Gjest Sjokoladebolle Skrevet 22. mai 2012 #101 Del Skrevet 22. mai 2012 Kan dåkke ikkje heller komme med litt morsomme snobbehistorier i staden for å hetse innlegget mitt? Eg syns historia er morsom, - kanskje har eg dårleg humor, but still.... Jeg hetser ikke, jeg ville bare forstå hva poenget var. Du vil vel at folk skal forstå hva du mener, eller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #102 Del Skrevet 22. mai 2012 Kan dåkke ikkje heller komme med litt morsomme snobbehistorier i staden for å hetse innlegget mitt? Eg syns historia er morsom, - kanskje har eg dårleg humor, but still.... Duu Vi hetser ikke, jeg bare forstår ikke hvorfor det er morsomt at han ikke er østlending, men flyger? Jeg misforstår kanskje noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #103 Del Skrevet 22. mai 2012 Kan dåkke ikkje heller komme med litt morsomme snobbehistorier i staden for å hetse innlegget mitt? Eg syns historia er morsom, - kanskje har eg dårleg humor, but still.... Det er ikke snakk om å hetse, men hva var poenget med at han likte ribbe og ikke var fra østlandet men var flyger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzo Skrevet 22. mai 2012 #104 Del Skrevet 22. mai 2012 Vel, kort forklart: Ruth syns det er meir stas å vere flygar enn å vere østlending... Ho er stolt over at svigersønnen flyr høgt, og det er viktig for ho å få fram. Pshht, kva er vel det å vere østlending imot det å vere flygar??? Og kva har det at svigersen er flygar å gjere med det Magni spurte om, nemlig om han var østlending?? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #105 Del Skrevet 22. mai 2012 Ahhhhhha, hun er mer opptatt av å få frem yrke og status enn hvor han kommer fra 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzo Skrevet 22. mai 2012 #106 Del Skrevet 22. mai 2012 Nettopp! :gjeiper: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #107 Del Skrevet 22. mai 2012 Vel, kort forklart: Ruth syns det er meir stas å vere flygar enn å vere østlending... Ho er stolt over at svigersønnen flyr høgt, og det er viktig for ho å få fram. Pshht, kva er vel det å vere østlending imot det å vere flygar??? Og kva har det at svigersen er flygar å gjere med det Magni spurte om, nemlig om han var østlending?? Bare et siste spørsmål - er det stauts å være sammen med en østlending? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzo Skrevet 22. mai 2012 #108 Del Skrevet 22. mai 2012 Ikkje det eg veit Og det syns ikkje Ruth heller. Men å vere flygar derimot... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 22. mai 2012 #109 Del Skrevet 22. mai 2012 Vel, kort forklart: Ruth syns det er meir stas å vere flygar enn å vere østlending... Ho er stolt over at svigersønnen flyr høgt, og det er viktig for ho å få fram. Pshht, kva er vel det å vere østlending imot det å vere flygar??? Og kva har det at svigersen er flygar å gjere med det Magni spurte om, nemlig om han var østlending?? Aha :gjeiper: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 11. juni 2012 #110 Del Skrevet 11. juni 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #111 Del Skrevet 11. juni 2012 En ikke-snobbe-historie: Min far bor i Kina sammen med sin kone. Da det ble åpnet et nytt, enormt IKEA der, ble pappa invitert til åpningen, siden han er svensk statsborger. Og midt i mylderet sto det en eldre mann og solgte pølser for noe som tilsvarer 1 NOK pr stk. Det var selveste Ingvar Kamprad det 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #112 Del Skrevet 12. juni 2012 Haha, det er faktisk fakta at folk er gærne etter Bærums-skilter, det er ikke uvanlig at folk drar langveis fra for å få det. Man kan faktisk få mer for bilen når den skal selges hvis man har det. Jeg har faktisk blitt litt påvirket av det, og er litt misfornøy med bilen min fordi den ikke har det.. Neida Men etter at SU ble oppbrukt i Bergen har de gått over til SV-skilter. Leste en artikkel om at mange rikinger reiste bort fra Bergen for å kjøpe seg bil fordi de ikke ville ha "SV" på bilen sin. Personlig hadde jeg syntes det var morsomt, dyr bil med stor motor og SV-skilter. Oh, the irony liksom Faaktisk så må man ikke lengre enn til bilbutikker i Bergen for å få BS og BR skilter Men det er litt logisk at man ikke vil ha noe "politisk" på bilen sin, uansett om man liker SV eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeydew Skrevet 14. juni 2012 #113 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg mener man sender ut et ganske "politisk" signal om man går inn for å skaffe seg Bærumsskilter på en bil i Bergen. Det ville da vært mer nøytralt å bare bruke de samme skiltene som alle andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 13. juli 2012 #114 Del Skrevet 13. juli 2012 *dytter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 13. juli 2012 #115 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) bodde i et typisk studentkollektiv. Hvem bryr seg om luksus da? Ikke alle har råd heller. Men hun fra Bærum trodde tydeligvis vi hadde det. Vi hadde et glass der vi samlet felles penger, til vaskemidler og såpe, dopapir og slikt. Det begynte å bli tid for å kjøpe vaskemiddel til oppvaskmaskina, og hun fra Bærum drar avgårde på butikken og kjøper glansmiddel for alle de penga som var igjen............... jada, her prioriterer vi glansmiddel fremfor oppvaskmiddel. Endte opp med at jeg og en annen la ut for oppvaskmiddel selv '-.