Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

:strix: ..Jeg har vel igrunnen skjønt det.. :fnise: 

5D7A52EE-98CF-4D50-91D2-81FAFAD85C70.jpeg

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastisk Nutta, gratulerer så mye! :strix:

Herlig måte å fortelle pappaen på:rodmer:

Blir julebaby da? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, -Mala- skrev:

Så fantastisk Nutta, gratulerer så mye! :strix:

Herlig måte å fortelle pappaen på:rodmer:

Blir julebaby da? :)

 

Takk :klemmer: Ja, da blir det julebaby.. Håper babyen blir inni der frem til 01.01.2019... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det strekker og styrer fælt nedi der.. Litt småtrøtt og småsvimmel.. må tisse oftere også. Ikke så sur og grinete som i går, men det er nok fordi at nå VET jeg jo at det ernoe fintsom skjer neddi der, og da er jeg litt bløtere i :hjerte: 

9F0485AE-0BBB-4E3D-B949-056411BAAB37.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, sullå skrev:

Fantastisk! :hoppe: Gratulerer!

:hallo:

 

:hallo: Hei hei! 

Tusen takk :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselig! Husker deg godt fra sist jeg prøvde å bli gravid, samme termingruppe mener jeg. Jeg hadde et annet brukernavn da. Gratulerer med en liten spire i magen :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vaiana skrev:

Åh så koselig! Husker deg godt fra sist jeg prøvde å bli gravid, samme termingruppe mener jeg. Jeg hadde et annet brukernavn da. Gratulerer med en liten spire i magen :hjerte: 

Hei! Tusen takk :hjerte: 

Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvem du er!! :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går, og ligamentsmertene består! 

Ettersom jeg fakt og slo halebenet for en stund siden, så har jeg ikke orket å trene pga smerter i rumpemusklaturen.. :flau: Men i dag gikk jeg over 1 time på mølla i grei oppoverbakke. Jeg legger på meg så innmari raskt, og nå passer jeg nesten ikke inn i buksene mine.. Kan ikke fortsette slik! :nei: Så nå skal jeg opp og ut hver dag for å gå mye oftere, og jeg skal være flink til å trene bekkenmusklaturen. Jeg er større, men også sterkere denne graviditeten, enn jeg var med nummer 1. Det har vel sine fordeler og ulemper. Men nå er ikke trening et fremmedord lenger, slik det var den gangen, så her skal jeg holde form og styrke oppe på et tilfreds nivå. 

Ingen tegn til kvalme eller uggenhet - enda.. Jeg har kun symptomer med litt trøtthet, litt svimmel på kvelden, puppevondt og ligamentsmerter. Det beste symptomet er jo å ikke ha mensen :Knegg: 

Så; fortsatt inn med trening, jod, tran og folat - og vekk med dørstokkmil og overflødig fett! 

Edit: jo, jeg har halsbrann også.. det startet jeg med ei drøy uke etter EL! Mandler er det beste middel mot det! 

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5+2

Ikke såååå oppblåst i går og i dag. Det hjelper sannelig å trene og å jobbe 100%, og jeg tror det utgjør hvordan jeg føler meg nå kontra i første svangerskap. Med lillemann var jeg ufattelig trøtt fra uke 5. Da jobbet jeg 50/60% og var dermed mer hjemme. Nå er jeg busy med lillemann, full jobb i turnus, trening ca hver 2./3.dag og verdens beste kjæreste. 

Men, det er en liten kul/ball nedi der. Er nok ikke lenge før jeg kjenner det utenpå. Følte det i uke 6 allerede med lillemannen. Magen ble forferdelig stor til slutt. Jordmor ringte til sykehuset rett etter termindato, fordi jeg var så stor. Hun var veldig bekymret, men jaggu var de busy på fødeavdelingen, så de kunne ikke ta meg inn. :ler: Fødte forsåvidt 12 dager etter termindato. Ble satt i gang. 

Hadde vært godt å slippe drypp og ekstreme åpningsrier denne gangen. Jeg fikk pokker nesten ikke tid til å puste før pressriene kom på slutten.. Skal nevnes at de økte dryppet litt oftere enn de skulle, da - så derfor ble det ekstra heftig :vetikke: 

Vil føde i badekar. Dét hadde vært magisk! Jeg føder gjerne nyttårsbarnet i badekar :Knegg: 

Ellers er jeg jo sulten oftere. Halsbrannen kommer nå og da i løpet av dagen. Nesa er sånn halvveis tett og er litt blaut, og slik var det også forrige gang. Synes jeg har litt vanskelig for å puste. Derfor er det tungt å trene nå, kjenner jeg. Men det hjelper på en oppblåst mage og humøret :jepp: 

Jeg bare håper så inderlig at frøet har klora seg godt fast, at det er friskt og at jeg har sunne og gode forhold der nede. Det har ikke strukket så mye de to siste dagene.. Kjenner bare at det er noe der. 

Noen ganger får jeg «kynner»følelse i magen :klo: Hadde lite kynnere i første runde.. Håper det blir slik nå også! Litt snodig å kjenne på dette allerede.. 

Skal bestille tidlig UL. Spennende!! 

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Svigers og min kjæres søster fikk vite det i går. Der har barnebarn vært et høyt ønske i lange tider, så det ble mange tårer og varme klemmer ♥️ 

I dag er jeg kvalm! Måtte si meg syk fra jobb i dag :spy: Ufattelig kjedelig. Det er kanskje først nå jeg virkelig forstår hvilken prosess jeg går inn i igjen, for andre gang i mitt liv. Jeg var kvalm med førstemann også, men ikke sånn som nå. Brekningsfølelsen ligger der konstant. Jeg er tørst på vann, men har ingen spesiell cravings. Med lillemann var lakris helt fantastisk. Vet at ingefær hjalp også, men da var jeg bare uggen. Nå orker jeg ikke tanken på å dra meg ut av sofaen for å lage meg ingefær-te :sove: 

Tror sofaen blir god for kroppen i dag, også håper jeg at dette går over. Husker noen snakket om seaband tidligere, og at det virket!! Tror det må prøves..  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2018 den 21.05, -Mala- skrev:

Hei Angel-A :goodbye:

Har du også blitt prøver igjen? Har du dagbok denne gange også kanskje? :nigo:

Hei Mala!👋🏼 

 

Ikke blitt offisielt prøver enda, men..! Er alltid et men. Vi har ubeskyttet sex og er klar over at det kan bli barn av det. 😄❤️ Skal jeg ordne meg dagbok igjen, kanskje. 🤔

 

På 14.4.2018 den 18.36, Nuttapia skrev:

:strix: ..Jeg har vel igrunnen skjønt det.. :fnise: 

5D7A52EE-98CF-4D50-91D2-81FAFAD85C70.jpeg

Aww! Gratulerer så mye!!😍❤️

 

 

10 timer siden, Nuttapia skrev:

6+1

Svigers og min kjæres søster fikk vite det i går. Der har barnebarn vært et høyt ønske i lange tider, så det ble mange tårer og varme klemmer ♥️ 

I dag er jeg kvalm! Måtte si meg syk fra jobb i dag :spy: Ufattelig kjedelig. Det er kanskje først nå jeg virkelig forstår hvilken prosess jeg går inn i igjen, for andre gang i mitt liv. Jeg var kvalm med førstemann også, men ikke sånn som nå. Brekningsfølelsen ligger der konstant. Jeg er tørst på vann, men har ingen spesiell cravings. Med lillemann var lakris helt fantastisk. Vet at ingefær hjalp også, men da var jeg bare uggen. Nå orker jeg ikke tanken på å dra meg ut av sofaen for å lage meg ingefær-te :sove: 

Tror sofaen blir god for kroppen i dag, også håper jeg at dette går over. Husker noen snakket om seaband tidligere, og at det virket!! Tror det må prøves..  

 

Usj.. Den kvalmen.. 🤢 Jeg var skikkelig dårlig i begynnelsen med Guttungen, så vet hvordan du har det. Føler med deg!! Neste gang kommer jeg til å prøve reisesyketabletter og akupunktur. Si fra om seaband fungerer da. 🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Angel-A skrev:

Hei Mala!👋🏼 

 

Ikke blitt offisielt prøver enda, men..! Er alltid et men. Vi har ubeskyttet sex og er klar over at det kan bli barn av det. 😄❤️ Skal jeg ordne meg dagbok igjen, kanskje. 🤔

 

Aww! Gratulerer så mye!!😍❤️

 

 

Usj.. Den kvalmen.. 🤢 Jeg var skikkelig dårlig i begynnelsen med Guttungen, så vet hvordan du har det. Føler med deg!! Neste gang kommer jeg til å prøve reisesyketabletter og akupunktur. Si fra om seaband fungerer da. 🤗 

Tusen takk, Angel! :danse: 

Ja, Seaband fungerte i går kveld iallfall! Jeg var ikke lenger kvalm da jeg gikk og la meg. Det var ganske ålreit. Men i natt har jeg heller blitt skikkelig møkkaforkjøla med tilhørende piggtrådhals 😝

Blir spennende å se hva som skjer hos deg, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelsen slipper taket sakte, men sikkert! Fy søren for en helvetes hals, også jeg som skal synge i bryllup på lørdag :edie:Er nesespray fyfy når man er gravid..? 

Forrige gang var jeg også i bryllup under de tidlige ukene som gravid.. Bruden har nok luktet lunta, da jeg har sagt at jeg er alkoholfri på lørdag, men min mann er ikke :Hehe: Nå har jeg jo vært dårlig da, så det er jo mulig at legen ga meg antibitotika.. :klo::vetikke::ler: 

Puppene er store og stramme, vonde og ømme. Jeg kan kjenne en babykul nå, når jeg står oppreist :hjerte: Ikke så mye ligamentsmerter nå, men uggen og trøtt. Jeg er «kommet lenger» med symptomene  denne gangen, da jeg kjenner det mer kraftig, enn første gang. Mer kvalm.. 

Enten er jeg blitt gammel, eller så er det kanskje ei jente inni der??

:baby: 

Skal snart sminke meg og dra for å handle noen, *kremt*, passende klær.. Så skal jeg hente lillemann i bhg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 17.52, Nuttapia skrev:

Tusen takk, Angel! :danse: 

Ja, Seaband fungerte i går kveld iallfall! Jeg var ikke lenger kvalm da jeg gikk og la meg. Det var ganske ålreit. Men i natt har jeg heller blitt skikkelig møkkaforkjøla med tilhørende piggtrådhals 😝

Blir spennende å se hva som skjer hos deg, da! 

Så spennende, ,da skal jeg virkelig prøve seaband selv neste gang. Den kvalmen er jo helt jævlig! :spy:

7 timer siden, Nuttapia skrev:

Forkjølelsen slipper taket sakte, men sikkert! Fy søren for en helvetes hals, også jeg som skal synge i bryllup på lørdag :edie:Er nesespray fyfy når man er gravid..? 

Forrige gang var jeg også i bryllup under de tidlige ukene som gravid.. Bruden har nok luktet lunta, da jeg har sagt at jeg er alkoholfri på lørdag, men min mann er ikke :Hehe: Nå har jeg jo vært dårlig da, så det er jo mulig at legen ga meg antibitotika.. :klo::vetikke::ler: 

Puppene er store og stramme, vonde og ømme. Jeg kan kjenne en babykul nå, når jeg står oppreist :hjerte: Ikke så mye ligamentsmerter nå, men uggen og trøtt. Jeg er «kommet lenger» med symptomene  denne gangen, da jeg kjenner det mer kraftig, enn første gang. Mer kvalm.. 

Enten er jeg blitt gammel, eller så er det kanskje ei jente inni der??

:baby: 

Skal snart sminke meg og dra for å handle noen, *kremt*, passende klær.. Så skal jeg hente lillemann i bhg ❤️

Skulle ikke du spille inn musikk sist gang du gikk gravid, eller tuller jeg nå? Husker vi hadde lik musikksmak i hvert fall. :laugh:

Jeg ville ha gått for antibiotika.:tommelsmil:

 

Hvor mange uker er du på vei nå da? Så herlig med babykul. :hjerter_rundt:Skal du på tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Angel-A skrev:

Så spennende, ,da skal jeg virkelig prøve seaband selv neste gang. Den kvalmen er jo helt jævlig! :spy:

Skulle ikke du spille inn musikk sist gang du gikk gravid, eller tuller jeg nå? Husker vi hadde lik musikksmak i hvert fall. :laugh:

Jeg ville ha gått for antibiotika.:tommelsmil:

 

Hvor mange uker er du på vei nå da? Så herlig med babykul. :hjerter_rundt:Skal du på tidlig ultralyd?

Jeg musiserte iallfall på flere arrangementer sist jeg gikk gravid, men husker ikke om jeg spilte inn noe den tiden.. Jeg satte opp en egenskrevet julefortelling, kanskje det var den? 

Jeg har funnet unnskyldningen i bryllupet, som slettes ikke er uærlig; jeg skal hente lillemannen tidlig på søndag, samt at jeg blir så dårlig dagen derpå, så jeg drikker nesten ikke lenger. Det er jo faktisk helt sant :jepp: 

På søndag er jeg 7 fullgåtte uker :danse: 

Det blor tidlig UL, ja! Mannen har også lyst til det. Se at alt er ok ♥️

—————————

 

Det ble ikke shopping i går. Forkjølelsen henger i. Men i dag kom jeg meg ut og opp, og kjøpt parkdress til lillemann og mammatøy/skjorter/kjoler med plass til gravidmage.. Og aquavit til svigerfar, da! Synd jeg ikke får smakt på den på ei god stund!! 

Jeg er ikke spesielt glad i å shoppe, så det var himla godt å komme hjem.. for så å komme på at jeg ikke har kjøpt bryllupspresang 😂 

Jeg har skikkelige menssmerter idag. Nesten vart litt bekymra for at dette går til h...! Men hodet verker, puppene er følsomme bomber og trøttheten er absolutt tilstede, så tror alt står veldig bra til med det lille frøet. 

Magen min er så utrolig stor!! Jeg fikk veldig stor mage med førstemann, og når jeg blir oppblåst nå pga graviditeten, så ser det jo ut som om jeg er 4-5 mnd på vei!! 😱 Det gjør at jeg har brukt umåtelig lang tid for å finne passende klær å ha på..Har ikke hatt noen store gensere eller skjorter som kan dekke den flaue tilstanden, så nå blir det bra å kunne kle seg littegranne etter forholdene! Men én ting har jeg livet meg selv; jeg skal ikke legge på meg 28 kg som jeg gjorde sist..! Makan! :nei: 

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1

Argh.. fortsatt skikkelig sylta i trynet.. nå er lillemann dårlig også, så vi har vært hjemme i dag, og må være hjemme i morgen også :a034:Blir jo smårar, men samtidig er jeg så trøtt og uten energi at jeg har strengt tatt ingenting på jobben å gjøre enda..! Jeg tror jeg må snakke med fastlege og arbeidsgiver og skrumpe inn timeplanen en smule.. Dumt å jobbe seg i hjel, men også like dumt å gå hjemme dersom man kan jobbe noen timer hver dag :jepp: 

Natta :sove: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3 

Magen er ikke så hoven lenger, og det er en fryd! Dvs, da kan jeg skjule graviditeten på jobb noen uker til - håper jeg!! Samtidig hadde jeg jo nå tenkt til å bare si det som det er, og kunne gå kledd som jeg vil, med en liten bump på magen.. 

Det er en problemstilling det der.. Hvorfor holde det hemmelig, når det er noe helt fantastisk! Og tenk for en god støtte og forståelse man kan få, dersom det ikke skulle gå veien..? Jeg forstår at det er enklere  og tryggere å kunne fortelle etter 3 mnd, for da er abortfaren ganske liten, men det er vel ikke noe i veien med at det kan fortelles tidligere heller? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det var en veldig bra unnskyldning for å ikke drikke på lørdag. :jepp: 

Så koselig :hjerte: Nei, nå får jeg veldig lyst på en liten en til jeg også. Hvilken prevensjon brukte du før du ble gravid, og hvor lenge tok det før du ble gravid? :) Vi har hatt en periode nå uten prevensjon, men tror ikke jeg er gravid. Ingenting som tilsier at jeg er det, da jeg har ingen symptomer på det. Tror jeg får besøk av frøken rød i morgen, etter kalenderen. Greit å bare få mensen nå, så starte på nytt igjen. Vet jo ikke hvor lang tid det tar å bli gravid denne gangen, kontra for nesten 7 år siden. :sjokkert: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...