Gå til innhold

Sessa's verden!


Sessa

Anbefalte innlegg

Ikke lenge igjen!

Jeg er klar, møter deg på AHUS om det blir problemer for mannen!

Og du, jeg sier det kun en gang.

DU (alternativt mannen) gir beskjed OM dere vil ha besøk. Hvis ikke sees vi når du kommer hjem med den lille bylten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lenge igjen!

Jeg er klar, møter deg på AHUS om det blir problemer for mannen!

Og du, jeg sier det kun en gang.

DU (alternativt mannen) gir beskjed OM dere vil ha besøk. Hvis ikke sees vi når du kommer hjem med den lille bylten.

Pssst: Vi skal på Ullevål! :sjarmor:

Såklart vil vi ha besøk av deg!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag Sessa!

I dag er det mandag 15. august.

Du går nå i 38. svangerskapsuke og har 23 dager (3 uker) til termin onsdag 7. september 2005.

Mors uke 38 og babyens uke 36: Utrolig at det går an å bli så svær uten at man sprekker!

Av Jordmor Siri von Krogh

Babyen er nå 46,5 centimeter lang og veier ca 2750 gram. De fleste babyer blir født med blå øyne, det kan ta opptil ett år før de blir brune på de som har arvestoff til det.

Du selv er nå høyst sannsynlig ganske klar til å føde fordi du er lei av den store magen som du må ha med overalt. Det er ganske utrolig å stå og se på seg selv og at det går an å bli så svær uten at man sprekker! At babyen er så stor og faktisk også skal ut. Hvordan, bekymrer deg kanskje ikke så mye lenger for du har egentlig bare lyst til å bli ferdig. "Jada, det gjør litt vondt, men det skal jeg tåle bare jeg blir kvitt magen!" Mange drømmer om å skulle sove på magen om natten igjen, snart blir det en realitet!

Ha fokus på denne lille fantastiske personen som snart skal ligge i armene dine og som du skal bli kjent med utapå også.

Jeg skal ikke påstå dette, men jeg innbiller meg at om du er av dem som ikke er helt klar til å føde ennå, så gjør du det ikke heller. Det psykiske spiller også inn.

Man vet ennå ikke alt om hva det er som setter igang en fødsel, det er et samspill mellom barnets hormoner og mors og livmorens størrelse. Genetikk spiller også inn her i mange tilfeller. Sjansen er ganske stor for at dersom moren din fødte sånn eller slik, så gjør du det også. Men det er selvfølgelig ingen regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan veien di også, jeg!

glemte at det var ett bytte der... men du skal fortsatt ha barn, der er det vel ingen endringer?

*ammer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18.08.05 - Siste kontroll!

Uke: 37+3

Vekt: Opp 20,1 kg fra utgangspunktet :( (heldigvis er det mye vann)

BT: 110/70 (sist måling: 120/65)

HB: -

Urin: Neg

Leie: HB (Det var det jeg trodde! Hodet var ikke festet slik som legen mente)

Ødem: 1-2 (men jeg vet jo det forsvinner da...)

Fl./min: + 140

SF-mål: 37 cm (Utenfor grønn kurve Ikke rart jeg ikke får puste... )

Notater: Alt som tidligere. Permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keisersnitt i morgen? :overrasket: Du fikk jo nettopp bebisen inn i magen, også skal den ut allerede nå?! Hjelpes.. :ler:

Lykke til i morgen! Gleder meg til å høre endelig resultat. Regner med du har en her inne som kan oppdatere oss? Hvis ikke får du se til å ordne det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En keiser er født! Lille Julian ble født kl. 10:18 23.august. Han veier 3720 og er 51 cm lang. Alt er bra med alle etter en fantastiskopplevelse!

Fantastisk, Sessa, nå er du i mål!

Jeg griner, og er bare glad at alt har gått bra med dere.

Lykke til, nå er også du tobarnsmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så masse med den nye prinsen!! Ble så glad for at du skrev at det var en fantastisk opplevelse for alle sammen. :grine2:

Håper dere har en fin barseltid, og at ks ikke plager deg så alt for mye. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...