Gå til innhold

Jeg er stemor.

Fremhevede innlegg

Gjest "gjest"
Skrevet

Moden tenåring er en ting, men saken er den at hverken 17-åringer eller 21-åringer har hatt noen tid på å være voksen på.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det snakk om å ikke kunne hilse på hverandre engang. Hva er så galt med å si hei? Jeg hilste på henne engang når kjæresten avleverte ungen til henne, men fikk bare et stygt blikk tilbake.

Er ikke alle som ønsker å være komplett bitch heller. Jeg har iallefall tenkt å fortsette med å være hyggelig, så får hun heller finne ut når hun ønsker å hilse på meg. :)

Hilsen trådstarter.

Hvorfor kan du ikke akseptere at dette ikke mennesket liker deg, og ikke ønsker kontakt med deg? Hvorfor kan du ikke respektere hennes avgjørelse istedenfor å fremstå så jævla respektløs? Skjønner henne godt. Du virker som en jævla pest og plage, rett og slett en umoden drittunge.

Hvorfor i alle dager er du med når kjæresten avleverer ungen til henne? Det har du ikke en dritt med. Det er ikke ditt barn, så slutt å innbill deg ting. Du er kjæresten til far, ferdig med det. Skjønner godt at hun reagerer. Far er så ekkel at han drasser med deg på avleveringen. Nei, dette barnet tilbringer mesteparten hos dere? En umoden mann i starten av 20-årene, og en bråkjekk drittunge på 17 år? Stakkars unge!

• Liker 1
Skrevet

Hei og hopp, jeg tror du kan gi opp ts. Mobben har bestemt seg.

Du er tydligvis en drittunge , og at stemor og mor skal ha et minimum av kommunikasjon er tydligvis meningsløst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort meg opp en mening om henne etter hva jeg selv har sett også. Jeg har jo snakket med dama før, men ikke etter jeg og kjæresten ble sammen. Hun likte jo meg sååå godt før, husker vi møttes et par ganger på fest for over ett år siden og snakket sammen, vi var nok en type bekjente. Plutselig når jeg blir sammen med barnefaren, får jeg brev om at jeg er en drittunge, "bitch", slem, stygg og det som er. Bare drittslenging rett i trynet på meg. Men i brevet nevnte hun ingenting om barnet? Burde ikke det være obvious at jeg omgås barnet? Men så nevner hun ingenting om barnet i brevet? Tror kanskje hun nevnte noe som "og barnet mitt skal ikke ha noe med henne å gjøre" eller noe, men tror faktisk ikke hun gjorde det.

Hilsen trådstarter.

Du er ganske uerfaren når det kommer til forhold hvis du ikke skjønner at hun kan ha likt deg før, men ikke når du blir sammen med faren til hennes barn... Det gjør det jo verre når du vet hvem den nye kjæresten er fra før.

Og hva gjorde du forresten på fest som 16-17-åring med 20+ åringer?

AnonymBruker
Skrevet

Hei og hopp, jeg tror du kan gi opp ts. Mobben har bestemt seg.

Du er tydligvis en drittunge , og at stemor og mor skal ha et minimum av kommunikasjon er tydligvis meningsløst.

Det tror jeg også.. Velger å ignorere alt som ikke har med spørsmålet mitt å gjøre nå fremover.. Syns det er rart at de skal grave i alt som ikke har noe med saken å gjøre. :gjeiper:

Hilsen trådstarter.

Gjest "gjest"
Skrevet

Det tror jeg også.. Velger å ignorere alt som ikke har med spørsmålet mitt å gjøre nå fremover.. Syns det er rart at de skal grave i alt som ikke har noe med saken å gjøre. :gjeiper:

Hilsen trådstarter.

Kanskje du ikke skal tro så mye, men heller vite.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon, bortsett fra at jeg er 21 år og "stemor" til to. Det er en vanskelig situasjon med tanke på moren som er i mot det og det at jeg vet at jeg blir pratet om. Likevel forsøker jeg å gjøre det beste ut av det, og jeg har også blitt utrolig glad i barna. Jeg synes du virker som en moden 17-åring, og det virker også som du er glad i både kjæresten din og barnet, så så lenge du føler det er riktig, bør du ikke la andres meninger ødelegge. Men når man spør på et åpent forum, får man jo mange ulike synspunkter.

