Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Ligamentvondter er så guffent! Heldigvis kan en kald snute og varm pels lindre det meste :smilorange:

Jaaa :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, og verre blir det. ;) Herlig da! Har du kjent noe mer bevegelser? Kanskje du føler at tiden frem til UL går litt tregt, men etter UL kommer ukene til å rase av gårde. Plutselig så nærmer fødselen seg! :)

Greit å ta ting som de kommer. :) En må ikke bli skuffet om en trenger smertestillende under fødsel, noen fødsler er så langdryge og tunge at både mor og barn har gått av en liten pause i riene. Men skjønner tanken din og krysser fingrene for at du får det slik som du vil. :)

Kjenner igjen de ondtene her og der ja.. Men det er slik det skal være det. Husker ei natt våknet jeg at kjempesterke smerter på høyre side av navlen, strålte bak i ryggen og nedover foten.. Helt grusomt! Men det var visst bare voksesmerter det og.. Merkelige greier! Ikke rart en blir redd i hvert fall. Godt at smertene ga seg hos deg. :klemmer:(edit: så nå at de ikke hadde gitt seg.. *trøste* Håper voff-voffen hjelper litt. Godt med trøst!)

Spennende høst i vente, på mange måter! :)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligamentvondter? Hva er det da? Er så grønn på dette her ass... :fnise:

Fra ca uker 10/12 så begynner livmora å strekke seg over symfysen og detta greiene. Dvs at musklene i livmora vokser (livmora=en eneste stor muskelklump), det strekkes, og kan gjøre vondt. Det er voksesmerter, og kan kjennes litt som menssmerter utpå sidene, lissom.

Som tannverk i eggstokkene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, og verre blir det. ;) Herlig da! Har du kjent noe mer bevegelser? Kanskje du føler at tiden frem til UL går litt tregt, men etter UL kommer ukene til å rase av gårde. Plutselig så nærmer fødselen seg! :)

Greit å ta ting som de kommer. :) En må ikke bli skuffet om en trenger smertestillende under fødsel, noen fødsler er så langdryge og tunge at både mor og barn har gått av en liten pause i riene. Men skjønner tanken din og krysser fingrene for at du får det slik som du vil. :)

Kjenner igjen de ondtene her og der ja.. Men det er slik det skal være det. Husker ei natt våknet jeg at kjempesterke smerter på høyre side av navlen, strålte bak i ryggen og nedover foten.. Helt grusomt! Men det var visst bare voksesmerter det og.. Merkelige greier! Ikke rart en blir redd i hvert fall. Godt at smertene ga seg hos deg. :klemmer:(edit: så nå at de ikke hadde gitt seg.. *trøste* Håper voff-voffen hjelper litt. Godt med trøst!)

Spennende høst i vente, på mange måter! :)

Ja, tviler ikke på at det blir verre. Godt det begynner tidlig, så har jeg god tid til å forberede meg ;)

Det er jo litt mer liv nedi der ettersom jeg har litt vondt. Men en sjelden gang kan jeg kjenne noe som kanskje er litt annerledes. :) Spesielt nå som jeg sitter på en kontorstol hele dagen...

Usjamei for en fæl måte å våkne opp på! Det stikker jo hist og pist!

Blir absolutt ikke skuffet dersom jeg må til med bedøvelser, men jeg er nok min største konkurrent, ja.. Dét skal jeg innrømme :fnise:

Nei, har ikke gitt seg. Kommer sterkere nå og da. Menmen, hjelper nok på når jobbdagen er over. Å sitte her hjelper vel ikke stort ;)

Voffen er søt. Ligger her enda :hjerte: Men den lukter litt for mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundelukt er ikke godt for tiden nei, kjenner igjen den :fnise:

Svigerforeldrene mine har hund og jeg tror hun syns det er rart at jeg ikke vil leke så mye med henne lengre, kunne jo ligge på gulvet å rulle oss vi to, men nå vil jeg ha henne på avstand hele tiden fordi hun lukter så fælt...

Og nåde hun om hun kommer hoppende opp i fanget mitt :gjeiper:

Gravidneser er rare!

Håper smerten gir seg hos deg snart og at helgen din blir fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hunden vært ute i regnet og kanskje? Æsj, hundelukt kan være ganske ille, spesielt om en har fått den typiske gravidnesen(takk og lov for at jeg ikke fikk den!!).. Er det din hund? :)

Nei, tenkte ikke på smertene, men på hvordan en skal klare å bevege seg + finne behagelige sittestillinger etter hvert. Nei, huff, håper ikke de smertene dine blir verre. :( Var kun i begynnelsen jeg hadde slike smerter som du har. Det gir seg nok etter hvert hos deg og skal du se! Er jo mye som skjer inni magen din nå, så litt voksesmerter vil du nok kjenne. Om det blir for ille er det bare å ringe jordmor å høre om tips.. Har du vært hos jordmor? Jeg var kun hos jordmor for kontroller etter første kontroll, synes det var veldig greit da de vet hva de holder på med. ;)

Hehe, er som meg du. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundelukt er ikke godt for tiden nei, kjenner igjen den :fnise:

Svigerforeldrene mine har hund og jeg tror hun syns det er rart at jeg ikke vil leke så mye med henne lengre, kunne jo ligge på gulvet å rulle oss vi to, men nå vil jeg ha henne på avstand hele tiden fordi hun lukter så fælt...

Og nåde hun om hun kommer hoppende opp i fanget mitt :gjeiper:

Gravidneser er rare!

Håper smerten gir seg hos deg snart og at helgen din blir fin :klemmer:

Skjønner deg GODT, Mala! Usjamei.. Stakkars små :hjerte:

Ja, den gir seg nok når jeg får gått litt og strekt kroppen.

Mannen henter meg på jobb om 15 minutter!! Har aldri gleda meg SÅ mye til å bli henta før :hjertesmil: Også blir det shoppings på butikken, og jeg tror jeg blir nødt til å kjøpe litt godt idag, for å glemme vondten litt :fnise:

MEN, det er jo helg, da ;)

Takk, Mala! Blir mye maling og planlegging i helgen, dvs en rolig helg. UNDERBART! :hjerte:

Har hunden vært ute i regnet og kanskje? Æsj, hundelukt kan være ganske ille, spesielt om en har fått den typiske gravidnesen(takk og lov for at jeg ikke fikk den!!).. Er det din hund? :)

Nei, tenkte ikke på smertene, men på hvordan en skal klare å bevege seg + finne behagelige sittestillinger etter hvert. Nei, huff, håper ikke de smertene dine blir verre. :( Var kun i begynnelsen jeg hadde slike smerter som du har. Det gir seg nok etter hvert hos deg og skal du se! Er jo mye som skjer inni magen din nå, så litt voksesmerter vil du nok kjenne. Om det blir for ille er det bare å ringe jordmor å høre om tips.. Har du vært hos jordmor? Jeg var kun hos jordmor for kontroller etter første kontroll, synes det var veldig greit da de vet hva de holder på med. ;)

Hehe, er som meg du. ;)

Neeei, tror ikke det regnet da de kom isted. Hunden tilhører sjefen :)

Bevege seg, ja. Jada, det kommer nok. Litt uvant nå, bare :) Jeg liker å ligge i en krøll i sofaen eller senga, men det kan jeg forsåvidt bare glemme nå.. :)

Kjente en liten sommerfuglvinge isted. Den var tydeligere enn den vingen jeg kjente forrige helg :hjerte: Er det virkelig mulig at jeg kjenner det SÅ tidlig?? Jeg synes det er litt for godt til å være sant.. :overrasket:

Jada, regner med at det gir seg. Har googlet litt idag, og lest nettopp det. Ligamentsmertene er typiske for den perioden jeg er i nå. Er åpen med gutta på jobben om detta, så de er ganske forsiktige :closedeyes:

Nei, jeg har ikke vært hos jordmor. Jeg aner ikke hvordan slike ting foregår. Har kun vært på første kontroll hos min flotte lege. :)

Kan jeg ringe sykehuset selv og spørre om å få videre kontroller der?

Jeg er jo veldig fornøyd med legen min, da.. Og det virker som hun har graviditet og spebarn som spesialitet, så kanskje jeg skal bli der..? Skal til henne og høre hjertelyden til uka, så kan jo høre med henne om hva hun synes også.

:hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Hilser på jeg, har fulgt med i dagboka di og syns den er veldig koselig å lese i! Vi har jo termin samme dag, så det er moro å følge noen som er nøyaktig like langt på vei som meg :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Hilser på jeg, har fulgt med i dagboka di og syns den er veldig koselig å lese i! Vi har jo termin samme dag, så det er moro å følge noen som er nøyaktig like langt på vei som meg :happy:

Hei bobbi!! Så koselig med et nytt fjes :hallo:

Så gøy med termin samme dag :happy: Er det din første eller? Når skal du på UL? Har du kanskje vært på tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er den første, gleder oss veldig og er skikkelig klare for å bli foreldre :strix:

( er 30 så det er vel ikke så rart ;) ).

Var på tidlig ul i uke 12, var så deilig å se den lille tassen som lå å strakk på seg og å høre hjertet som banket :hjerte: Skal på ordinær ul i begynnelsen av september, enn du? Blir spennende å se hvem av oss som får først da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er den første, gleder oss veldig og er skikkelig klare for å bli foreldre :strix:

( er 30 så det er vel ikke så rart ;) ).

Var på tidlig ul i uke 12, var så deilig å se den lille tassen som lå å strakk på seg og å høre hjertet som banket :hjerte: Skal på ordinær ul i begynnelsen av september, enn du? Blir spennende å se hvem av oss som får først da :)

Så gøy!! Er 28, og sambo er 32, så er klare vi også :)

Har time 30.aug, og til uka skal vi høre hjertelyden før første gang. Vi gleder oss vilt!!

Er godt å sette igang søskenflokken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring med vondtene, når alt kommer til alt, så er det nok verdt det vettu :smilyblomst:

Ja, Lizzie! Det er sikkert og visst! Er helt enig med deg :)

Idag har de kommet litt mer tilbake igjen.. Passer litt dårlig, da jeg har så mye å gjøre i hagen. Men jeg får bare tåle litt vondt idag, rett og slett.. Har bare godt av å røre på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevege seg, ja. Jada, det kommer nok. Litt uvant nå, bare :) Jeg liker å ligge i en krøll i sofaen eller senga, men det kan jeg forsåvidt bare glemme nå.. :)

Kjente en liten sommerfuglvinge isted. Den var tydeligere enn den vingen jeg kjente forrige helg :hjerte: Er det virkelig mulig at jeg kjenner det SÅ tidlig?? Jeg synes det er litt for godt til å være sant.. :overrasket:

Jada, regner med at det gir seg. Har googlet litt idag, og lest nettopp det. Ligamentsmertene er typiske for den perioden jeg er i nå. Er åpen med gutta på jobben om detta, så de er ganske forsiktige :closedeyes:

Nei, jeg har ikke vært hos jordmor. Jeg aner ikke hvordan slike ting foregår. Har kun vært på første kontroll hos min flotte lege. :)

Kan jeg ringe sykehuset selv og spørre om å få videre kontroller der?

Jeg er jo veldig fornøyd med legen min, da.. Og det virker som hun har graviditet og spebarn som spesialitet, så kanskje jeg skal bli der..? Skal til henne og høre hjertelyden til uka, så kan jo høre med henne om hva hun synes også.

:hjertesmil:

Ja, det er faktisk mulig å kjenne så tidlig.. wub.png Du er veldig heldig! Er jo så herlig å kjenne de lille små bevegelsene der inne. Plutselig så kan du kjenne det på utsiden også! Kjente for første gang tidlig uke 15, også kjente jeg daglige bevegelser fra uke 17. :)

Æsj, de smertene kan være så utrolig vonde. Håper det gir seg hurtigst hos deg! Skal krysse fingrene for det. :) Godt at mannfolka på jobben tar litt hensyn. Flinke!

Du kan ringe til helsestasjonen du tilhører, alle helsestasjoner skal ha gratis jordmortjeneste. Ville ha ringt nå jeg om jeg var deg, kanskje du er heldig og får en time allerede neste uke. De fleste jordmødre tar inn gravide etter uke 15. :) Du trenger ikke å dra til jordmor, er ikke alle som gjør det. Bare pass på så du tar alle prøvene og får alle papirer som du skal ha, vet noen leger ikke er like flinke til å følge opp slikt. Om du er fornøyd med legen din så er det jo lik så greit å bare dra inn til kontroller og sjekk hos henne.

Håper helgen din har vært fin! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel-A:

Kjente du på utsiden allerede i uke 15, Angel? :overrasket: Oi!! Det er jo fantastisk!! Jeg er i uke 15 nå, og synes det er vanskelig å se (kjenne) for meg en fot som sparker så hardt. Spennende!

Ja, er veldig fornøyd med legen min, hun er helt skjønn, og heller ikke langt unna der jeg bor.

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Doppler-timen min er fremskyndet, dvs at jeg skal til legen imorgen og høre på hjerte-lyden. Men jeg sitter med blandede følelser. Klarer ikke å ha hodet helt klart. Klart jeg gleder meg, men tror jeg er alene om det.

Barnefar har klikka, så vi har sovet i hver vår seng i natt. Har en dårlig følelse. Vi har hatt det så deilig denne sommeren, men jeg tror han har et problem som omhandler seg selv ift andre mennesker.

En annen ting er at han mener at jeg har et kontroll-problem. Ja, jeg liker å ha oversikt på hus og hjem. Jeg liker å ha det ordentlig rundt meg, og synes det er trist dersom han ikke kan stille opp etter at jeg har spurt ham x antall ganger. NEI, jeg maser ikke. Jeg sier ifra, og vi lager en avtale. Etter et par uker har gått, og jeg ser at han ikke holder den avtalen, så nevner jeg det igjen. Fortsatt med et smil om munnen.. Men tredje/fjerde gangen jeg nevner det, og han FORTSATT ikke har holdt avtalen sin, så kjefter han MEG huden full.. Og jeg har ikke kjeftet på han i det hele tatt..

