Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Vampen
Skrevet

Takk for alle gratulasjoner! :klemmer: :klemmer:

Vi skal ha feiring med kake og gaver på onsdag, så det er ikke rare bursdagsmarkeringen i dag. Men skulle jeg ha valgt en kake akkurat nå, så hadde det blitt gulrotkake! :rodmer:

Så vanskelige foreldre du har da. Mine foreldre bygget om garasjen til en stall uten å mukke. ;)

Vampen, gratulerer med dagen! Har det skjedd noe kjekt på dagen din, eller har det bare vært sorgen?

Vel, jeg har blitt eldre, og jeg har brukt dagen på å lese språkhistorie. Så, det er helt klart innslag av sorg. I tillegg er bursdag dagen man får hilsner og meldinger fra xer og diverse på fb, og det er også ganske kleint. Meeeen, på den positive siden, jeg har verdens beste mann i livet mitt, og det har gjort dagen ganske mange hakk bedre. :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Vel, jeg har blitt eldre, og jeg har brukt dagen på å lese språkhistorie. Så, det er helt klart innslag av sorg. I tillegg er bursdag dagen man får hilsner og meldinger fra xer og diverse på fb, og det er også ganske kleint. Meeeen, på den positive siden, jeg har verdens beste mann i livet mitt, og det har gjort dagen ganske mange hakk bedre. :yvonne:

Historie er ålreit, men språkhistorie blir litt i tørreste laget for meg. :ler:

Har du fått noe fint av mannen?

Gjest Vampen
Skrevet

Hurra for Vampen!!!

Jeg og Bændit har laget kort til deg, klemmer sendes i posten :)

Vi ble ikke helt enige om hvordan en Vamp ser ut, så da ble det en uttørket svamp.

Jeg likte best at bildet het Vampens 29 årsdag. :nigo: Ellers er jeg stor fan av Svampe Bob, så kortet funket også som bare det!

Skrevet

Hvorfor ikke til 1985 og sett premiæren?

Fordi TAC-versjonen er den jeg har vokst opp med, og er 99% perfekt i mine øyne. Å se Philip Quast og Colm Wilkinson i de rollene på scenen hadde vært... jeg klarer ikke å beskrive hvordan det hadde vært.

Premierebesetningen har jeg intet forhold til.

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Historie er ålreit, men språkhistorie blir litt i tørreste laget for meg. :ler:

Har du fått noe fint av mannen?

Nei, ikke enda, vi har bestemt oss for å spare det til det verste eksamenshelvete er over.

Og språkhistorie er virkelig, virkelig, virkelig ille. :snurt:

Skrevet (endret)

Jeg har bursdag, og må bruke dagen på å lese språkhistorie.. :grine:

Underholdning og oppmerksomhet værsåsnill?

Mmk.. Hva ville du aller helst gjøre nå?

Og - gratulerer med dagen! :)

Endret av Bond
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

språkhistorie vampen?? jeg er veldig glad i historie, og spesielt i språkhistorie :jepp: (jeg er nok den eneste her som synes det men....)

er det fra 1800 til i dag du leser om eller? :)

Endret av NozMonster
Gjest Vampen
Skrevet

Mmk.. Hva ville du aller helst gjøre nå?

Og - gratulerer med dagen! :)

Takk takk! :klemmer:

Uten tvil, starte sommerferien. Og reise bort. Og ikke se ei pensumbok igjen på lang tid.

språkhistorie vampen?? jeg er veldig glad i historie, og spesielt i språkhistorie :jepp: (jeg er nok den eneste her som synes det men....)

er det fra 1800 til i dag du leser om eller? :)

Nei, hadde det vært fra 1800-tallet, så hadde det vært greit. Men her er det tilbake til indoeuropeisk og urnordisk. Det som er drepen er at det inkluderer alle små endringer i språket siden den gang. Som avlyd, kasus og tusen andre hurramegrundter. Det blir bare veldig.. mye.