Skjønner den! Men hvordan forholder du deg til barnemoren? Hilser du på henne, prøver du å få i gang en samtale osv? Ignorer hun deg fullstendig og slikt, eller?

Får mange ulike synspunkter ja, men syns det går litt over grensen når de skal grave i ting som ikke har noe som helst med innlegget mitt å gjøre... Uansett så prøver jeg å gjøre det beste ut av det, og hadde jeg latt meg påvirke av andres meninger og synspunkt hadde nok forholdet vært slutt for lenge siden. :)

Hilsen trådstarter.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner den! Men hvordan forholder du deg til barnemoren? Hilser du på henne, prøver du å få i gang en samtale osv? Ignorer hun deg fullstendig og slikt, eller?

Får mange ulike synspunkter ja, men syns det går litt over grensen når de skal grave i ting som ikke har noe som helst med innlegget mitt å gjøre... Uansett så prøver jeg å gjøre det beste ut av det, og hadde jeg latt meg påvirke av andres meninger og synspunkt hadde nok forholdet vært slutt for lenge siden. :)

Hilsen trådstarter.

Jeg har ikke snakket med henne. Har sett henne, men hun overser meg. Jeg vil ikke trenge meg på, men samtidig er det jo litt rart at vi overser hverandre.

Enig i at det ble litt vel mye negativt mot deg som blir litt utenfor det det handler om.

Skrevet

Hilsen trådstarter.

Når en trådstarter presenterer problemet eller spørsmålet sitt, gir de med de opplysningene de selv synes passer best til å få de svarene de selv ønsker.

Om en skulle ønske å få kritiske svar, er en likevel kun istand til å legge frem saken sett kun fra sin vinkel.

Derfor spør vi! For å få litt mer fakta på bordet, og for å muligens kunne se saken litt fra andre parters vinkel også. For å kunne gi bedre svar, eller rettere svar. I håp om å kunne være med å løse et problem. Men jeg har jo skjønt for lenge siden at mange som skriver her er ikke ute etter råd eller løsninger på et problem. De vil bare ha bekreftet at de har rett, og gjerne litt sympati, som igjen er god terapi for mange.

Ellers; ofte når man spør om enkle råd på noe, er det kanskje mange som ser at det er ikke enkle råd som skal til, det ligger ofte et problem i bunnen som må løses først, så kan man gi råd videre når det er løst.

Mange går helt av hengslene fordi det er ikke det de spør om. De vil bare han en enkel, rask løsning, uten at roten til "det lille problemet" blir gjort noe med.

Det tror jeg kanskje er tilfellet her..

• Liker 2
Gjest frøken am
Skrevet

Når en trådstarter presenterer problemet eller spørsmålet sitt, gir de med de opplysningene de selv synes passer best til å få de svarene de selv ønsker.

Om en skulle ønske å få kritiske svar, er en likevel kun istand til å legge frem saken sett kun fra sin vinkel.

Derfor spør vi! For å få litt mer fakta på bordet, og for å muligens kunne se saken litt fra andre parters vinkel også. For å kunne gi bedre svar, eller rettere svar. I håp om å kunne være med å løse et problem. Men jeg har jo skjønt for lenge siden at mange som skriver her er ikke ute etter råd eller løsninger på et problem. De vil bare ha bekreftet at de har rett, og gjerne litt sympati, som igjen er god terapi for mange.

Ellers; ofte når man spør om enkle råd på noe, er det kanskje mange som ser at det er ikke enkle råd som skal til, det ligger ofte et problem i bunnen som må løses først, så kan man gi råd videre når det er løst.

Mange går helt av hengslene fordi det er ikke det de spør om. De vil bare han en enkel, rask løsning, uten at roten til "det lille problemet" blir gjort noe med.

