Veronal Skrevet 31. mars 2005 #482 Skrevet 31. mars 2005 (endret) *poff* Endret 28. november 2006 av Veronal
Gjest Qlio Skrevet 2. april 2005 #483 Skrevet 2. april 2005 Tenk en liten prins til, da! *sukk* Ja, nå er dere vel på ferie, gleder meg til elektronisk postkort om ikke for lenge og håper dere får en knall tur!
Sessa Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #484 Skrevet 2. mai 2005 Her er dagens tall (3 kontroll) 05.05.05 Uke: 22+0 Vekt: Opp 1,1 kg fra utgangspunkt BT: 100/65 (uendret fra sist måling) HB: 13,3 Urin: - Ødem: 0 Fl./min: + 170!!! Aktiv baby ja... SF-mål: 20 cm Notater: Sykmeldt. Begynne med jern.
Sessa Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #486 Skrevet 6. mai 2005 Vært i Thailand? Fortell! Ja det har vi Har nettopp lagt inn noen bilder på nett: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...950#post3108950 Bilder sier mer enn tusen ord :D
pondusa Skrevet 7. mai 2005 #487 Skrevet 7. mai 2005 Takk for hyggelig hilsen i boka mi! Flotte bilder fra ferien, ser ut som dere hadde det veldig fint! Missunnelig? Nei...... Flotte tall fra kontrollen også! Håper ellers alt er vel med dere og at dere nyter helgen!
Gjest Qlio Skrevet 11. mai 2005 #488 Skrevet 11. mai 2005 At Even koste seg i vannet, var vel ikke til å overse? Thailand er herlig, men jeg var glad da dere kom hjem. Er alltid litt bekymret når venner er ute og reiser, jeg. Teit, men det er fordi jeg bryr meg om dere.
Sessa Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #489 Skrevet 16. mai 2005 God formiddag Sessa! I dag er det mandag 16. mai. Du går nå i 25. svangerskapsuke og har 114 dager (16 uker) til termin onsdag 7. september 2005. Mors uke 25 og babyens uke 23:Knip igjen jenter! Det forebygger lekkasjer av urin eller ufrivillig fjerting og kan gi sexlivet en opptur! Av Jordmor Siri von Krogh Babyen er nå ca 30 cm lang og veier ca 650 gram! Du kan noen ganger "hilse" på babyen ved å støte lett imot den delen som sparker ut av magen din, gni litt og gi litt kontakt tilbake. Nå har den fått negler både på fingre og tær. Mange syns det er koslig å synge for babyen sin, og den kan faktisk visstnok kjenne igjen både sanger og stemmer når den kommer ut. Dette gjelder både mor og fars stemme fordi den har hørt dem så mange ganger. Har du ikke begynt å trene på knipeøvelser før, så kan det være på tide. Dette er for å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen slik at du ikke vil lekke urin etter fødselen (eller siste del av svangerskapet). Når du først har trent opp disse musklene behøver du ikke å gjøre så mange knip om dagen. Måten du "finner" dem på er enten ved å stoppe urinstrålen når du sitter på do, holde igjen litt rett og slett og så slippe. Dette skal du ikke gjøre til noen vane fordi du kan risikere å ikke få tømt urinblæren skikkelig og det kan gi problemer som blærekatarr. En annen måte å gjøre det på kan være å sette en finger opp i skjeden og knipe rundt den. Når du så kjenner hvilke muskler det er du skal bruke er det bare å sette i gang å trene. Hvis du i løpet av dagen kan gjøre fem knip i burde du ganske snart ha en mye bedre kontroll. Knip musklene sammen og liksom løft skjedebunnen litt opp, gjerne mens du teller til fem, hold så litt og slipp så sakte ned igjen. Rett etter fødselen vil det være vanskelig å kjenne disse musklene igjen, men det er bare å begynne og så kommer det seg etter hvert. Det har også en positiv innvirkning på seksuallivet fordi det øker følsomheten og kontrollen din inni skjeden. Knipeøvelser kan også hjelpe og forebygge hemorider, og ufrivillig fjerting. Gode bekkenbunnsmuskler er også med på å stabilisere bekkenet ditt og gir deg derfor også en bedre holdning og sterkere rygg. Knipeøvelser kan du gjøre hvor som helst og når som helst, det er ingen som kan se det på deg!
Sessa Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #491 Skrevet 18. mai 2005 Knipe' date=' ja..... [/quote'] Har man glemt?
Klips Skrevet 18. mai 2005 #492 Skrevet 18. mai 2005 Herlige bilder. Ikke så rent lite misunnelig. Men hvordan gikk det med toåring og så lang flytur? Og hva med tidsforskjellen? Ble han helt døgnvill der nede? Eller når dere kom hjem?
