Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013

victorindia

Anbefalte innlegg

Deilig med ferie selv om man ikke reiser bort da :) er sjeldent jeg tar meg fri "bare" for å være hjemme og kose meg, men de gangene jeg har gjort det har jeg alltid tenkt "hvorfor gjør jeg ikke dette oftere?!" ..er jo i grunn ganske hektisk med ferie, i alle fall når man har familie langt unna og skal rekke og besøke alle på den tiden man har til rådighet ;)

Det er så sant! :jepp: Og som jeg pleier å si, bare det å få ''fri'' fra jenta vår midt på dagen en gang i blant er ferie nok for meg. :ler: Misforstå meg rett, jeg elsker henne over alt på jord, men hun er så sabla aktiv og travel hele tiden at jeg blir helt svett. :fnise:

Pleier som regel ikke ta ferie uten å gjøre noe jeg heller, men jeg har så utrolig mye ferie til gode som jeg må ta før permisjonsstart, ellers så mister jeg den. Nå har jeg hele 11 dager jeg må ta før jul! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Åh, så ergelig å bli flyttet en hel uke bakover da!

Jeg er veldig sikker på mensterminen, men har skjønt det sånn at de ikke bryr seg om hvor lenge fosteret har vært i magen, men hvor lenge det har igjen til det er "ferdig"... Så man vet jo aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi fe vente i spenning på kven som vert først ut! Mensterminen var visst ikkje så nøye, i flg jordmor..eg er heilt sikker på at el var 16 mai, og 1 dag i siste mens var 2/5, altså termin 8/2. Men to forskjellige ul har gitt 15/2 som termin, så det stemmer nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!! Har ikke klart å oppdatere, for jeg mistet passordet mitt! Men nå mååå jeg fortelle... for vi var på ordinær ultralyd i dag! Har jo ikke vært på tidlig ultralyd, så jeg kjente tanken slo meg at "kanskje det ikke er noe der".. Ett stykk frisk jente, med lange bein som både froskedanset og vinket til oss. Alle fire hjertklaffer på plass og i arbeid, så det kunne ikke vært bedre!! "Du kjenner sikkert mye liv" sa damen, for hun lå på tvers og med morkaka "bak"... detter var gøy! Klarer ikke helt å lande jeg.. er så glad!! Hun var også overraska når hun sa "du er 20 uker på vei du", men det visste jeg jo, merkelig jeg ikke fikk ultralyd tidligere, men greit for vi fikk se så mye! Justert termin er 3 februar, så det var ikke mye legen bommet når han sa 4. selv om jeg sa 3. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du har hatt en fin ul. Gleder meg til min. Ikke mange dagene igjen nå. "fri" i morra så er alt helg for meg og da går det jo fort. Weeee. Så 3 timer på jobb på mandag så ul. *spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har hatt en fin ul. Gleder meg til min. Ikke mange dagene igjen nå. "fri" i morra så er alt helg for meg og da går det jo fort. Weeee. Så 3 timer på jobb på mandag så ul. *spent*

Åh, ja, det var virkelig jul og bursdag og alt på en gang.. tror det er det kuleste jeg har vært med på så langt! Fantastisk å tenke at vi har laget noe sånt, ble forelska i mannen på nytt kjente jeg :P

Da er det bare for deg å telle ned timer, helgen flyr jo fort av gårde! Så får du oppdatere her.. spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på noe rundt flyving jeg.

Jeg flyr til Stockholm i morgen, men har ikke snakket med legen min om dette, ble plutselig veldig usikker på om jeg skulle ha snakket med henne om det... Hun har jo sagt at jeg har et svangerskap uten risiko, men blir usikker likevel.

Noen meninger og erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på noe rundt flyving jeg.

Jeg flyr til Stockholm i morgen, men har ikke snakket med legen min om dette, ble plutselig veldig usikker på om jeg skulle ha snakket med henne om det... Hun har jo sagt at jeg har et svangerskap uten risiko, men blir usikker likevel.

Noen meninger og erfaringer?

No problemo når du ikke er lenger på vei! Jeg var på ferie og fløy 4 timer når jeg var like langt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer SAS, jeg.. de har jo grunner for disse reglene ;)

RULES REGARDING TRAVEL DURING PREGNANCY (CARRYING ONE CHILD):

- UP TO 4 WEEKS BEFORE EXPECTED DELIVERY: NO MEDICAL CERTIFICATE

IS REQUIRED. THERE ARE NO RESTRICTIONS ON FLYING TIME.

- FROM 4 WEEKS TO 2 WEEKS BEFORE EXPECTED DELIVERY: A MEDICAL

CERTIFICATE IS REQUIRED.

TRAVEL MUST BE AUTHORIZED BY SAS MEDICAL DEPARTMENT.

THE FLYING TIME ON ANY LEG MAY NOT EXCEED 4 HOURS.

- 2 WEEKS OR LESS BEFORE EXPECTED DELIVERY: PREGNANT PASSENGERS

CANNOT BE ACCEPTED FOR TRANSPORTATION.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, det er så fint å lese om alle som har vært på ul! Gleder meg som en unge til min tur på tirsdag!

Åh ja, gled deg i vei!! Angrer på at jeg ikke har brukt nok tid til å bare sitte ned og glede meg! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...