AMEN FOR ALLE PENGA!!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er godt over 40 og er sjokkert over hvordan folk synes det er greit å hersje med trådstarter her. Greit at man er uenig og at man synes hele situasjonen som 17-årig stemor er galt, men måten dere skriver er helt forkastelig.

Jeg er voksen og har tenåringer og har mye omgang med tenåringer gjennom ungenes hobby og det er sjelden man møter en 17-åring som kan skrive så reflektert som trådstarter, men det er uansett ikke nok for mobben her inne.

Selvsagt er det ikke ideelt at hun bare er 17, men slik er situasjonen og det er ingen her inne som kan bestemme at det forholdet skal ta slutt. Trådstarter spør om råd for å gjøre sitt beste i forholdet og som stemor og så blir hun høvlet ned?

At hun ikke skal kunne hilse på eller ha kontakt med barnets mor blir for dumt. Voksne mennesker ser forbi dette og hilser og veksler et par ord selv om man ikke vil være bestevenner, man gjør det for barnets skyld og fordi man vil ha et godt sammarbeid. Greit at mange ikke tror at forholdet vil vare, men de bør ha et godt samarbeid nå fordi det er et forhold nå og selv om hun bare er kjæresten til far så har hun en relasjon til barnet, det kommer man ikke utenom.

I denne tråden er det faktisk trådstarter som fremstår som mest moden og måten flere av dere legger ord i munnen på henne og vrenger på alt hun sier er forkastelig, jeg forstår godt at hun ikke vil ta i mot og svare på all driten som flere lirer av seg.

AnonymBruker
Skrevet

+1 fra meg.

Jeg har full forståelse for at barnets mor ikke ønsker kontakt med TS. Hun virker rett og slett som en skikkelig plagsom 17 åring. Ser på seg selv som moden (typisk 17-åring, med andre ord), men har skylappene som alle 17 åringer har: Det er JEG som gjelder, og ingen andre enn MEG er viktige her i verden.

AnonymBruker
Skrevet

At hun ikke skal kunne hilse på eller ha kontakt med barnets mor blir for dumt. Voksne mennesker ser forbi dette og hilser og veksler et par ord selv om man ikke vil være bestevenner, man gjør det for barnets skyld og fordi man vil ha et godt sammarbeid. Greit at mange ikke tror at forholdet vil vare, men de bør ha et godt samarbeid nå fordi det er et forhold nå og selv om hun bare er kjæresten til far så har hun en relasjon til barnet, det kommer man ikke utenom.

Nei. Det blir ikke for dumt. Det er mor og far som samarbeider. Det er mor og far som har kontakt. Det er ikke TS sitt barn.

Skrevet
Nei. Det blir ikke for dumt. Det er mor og far som samarbeider. Det er mor og far som har kontakt. Det er ikke TS sitt barn.

For en utrolig trist holdning og jeg er glad at de jeg kjenner som er skilt kan oppføre seg ordenlig ovenfor nye partnere til x. Det er jammen ikke rart at det blir krig i verden.

Det er totalt unødvendig å være så krass og vanskelig at man ikke kan si hei når man møtes og man lærer i hvert fall ikke noe positivt til barnet ved å oppføre seg slik.

Gjest regine
Skrevet

For en utrolig trist holdning og jeg er glad at de jeg kjenner som er skilt kan oppføre seg ordenlig ovenfor nye partnere til x. Det er jammen ikke rart at det blir krig i verden.

Det er totalt unødvendig å være så krass og vanskelig at man ikke kan si hei når man møtes og man lærer i hvert fall ikke noe positivt til barnet ved å oppføre seg slik.

Det som er utrolig er vel heller den holdningen du kommer med her: uansett så SKAL det være slik eller sånn.

Hva vet du om hvorfor og hvordan brudd har oppstått, hvordan nye partnere har kommet til etc.

Det tyder verken på livserfaringe eller empati å bastant hevde at ALLE MÅ gjøre slik og sånn. For det har jeg bestemt........