Sessa Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #493 Skrevet 18. mai 2005 Herlige bilder. Ikke så rent lite misunnelig. Men hvordan gikk det med toåring og så lang flytur? Og hva med tidsforskjellen? Ble han helt døgnvill der nede? Eller når dere kom hjem? Takk takk!!! Det gikk overraskende bra på flyet med Even. Han sutret litt ofrdi det såklart er uvant for han å sovne et annet sted enn i senga, men når han først sovnet så sov han faktisk nesten hele turen. Siden han er litt kravstor på å få strekke seg ut når han sover, ble det ikke store plassen igjen til mor og far. Men det løste seg greit det også. Hadde han vært baby hadde man kunne bestilt egen seng til småtten, men Even hadde jo eget sete. Døgnvillhet slapp vi unna alle sammen, for flyet dro på natten så vi fikk hvilt oss litt sånn at man hadde krefter til å holde seg våken når man kom frem så vi kom inn i ny tidssone Jeg slet litt med kvalmen pga lite med søvn, men det ga seg så snart vi var på landjorda igjen
Sessa Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #494 Skrevet 25. mai 2005 God formiddag Sessa! I dag er det onsdag 25. mai. Du går nå i 26. svangerskapsuke og har 105 dager (15 uker) til termin onsdag 7. september 2005. Mors uke 26 og babyens uke 24: Babyen kan se lys gjennom magen Av Jordmor Siri von Krogh Babyen veier nå rundt 750 gram og er 31 cm lang. Mor er verdens beste vugge når hun går omkring, derfor sovner mange av babyene da, for å bli litt mer livatte når mor har tenkt å slappe av:-) Den begynner å bli ganske frisk i frasparket, og om den har snudd seg med hodet ned kan det kjennes god oppover. Alle sansene er nå ferdig utviklet og babyen vil kunne reagere på skarpe lyder eller skarpt lys utenfra. Å bli foreldre kan være ganske slitsomt for alle i perioder. Det kan være en ide og snakke litt om at i perioder må man kanskje avlyse avtaler fordi man rett og slett ikke har ork og energi til å treffe andre. At kanskje bare den ene av dere skal gå på den festen eller til den middagen? Det er store forskjeller på energi nivået under en graviditet både fra uke til uke og mellom kvinner og menn. Så ha respekt for hverandre. Det handler ikke nødvendigvis om at du ikke har lyst til å møte hans familie eller venner, men at du er dønn sliten og trenger litt ro for deg selv. Etter hvert som babyen har blitt født og makkeren din også blir utsatt for manglende søvn blir det litt mer gjensidig.
Gjest Qlio Skrevet 25. mai 2005 #495 Skrevet 25. mai 2005 Kan skrive under på at man blir litt sliten til tider, særlig om ikke eldstemann sover om natten og nykomlingen har økedøgn dagen etter.
Sessa Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #496 Skrevet 25. mai 2005 Kan skrive under på at man blir litt sliten til tider, særlig om ikke eldstemann sover om natten og nykomlingen har økedøgn dagen etter. Det der tror jeg på! :-?
Gjest Qlio Skrevet 28. mai 2005 #497 Skrevet 28. mai 2005 Men så har man også dager hvor man har to skjønne, uthvilte skatter på fanget, og ett blikk fra mannen sin som sier "du er det vakreste som finnes". Det er flere gode enn slitsomme dager, men de fleste er for opptatt med å fokusere på de tunge. Her går det kjempefint nå!
pondusa Skrevet 28. mai 2005 #498 Skrevet 28. mai 2005 Men så har man også dager hvor man har to skjønne, uthvilte skatter på fanget, og ett blikk fra mannen sin som sier "du er det vakreste som finnes". Så vakkert sagt Qlio! Nå gleder jeg meg enda mer til juli. Hei forresten Sessa! Håper du har en fin helg!
Gjest Mayamor Skrevet 29. mai 2005 #499 Skrevet 29. mai 2005 Å for noen flotte bilder fra Thailand. Men hvordan var det der nede? Jeg tenker på stemning, ødeleggelser etc etter flodbølgen. Flott at dere reiser ned synes jeg, det støtter lokalbefolkningen mer enn å gi noen hundrelapper via RødeKors etc. Klem fra Mayamor
Sessa Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #500 Skrevet 29. mai 2005 Tusen takk for hilsener jenter! Qlio: Du får meg til å smile, selv når jeg er som lengst nede! Takk! Pondusa: Takk! ha en flott helg du også (av det som er igjen av den!) Mayamor: Stor til deg! Der vi var i Thailand, var det ikke berørt av flodbølgen i det hele tatt. Så vi merket ikke til noe effekter eller bivirkninger fra den delen av landet. Jeg tror det meste er i orden igjen i Thailand etter flodbølgen nå faktisk. Jeg er også i den oppfatning at det er bedre å bruke penger på lokalbefolkningen, enn å gi penger via Røde Kors og sånn Samtale på sykehuset i morgen. Gruer meg som bare det Men det går nok antakelig bra. Det viktigste er å få snakket om hva som plager, hva jeg ønsker og finne en løsning og svar på det jeg lurer på. Mannen skal være med. Han føler også at han kan trenge å høre hva som blir sagt og evt få stille egne spørsmål. Godt å ha han med!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå