Gå til innhold

Breivik vil virke veldig kald under rettssaken


lille_lam

Anbefalte innlegg

Jeg ville først og fremst understreke det absurde i at mange "islammotstandere" som forsvarer Breiviks synspunkter tilsynelatende ikke legger merke til at samfunnet Breivik ønsker et meget konservativt kjønnsrollemønster - noe som , ironisk nokm hadde falt i god jord blant mange tradisjonsbundne muslimer.

Jaja, men heldigvis er ikke jeg islammotstander, tvert om så mener jeg vi har mye og lære fra den muslimske kultur. For eksempel at man skal respektere foreldrene sine og ikke stue dem på gamlehjem når man vil overta huset deres slik man gjør i norge. Forresten er israels behandling av palestinere ett makabre fremtiden mennesker vil dømme oss for.

Men og være helt hårreisende uenig i at i norge så har kvinner langt flere fortrinn og fordeler enn den jevne mann noen gang vil drømme om og få. Greit nok at kvinner sammenligner sin lønn med bedriftdirektøren som er en av titusen menn og ikke søppeltømmerne og renovasjonsarbeiderne som faktisk er femti tusen menn.

Ta for eksempel at hvem som helst kvinne kan gifte seg til tronen og bli kronprinsesse, og hvem som helst mann er utelukket og gifte seg med dronningen for og bli konge. Et bevis for matriarket. Man kaller det likestilling at døtre kan arve tronen, men samtidig nekter en dronning ektemann og være konge. Selv i eventyrene så forstår man at dette med likestilling er en fiksjon så lenge ting ikke er rettferdig.

At ikke flere kvinner forstår at vi lever i et matriark hvor overfladighet som sex og singelliv og konkurranser som miss universe og det og være vakrest er det eneste saliggjørende er et farlig farlig tegn. Før femtitallet tok omtrent like mange kvinner som menn selvmord. Før 1900 tallet var det omtrent like mange kvinner som menn i fengsler. Klarer du enda ikke og se at det er systemfeil og lovverket som gjør at idag tre av fire som tar selvmord er menn og ni av ti fengslede er menn!???

Av breiviks kompendium så mener jeg nitti prosent er svada angående muslimer, mens ti prosent angående feminisme er viktig lesestoff som alle som bryr seg om samfunnsliv burde lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest manifestet, jeg vet hva jeg har sagt jeg er enig i.

Støtter meg til den. Synes vi har vært veldig tydelig på hva vi er enig med Breivik i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du påstod at jo at han fikk true folk på livet uten at det fikk konsekvenser for han, noe som viste seg å ikke stemme.

Gud bedre meg altså....Krekar ble dømt til 5 års fengsel pga. drapstrusler mot flere navngitte personer. Det jeg snakket om var at han stod med ropert foran Stortinget og hyllet drap på bl.a Theo van Gogh. Dette uten at noen hevet på et øyelokk. Hadde ola nordmann gjort noe lignende ville det fått konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamora90: yTringsfrihet, ikke yTTringsfrihet. Ellers? Godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Ta for eksempel at hvem som helst kvinne kan gifte seg til tronen og bli kronprinsesse, og hvem som helst mann er utelukket og gifte seg med dronningen for og bli konge. Et bevis for matriarket. Man kaller det likestilling at døtre kan arve tronen, men samtidig nekter en dronning ektemann og være konge. Selv i eventyrene så forstår man at dette med likestilling er en fiksjon så lenge ting ikke er rettferdig.

At menn ikke får kongetittel ved å gifte seg med en kronprinsesse er vel ikke grunnet noe matriarkat. Tvert i mot! Historisk sett har jo kongetittelen (mannlig) vært automatisk høyere i rang enn dronningtittelen (kvinnelig). Nettopp derfor har man nektet en inngiftet mann å kalle seg konge - fordi han da ville blitt mektigere enn sin kone, arveprinsessen, hun som faktisk hadde blodsbånd til dynastiet og dermed burde regnes som den rettmessige herskeren.

If memory serves me right...

Men nå nå blir vi ekstremt OT her - dette blir langt på siden av poenget i innlagget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre meg altså....Krekar ble dømt til 5 års fengsel pga. drapstrusler mot flere navngitte personer. Det jeg snakket om var at han stod med ropert foran Stortinget og hyllet drap på bl.a Theo van Gogh. Dette uten at noen hevet på et øyelokk. Hadde ola nordmann gjort noe lignende ville det fått konsekvenser.

Hvilke konsekvenser ville det fått, mener du? Det er ytringsfrihet her i landet, og den tillater at man går ganske langt i sine ytringer. Og den gjelder for alle, også de med avskyelige ytringer.

Men det er feil å si at det ikke var noen som reagerte. Det manglet ikke på reaksjoner. Det er også en del av ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...