Tina_O Skrevet 12. august 2012 #241 Del Skrevet 12. august 2012 Hihi, spennende om det er to da! Søstersen venter også to snart. Der og var magen imponerende "stor" de første ukene, og hun kjente bevegelser både her og der Familien vår kødder sånn med torsdag kveld fra Nydalen, og vi har brukt setningen "Veeeeldig arti, ja, stooooort tvillingsmilefjæs" noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. august 2012 #242 Del Skrevet 12. august 2012 Hvordan går det med deg? Ordnet ting seg når mannen kom utover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. august 2012 Forfatter #243 Del Skrevet 12. august 2012 Hihi, spennende om det er to da! Søstersen venter også to snart. Der og var magen imponerende "stor" de første ukene, og hun kjente bevegelser både her og der Familien vår kødder sånn med torsdag kveld fra Nydalen, og vi har brukt setningen "Veeeeldig arti, ja, stooooort tvillingsmilefjæs" noen ganger Hehheeehh, blir nok litt redd om det er 2 stykker inni der! Men det går nok fint. Ingen av oss har tvillinger i familien, så det er helt sikkert ikke 2 mageboere Hvordan går det med deg? Ordnet ting seg når mannen kom utover? Så koselig at du spør! Her kommer et langt svar (med garantert mye dårlig språk) for den som orker å lese. Jeg sitter mellom barken og veden. HVA skal jeg gjøre???? *Utblåsingsalarm* Vi er vel ikke ferdig snakka. Nå venter vi på bekreftelse for å få time til samtale. Så får vi se. Følelsene mine er lunket.. Det skremmer dritten av meg. Jeg har sagt til ham at det ikke skal mye til for at jeg pakker kofferten min og reiser for godt. Han skjønner det på en måte, men han vil så gjerne forsøke igjen. Det vil jeg også, men jeg har så mye negative tanker i hodet hele tiden. Om han, og oss. Jeg kjenner at jeg kunne blitt godt vant ved å bo alene. Jeg trenger å få pratet ut om ting. Virkelig. Ei av mine nærmeste venninner sluttet å ta kontakt etter at jeg fortalte henne om graviditeten. Og venninner i nærheten er det manko på, ettersom vi flyttet til hjemstedet mitt for over et år siden. Her er mest kompiser, men nå trenger jeg en kvinnes råd og tanker. Pappa er helt herlig å prate med, og skulle virkelig ønske at han kunne kommet å prate vett i huet på både samboer og meg, men det blir for dumt å blande ham inn fysisk i dette rotet. Sambo tar alt jeg sier med en skepsis. Selv når jeg tuller. Jeg har vært SYYYYKT ydmyk disse dagene, alikevel ser han på meg en ekstra gang for å få en bekreftelse på at jeg ikke er misfornøyd og ironisk. Jeg skjønner ikke.. Hvorfor kan han ikke være normal og hjertelig? Være litt mann og slå ut med armene? Jeg savner en kosebamse som ikke er redd for å ta i et tak. Jeg trenger å ha noen å diskutere spennende ting med. Sambo er noen ganger vanskelig å snakke om ting med, fordi han tror han må ha svaret på alt. Hadde en hendelse ifjor. Jeg spurte om han visste hva nasjonalfuglen i Danmark er. (Vi var på gåtur i Køben..) Flere dager etterpå tok han opp med meg at jeg hadde spurt om dette. Han mente at han følte seg helt utsatt siden han ikke hadde svaret på det. Jeg husker ikke at jeg hadde spurt ham om det engang... Jeg må ikke ha svaret på ting, synes bare det hadde vært morsomt om han har et svar i det hele tatt. Spørsmål sporadisk er en liten bit av meg. Jeg er nysgjerrig, men forventer IKKE at folk skal verken svare eller være MINST like engasjert. MEN, det er jo helt vanlig å snakke sammen og drøfte ting, er det ikke? Jeg synes det er ålreit å stille spm som: "Hva tror du om den tingen?" "Hva tror du hadde skjedd, dersom..." "Har du hørt om det og det før?" etc. Jeg synes det er kult å ha en levende diskusjon, men han tok det som et angrep på seg selv. I all verden!! Hvordan kan man ha en normal samtale med et menneske som tror at jeg er ute etter å TA HAM? Er han virkelig paranoid? Og det verste er at så lenge det er HAN som setter igang en samtale, så er det greit. Men straks det er et tema han ikke kan noe om, så trekker han seg helt ut og er ikke interessert i å tenke på det engang, og føler seg lite intelligent på området. Ok, det er en ærlig sak, men det blir et føkkings problem for ham. Lidenskapen hans er ikke tilstede. Ikke rart jeg ikke føler varmen. Han har så veldig høye forventninger til livet og seg selv, men ingen ambisjoner. Han venter på at verden skal komme å banke på på døra. Det gjør ikke jeg, og det ser ham. Jeg tror rett og slett det plager ham at jeg omfavner verden, men at han ikke gidder å gjøre det selv. Jeg må lære meg å drite i det. Hvis han vil sitte der som en sur mopp, så kan han gjøre det. Så fortsetter jeg å leve livet. Hva kommer han til å si da? Samarbeid om alt kommer til å gå til helvete. Hva er egentlig det beste scenarioet? Hva er det beste som kommer til å komme ut av dette? At en psykolog hjelper ham? VEL, jobben er viktigere for ham. Jeg forstår jo det på mange måter, men vil han beholde og oppleve familielivet sammen med meg, så bør han få hjelp til å sette tankene i system. Forstå at måten han ser på seg selv, og forventer av verden - ikke er reell. Han bør forstå at det kun er HAN som kan ta tak i disse problemene. Han må LØSE de, ikke vente på at pengene strømmer inn for å få det bedre. Han har nettopp fått fast stilling. Ergo: Litt høyere lønn. Da vil alle problemene hans løse seg. Det sier han. Jaha, ja.. Kommer han til å "se" meg igjen da? Kommer han til å ville jobbe på huset og ta initiativ til å skape seg et godt og følsomt familieliv? Kommer han til å reagere roligere over disputter, fordi selvtilliten/-følelsen hans er blitt høyere pga inntekten? Han innrømmer å være en egoist, men slutter han med å være det da, siden han får noen ekstra tusenlapper i måneden? Kommer han til å være en uredd og tålmodig far, fordi inntekten er høyere? Kommer han til å ta vare på tingene rundt seg, og gjøre det hyggelig for andre, fordi han har litt mer å rutte med? Jeg er redd at jeg må stå alene om det meste, dersom han IKKE går og får luftet hodet. Jeg trenger det jeg også, men hodet mitt blir luftig uten ham. Det gjør meg vondt å trekke en slik konklusjon. Det beveger seg mot et brudd, dersom ikke noe helt utrolig skjer. Frister ekstremt å sove på gjestesenga i natt. :forvirra: :forvirra: *Utblåsing ferdig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 12. august 2012 #244 Del Skrevet 12. august 2012 Huff, Nuttpia, dette var ikke noe hyggelig lesning Jeg skjønner frustrasjonen din godt, og det du beskriver er det jeg behøver fra min mann også! Ved mangelen på dette ville heller ikke jeg holdt ut! Synes det er flott at dere vurderer par-samtale! Det betyr jo at dere tar problemene på alvor, og at dere begge er villige til å løse opp i dem Håper dere finner en måte å løse dette på! Ang. det med høyere lønn, er det en skummel tanke at "alt kommer til å ordne seg"! Det er jo ikke penger som avgjør om man er lykkelig eller ikke, noe han bør innse ganske raskt! Mange som tjener godt forventer at partneren skal ta seg av "alt det andre" fordi han/hun tross alt kommer med pengene og forsørger familien.. Håper ikke det er sånn han tenker! Du skal i alle fall ikke finne deg i hva som helst, Nuttpia, og det virker det ikke som du gjør heller! Stå på - vær sterk Så håper jeg dere kommer frem til en løsning ganske snart! Stor fra Ninnin!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 12. august 2012 #245 Del Skrevet 12. august 2012 Stor klem til deg.... :-) unner deg ikke dette... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. august 2012 #246 Del Skrevet 12. august 2012 Så kjedelig at dere ikke fikk pratet ut skikkelig, men bra tiltak å få ordnet med en samtale og hjelp til dette Den eneste som kan finne ut hva du skal gjøre er deg selv Hvor enn klisjè det høres ut som, så har magefølelsen din rett. Hodet å hjertet kan lure oss på alskens rare måter, men magefølelsen kan ikke noe endre Om magefølelsen din sier at du og babyen har det best alene, så gjør det. Han vil sikkert støtte dere og være en del av barnets liv. Ikke om natten det første året, men ellers. Dersom magefølelsen din sier at grunnen til at du forelsket deg i han og valgte han er sterkest, så jobber du deg igjennom dette. Det er forferdelig vanskelig å få følelsene til å komme tilbake igjen. Jeg mistet følelsene for min tidligre samboer (5 år siden) og klarte aldri å få de igjen. Dette er veldig individuelt. For oss så lå problemene altfor dypt, og jeg kunne aldri tenkt meg å hatt barn med han. Du får finne støtte i de rundt deg så best du kan. Dersom din far er en standhaftig mann og flink til å ta tak, så kontakt han Foreldre stiller alltid opp for oss barna, uansett hvor gamle vi blir takk lov. Det er ikke sikkert at han synes at det blir for dumt. Kanskje han setter uendelig pris på at du trenger hans hjelp og tørr å spørre? Uansett hva du velger eller føler så er det riktig for deg. Barnet deres har det best med enten foreldre som er i lag og glade, eller er glade hver for seg. Foreldre som bor sammen pga at "de må", vil bli avslørt av barnet tvert.... Vær litt egoistisk! Hva vil DU? Kan han gi deg dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 13. august 2012 Forfatter #247 Del Skrevet 13. august 2012 Dere er noen flotte jenter, alle sammen. Tusen takk for at dere deler så hjertelig med dere selv, og at dere har brukt tid på å lese. Tider er i forandring, så får vi se. Har pratet ufattelig mye idag. 16 uker idag, legger ut bilde i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. august 2012 Forfatter #248 Del Skrevet 14. august 2012 Nå begynner det virkelig å bli liv inni der. Kjenner bevegelser og små spark mer og mer. Sambo kjente det igår, til og med!! På 16-uker-dagen Han ble helt satt ut Vi har kommet frem til en del enigheter, og det er så deilig, så får vi bare håpe for alt i verden at alt går bra tilslutt! 16+0 Ps: Hilser fra Nurket som har sparket nå og da i nesten 10 minutter!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 14. august 2012 #249 Del Skrevet 14. august 2012 Aaaw, nydelig liten kul!! Hipp hura for 16 uker Flott at dere har fått snakket sammen, fortsett med det! Skal se det ordner seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 14. august 2012 #250 Del Skrevet 14. august 2012 Godt å høre at dere har fått pratet sammen Fnatastisk å høre om sparkene! Helt utrolig at det går an så tidlig. Tenk hvis jeg kjenner spark allerede om 7 uker?! Det er allerede i begynnelsen av oktober, det! Wee! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. august 2012 Forfatter #251 Del Skrevet 14. august 2012 Aaaw, nydelig liten kul!! Hipp hura for 16 uker Flott at dere har fått snakket sammen, fortsett med det! Skal se det ordner seg!! Jaaa, jeg håper du har sååå rett, Ninnin!!! Godt å høre at dere har fått pratet sammen Fnatastisk å høre om sparkene! Helt utrolig at det går an så tidlig. Tenk hvis jeg kjenner spark allerede om 7 uker?! Det er allerede i begynnelsen av oktober, det! Wee! Tiden går helt utrolig fort! Bare gled deg, Tina. Det er sååå rart, men det føles sååå naturlig likevel! Og det er da merkelig å kjenne tydelige spark så tidlig, så her ligger det nok ingen morkake foran, for å si det sånn. Utrolig å følge med dere som både er før og etter. Alt er så veldig individuelt og spennende! Ha en fin dag, jenter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. august 2012 Forfatter #252 Del Skrevet 14. august 2012 Stjeler denne, jeg, selvom det er tidlig! Kjønn: Får vite den 30.aug Termin: 31.01.13 (foreløpig) Utålmodig?: Ikke heeelt enda.. Klart det kribler i magen, men det er ennå så mye gøy som skjer i kroppen at jeg tenker ikke på å villa ha babyen ut helt enda, nei Hodet ned: Tror den foreløpig svømmer rundt nedi der, jeg.. Aktivitet i magen: Begynner å bli mer og mer! Navn: Tror jo det er gutt, så har 2 guttenavn i hodet. Men har litt lyst til å se nurket sitt ansikt før vi bestemmer 100% Vektøkning: Foreløpig ca 6kg Vann i kroppen: Nei Kynnere: nei Humør: Er ikke plaga med sure hormoner, derimot har jeg vært ganske fnisete i hele sommer.. Humøret er bra, selv når jeg er småsliten Barnerom: Samme svar som Ninnin: Tipper h*n begynner sovingen inne hos oss, så flytter vi han over på det som tidligere var gjesterom etter hvert. Utstyr: Nei.. Venter på loppemarked-sesongen!! Strekkmerker: Nei, men det klør innimellom på magen. Innbilder meg lissom at de strekkes fra tærne til