Gå til innhold

Breivik vil virke veldig kald under rettssaken


lille_lam

Anbefalte innlegg

Nope! Han viser her at han er et følelsesmenneske og det virket ekte.

Følelser har han da også tidligere vist i bøtter og spann. Massevis av hat samt ekte og oppriktig drapsglede.

Ingen tvil om at gutten er et følelsesmenneske.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig han mener mye fornuftig, men måten han har prøvd å få fram budskapet sitt på gjør at han ikke er verdt å lytte til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver "Jeg er ikke et resultat av 22. juli. Jeg har hatt de samme meningene de siste 6-7 årene." så er hensikten din trolig å vise at standpunktet ditt er stabilt, en moden og veloverveid politisk oppfatning. I og for seg greit nok, men ufrivillig komisk når du landet på dette standpunktet da du fremdeles var et barn.

Det er altså ikke meningen din jeg harselerer over, men måten du forsøkte å begrunne den på.

Ja, jeg var vel et barn, men et mer modent et. Du har rett i det at jeg forsøkte å få frem at det var stabilt, men det var også viktig for meg å presisere at mitt politiske engasjement ikke eksploderte den ettermiddagen.

Saken har nok ført til at jeg har blitt mer engasjert, ikke i politikk, men i rettsystemet og hvordan det fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har også krevd at hvis han skal se bilder av sine ofre, så må Arbeiderpartiets toppolitikere se bilder av voldtektsofre..

Det synes jeg faktisk er et fornuftig krav.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruteson

Breivik har hjernevasket dere. Han er nok takknemmelig for han har fått noen til å tro på religionen sin.

SVIN

Hvilken religion..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope! Han viser her at han er et følelsesmenneske og det virket ekte.

Ok. Takk for avklaringen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror veldig mange har fått øynene opp for dette problemet. At folk skjønner at noe må gjøres med snik-islamiseringen. Han har tydd til grusomme handlinger for å få fremmet sin sak. Det skal jeg ikke nekte for. Men jeg kan heller ikke nekte for at handlingene hans er helt hinsides forståelse.

TANKEGANGEN eller HANDLINGENE? Vesentlig forskjell.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig han mener mye fornuftig, men måten han har prøvd å få fram budskapet sitt på gjør at han ikke er verdt å lytte til.

Der kan jeg si meg helt enig.

Selv er tilnærmet fullstendig på motsatt siden av de standpunkt han har, og det har noe med det han mener og ikke minst i hvilken grad. Ekstremiste er aldri positivt. Forøvrig kan folk uttale akuratt det de vil om sitt standpunkt innenfor lovens grenser, men det er virklig ikke det samme som å si 'jeg støtter Breivik', 'jeg forstår at Breivik gjorde det han gjorde', 'jeg synes tankegangen er fornuftig', 'han er en realist' eller ' han ville bare beskytte oss'.

Forøvrig vil jeg ovehode ikke ha hans beskyttelse mot en fare han selv fører på oss, og en kan fint mene noe om multikuluralisme uten å dra sammenlikning mot Breivik. Fyrens tankegang var skyld i 77 mord, og uansett hvordan du vrir på det er det avskyelig å kalle samme tankegang(som han forøvrig fortsatt holder i beste velgående) en realistisk en. Med mindre man oppriktig synes godt om den, men det er en annen diskusjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er AP og muslimer han hater. Og ikkje er det rasjonell hat heller, for da ville man virkelig jobbet i mot det med noe som ville fungert i et demokrati,

Hvor demokratisk er et politisk system der det å jobbe mot innvandringspolitikken, multikulturalisme og islamisering i praksis ikke er legitimt, og hvor man har en høy risiko for å miste jobb, karriere og forretningsmuligheter hvis man gjør det likevel?

Mon tro om Breivik hadde gjort det han gjorde dersom det var like legitimt og liketil å engasjere seg for hans politiske meninger, som det er å engasjere seg for eller mot høyere skatt og for eller mot EU-medlemskap?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jeg og!

Hva i alle dager er det som er fornuftig med dette kravet? Og synes du denne mannen er i en posisjon der han kan stille krav? Mener du altså at AP er like skyldige i at noen har blitt voldtatt som Breivik er i at han egenhendig tok livet av 77 mennesker?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra innlegg #33 så tyder det jo på at du er som alle andre: At du mener han er en galing uten rot til virkeligheten. Basert på det innlegget velger jeg å dømme deg, slik som du dømmer meg på hva jeg skriver.

Jeg er nok ingen ekkel person fordi jeg er enig i mye av det han sier. Ikke trenger jeg å gå til personangrep og si at andre er ekle for å få frem et poeng når man blir sagt imot heller.... :nei:

Du bare legitimerer hans handlinger, flere drap, i lys av dine meninger istedenfor? Tror du er litt på villspor hvis du mener at det ikke kvalifiseres til å være ikke bare en ekkel, men en usedvanlig uvitende person.

Det er gerit å ha egne meninger, men tenk deg litt om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor demokratisk er et politisk system der det å jobbe mot innvandringspolitikken, multikulturalisme og islamisering i praksis ikke er legitimt, og hvor man har en høy risiko for å miste jobb, karriere og forretningsmuligheter hvis man gjør det likevel?

Mon tro om Breivik hadde gjort det han gjorde dersom det var like legitimt og liketil å engasjere seg for hans politiske meninger, som det er å engasjere seg for eller mot høyere skatt og for eller mot EU-medlemskap?

På hvilken måte er det ikke legitimt? At media ikke dekker det på samme måte og folket ikke engasjerer seg har heller mer deres frihet å gjøre enn at vedkommende ikke får tillatelse. Man kan ikke tvinge noe til å bli sosialt akseptert, men hva gjelder landets lover ser jeg intet som tilsier at man ikke kan organisere og påvirke politikken i nogelunde så stor grad man klarer.

Å miste jobb synes jeg blir feil om man ikke er i en særstilling med stor påvirkning på andre, for da har man et ansvar over å ikke la dine meninger påvirke pasienter, kunder og elever.

Forøvrig så jeg senest i forrige uke en demonstrasjon mot islamisering, og jeg har ikke tall på hvor mange diskusjoner rundt innvandringspolitkken jeg har havnet opp i selv i det offentlige rom, hvor selv de mest ekstreme meninger har kommet frem. Av min erfaring har jeg hørt nok utallelser fra stort sett alle kanter, uten at noen har tidd dem ihjel på forhånd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du altså at AP er like skyldige i at noen har blitt voldtatt som Breivik er i at han egenhendig tok livet av 77 mennesker?

Det er da ganske åpenbart at Arbeiderpartiet er skyldige i det. Det er jo Arbeiderpartiet som har hovedansvaret for den innvandringspolitikken som har resultert i overfallsvoldtekter av norske jenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Det er da ganske åpenbart at Arbeiderpartiet er skyldige i det. Det er jo Arbeiderpartiet som har hovedansvaret for den innvandringspolitikken som har resultert i overfallsvoldtekter av norske jenter.

Da er det godt vi har empatiske, solidariske Breivik med rettferdighetssansen til å stille et sånt heroisk krav på vegne av det norske folk! Skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da ganske åpenbart at Arbeiderpartiet er skyldige i det. Det er jo Arbeiderpartiet som har hovedansvaret for den innvandringspolitikken som har resultert i overfallsvoldtekter av norske jenter.

Arbeiderpartiet er folkevalgt og fører en politikk på vegne av folket, og vil du endre det får du jobbe for mer oppslutning for noen andre. De har ikke gjort noe galt politisk, om noen så mener det motsatt sosialt sett. Det kan ikke stilles noe krav til deres politikk om de fører den innenfor landets lover, for vi har gitt dem makten.

Behring Breivik trosset lov og er nå under rettstatens kontroll. Så nei, han har ingen rett til at noen andre enn hans selv skal stilles juridiske krav til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Jeg er helt sjokkert over enkeltes meninger her. Hva hvis det var deres barn eller dere selv som var på Utøya og løp for livet fra denne galningen som skøyt etter dere og ropte at alle skulle dø?!

Jeg driter i ideologien hans! Hva han har sagt og hvordan han har oppført seg, viser at dette er en syk mann som bor i sin egen verden.

Hvordan kan dere gi denne mannen det minste snev av sympati? :kjefte:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bør ta seg en bolle her....

Breivik vil ha bilder av voldtatte kvinner? Og her inne er det flere som lystrer blindt?

Poenget: Han påberoper seg nødrett, og var "soldat" i en krig. Men det har da aldri vært særlig akseptabelt og ridderlig blant soldater å regelrett henrette sivilbefolkning og barn som ikke har mulighet til å forsvare seg?

Ordentlig tøffing, denne ABB... Tungt bevæpnet mot forsvarsløse barn.

Så fortsett gjerne med islamfrykten deres og støtt oppunder at han skal få sine krav oppfylt. I rest my case....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å miste jobb synes jeg blir feil om man ikke er i en særstilling med stor påvirkning på andre, for da har man et ansvar over å ikke la dine meninger påvirke pasienter, kunder og elever.

Her bekrefter du jo hvor illegitimt det er å fronte Breiviks politiske meninger i dette såkalte demokratiet. Noe som ytterlig understrekes av at det er absolutt ingen som sparker kulturmarxister i en særstilling hvor de har stor påvirkning på andre, snarere tvert i mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...