Sessa Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #461 Del Skrevet 16. mars 2005 Klesskapet er tømt for ubrukelige (les for små klær pga større pupper. Funker dårlig når toppene dras langt opp over magen...) og utvaskete klær Det var digg å putte det ned i søppelposen. Nå som jeg er gravid er det en fin tid å kaste bort gammelt "ræl" i skapet. For etter fødselen kommer jeg uansett til å kjøpe meg nytt Nesten en halv søppelsekk ble det. Skal frese det bort på Fretex etterpå. Finnes vel alltids noen som kan bruke mye av det :-) Skal komme meg i badekaret snart. Lenge siden jeg har ligget i badekaret og slappet av. I dag føler jeg at jeg trenger det. Bekkenet verker godt i dag Heldigvis skal jeg til fysio i morgen! Skulle ha vært der i går, men da fikk jeg ikek gått pga bilstansen. Tror det var pga kondens, for etter solen hadde skint i går så startet den igjen. Og i dag tidlig også faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 17. mars 2005 #462 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg skulle gjerne lagt meg i ett badekar... Og store pupper, så store at toppene blir for små, det har jeg enda ikke fått. Men jeg vet de øker litt etter fødselen, det gleder nok Qliomannen seg til. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #463 Del Skrevet 17. mars 2005 Da var endelig baderomsinnredningen vi har solgt hentet, og så har vi fått pengene for den som avtalt :D Det passer utmerket for i morgen skal mannen og mammas sambo på butikken og kjøpe gipsplater til å sette opp på badet som skal pusses opp (les: flislegges med varmekabler). I neste uke må vi kjøpe inn fugemasse og fliselim, for det gjenstår på shoppinglisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 17. mars 2005 #464 Del Skrevet 17. mars 2005 Solgt baderomsinnredningen i 1.etg eller 2.etg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #465 Del Skrevet 17. mars 2005 Solgt baderomsinnredningen i 1.etg eller 2.etg? Den i 2 etg og dusjkabinettet har vi gitt bort! Så nå blir det klart for ny enkel innredning fra IKEA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 18. mars 2005 #466 Del Skrevet 18. mars 2005 Så deilig! Jeg håper å kunne ta meg en tur innom Ikea i løpet av helgen med Qliomannen. Jeg har lyst på masse derfra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 18. mars 2005 Forfatter #467 Del Skrevet 18. mars 2005 Så deilig! Jeg håper å kunne ta meg en tur innom Ikea i løpet av helgen med Qliomannen. Jeg har lyst på masse derfra! Skulle ønske jeg hadde masse penger og kunne ha blitt med dere på shopping. Føler for litt detaljfornyelse i hjemmet nå ja :D Satser på at dere får tatt dere en tur da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 18. mars 2005 #468 Del Skrevet 18. mars 2005 Ikea er himmelriket for slunkne lommebøker... Eller helvete dersom den inneholder mindre enn i en slunken... Ha en flott helg. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 22. mars 2005 Forfatter #469 Del Skrevet 22. mars 2005 God formiddag Sessa! I dag er det tirsdag 22. mars. Du går nå i 17. svangerskapsuke og har 170 dager (24 uker) til termin torsdag 8. september 2005. Mors uke 17, fosterets uke 15: En liten blødning etter samleie er ikke noe å bekymre seg for Av Jordmor Siri von Krogh Babyen din er på størrelse med en appelsin. Den veier 135 gram og er 16 centimeter lang. Det begynner nå å synes på de aller fleste at de er gravide. Skulle du få en frisk blødning som ikke kommer etter at du har hatt samleie, kan det være lurt å ta kontakt med den du går til kontroll hos. Slimhinnene blir ofte litt "sprøere" fordi de er påvirket av graviditetshormoner og er derfor mer utsatt for små rifter som gjør at du blør litt, derfor er det ikke farlig etter samleie. Etter en frisk blødning kan det komme brun (gammelt blod) utflod i 3-4 dager etterpå. Mange opplever også at de får sammentrekninger i livmoren etter samleie. Så lenge dette gir seg etter en halv til en time, så er det helt normalt. Det er livmoren som trekker seg sammen og trener til den jobben den skal gjøre når babyen skal fødes. Babyen bygger opp bek i tarmen sin, en propp som sitter der og hindrer at den skal bærsje på seg inni mors mage. Den lages av gallefargestoff og