Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

En pappa i bhg som er lege hadde sett på lillemann og konkludert med at det var vannkopper! Kjekt å slippe unna med flere dager hjemme etc. Han er i god form og ingen væskende sår :danse:

Så "godt" å høre :D greit å vite hva det er :D god bedring til lille! Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så "godt" å høre :D greit å vite hva det er :D god bedring til lille!

Takk, Fionel! Utslettet er på vei vekk og han begynner å se normal ut igjen :fnise:

Har en følelse av at dette faktisk var et annet virus enn vannkopper - faktisk.. Men vi får se :) Det viktigste er at det ikke er noe farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart, kan det ha vært den tredje eller fjerde barnesykdommen? Kasper har hatt det og da fikk han en dag med høy feber og utslettet kom vel etter det (eller før? Husker ikke lengre). Utslettet forsvant etter noen dager.

 

Vannkopper derimot, da hadde han tørre "kopper" (de sprakk heldigvis aldri) i flere uker. Minst to, om ikke tre. Han var i fin form hele veien og mener han ikke engang hadde feber, bare var litt slapp en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart, kan det ha vært den tredje eller fjerde barnesykdommen? Kasper har hatt det og da fikk han en dag med høy feber og utslettet kom vel etter det (eller før? Husker ikke lengre). Utslettet forsvant etter noen dager.

 

Vannkopper derimot, da hadde han tørre "kopper" (de sprakk heldigvis aldri) i flere uker. Minst to, om ikke tre. Han var i fin form hele veien og mener han ikke engang hadde feber, bare var litt slapp en dag eller to.

Jeg tror også dette var 4.barnesykdom. Det finner vi ut etterhvert :) Smitta med vannkopper blir han uansett, før eller siden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Igår løpte jeg min første mil! 10,7 på 83 min. :danse: Og jeg er superstøl i bena idag, det har jeg ikke vært på mange måneder, bortsett fra når jeg har trena styrke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Wow, så flink du er! Løper du ute eller på mølle? :D

Tuuuusen takk :)

Igår var jeg deltaker i et løp ute, så det var utrolig artig! Første løp jeg har vært med på, og det ga virkelig mersmak!

Ellers løper jeg både på mølle og ute. Deiligst ute, selvfølgelig :)

 

Sluttspurten de siste 300 meterne igår var ganske brutal mot magen, men godt å bli kjent med kroppen og hvor grensene går :jepp:

 

Idag klarte jeg 18/20 push ups på knærne. Innen onsdag må jeg klare minst 20. Betennelse i skulderen gjør det ikke noe bedre, så kryss gjerne fingrene for meg :hjerte:

 

Veldig nervøs!

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk :)

Igår var jeg deltaker i et løp ute, så det var utrolig artig! Første løp jeg har vært med på, og det ga virkelig mersmak!

Ellers løper jeg både på mølle og ute. Deiligst ute, selvfølgelig :)

 

Sluttspurten de siste 300 meterne igår var ganske brutal mot magen, men godt å bli kjent med kroppen og hvor grensene går :jepp:

 

Idag klarte jeg 18/20 push ups på knærne. Innen onsdag må jeg klare minst 20. Betennelse i skulderen gjør det ikke noe bedre, så kryss gjerne fingrene for meg :hjerte:

 

Veldig nervøs!

Så moro! Virker som du har masser med viljestyrke *misunnelig* :hoppe:  Og lykke til med push ups! Pass på å ikke ødelegge skulderen din  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Virker som du har masser med viljestyrke *misunnelig* :hoppe:  Og lykke til med push ups! Pass på å ikke ødelegge skulderen din  :hug:

Takk! :strix: Neih, kjenner jeg er slapp og sliten etter litt mye bæring ikveld, men det går over etter ei natts søvn og litt Voltaren i kroppen :fnise: Jeg skal ta det pent!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny layout.

Litt småforvirra.

Alle smileys står i kode istedetfor. Ser veldig bra ut :fnise: *må sondere litt her nå, kjenner jeg...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Deilig tur på skauen med lillemann idag. Ca 7 km. Kjekt å bære på 15 kilo i lange, krappe oppoverbakker. Spesielt uten å få vondt i skuldre og armer! Endelig kan jeg starte styrketreninga igjen og jeg kan trappe opp løpinga uten å være bekymra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si den dørstokkmila er lang. Men det har vært lite søvn i det siste, og jeg har erfart flere ganger at dersom jeg trener uten å være ok uthvilt, så kommer forkjølelsen med en gang. Barnefri ikveld, og starter ikke på jobb før kl 10 imorgen, så da blir det tidlig i seng og bakketrening før jobb. Lørdag blir det styrketrening for første gang hvor jeg bruker armer. Planke, armhevinger, knebøy med vekter og burpies (eller hvordan man nå skriver det ;) )

Idag murrer det littegran i armen igjen. Har jobba på småbarnsavdeling. Store barn imorgen, så håper jeg er ok til lørdag.

Jeg må holde styrken oppe. Spiser bra med proteiner og holder meg unna brød og pasta. Spiser litt mindre porsjoner og håper hardt at det overflødige forsvinner sakte, men sikkert. Vil ha på det pentøyet jeg ønsker i jula uten å føle meg blubb. Mage as. Gravidmage, as! Er stolt av å ha bært frem et barn - selvfølgelig, men synes ikke det rettferdig at magen ikke skrumper en eneste centimeter når resten av kroppen gjør det. Og jeg har strammet meg betydelig. Jaja ;) 

lilleknott er å finne på do for tida. Bæsjer og tisser. Kjempeflink. Eneste er at han må lære seg å si ifra FØR han må det ene eller det andre, foreløpig minner jeg ham på det. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei økt igår! Sløy og drøy bakketrening gir støle lår og ikke minst rumpe ;) Forsøkte planke, men kjenner at skulderen havner i "lås" på en måte. Så jeg tror det fortsatt er hovent inni der - ergo hvile et par uker til.. :( Det betyr null styrketrening ved bruk av armer inntil videre. Buhuu!

Nå ligger det rim på bakken. Kun 1 plussgrad. Snart snø. Ikke ett sekund for tidlig iallfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle ønske det kom MASSE snø og at den ble liggende, ikke slik som nå - snø, regn, snø, slafs. Arg. November kan du få billig av meg altså :ler:

Du er knallflink Nutta til trening. Når jeg har født så kommer jeg til å bo i dagboka din for inspirasjon :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske det kom MASSE snø og at den ble liggende, ikke slik som nå - snø, regn, snø, slafs. Arg. November kan du få billig av meg altså :ler:

Du er knallflink Nutta til trening. Når jeg har født så kommer jeg til å bo i dagboka din for inspirasjon :lur: 

Enig, men uenig. Synes ikke det trenger å komme noen form for nedbør før neste helg og julegrantenning. Og når det først kommer da, så JA - da må vi få snø som blir liggende :) Juletida asså. Den kan være magisk. Og det skal jeg få ordna i år, med juleverksted, gløgg og pepperkaker :)

Jo takk for det, Pyntestøv - håper at kroppen begynner å bli litt mer velvillig til trening ettersom dagene går. Vant til 5-7 økter i uka. Jeg merker det GODT på kroppen når jeg nå er nede i kun 2-3 økter ;) MEN julekjolene SKAL passe som sagt, så det er ingen unnskyldninger!

 

Mat as. Irritabel tarmsyndrom. Neih. Jeg gir meg, magen har vært på bærtur siden fredag natt. Promp og bæsj, skikkelig magetut og irritert i humøret. Aner IKKE hva jeg kan spise lenger for å beholde roen i magen og oppleve at centimetrene blirborte sakte, men sikkert... *HYYYL* Jeg er SÅ lei av den bolledeigen på magen, at jeg tror jeg skal få tatt opp et forbrukslån og bli kvitt det en gang for alle! Har jeg ei bukse som passer, så passer den jo ikke helt tundt magen. Den blir akkurat for liten, slik at den presser på magen og jeg blir oppblåst. Hadde jeg ikke hatt bolledeigen der, så hadde jeg ikke blitt så oppblåst hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Forrige kvelden ble jeg sittende oglese fra  begynnelsen av denne dagboka. Veldig fascinerende å lese hvor lidenskapelig opptatt jeg var av symptomer, kremer, mat og gravidklær. Ikke minst klaging på min da samboer, som da etterhvert ble en eks. Men som er verdens beste pappa til gutten vår - og som jeg har et veldig godt forhold og samarbeid med. Bruddet er noe av det smarteste jeg har valgt å gjennomføre, uten tvil. Å lese hvordan jeg hadde det da, under graviditeten med masse hormoner i kroppen, var ikke noe særlig. Tross ammetåka siden unnfangelse, så er det ingen tvil om at jeg faktisk tenkte utrolig klart og rasjonelt når det gjaldt forholdet til min eks. Dessverre måtte det gå slik det gikk.

Jeg har kommet inn på studier og starter i januar. Dvs at det ikke blir barn på en stund. Iallfall 2 år. Da blir lillegutt snart 5 år. Det er vel en ok aldersforskjell det? Da skal jeg bli 34. Uff. Jeg har ingen negative tanker om folk som får barn sent, men det var ikke slikt jeg hadde tenkt for min egen del. Neih, bare å fortsette og trene, holde meg ung og bli sjekka for leg på polet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja, er ikke det kjekt å bli sjekka for leg på polet? ;) Det opplever jeg også, og jeg er omtrent like gammel som deg. Bittelitt eldre :) Fem år aldersforskjell er helt fint det! At du er rundt 34 da, det gjør jo ikke noe. Bare kjør på når den dagen kommer! Mange som får barn når de er 34. Min tippoldemor var nesten 34 år da hun fødte min oldemor. Oldemor var en av tolv søsken hvor det var 22 år mellom ledste og yngste ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...