Og jeg mener - som AB over her også er inne på - at det spiller ingen rolle at mor i denne situasjonen ikke ønsker kontakt med fars kjæreste. Det er MOR og FAR som må kommunisere ifht. barnet, fars kjæreste har nada med det å gjøre. Dersom ts var så moden som hun hevder at hun er, ja da ville hun tatt det til etteretning og forholdt seg til det. Jeg mener at man skal være høflig - og at ts ikke taper noe på å smile og si hei om hun møter mor. MEN - jeg mener at når hun vet at mor ikke setter særlig pris på situasjonen, så holder hun seg stort sett unna hente/bringesituasjoner. Dvs. ikke insistert på at "Jamen JEG mener at det burde være slik og sånn, JEG vil....." JEG; JEG; JEG er ikke noe godt utgangspunkt for noe samarbeid, noensinne.

Men for all del - ts har med all tydelighet vist at hun kun er interessert i innlegg som støtter henne, og det vil vel neppe dette innlegget endre på heller.

• Liker 1
Skrevet

Det som er utrolig er vel heller den holdningen du kommer med her: uansett så SKAL det være slik eller sånn.

Hva vet du om hvorfor og hvordan brudd har oppstått, hvordan nye partnere har kommet til etc.

Det tyder verken på livserfaringe eller empati å bastant hevde at ALLE MÅ gjøre slik og sånn. For det har jeg bestemt........

Og jeg mener - som AB over her også er inne på - at det spiller ingen rolle at mor i denne situasjonen ikke ønsker kontakt med fars kjæreste. Det er MOR og FAR som må kommunisere ifht. barnet, fars kjæreste har nada med det å gjøre. Dersom ts var så moden som hun hevder at hun er, ja da ville hun tatt det til etteretning og forholdt seg til det. Jeg mener at man skal være høflig - og at ts ikke taper noe på å smile og si hei om hun møter mor. MEN - jeg mener at når hun vet at mor ikke setter særlig pris på situasjonen, så holder hun seg stort sett unna hente/bringesituasjoner. Dvs. ikke insistert på at "Jamen JEG mener at det burde være slik og sånn, JEG vil....." JEG; JEG; JEG er ikke noe godt utgangspunkt for noe samarbeid, noensinne.

Men for all del - ts har med all tydelighet vist at hun kun er interessert i innlegg som støtter henne, og det vil vel neppe dette innlegget endre på heller.

Dette er unødvendig påstand og du beskylder jo meg for det samme som du gjør. Slik dere plukker i fra hverandre trådstarter.

Jeg har sagt jeg håper at folk kan se forbi de vanskeligheter som har vært og det mener jeg. Jeg står for det jeg har skrevet og er fremdeles glad for at jeg omgås oppegående mennesker som tar hensyn til barna selv om det kan ha tatt tid og bruddet kan ha vært vondt. Men det er kanskje enklere når man er blitt eldre? Det betyr ikke at jeg mener absolutt alle må få til dette, noen brudd er så utrolig vanskelig og drittale at det beste er å aldri snakke sammen, men det burde være unødvendig å måtte ta forbehold om alle mulige situasjoner og det må kunne være mulig å forholde seg til det som kommer frem i denne tråden.

Verden er ikke sort/hvitt og der hvor dere ser en 17-åring som mener alt dreier seg om bare seg så ser jeg også en 17-åring som prøver i hvert fall og det skal hun ha kred for.

Som både biomamma og stemamma så ser jeg mange utfordringer og mange feller man kan gå i og med tanke på alle de som konsekvent avviser alle form for forsøk på kontakt så skal man være glad for at noen prøver. At hun er ung og i manges øyne helt feil som stemor, det får så være, men det betyr ikke at dere kan høvle henne ned uansett.