Vil du overta?:lur:

Skrevet

Gratulerer med dagen Vampen! :romeo:

Gjest NozMonster
Skrevet

Takk takk! :klemmer:

Uten tvil, starte sommerferien. Og reise bort. Og ikke se ei pensumbok igjen på lang tid.

Nei, hadde det vært fra 1800-tallet, så hadde det vært greit. Men her er det tilbake til indoeuropeisk og urnordisk. Det som er drepen er at det inkluderer alle små endringer i språket siden den gang. Som avlyd, kasus og tusen andre hurramegrundter. Det blir bare veldig.. mye.

Vil du overta?:lur:

:jepp: ..selvom det ikke hørtes fult sååå interesangt ut egentlit..

Gjest Herr Drue
Skrevet

Nei, ikke enda, vi har bestemt oss for å spare det til det verste eksamenshelvete er over.

Og språkhistorie er virkelig, virkelig, virkelig ille. :snurt:

Say what, språkhistorie? Hva studerer du?

Gmd, forresten.

Skrevet

Koala: du kan ikke få en koala, men en cockaburra eller en platypus; hvilken vil du ha?

Skrevet

Vet ikke om du har forstått multisitering nå eplebit, men hvis ikke kommer nok en forklaring fra meg, steg-for-steg, og illustrert!

Steg 1

Først klikker du på Multisitat-knappen i de innleggene du vil sitere.

FNDgm.png

Steg 2

For hvert innlegg du velger å multisitere vil Multisitat-knappen bli grønn.

mKFmg.png

Steg 3

Når du er ferdig med å markere innlegg du vil sitere (du kan bla mellom sider i en tråd uten å "miste" innleggene du har markert for multisitering) scroller du til nederst på siden og klikker på Svar-knappen.

eL3m1.png

Steg 4

Da får du opp et slikt svar-vindu.

aMRKf.png

Steg 5

Hvert sitat er i sin egen sitat-kode, som ser slik ut:

[quote name='brukernavn' timestamp='********' post='********']Innlegget du har sitert står her[/quote]

Har prøvd å illustrere det i neste bilde. Etter hvert endt sitat, altså etter hver /quote, skriver du inn svaret til det gjeldende innlegget. Deretter klikker du på Svar nå-knappen.

Ug1Nj.jpg

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer med dagen Vampen! :bursdag:

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Koala: du kan ikke få en koala, men en cockaburra eller en platypus; hvilken vil du ha?

Platypus,definitivt! da er valget basert på utseende og ikke hva deres kvalifikasjoner er.

Tonje!; Hvem har du fått melding ifra?

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

.

Endret av NozMonster
Gjest NozMonster
Skrevet

hvordan har du blitt såå dataflink Tonje?? :klo:

skulle jo tro at du er dataingeniør, men det veit jeg at du ikke er...

Gjest + Carnage +
Skrevet

+1

Skrevet

Fra en som maser om å få tilsendt bilde av meg i "løs topp" med BH under (i sammenheng med denne tråden), haha. H*n fikk svar om at jeg legger ut bilde i tråden, og at vedkommende får titte der i stedet. Livet er hardt! :(

hvordan har du blitt såå dataflink Tonje?? :klo:

skulle jo tro at du er dataingeniør, men det veit jeg at du ikke er...

Om dagen er jeg bare Tonje, men om natten er jeg *tatarataaa* DATAINGENIØR!!! Neeeida, flink er jeg egentlig ikke :gjeiper: Men jeg kan litt HTML og CSS-koding. Og BBcode (?) som de fleste foraer bruker er så å si likt helt enkel HTML. Når man først skjønner tegningen er kodingen veldig logisk og lett å forstå.

Har bare lært meg det selv ved å lese på diverse nettsider, blant annet www.lissaexplains.com som var en helt super start. Var vel 15-17 da jeg satt og leste om dette. Synes det var så artig å lage hjemmesider og den slags. Litt geeky stuff, jeg vet :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...