Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, Rhiannon! Ja, endelig er det babyen som overtar ;) Har du fortsatt knapp på at det er to inni der?

Åja, det tror jeg :sjarmor: Så det blir spennende å høre hva de sier på ordinær ul! Det var i slutten av august, var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det tror jeg :sjarmor: Så det blir spennende å høre hva de sier på ordinær ul! Det var i slutten av august, var det ikke?

Hehe!! Jo, den 30.aug :) Hadde vært helt rått om du har rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt mage du har!! :rodmer: Gleder meg til å høre etter at du har vært på UL!! Ikke lenge til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt mage du har!! :rodmer: Gleder meg til å høre etter at du har vært på UL!! Ikke lenge til nå!

Takk, Ninnin!! :hjertesmil: Nja, er jo fortsatt en hel måned til!! Men det går jo fort, da.. Er mye som skjer i august, så da går tiden fort :tommelsmil:

---------

Har hatt mye strekk i dag. Ikke noe godt. Så overall en slapp dag, så nå avslutter vi kvelden med en film på senga :)

Ha ei god natt, jenter!!! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnfangelsen finner sted omkring: 7. mai 2012

Hjertet begynner å slå: 1. juni 2012

Embryoet beveger seg: 25. juni 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 2. juli 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 2. juli 2012

Risiko for spontanabort avtar: 16. juli 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 30. juli 2012

Fosteret svelger og tisser: 13. august 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. august 2012

Tid for ultralyd: 30. august 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. september 2012

Fosteret begynner å høre: 1. oktober 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 29. oktober 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 3. desember 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 9. januar 2013

Antatt termindato: 30. januar 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å streke ut nye ting på lista!! :) Ha en super kveld :klemmer:

Ja, det er det!!! :smilorange: Fant en til :fnise:

God helg (edit: KVELD! Huff, den tåka...) til deg også, Ninnin!!! :hjerte:

  • 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager
  • 2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager
  • 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager
  • 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager
  • 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager
  • 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager
  • 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager
  • 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager
  • 9 fullgåtte måneder: 40 uker

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg også lage meg en sånn liste - for nå er jeg ilbake på pc-en;-) Jippi!

Jaa! :tommelsmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du de listene hen?

Babyverden:

http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/

  • 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager
  • 2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager
  • 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager
  • 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager
  • 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager
  • 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager
  • 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager
  • 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager
  • 9 fullgåtte måneder: 40 uker

:smilyblomst: </p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en kjempefin mage du har! :klemmer: Så gøy at den vises så godt allerede, heldiggrisen!

Flink som tar bilde hver uke! Du kommer ikke til å angre! :)

Ja, tror det er gull verdt på slutten. Er jo ikke bare-bare å gå gravid de siste ukene. Vel, jeg tror jordmora hjalp meg litt da jeg kom inn til føden for å føde. Ja, gjorde vondt men det glemmer en fort. Dessuten så kan det jo hende hun venninnen din var litt moden og øm der nede når hun ble tøyd + ingen reagerer helt likt på smerte. Uansett, det skal du ikke tenke noe på. Vi krysser fingrene for at ting starter av seg selv. :)

Jeg spiste bringebærbladkapsler de siste ukene, det kan jo hende det hjalp. :) Hadde ikke no særlig med blødninger etter fødsel og magen trakk seg veldig fint tilbake meget fort. Verdt å prøve de i hvert fall! :) Ellers var jeg hos modningsakupunktur, rakk bare en gang da for da jeg skulle tilbake endte jeg opp på føden i stedet. Helt greit det altså. ;)

Når slutten kommer og du har gått gravid i 9 mnd så er du klar for at ting skal skje at du ikke tenker noe på smertene, det blir forresten slik at en ønsker å kjenne modningssmerter osv. Slik har det vært på terminklubbene på nettet i hvert fall, hehe.

Ja, enn det! Hvor kom den fra? :klo::fnise: Nei, det er ganske stor forskjell fra å være gravid til å ha en unge altså. Virkelig. Rart at det å gå gravid skal føre til noe slikt, haha. Men gled deg! Er så kos. :hjerte: En blir så forelsket i disse små. Lillegutt ligger ved siden av meg i sofaen og sover nå, har bare lyst til å ta han opp og kose med han..! Savner han allerede! :fnise: Sukk.. :)

Har hørt masse fint om den boka, du får fortelle oss om den etter at du har lest den. Kanskje jeg satser på den boka neste gang. ;)

Hm.. Skjønner bekymringene dine. Ikke enkelt! Det finnes ikke noen ekstrajobb/deltidsjobb i nærheten du kan ta for et lite halvår da? Er jo bare for å få en bedre utbet. sum i permisjonen.

Håper du hadde en fin kveld med mannen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjempefin mage du har! :klemmer: Så gøy at den vises så godt allerede, heldiggrisen!

Flink som tar bilde hver uke! Du kommer ikke til å angre! :)

Ja, tror det er gull verdt på slutten. Er jo ikke bare-bare å gå gravid de siste ukene. Vel, jeg tror jordmora hjalp meg litt da jeg kom inn til føden for å føde. Ja, gjorde vondt men det glemmer en fort. Dessuten så kan det jo hende hun venninnen din var litt moden og øm der nede når hun ble tøyd + ingen reagerer helt likt på smerte. Uansett, det skal du ikke tenke noe på. Vi krysser fingrene for at ting starter av seg selv. :)

Jeg spiste bringebærbladkapsler de siste ukene, det kan jo hende det hjalp. :) Hadde ikke no særlig med blødninger etter fødsel og magen trakk seg veldig fint tilbake meget fort. Verdt å prøve de i hvert fall! :) Ellers var jeg hos modningsakupunktur, rakk bare en gang da for da jeg skulle tilbake endte jeg opp på føden i stedet. Helt greit det altså. ;)

Når slutten kommer og du har gått gravid i 9 mnd så er du klar for at ting skal skje at du ikke tenker noe på smertene, det blir forresten slik at en ønsker å kjenne modningssmerter osv. Slik har det vært på terminklubbene på nettet i hvert fall, hehe.

Ja, enn det! Hvor kom den fra? :klo::fnise: Nei, det er ganske stor forskjell fra å være gravid til å ha en unge altså. Virkelig. Rart at det å gå gravid skal føre til noe slikt, haha. Men gled deg! Er så kos. :hjerte: En blir så forelsket i disse små. Lillegutt ligger ved siden av meg i sofaen og sover nå, har bare lyst til å ta han opp og kose med han..! Savner han allerede! :fnise: Sukk.. :)

Har hørt masse fint om den boka, du får fortelle oss om den etter at du har lest den. Kanskje jeg satser på den boka neste gang. ;)

Hm.. Skjønner bekymringene dine. Ikke enkelt! Det finnes ikke noen ekstrajobb/deltidsjobb i nærheten du kan ta for et lite halvår da? Er jo bare for å få en bedre utbet. sum i permisjonen.

Håper du hadde en fin kveld med mannen! :)

Hei AA! Og tusen takk for magekommentar :nigo: Magen er spiss og liten. Når jeg bøyer meg fremover, så kjennes det ut som at jeg har en ball nederst på magen, så begynner å bli ubeleilig i enkelte sittestillinger etc nå. :fnise: Bildene må tas! Det er viktig :)

Fint med forberedende, både naturlig tilskudd og akupunktur. Skal nok bedyre meg med litt slikt jeg også, når jeg kommer så langt. Vil slippe bedøvelse etc så langt det går ut i fødselen, for jeg drømmer om en hjemmefødsel neste gang :sjenert: MEN, vi får se!

JA, det iler oftere og oftere igjennom kroppen nå, og jeg håper at svangerskapet går bra og at jeg får møte den lille inni der. Er jo så tidlig enda, men føler på meg at alt er som det skal. Har strekk, strukk, strukket og skrakket og alt fæle ligament-ondter i flere dager nå. I natt kjentes det ut som ordentlige menssmerter, så da ble jeg faktisk litt redd.. Men er gått over nå, og er fresh og fin :)

Jepp, skal gi deg bokreferanse :lillesky:

Tar kontakt med vikarbyråer. SKal få jobbet endel med det i helgen. Det blir spennende å se hva høsten bringer.

Nå må jeg løpe på jobb! Ha en fiiiin dag så læææng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

POKKERS ligamentsmerter!!! Auuuuu!!!! :unsure:

Og akkurat da jeg hadde skrevet det, så kom sjefens dalmantiner og la seg ved bena mine... :blush:

Men fy søren, hele "ballen" nederst på magen verker. KLAGEKLAGEKLAGE!!! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...