avfallsstoffer som babyen skiller ut når den drikker fostervann. Morkaken din er også under stadig utvikling og blir større. Gjennomsnittsvekten ved fødsel er 500 gram, men den vil variere litt etter størrelsen på barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 22. mars 2005 Forfatter #470 Del Skrevet 22. mars 2005 Første møte med JM. 2 sv.skaps kontroll: JM min er svensk og så utrolig søt og skjønn Vi pratet og lo og fikk fort en god tone. Gleder meg allerede til jeg skal til henne neste gang (som blir 31. mai) Her er dagens tall 22.03.05 Uke: 16+0 (16+5 etter JM og legens regning) BT: 100/65 HB: (ikke målt i dag) Urin: - Ødem: 0 Fl./min: + (hørte hjertelyd, ikke mulig å måle pga for aktiv baby ) Notater: Kvalme og bekkenløsning. Sykmeldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 22. mars 2005 #471 Del Skrevet 22. mars 2005 Det er så viktig at du har en jordmor du finner tonen med. I første svangerskapet hadde jeg en av den gamle skolen. Uansett hva jeg spurte om følte jeg meg bare litt dum... :-? Siste gangen var hun bare helt herlig. Husker at hun kommenterte at jeg ikke hadde sokker på. Og jeg stortutet og sa at jeg fikk dem ikke på meg... :oops: Det er vel et tegn på at en gravid, hormonell og slapper av... Ha en strålende påske. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 22. mars 2005 Forfatter #472 Del Skrevet 22. mars 2005 Takk for det Mayamor!!! ..Og i like måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 22. mars 2005 Forfatter #473 Del Skrevet 22. mars 2005 Her er mine magebilder jeg har tatt til nå: :DMAGEBILDER :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 24. mars 2005 #474 Del Skrevet 24. mars 2005 Flott kule, Sessa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 24. mars 2005 #475 Del Skrevet 24. mars 2005 Fiiiin mage. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 27. mars 2005 Forfatter #476 Del Skrevet 27. mars 2005 4 dager igjen til ultralyd!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 28. mars 2005 #477 Del Skrevet 28. mars 2005 Spennende! Hva håper dere på denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 30. mars 2005 Forfatter #478 Del Skrevet 30. mars 2005 God morgen Sessa! I dag er det onsdag 30. mars. Du går nå i 18. svangerskapsuke og har 162 dager (23 uker) til termin torsdag 8. september 2005. Mors uke 18, fosterets uke 16: Småen kan suge på totten! Av Jordmor Siri von Krogh Junior er nå 18 centimeter lang og veier 180 gram. Babyens øyne er kommet frem i ansiktet og ligger ikke på siden lenger. Nå vil fosteret dekkes av små hår på hele kroppen som heter LANUGO. Disse forsvinner igjen når fosteret er rundt 36-37 uker. Morkaken har blitt så tykk som den skal være ved termin, men vil fortsatt vokse i diameter. Fordi slimhinnene er mer hovne når du er gravid er det en del av oss som blir plaget med tett nese og eventuelt forkjølelse som ikke helt gir seg. Det kan hjelpe å bruke saltvannsoppløsning i spray som du spruter inn i nesen for å holde slimhinnen litt i sjakk. Dersom du blir forkjølet, så ta det med ro og avpass farten slik at du har litt overskudd å stå imot forkjølelsen med, slik at det ikke blir bihulebetennelse eller noe lignende ut av det. Slimhinner har vi også i skjeden, og disse opplever mange at blir tørrere når de er gravide og mens man ammer. For at det ikke skal bli ubehagelig å ha samleie kan dere prøve med glidekrem. Dette får du på apoteket, eller pr postordre om du syns det er pinlig å gå inn på apoteket og be om det. Babyen går nå inn i en av sine kraftigste vekstfaser som varer frem til uke 24 ca. Det er vanlig å legge på seg ca en halv kilo i uken i denne perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 30. mars 2005 Forfatter #479 Del Skrevet 30. mars 2005 Spennende! Hva håper dere på denne gangen? Håper vel egentlig på jente så vi har en av hver, men det spiller ingen rolle. Jeg tror gutt, mannen tror jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 31. mars 2005 Forfatter #480 Del Skrevet 31. mars 2005 UL rapport: Alt vel! Kjønn er usikkert, men legen trodde kanskje det var en gutt. Skal på ny UL 4 juli Termin er 7 september. Nå drar vi straks til Thailand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå