Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Eneste grunnen til at det muligens er "dumt" nå, er jo fordi du venter på tanta. Hvis du har slått fra deg alle de tankene, tenker jeg det er helt uproblematisk og hoppe over :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste grunnen til at det muligens er "dumt" nå, er jo fordi du venter på tanta. Hvis du har slått fra deg alle de tankene, tenker jeg det er helt uproblematisk og hoppe over :danse:

Jepp. Tok en test idag. Blendahvit :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohooooo! Kofferten er pakka, vond hals er på vei vekk (det funker med kiwi, fribol og endorfiner(les: sex) :lur:

Håret er nyfarget, neglene lakket og fregnene er på plass. Nutta er klar for storby-weekend med verdens snilleste og kjekkeste kjæreste! :rodmer:

Ha ei deilig lang-helg!!

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelse er knallmoro! Men nå er det jo bare kjipt vær uansett, så det gjør jo ikke noe på den måten ;)

Hatt en superfin tur med kjæresten min. Kosa oss maks!

Tilbake til hverdag og siste innsats før skoleferien begynner. Plenty to do, no doubt about that!!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lillegutten min er så fin og flink. Og sta.

Han er så sta at jeg virkelig må ta meg i å ikke begynne å le når han ser på meg med gravalvorlige øyne og telepatiserer at "Mamma - jeg er særriøs, ass. Nå må du skjønne hva jeg tenker, når du ser hva jeg gjør!" :nigo:

Alt det til side, så er det tydelig at det er en overgang for han å komme tilbake til meg igjen etter han har vært hos pappaen sin. Det er helt tydelig at han får gjøre mye som han vil. Det er lov det, men kanskje vente til han blir litt eldre, slik at han ikke blir forvirra? Jeg har tatt det opp med Xen før og han var helt enig, men jeg er litt usikker på om han egentlig forstår eller ser det.. Ungen sutrer uhorvelig med vilje de to første dagene etter han har vært med pappaen.

Dette kan jo selvfølgelig også være tegn på at han savner pappaen, eller at han ikke føler at han får nok oppmerksomhet fra meg. Jeg prøver selvfølgelig så godt jeg kan, men jeg liker ikke at han blir så sinna. Da føler jeg meg litt udugelig og blir utålmodig ovenfor kjæresten som står og maser om hvordan han skal lage middagen når Ed krever min fulle oppmerksomhet etc.. ;)

Eller pur familiehverdag? :hjerte:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler dere omsorgen for Ed 50/50??

Det høres jo ut som at han blir ganske forvirra ja. Og det kan jeg jo forstå. Jeg ser på bøllefrøet her i huset at han lett skjønner at det er noe han ikke får lov til, men han skjønner ikke hvorfor han ikke får lov.

For i han sin verden er det jo ikke noe galt med å slå lekebilen sin i tvskjermen :P

Er han sinna hele dagen, eller bare etter barnehagen?

Mini sutrer og er sint veldig ofte fra vi kjører hjem fra bhg og til han blir lagt i senga. Mye fordi han er trøtt og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deler dere omsorgen for Ed 50/50??

Det høres jo ut som at han blir ganske forvirra ja. Og det kan jeg jo forstå. Jeg ser på bøllefrøet her i huset at han lett skjønner at det er noe han ikke får lov til, men han skjønner ikke hvorfor han ikke får lov.

For i han sin verden er det jo ikke noe galt med å slå lekebilen sin i tvskjermen :P

Er han sinna hele dagen, eller bare etter barnehagen?

Mini sutrer og er sint veldig ofte fra vi kjører hjem fra bhg og til han blir lagt i senga. Mye fordi han er trøtt og sliten.

Ed er hos pappaen annenhver helg og en natt i uka. Fin ordning, men de på familievernkontoret frarådet oss det. X'en stod på sitt, for han var ikke interessert i å komme hit for å legge han etc.

Ja, heldigvis jobber jeg slik at jeg sjelden henter ham noe senere enn kl 15, så da slipper både Ed og jeg at han blir veldig grinete og sliten. Men det kommer jo også litt an på om hva de har gjort i bhg også, da :)

Ed forstår heldigvis mer nå, at når jeg sier nei, så er det nei. Men små utbrudd kommer nå og da, og da kan han bli voldsom. De siste dagene er biting innmari moro. Han tror det er morsomt.. Kanskje jeg skal bite tilbake? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ed er hos pappaen annenhver helg og en natt i uka. Fin ordning, men de på familievernkontoret frarådet oss det. X'en stod på sitt, for han var ikke interessert i å komme hit for å legge han etc.

Ja, heldigvis jobber jeg slik at jeg sjelden henter ham noe senere enn kl 15, så da slipper både Ed og jeg at han blir veldig grinete og sliten. Men det kommer jo også litt an på om hva de har gjort i bhg også, da :)

Ed forstår heldigvis mer nå, at når jeg sier nei, så er det nei. Men små utbrudd kommer nå og da, og da kan han bli voldsom. De siste dagene er biting innmari moro. Han tror det er morsomt.. Kanskje jeg skal bite tilbake? ;)

er det det som kalles modellæring? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hvordan går det her da, Nutta? :strix:

Åhoi! Det var lenge siden, gitt!!!!

Se, du er jo blitt gravid, jo!!!! :strix: Gratulerer så mye, Miss Dior :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Hvordan er det? Jeg får lese meg opp hos deg, men det må bli litt senere, siden jeg kanskje bør sove litt snart!

Joda, full rulle. Har flytta, driver på med jobbintervjuer etc. Går fint egentlig. Har hatt en fantastisk sommer, men kjenner at ferien har vart lenge nok nå. Klar for jobb! Jobbintervju imorgen, og vikarbyrået mente at jeg mest sannsynlig får jobben. Og idag fikk jeg plutselig en større sum med feriepenger som jeg IKKE trodde jeg skulle få..! Dét var ganske deilig for en raka fant ;) Bilen har nettopp vært på verksted og siden det blir mye utgifter med flytting, så var det meget kjærkomment.

Ed er 1 1/2 år idag :hjerte: Han er som vanlig en deilig liten mann som til stadighet snurrer mammaen sin rundt lillefingeren ;) Han trives godt i bhg, er frisk og fornøyd. Ordene kommer nå, litt etter litt. Det blir litt ålreit når han etterhvert kan prate litt, for det er ingen tvil om at han har MYE på hjertet :ler:

Krysser fingra for at jobben sitter imorgen :nigo:

Sov godt, snupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjrn nutta ♡

Lurer på en ting, du som kan musikk ;) noen tips til fine sanger som kan bli synget i kirka når en gifter seg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjrn nutta ♡

Lurer på en ting, du som kan musikk ;) noen tips til fine sanger som kan bli synget i kirka når en gifter seg? :D

:hjerte:

Åh, det er jo masse flott!!

MEN - jeg liker ikke det "hvermannsen" vil ha i kirka - slik som "Det finast e veit", "kjærlighetsvisa" etc...

Hvilke artister liker du? MÅ det være ballade?

Låter som er litt "annerledes" som jeg har sunget er f.eks:

Nothing Else Matters - Metallica

All of me - John Legend

Utan dina andetag - Kent

Hva har dere lyttet på sammen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker veldig godt all of me til john legend :)

Vi har ikke hørt på så masse, var bare her en dag sambo sa han likte den sangen godt. Å den er jo veldig fin, men vil høre andre sanger også ;) men det er det å komme på de da :fnise:

Å siden han kunne igrunn tenke seg den, åjeg er dem mest vanskelige, så tenkte jeg kan hørre på noen først, å så la han høre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi liker veldig godt all of me til john legend :)

Vi har ikke hørt på så masse, var bare her en dag sambo sa han likte den sangen godt. Å den er jo veldig fin, men vil høre andre sanger også ;) men det er det å komme på de da :fnise:

Å siden han kunne igrunn tenke seg den, åjeg er dem mest vanskelige, så tenkte jeg kan hørre på noen først, å så la han høre ;)

det er veldig mange fine svenske kjærlighetsviser ♡

For meg handler bryllupssanger om musikkbssom betyr noe for brudeparet. Trenger ikke å handle om kjærlighet, så lenge sangen er viktig og betyr noe for dere ♡ jeg har sunget mye rart i bryllup :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk jobbintervjuet? :)

Vi hadde Songbird i kirken (og en til, men det husker jeg ikke hva var). Begge er veldig glade i Eva Cassidy da, så var et lett valg for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk jobbintervjuet? :)

Vi hadde Songbird i kirken (og en til, men det husker jeg ikke hva var). Begge er veldig glade i Eva Cassidy da, så var et lett valg for oss.

Gikk rett vest. Hadde ikke så god følelse etter intervjuet. Nytt jobbintervju gjennom det samme vikarbyrået på mandag.

Har søkt veldig mange jobber nå, så jeg håper virkelig at det klaffer snart!

HELG (straks)

Lilleknotten får en MEGET forsinket 15 mndrs-kontroll idag og skal da også få vaksine. Han har vært med pappaen sin i ei uke nå, så nå blir det deilig å få ham hjem igjen. (Har sett han noen timer både søndag og onsdag, altså.. Eller så hadde jeg glatt dævva av savn..!) Kjøleskapet er fylt opp med masse deilig pålegg, middag og frukt - så nå gleder jeg meg max til å kose meg med lilleklumpen igjen. Bortskjemming på HØYT nivå ;)

Han er litt rar, han lillemann. Han er fullstendig pappadalt - og det synes jeg er kjempefint, det gjør meg seriøst ingenting. Men jeg blir forbløffet over hvor enkelt det er for ham å si hade til enten meg eller pappaen. Nå er det 10 mnd siden jeg var borte fra ham flere dager i uka, fordi bf og jeg gikk fra hverandre. Bf hadde permisjon og jeg begynte jo i jobb igjen.

Har han virkelig blitt så vant til det allerede - det er lissom ikke noe stress? Når han har vært hos sin mormor etc, så er det NULL problemer. Ikke et knyst.

Bør jeg være veldig happy med å ha en trygg unge, eller er ungen min blitt likegyldig og likeglad..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

ÅLREIT! Skryte-innlegg :nigo:

Da er nutta igang med treninga igjen. Nå tør jeg å si det, for idag har jeg begynt min 3.uke.

Har lest meg fremt til at man skal starte littegranne hardt, og jeg har flydd på mølla 4 ganger i uka. Jeg har ikke målt meg, verken med målebånd eller vekt. Det viktigste er at jeg skal føle meg bra - og det gjør jeg!

Jeg har fullført 8 treningsøkter på 15 dager. Når jeg ser det slik, så ser jeg jo at jeg virkelig har vært flink, jo! :danse: 2 av øktene har vært med diverse apparater og vekter.

Målet mitt er 5 km på mølla, innen 30 minutter. Det skal jeg klare innen 1.oktober. Idag kjørte jeg intervaller, og innen 35 minutter hadde jeg gått/løpt 3,6km.

Begynner å merke det litt nå. Merker at kroppen såvidt er litt lettere. Jeg har mer energi. Bena mine mine begynner å få finere shape og magen er ikke så stor lenger. Du verden!

:fnise:

Jepp, jeg har litt dårlig tid. Gravidmagen er en klump med hud for det meste, men jeg skal forsøke så godt jeg kan å få den bort :jepp:

Treningen er ok, men utfordringen ligger kanskje i kostholdet. Jeg vil bygge muskler, så jeg spiser mye korn, nøtter, laktosefri melk, egg, rent kjøtt og fisk etc. Ca 80gram med proteiner bør jeg få i meg hver dag, ettersom jeg trener 3-4 ganger i uka.

Jeg vil også forbrenne fett, men da blir jeg fort usikker på hvor lite jeg KAN spise hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er ! Heier på deg! :hoppe:

Tusen takk! :danse: Det trenger jeg! Treningen er kjempemorsom synes jeg! Mye mer morsom enn det det var for ett år siden! :)

Guriland som tiden flyr, miss Dior! Over 18 uker allerede!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...