Gå til innhold

Alkohol i konfirmasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er mest vanlig hos dere? Alkohol eller alkoholfritt?

Selv kommer ikke vi til å servere en dråpe alkohol. Konfirmanten er jo ikke gammel nok til å drikke alkohol, å det er jo hans/ hennes fest.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig har jeg aldri hørt om en konfirmajson der det serveres alkohol.

• Liker 13
Skrevet

I alle konfirmasjoner jeg har vært i, har vi fått servert vin til maten.

• Liker 8
Skrevet

Jeg har aldri vært i en konfirmasjon hvor det har blitt servert alkohol - tenker litt som den over at det er ungdommen som er i sentrum, og da hører ikke alkohol med.. Men det har gjerne vært alkoholfritt-øl som et drikkealternativ..

AnonymBruker
Skrevet

I alle konfirmasjoner jeg har vært i, har vi fått servert vin til maten.

Her var det to vidt forskjellige erfaringer

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært ute for at det har blitt servert alkohol i konfirmasjon. Det er jo fremdeles et "barne"selskap.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som har servert alkohol i konfirmasjoner , og jeg har vert i maange :)

AnonymBruker
Skrevet

Alle konfirmasjonene jeg har vært i så har det blitt servert alkohol og jeg sert heller ikke problemet så lenge ingen under 18 får servert og at ikke folk blir full.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

konfirmasjon er en fest for en 15-16 åring.så jeg synes det ikke passer seg med alkohol.hvorfor skal man på død å liv ha med alkohol på absolutt alt.

• Liker 12
Skrevet

Er det virkelig så uvanlig? Bare vært i konfirmasjoner hvor det har blitt servert vin til maten jeg..

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at folk ikke serverer alkohol i konfirmasjonen. Når jeg eventuelt får barn som skal konfirmeres er jeg usikker på hva jeg skal.

Som sagt har jeg fått servert i alle konfirmasjonene jeg har vært i. Selvfølgelig har ingen under 18 fått. Jeg tror grunnen til dette er at når en spise et festmåltid- er det også naturlig med en god vin til.

Men ja, jeg skjønner at folk velger å ikke servere alkohol også. Det er jo tross alt konfirmanten sin fest, og han/hun kan jo ikke drikke den selv. Så lenge ingen blir fulle derimot synes jeg ikke det er upassende med alkohol heller.

• Liker 1
Skrevet

Min var alkoholfri, men jeg vært i konfirmasjoner med alkoholservering også.

Gjest EryMax
Skrevet

Jeg hadde alkohol i min konfirmasjon, å jeg tok ikke skade av det. Det var såpass lite drikking at folk var kjørbare etter konfirmasjonsfesten.

• Liker 2
Gjest Survival
Skrevet

Du tuller nå? Alle konfirmasjonene jeg har vært i, og det er relativt mange, har det vært servert alkohol til maten til de voksne. Hovedsaklig vin og øl.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når man er alkohol feirer man at man har blitt voksen, og da er alkohol på sin plass :)

• Liker 6
Skrevet

Du tuller nå? Alle konfirmasjonene jeg har vært i, og det er relativt mange, har det vært servert alkohol til maten til de voksne. Hovedsaklig vin og øl.

Nei, jeg tuller ikke. Jeg har og servert i noen konfirmasjoner hvor det heller ikke har blitt servert alkohol.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke vært i en konfirmasjon der det ble servert alkohol, og vi gjorde ikke det i min eller lillebror sin

Edit: Jeg er ellers vokst opp med at de voksne kan ta seg et glass øl eller vin til maten når det er feiring av dem, eller f.eks jul. Men når det er feiring av et barn så har vi hatt en regel på at det ikke serveres alkohol. :)

Endret av TøydukkeAnna
  • Liker 2
Skrevet

Alkohol har ikke noe å gjøre i en konfirmasjon. Selv har jeg aldri blitt servert alkohol, og jeg har vært i mange konfirmasjoner.

• Liker 4
Gjest boblebrus
Skrevet

I min konfirmasjon ble det servert vin/øl til maten. I begrensede mengder selvsagt. Trodde faktisk ikke at det var såpass vanlig med konfirmasjoner uten alkohol (er vokst opp med at det er helt normalt at voksne tar et glass vin til maten ved selskaper/høytider osv), men jeg forstår og ser poenget til de som ikke ønsker det :)

Skrevet

eg trur det var alkohol i min konfirmasjon, men husker det egentleg ikkje. så lenge ingen av dei vaksne drikk så mykje at dei blir synlig berusa ser eg ikkje at det skulle være noko problem.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...