- Ikke at jeg har noe imot folk fra Bærum, men denne jenta var nok oppvokst i en litt snobbete familie, la merke til det flere ganger Endret 13. juli 2012 av hermoine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 13. juli 2012 #116 Del Skrevet 13. juli 2012 Overhørte noen i et selskap her for en stund tilbake. Det var snakk om sommerferie. De skulle " på hytten sin, det kostet bare 3 500 kr å ta hélikopéter til Valér-øene..." Jeg skjønnte ikke helt,,,, så sa jeg det om og om igjen i hodet mitt. Fant ut at det måtte bety helikopter til Valer. :overrasket: 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estella87 Skrevet 14. august 2012 #117 Del Skrevet 14. august 2012 *dytter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pene sko... Skrevet 16. august 2012 #118 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Satt på Lektern på Aker Brygge og overhørte det mest utrolige jeg har hørt på lenge. En gruppe unge damer som nettopp har blitt 18 år og skulle feire med champagne eller musserende. De pratet ustanselig om hytter på fjellet og ved sjøen, ferieboliger og leiligheter i syden, familiens nyeste kunstinnkjøp, hvem som har et slott i Frankrike på hånden og så klart gutter. Hun ene retter seg opp i ryggen mens hun fører glasset forsiktig opp mot sine lepper. Tar en slurk, tett etterfulgt av en kort tenkepause før hun sier md en tydelig rystet stemme "Åh, dater du han!? Er han noe å satse på da?". Før hun spørsmålet retter seg til rekker å svare skyter en av de andre inn "jeg synes ikke han er så kjekk, egentlig. Kanskje litt søt, men ikke noe mer". Omsider får venninnen svart tilbake. Det er med en litt ydmyk, nesten beklalig stemme, at hun svarer "Jeg synes han er ok, og dessuten har faren hans sykt fet bil, liksom, og eier et bra firma". En venn: "Når jeg kjøper meg en ny leilighet (som allerede er på Oslo's beste vestkant), så skal jeg ikke en meter lenger østover" Endret 16. august 2012 av Pene sko... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pene sko... Skrevet 16. august 2012 #119 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Kom på en til. Faren som da eide et stort konsern ventet på at sin sønn skulle bli ferdig utdannet, slik at han kunne ta del i konsernet. Før sønnens inntreden ble han skyrtt opp i himmelen av sin gode far overfor alle de ansatte. Sønnen skulle bli en reddende engel, nei, retteresagt en slags prins, som han også var på BI, selv om det er en annen historie. På sønnens første arbeidsdag hadde faren arrangert det slik at sønnen kom ridende inn på en stor hvit hest inn i konsernets administrasjonsbygg, bokstavelig talt. Sønnen kom faktisk ridende inn som en slags prins på en stor hvit hest. Hahaha! Endret 16. august 2012 av Pene sko... 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 16. august 2012 #120 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg tror noe av det mest snobbete jeg ser og hører er merkedropping og "nesten-namedropping". Type "jeg har flere gode venner i USA som er veldig kjente kokker, har stjernerestauranter med alle kjendisene på gjesteliten og som har vært på tv såååå mange ganger", men uten å nevne navn, siden de er så berømta at folk kan bli brydd Eller som må påpeke at de vanligvis ikke bruker billige klær og sminkeprodukter, de bare måtte ha noe nå. En kunde dro denne (eller, noe a'la denne, ikke helt ordrett, men samme poeng): "Ja jeg bruker vanligvis ikke Mææxfææctør *amerikansk uttale med laaaange vokaler*, jeg bruker kun Chanel og Christian Dior på alle produktene mine, jeg vil bare se litt om det finnes noe billig også...*titte* Og jeg handler heller aldri på H&M, men i dag så jeg at det var noen fine mønstre, så måtte titte litt. Bruker kun Chanel og LV *fransk uttale som jeg ikke en gang kan skrive* og jeg handler nesten kun på feriene mine...Men jeg fikk jo pose på toppen jeg kjøpte, så nå ser det jo ut som om jeg faktisk handler der *le litt anstrengt*". Jeg fant det også snobbete når en bruker her inne måtte påpeke at hun aldri kjøpte High End merker på Cubus sitt parfymeri, fordi hun følte det var feil å kjøpe Dior på Cubus og ikke Esthetique og fordi hun følte det kunne være fake og noe gale med produktene. At de er ekte, kommer fra samme leverandør i Norge, har de samme selgerne osv hadde ikke noe å si, Dior på Cubus var bare feil og ikke noe hun kunne kjøpe 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå