosert, eller kommer de uansett?

Vet ikke helt hvordan kynnere kjennes ut heller jeg..? Opplever en gang i blant at magen blir knallhard, er ikke vondt eller noe, men det er som om den strammes veldig. Er dette kynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hele livmora blir steinhard. Jeg kjenner at det strammer seg på en pussig måte når det skjer, men det gjør ikke vondt noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallhard mage=kynnere. Kynnere er ikke vondt i seg selv men kan være litt plagsomt når magen blir stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mye man får gjort selv.. men å ta det med ro hjelper jo på da, men tror ikke det er noen direkte grunn til at det blir sånn. Jeg har også en del vanlige kynnere, spesielt om kvelden faktisk. Noen ganger varer de lenge; lurer på om det er normalt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lange kynnere, Amber, så det trenger (heldigvis) ikke å bety noe. :klemmer: Mine er ikke så sterke da, og det eneste ubehaget jeg får er at jeg må akutt på do dersom kynneren treffer på det ''rette'' stedet. :fnise: Men jeg husker fra forrige gang at de blir mer og mer ubehagelige jo større magen blir. Det var ofte jeg måtte puste meg gjennom dem. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Eg er i veke 21 i dag, og kjenner veldig lite liv...Samt en del mageknip som berre varer et par sekund før det går over...Nokon som har noken beroligande ord, om at dette er heilt normalt? (Eller om eg bør ringe legen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Eg er i veke 21 i dag, og kjenner veldig lite liv...Samt en del mageknip som berre varer et par sekund før det går over...Nokon som har noken beroligande ord, om at dette er heilt normalt? (Eller om eg bør ringe legen..)

Høres ikke unormalt ut, og er du førstegansfødende så er det ikke så uvanlig å ikke kjenne så mye liv enda. Men det er veldig forskjell fra person til person, hvor aktiv babyen er, og hvordan babyen ligger.

Men jeg vet at det er virkelig ikke godt å gå å være nervøs, så om du føler for det syns jeg godt du kan ta en telefon til legen og få noen beroligende ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for beroligande ord! ;) i det eg trykkte på send kjente eg noke som mest sannsynlig var et spark, første gang på fleire dagar :danse: Blir berre litt hysterisk mamma når jenta er så rolig... :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, spennende! Jeg hadde ikke tenkt å dra på 3D egentlig, men den kommende bestemor syns at det er så moro med de 3D-bildene, så det spørs om jeg må gjøre det alikevel :fnise: Og så er det jo greit å få bekreftet kjønnet 100%, regner med de ser det mye tydeligere der enn på ordinær ul...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, lite bevegelse er skummelt Emas. :klem:

Vi hadde 3D forrige gang og det var bare SÅÅÅÅ verdt det! :nigo: Vi fikk vite at det uten tvil var en jente da vi var der, så jeg regner med at man kan se det ganske mye tydeligere der.

Vi skal ikke ha 3D denne gangen da, men satser på ekstra UL i forbindelse med henvisning pga. svangerskapsforgiftning forrige gang. Håper ihvertfall på ekstra UL. Da kan vi spør om de kan sveipe over bare for å fremdeles se at det er en jente. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, fortsatt urolig for bebissen, våkna i natt av sterke magesmerter, men ingen blod eller noke slikt...Vurderer å ringe til legen/fødestua for å forhøyre meg..Noken som veit om eg skal ringe fastlegen eller direkte til fødestua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, fortsatt urolig for bebissen, våkna i natt av sterke magesmerter, men ingen blod eller noke slikt...Vurderer å ringe til legen/fødestua for å forhøyre meg..Noken som veit om eg skal ringe fastlegen eller direkte til fødestua?

Bedre å ringe enn å gå rundt og bekymre seg. Jeg vet ikke hva som er "riktig", men jeg hadde nok ringt føden først - i verste fall får du beskjed om å ringe fastlegen din. Håper alt er bra med den lille! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...