Gå til innhold

Skryte- og motivasjonstråd, har du trent i dag?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok, høres bra ut det! :)

Har for tiden hovedfokus på skuldre og legger. Merker at å prioritere skuldrene gjør underverker for brysttreningen og holdningen. 

Undervurdert muskelgruppe å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for tiden hovedfokus på skuldre og legger. Merker at å prioritere skuldrene gjør underverker for brysttreningen og holdningen. 

Undervurdert muskelgruppe å trene.

 

Jeg gjorde knebøy 20 dager på rad i Sept/Okt, og det skjedde ting da kan du si så det hender jeg gjør det samme. Kjører normal fire dagers splitt nå, men skal ta en 20-30 dagers knebøy utfordring igjen mot slutten av november.

 

Nå har jeg egentlig greit utviklet overkropp, men føler ben "lagger" litt og det er vanskelig og få den "wow, han har massive lår/bein". Kjører bryst og triceps i morgen men klarer nok å lure inn noen calf-raises der. :D

Endret av Charmander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Bra jobba!  :strix:

 

Så kjekt å lese slikt, tusen takk.  :blomst:

 

I dag ble det to fotturer (fortsatt syk, slik at jeg går kun korte turer uten for mye stigning):

- 20 min. / 2 km, total stigning 20 høydemeter.

- 18 min. / 2 km, total stigning 50 høydemeter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Crossfit i dag :) 

 

WOD 1: 

 2 RM strict shoulder press 

WOD 2: 

4 rft 

15 Push ups 

20 Toes to bar 

30 Double unders 

 

Også var jeg på to timers shopping i sentrum. Det må jo også regnes som litt mosjon  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp 5 km etter cross fit igår også. Fremgang for meg!

I dag skal jeg ha styrketime med samboeren som er konkurrerende styrkeløfter for første gang. Gruer meg litt.

Men han skal trene meg når vi drar på ferie i 1 mnd (har da ikke tilgang på PT, så). Flere enn meg som får prestasjonsangst av å trene foran familie og venner? Jeg kan ikke trene sammen med venninner av samme grunn. Sært...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygg og mage.

5 sett nedtrekk med brett grep

4 sett roing

4 sett shrugs

3 sett bent over barbel rows, supinated grip.

3 sett kneeling lat pulldown

 

200 situps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ben:

 

Knebøy: i superset med øvelsen under.

8x8 

 

Hoppende Knebøy med 10 KG hantler i hver hånd:

8x4

 

Utfall:

 

4x12

 

Leg Press:

 

8x8

 

Leg Extensions:

 

4x10

 

Calf-Raises i Smith Maskin i Supersett med sittende calf-raises 

 

4x15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ben:

 

Knebøy: i superset med øvelsen under.

8x8 

 

Hoppende Knebøy med 10 KG hantler i hver hånd:

8x4

 

Utfall:

 

4x12

 

Leg Press:

 

8x8

 

Leg Extensions:

 

4x10

 

Calf-Raises i Smith Maskin i Supersett med sittende calf-raises 

 

4x15

Suger at så og si ingen gym har en skikkelig calf raise maskin, så man kan køle på uten å tenke så mye på balansen  :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suger at så og si ingen gym har en skikkelig calf raise maskin, så man kan køle på uten å tenke så mye på balansen  :twisted:

 

Vi har sittende, men stående gjør jeg i smith-maskinen med en planke så jeg får føttende litt opp fra gulvet så jeg kan gjøre hele bevegelsen skikkelig. Litt tricky og litt vondt på skulderene, men sånn er det bare ;)

Endret av Charmander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suger at så og si ingen gym har en skikkelig calf raise maskin, så man kan køle på uten å tenke så mye på balansen  :twisted:

 

Har inntrykk av at det er mindre vanlig i dag, for 5-10 år siden så var det vanligere, hvertfall hadde de "standing calf" nesten overalt. Irriterer meg at flere og flere sentre kutter ut apparater for isolasjonsøvelser og mindre øvelser fordi "alle skal trene store øvelser og med frivekt for å ha størst effekt". Men nei, man trenger ikke alltid det for å ha fremgang, og når alle skal gjøre små øvelser som å også gjøre calve's med knebøystang (både i smith og fri stang) så blir det også mer kø på manualer og vektstenger. 

 

Men i det minste kan man kjøre calve's sittende i benpressmaskin, fungerer tålelig greit syntes jeg. 

 

Anonymous poster hash: 7eeaa...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Seated calf raises, trener jo ikke engang baksiden av leggen, men siden.

Jeg bruker også ben press maskina og smith maskina, men savner en dedikert standing calf raise maskin.

Trente på Haralds back in the day, der har de donkey calf raise maskin, beste legg maskina synes jeg.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Knebøy, benk - og skulderpress

Nedtrekk

Samt diverse andre øvelser med PT (økt på 55 min)

Pilates (men klarte ikke å yte like bra som jeg pleier , da timen var like etterpå), men likevel ok fornøyd.

Økta med kjæresten gikk for øvrig greit. Tror han var snill mot meg da 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Tidlig start i dag så jeg rakk styrke på underkroppen og en rolig yogaøkt etterpå. Morgentrening <3

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...