Jeg forventer ikke annet enn at man skal ta ansvar for huset sitt. Og det blir vel innmari feil dersom det for det meste er bare én som tar ansvaret for at ting skjer her..?

Jepp, ordentlig klisjé dette her, men han mener iallfall at jeg oppfører meg som en gammal kjærring.

Jeg synes det er koselig å gjøre litt stas når vi skal ha middagsgjester, jeg. Det kan jeg vel få lov til. Jeg ber ikke mannen om noe annet, enn at han hjelper meg å rydde etterpå. Det må vi jo gjøre etter en middag uansett. Men igår, da jeg sa at vi måtte huske å vaske opp, klikket det helt for ham, og han kjeftet på meg foran gjestene våre. Jeg sa da han gikk, at jeg ikke mente at vi skulle gjøre det NÅ, men ETTERPÅ. Men jeg fikk så ørene hang.. Helt utrolig. Gjestene var søster og hennes sambo, så de kjenner oss heldigvis godt.

Jeg ville sitte litt ned, fordi jeg hadde stått og laget mat i 2-3 timer. Og jeg hadde funnet fram dessertsjokolade som jeg ville at vi alle skulle kose oss med. Og han fikk det for seg at jeg ødela hele dagen med vilje. Hvorfor i h#$%te skulle jeg villet det?!

Skjønner ikke hvorfor han vil ha barn med meg hvis han ikke er trygg på forholdet, eller i det hele tatt ønsker seg noe annet. Jeg føler meg nesten lurt.

Vet ikke om jeg bare skal pakke kofferten og bo for meg selv en stund..

Nå fikk jeg sms: "Vi er ikke 60 år, du må slappe av i hodet. Jeg skal roe meg, hvis du roer deg".

Det er han som er nervøs for alt her i verden. At jeg er ute og har et liv, er tydeligvis et problem for ham. Han glemmer at det er noe han må ordne opp i selv. Jeg kan ikke engasjere han i ting når han ikke er motivert. Skal jeg bruke all min energi på det?

Da kan jeg iallfall gi opp med å finne meg en deltidsjobb frem til babyen kommer. Og permisjonen med vår lille baby er viktigere enn å leie en redd mann på aktiviteter.. :overrasket:

Han glemmer at jeg er gravid. Selvom han tar på magen min hele tiden. Takk!!

En kompis kommer etterpå for å hjelpe meg med noe greier. Kanskje jeg bare skal spørre om han kan kjøre meg til et annet sted... Så får sambo noen dager alene.

Sorry jenter, dette MÅTTE ut et eller annet sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt skal ut her, Nuttapia :klemmer:

Det høres ut som om det er noen overreaksjoner ute og går ja.... Jeg vet ikke hva jeg kan si som kan hjelpe, for er så innmari konfliktsky selv, men jeg tror du klarer deg gjennom det! Kanskje det beste er at han får litt tid til å tenke seg om.

Og gratulerer med 15 uker i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Rhiannon.. Du er fin :hjerte:

Jeg vil så gjerne bli her, og forsøke å forstå meg på ham.. Men vi stagnerer nå begge to, og jeg holder ikke ut den ropingen hans. Jeg blir redd, og det kan da ikke være godt for den lille i magen.

Dopplertimen imorgen vil jeg faktisk gjøre alene. Vil ikke ha ham der. Det kan bli for tøft, når han sier så mye barnslige og idiotiske ting til meg. Jeg tror jeg trenger å ha babyverden for meg selv en stund, så kan han sitte der og tenke over hvordan han egentlig oppfører seg, og kjenne etter om han egentlig er klar for dette eller ikke.

Jeg har hatt så mye dritt oppigjennom.. Var sikker på at det skulle gå over når jeg ble stor og kunne ta vare på meg selv.

Enten kan jeg ikke ta vare på meg selv, eller så er det bare ment at jeg skal ha jævli mye uflaks.

Godt jeg har en jobb jeg er flink i. JEG klarer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg, Nuttapia :kose: Det er ekstra trist med krangling når man har en liten en i magen... Enig med Rhiannon, høres ut som han overreagerer veldig, er det noe spesielt som plager han, siden han ble SÅ sint for det der?

Masse lykke til på dopplertimen din i morgen, blir sikkert en opptur å høre :hjerte:-bank :rodmer:

Ps: Lurer på hvorfor du har "ticket" opp til 15 uker, mens jeg bare er 14+6 - det var da blodig urettferdig :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...