Det er flere måter å snakke til folk, man kan komme med konstruktiv kritikk og man kan nebbe som en sur kjerring og gudene skal vite at det er mange kjerringer her inne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt jeg håper at folk kan se forbi de vanskeligheter som har vært og det mener jeg. Jeg står for det jeg har skrevet og er fremdeles glad for at jeg omgås oppegående mennesker som tar hensyn til barna selv om det kan ha tatt tid og bruddet kan ha vært vondt. Men det er kanskje enklere når man er blitt eldre? Det betyr ikke at jeg mener absolutt alle må få til dette, noen brudd er så utrolig vanskelig og drittale at det beste er å aldri snakke sammen, men det burde være unødvendig å måtte ta forbehold om alle mulige situasjoner og det må kunne være mulig å forholde seg til det som kommer frem i denne tråden.

Og, jeg er glad jeg omgås folk som vet hva respekt er.

Her så får du servert stemor sin versjon på bruddet. Du aner ikke hva som faktisk har skjedd her. Du tar høyde for det som kommer fram i tråden. Ja, enda godt det eksisterer mennesker som gidder å være litt kritiske. Ellers så hadde vi aldri hatt verken f.eks politiet eller barnevernet.

TS ønsker et forhold, og dette er tydeligvis ikke gjensidig. Du er kanskje av den oppfatning at vi skal presse forhold på hvem som helst? Jeg kaster meg ut døren nå. Finner nærmeste venninne. "Du skal være min venn, basta, ellers så syns jeg at du har det fryktelig vanskelig for å være hyggelig." La oss tvinge folk på hverandre!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her så får du servert stemor sin versjon på bruddet. Du aner ikke hva som faktisk har skjedd her. Du tar høyde for det som kommer fram i tråden. Ja, enda godt det eksisterer mennesker som gidder å være litt kritiske. Ellers så hadde vi aldri hatt verken f.eks politiet eller barnevernet.

TS ønsker et forhold, og dette er tydeligvis ikke gjensidig. Du er kanskje av den oppfatning at vi skal presse forhold på hvem som helst? Jeg kaster meg ut døren nå. Finner nærmeste menneske. "Du skal være min venn, basta, ellers så syns jeg at du har det fryktelig vanskelig for å være hyggelig." La oss tvinge folk på hverandre! Det samme hvis det er en mann! Kanskje jeg kan skaffe meg en kjæreste sånn! Trenger jo ikke bryr meg om det er gjensidig! Bare jeg får det som jeg vil! :rodmer: Det er tross alt det viktigste!

(vanskelig å redigere som AB, ja! :fnise:)

Skrevet

Nå er de ikke vi her inne som sier at de ikke kan hilse da. TS sier at mannens eks ikke vil ha noe med henne å gjøre. Det er ikke "vi" som har bestemt dette.

Det vi prøver å si er at da bør hun respektere det!

Det er ikke alle som vil ha kontakt med mannens nye dame, og spesielt ikke når han drar en unge inn i barnets hjem da...men uansett, fint for de som vil det, men respekter de som ikke vil.

Hun har bare barn med han, ikke med hans nye kjæreste! Hun trenger på ingen måte forholde seg til henne om hun ikke vil det.

Og begynn ikke med barnets beste her nå da...for det tror jeg faktisk ikke far har tenkt på heller da;)

• Liker 1
Skrevet

TS ønsker et forhold, og dette er tydeligvis ikke gjensidig. Du er kanskje av den oppfatning at vi skal presse forhold på hvem som helst? Jeg kaster meg ut døren nå. Finner nærmeste menneske. "Du skal være min venn, basta, ellers så syns jeg at du har det fryktelig vanskelig for å være hyggelig." La oss tvinge folk på hverandre! Det samme hvis det er en mann! Kanskje jeg kan skaffe meg en kjæreste sånn! Trenger jo ikke bryr meg om det er gjensidig! Bare jeg får det som jeg vil! :rodmer: Det er tross alt det viktigste!

(vanskelig å redigere som AB, ja! :fnise:)

Dette er jo bare latterlig og igjen så forsøker du å legge ord i munnen på meg som jeg ikke har sagt. Det er da vitterlig veldig stor forskjell på å kunne hilse på hverandre og det du skisserer. Du er så far out her at du rett og slett er på bærtur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...