Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Gah, skal si kroppen detter fort sammen igjen etter full pine med forkjølelse under hele ferieturen. Hadde tatt med treningstøy, men neida; den idiotiske nesa mi insisterte på å bli dårlig av ventilasjonsanlegget på flyet :syk: Ble ikke sånn super-turist-kikkeoveralt-tur da, så det var litt dumt. Men Australia er et fantastisk land :hjerte:

Ikkeno spennende å skrive her lenger, nå som det ikke er babyplanning eller noe i den duren :ler: Har jo fortsatt ikke jobb, så det er vanskelig å planlegge småsøsken, gitt.

Men jeg synes helt ærlig at det holder med lilleknott en liten stund til. Han må jo fostres opp til å bli en trygg og fornuftig storebror, noe jeg tror vil kle ham utmerket! Men han er fortsatt liten og god, selvom han er stor for alderen. Ordene kommer nå, sakte men sikkert - i jevn takt med trass, humor og intelligens. Han er en spennende liten mann med mye på hjertet, så jeg (og han sikkert også) ser frem til å samtale litt mer :jepp:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Søster skal ha bebis :hjerte: Og det er så deilig at jeg kjenner at jeg er glad jeg enda ikke er i hennes sko. Ed er for liten til å bli storebror enda, synes jeg.

Han begynner virkelig å få fart i pratinga nå. To ord-setningene kommer sakte men sikkert. Utrolig moro! Ser så frem til at vi kan prate sammen, slik at jeg kan få vite hva han tenker på, spesielt hvis han plages med noe.

Han er fin, han er min hjertemedisin :hjerte:

Null jobb fortsatt og treningen er igang igjen! Det er fantastisk å kjenne at kroppen blir sterkere, sjela blir glad og magevondtene forsvinne :strix: Håper jeg får trene flere ganger i uka når jeg får jobb også.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så herlig å lese her inne :) håper det går bra med dere, er koselig å lese om ed som har blitt så sjult stor på kort tid. syns nettopp han var født :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så herlig å lese her inne :) håper det går bra med dere, er koselig å lese om ed som har blitt så sjult stor på kort tid. syns nettopp han var født :hjerte:

Så koselig :hjerte:

Ja, tiden flyyyyyyr! Enn du da, som er i 3.trimester allerede!! :danse: Åh, så moro! Veldig glad for deg og at det endelig klaffa for dere :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er mer aktiv i treningsdagboka mi nå, enn her.

Men skal smått holde liv i denne, da jeg vil den skal overleve en graviditet til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når blir neste graviditet?? :fnise:

Begynner det å riste i eggstokkene igjen?? :lur:

Vet du, det blir nok iallfall ett år til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter vi prøvinga om 8 mnd. Kanskje vi blir i samme termingruppe. :strix::)

Hei Pyntestøv!

Ooh, det hadde vært utrolig moro!! Jeg ønsker meg et vår-barn i neste omgang. Kun fordi jeg vil ha sommeren litt nærmere når bebisen kjem :) Lillemann kom i februar og jeg var uten lappen enda da, så du kan si det ble litt kjedelig å tråkke rundt på en isete landevei :ler:

Men spørs da.. Sambo og jeg leier leilighet nå og kommer til å gjøre det en stund til. Ønsket om å eie noe er høyt prioritert, ergo må jeg få klaff på jobbsøk snart :sparke:

Alt bra ellers? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt bra! Dagene og ukene flyr, og jeg kan ikke helt skjønne at guttene våre plutselig nærmer seg TO år! :hakeslepp:

Tassen går i barnehage og stortrives med det, og jeg trives med å være tilbake i jobb selv om ordet 'sliten' har fått en ny betydning :ler:

Det virker som om alt er bra med deg også? Høres deilig ut å være nyforelsket! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra her. Gifter meg om 7 måneder, iiik. Det er helt vilt!! Gleder meg sånn :strix:

Vi har kjøpt hus og flytter også til sommeren, noe som betyr at jeg må bytte jobb. Veldig trist, og sårt. Startet jo i denne jobben i mai i år og liker ikke å måtte bytte etter så kort tid. Har blitt så utrolig glad i denne jobben jeg har nå, flotte kolleger og spennende arbeidsoppgaver. Men, vi kom over drømmehuset og har en vilter turbounge på halvannet nå som klart og tydelig viser at 67 kvm dessverre er alt for lite tumleplass. Vi må ha oss noe større. Kombinert med hund og å bo i tredje etasje uten heis, ja... da blir det håpløst. (Og hus i Oslo er uaktuelt da det koster fra 6-7 millioner i de områdene vi vil bo).

Frøken Vims: Så gøy med prøving til sommeren. Vi starter rett etter bryllupet i juni!!! På denne tiden av året neste år er vi nok alle gravid, hoho. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er alt bra! Dagene og ukene flyr, og jeg kan ikke helt skjønne at guttene våre plutselig nærmer seg TO år! :hakeslepp:

Tassen går i barnehage og stortrives med det, og jeg trives med å være tilbake i jobb selv om ordet 'sliten' har fått en ny betydning :ler:

Det virker som om alt er bra med deg også? Høres deilig ut å være nyforelsket!

Jepp.. For 2 år siden var vi bare store mager :ler: Åh, en fin tid med tassen på tvers i magen som elsket å bli strøket på ryggen ;)

Sliten, ja! Jeg har ikke jobb akkurat nå, men skjønner hva du mener! Jeg sloknet på sofaen kl 21/22 hver kveld :)

Jada, bortsett fra at jeg ikke har jobb og "naver" for tiden (uff, jeg hater å være avhengig av andre), så går det veldig bra. Ed koser seg i bhg, han er en glad, men også sta gutt. Ordene kommer på løpende bånd. Det er så moro! Han koser seg med apper på iPaden, så her blir det Kurio i julegave. Jeg vil gjerne beholde iPaden min en stund til ;)

Mannen er superfin med både Ed og meg. Har det helt strålende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra her. Gifter meg om 7 måneder, iiik. Det er helt vilt!! Gleder meg sånn :strix:

Vi har kjøpt hus og flytter også til sommeren, noe som betyr at jeg må bytte jobb. Veldig trist, og sårt. Startet jo i denne jobben i mai i år og liker ikke å måtte bytte etter så kort tid. Har blitt så utrolig glad i denne jobben jeg har nå, flotte kolleger og spennende arbeidsoppgaver. Men, vi kom over drømmehuset og har en vilter turbounge på halvannet nå som klart og tydelig viser at 67 kvm dessverre er alt for lite tumleplass. Vi må ha oss noe større. Kombinert med hund og å bo i tredje etasje uten heis, ja... da blir det håpløst. (Og hus i Oslo er uaktuelt da det koster fra 6-7 millioner i de områdene vi vil bo).

Frøken Vims: Så gøy med prøving til sommeren. Vi starter rett etter bryllupet i juni!!! På denne tiden av året neste år er vi nok alle gravid, hoho. :danse:

Åh, heldige du!! Jeg vil åsså gifte meg :nigo: Men han sa igår at "nei, det kommer ikke enda - HAHA!!".. Såehh, ja. Kanskje litt tidlig i mitt tilfelle, men han er jævli digg da, så skal prøve å beholde ham :ler:

Mye som skjer for deg da. Men sikkert ok å ha mye spennende å se frem til :) Skjønner at det kjipt å takke for seg i en jobb man trives veldig godt i. Uff.. Blir det for lang reisevei da eller? Eller flytter dere rett og slett ut av Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desember, det er såvidt litt snø på bakken, Ed er feberfri igjen, jeg spiser pepperkaker og slenger rundt i treningstøy.

Gaver har jeg ikke begynt å tenke på engang, vil si; jeg har vel en liten idé om hva jeg gir til søsken i jula. Jeg ga gavekort på kino ifjor, men jeg tror bare hu ene brukte det. Bortkasta penger, as.. Så kanskje det rett og slett blir ei flaske vin i år. Da vet jeg iallfall at det blir konsumert ;)

Gaver, as.. Liker nok bedre å gi/få gaver i forbindelse med fødselsdag egentlig. Eller morsdag/kjærstedag.

Sambo og jeg har 1-årsdag på mandag. Tiden har virkelig flydd, det må jeg si. Vi har det bra, men synes nok at han er litt treig av seg på den måten at han ikke byr sånn spesielt mye på seg selv. Nå, etter ett år, begynner jeg nok å savne en mer dyp nærhet og forståelse. Misforstå meg rett, han er trygg, snill og god, men det er tydelig at han har vært single i noen år ja :fnise: Han er 2,5 år yngre enn meg, og jeg merker nok litt forskjell skal jeg innrømme. ;)

Vekta går ned, buksene begynner å stramme rundt låra og over rumpa - men IKKE over magen :jepp: Dette begynner å bli bra!

Legetime til onsdag, så får jeg satt igang prosessen vedrørende magen min.

Alle sjekkpunkter på irritabel tarm har jeg, så da må både hodet og magen sjekkes. Tror jeg rett, så er det 70% psykisk og 30% fysisk. Ting er ikke helt ok inne meg. Mye avslag på jobber, relasjoner etc. Generelt dårlig flaks tærer hardt på kroppen. Hadde det ikke vært for treninga, så hadde jeg gått i kjelleren for leeeeengw siden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, heldige du!! Jeg vil åsså gifte meg :nigo: Men han sa igår at "nei, det kommer ikke enda - HAHA!!".. Såehh, ja. Kanskje litt tidlig i mitt tilfelle, men han er jævli digg da, så skal prøve å beholde ham :ler:

Mye som skjer for deg da. Men sikkert ok å ha mye spennende å se frem til :) Skjønner at det kjipt å takke for seg i en jobb man trives veldig godt i. Uff.. Blir det for lang reisevei da eller? Eller flytter dere rett og slett ut av Oslo?

Vi flytter en time unna Oslo, så det blir ikke pendleavstand akkurat. Det går en periode om jeg ikke får ny jobb, men da er det jo egentlig kjipt for både meg og jobben, så håper jeg kan finne noe like bra innen det. Starter å søke etter jul :)

Håper du får en flott andre advendt. Nå er det 2.5 uke til jul og jeg har heller ikke kjøpt spesielt mange gaver. Har ordna noen, og resten håper jeg å få unna i en sveip neste helg. Så lenge jeg har en liste så pleier det å være grei skuring :) Og forsåvidt - slipper unna litt i år da flere av gavene er til veldedighet, et prosjekt svigerfar styrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter en time unna Oslo, så det blir ikke pendleavstand akkurat. Det går en periode om jeg ikke får ny jobb, men da er det jo egentlig kjipt for både meg og jobben, så håper jeg kan finne noe like bra innen det. Starter å søke etter jul :)

Håper du får en flott andre advendt. Nå er det 2.5 uke til jul og jeg har heller ikke kjøpt spesielt mange gaver. Har ordna noen, og resten håper jeg å få unna i en sveip neste helg. Så lenge jeg har en liste så pleier det å være grei skuring :) Og forsåvidt - slipper unna litt i år da flere av gavene er til veldedighet, et prosjekt svigerfar styrer.

Ah, jeg skjønner! Blir spennende med jobbsøk, da! Får håpe du har bedre flaks enn meg, men du har sikkert utdanning? Det at ikke jeg. Enda ;)

Gaver ja.. Har egentlig ikke råd til å kjøpe noe. Men vi får se. Finner vel en måte å ordne det på.

Fantastisk med din svigerfar, da! Er det et stort arrangement han har satt igang eller?

-----

Sitter hos legen. Magesjekk! Spennende..

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg skjønner! Blir spennende med jobbsøk, da! Får håpe du har bedre flaks enn meg, men du har sikkert utdanning? Det at ikke jeg. Enda ;)

Gaver ja.. Har egentlig ikke råd til å kjøpe noe. Men vi får se. Finner vel en måte å ordne det på.

Fantastisk med din svigerfar, da! Er det et stort arrangement han har satt igang eller?

-----

Sitter hos legen. Magesjekk! Spennende..

Ja, har en master i sosialantropologi :)

Er mange gaver man kan lage selv? Hjemmelaget lemonade fikk vi en jul. Utrolig godt. Sjokolade, coockies, småkaker, etc, kan puttes i cellofan og bindes med en rød sløyfe? Enkelt, billig og hyggelig :) Ei venninne av meg syr alle gavene i år og jeg syns sånne gaver er helt fantastisk, hjemmelagd er jo fra hjerte.

Håper det gikk bra hos legen? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...