hakelappen iløpet av de neste 5 mnd.. *grøss* Melk i brystene: Nope Fødsel: Det blir spennende! Gleder meg forsåvidt. Ser frem til å få oppleve det kvinner sier er noe av det største som skjer i livet. Gleder meg til babyen kommer ut og blir lagt på magen min Plager: Kan nok være litt småtrøtt innimellom enda, ja. Sitte lenge er ikke kult, så er ofte ute på en liten gårunde. Oppegående: Foreløpig Hehe.. Sulten: Ja.. Spiser vel 1 måltid mer om dagen tilsammen. Men passer på at det ikke blir mye sen mat. Har heldigvis ikke fysen-følelsen som jeg hadde før uke 12.. Den var fæl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 14. august 2012 #253 Del Skrevet 14. august 2012 Så bra at dere fikk snakken ordentlig sammen, jeg håper virkelig det ordner seg for dere! Og så har du så nydelig mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. august 2012 Forfatter #254 Del Skrevet 14. august 2012 Så bra at dere fikk snakken ordentlig sammen, jeg håper virkelig det ordner seg for dere! Og så har du så nydelig mage! Takk, Mala-fine Blir nk noen runder til, men det ser jeg frem til. En produktiv progresjon.. Alt for baby og kjærligheten. Vi har litt over 5 mnd på oss, så det bør vi klare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 14. august 2012 #255 Del Skrevet 14. august 2012 Så herlig å lese at dere holder på å jobbe igjennom problemene Ønsker dere alt godt sammen! Og så HERLIG med spark da gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. august 2012 Forfatter #256 Del Skrevet 14. august 2012 Så herlig å lese at dere holder på å jobbe igjennom problemene Ønsker dere alt godt sammen! Og så HERLIG med spark da gitt Ja, her skal det jobbes hardt!! Tusen takk, søte du!! Ja, blir nok en liten trommis, dette her *dunk, dunk, dunk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 14. august 2012 #257 Del Skrevet 14. august 2012 Så bra at dere har fått snakket litt sammen, og er klar for å snakke enda mer ilag Kjempebra! Å herligheten for ein nydelig babymage Jeg smeltet helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. august 2012 Forfatter #258 Del Skrevet 14. august 2012 Så bra at dere har fått snakket litt sammen, og er klar for å snakke enda mer ilag Kjempebra! Å herligheten for ein nydelig babymage Jeg smeltet helt Ååh, tusen takk, Cathrine Synes den er litt spiss og rar fortsatt, men (Er nok en gutt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. august 2012 Forfatter #259 Del Skrevet 14. august 2012 Unnfangelsen finner sted omkring: 7. mai 2012 Hjertet begynner å slå: 1. juni 2012 Embryoet beveger seg: 25. juni 2012 Alle indre organer er ferdig formet: 2. juli 2012 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 2. juli 2012 Risiko for spontanabort avtar: 16. juli 2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 30. juli 2012 Fosteret svelger og tisser: 13. august 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. august 2012 (NEI, kjente første gang 12+? ) Tid for ultralyd: 30. august 2012 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. september 2012 Fosteret begynner å høre: 1. oktober 2012 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 29. oktober 2012 Mange fostre legger seg med hodet ned: 3. desember 2012 Svangerskapspermisjonen begynner: 9. januar 2013 Antatt termindato: 30. januar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. august 2012 Forfatter #260 Del Skrevet 14. august 2012 HANDLELISTE Vognpose Trappegrind Lekegrind med madrass Uro Vugge med madrass, madrassbeskytter, dyne og pute Seng med madrass, madrassbeskytter, dyne og pute Sengetøy Vippestol Kombivogn med regnoverall og nett Ammepute Tåteflasker Smokker Smekker/siklekluter Stelleveske m/stelleunderlag Bleiebøtte Ammeinnlegg BH + ammetopper Brystpumpe Kluter Babyolje+shampoo Badebalje Stellepute + baderomskommode Febermåler Nesesuger Babysaks Babycall Purelan (brystvorter) Inotyol (sår stump) Mme Bleier Mesoft kompresser (istedetfor våtservietter) Bæremeis Bæresjal Tepper ull/fleece/bomull Vindtett lue Bind Øvrige klær, samt pysjamaser og ullundertøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå